Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Desember


Guest Belgerpia
 Share

Recommended Posts

  • Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Herregud!  Dere vet den eksamenskarakteren jeg fikk, som var midlertidig? Vel, jeg har fått den endelige: Jeg fikk A!!!!!!!!!!!

Jeg må legge det ut her også Min lille Nora er mestvinnende berner sennenhund tispe i Norge i 2015

Oh, forresten så sendte jeg inn dette bildet av Nora og meg til konkurransen "Jakten på kjæledyret" for noen uker siden, og i forige uke fikk jeg telefon om at jeg hadde fått andreplassen og vunnet 1

Posted Images

1 time siden, Snøfrost skrev:

Fikk nesten lyst til å ta en førjulstur til Oslo.  Jeg er ikke noen superfan av byen, men den har sine fine sider.  

 

 

Heldiggris @Nathalie98

Hadde nettopp en miniferie i Oslo. Koselig by synes jeg. Hadde faktisk likt å bo der. Men jeg får bare holde meg her i skauen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til alle som har støttet reisen og operasjon i spania :wub::wub:

Idag var jeg enda mer heldig da min venninne ble beordret på jobb så jeg fikk hennes kursplass på kurs med Siv Svendsen, så nå har jeg og valpis sovet middag og kvelds i sofaen begge to :P 

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, SFX skrev:

Det var ikke bare én berner der av den lettere modellen, men jeg spurte ikke om de var ekte vare ;) Det er når de er pene jeg som regel spør om stamtavle, hehehe.

*Ler*... Det aner meg at du muligens ikke fant den dama interessant ja *ler*. Zelda heter hun forresten :) 

40 minutter siden, SFX skrev:

Jeg er vill og gærn, som en blir av å bo alene, og det vet du alt om. Jeg er ferdig med middagen, og tror jaggu jeg skal ta en lussekatt og en julebrus til dessert.

Men jeg er da AAAAALDRI så vill og gæern da... ALDRI :aww: 

40 minutter siden, SFX skrev:

Veldig fint, selv om det ikke ble helt som planlagt!

Takk takk :). Jeg syntes det ble litt kult selv også :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Nathalie98 skrev:

Det snør, masse! Plutselig kom julestemningen :jump:

Ååå,  heldiggrisen!  :ahappy:

 

....har vi fått pyntet litt til jul, litt treg ja. Julefølelsen uteblir foreløpig. Skjønner ikke,  jeg elsker jo julen! 

Måtte stå over trening i dag, har fått et lite kink i nakken. Begynner så smått å løsne litt, er ihvertfall bedre enn i går. Prøve meg på en fjelltur i morgen kanskje!  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anette skrev:

Forøvrig folkens,viste dere at Lani er så superawesome at hun vinner på Amsterdam Winner Show og fikk vinnertittelen i et par timer idag? :D Godt gjort å være død og så fantastisk ;):wub:

 

(ja de har rotet litt :P )

Veldig bra gjort. En prestasjon som taler for seg selv :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Later som jeg er god husmor, så har kakemanndeig i kjøleskapet og brente mandler til avkjøing. Sannheten er at jeg prokrastinerer å gjøre mer fornuftige ting, som å rydde og vaske til jul :lol:  Men greit med litt snacks som motivasjon når jeg en gang virkelig får fingern ut og kommer igang med noen av prosjektene? 

 

Håper temperaturen har tenkt å stabilisere seg for den yoyogreia den har drevet med i det siste  er så vond. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

er jeg glad! :D Har fått innstallert katteluka idag, endelig varm gang igjen! Håper bare kattene finner utav luka fort, 2 av dem har gått ut, men ikke kommet inn igjen. Den 3 var ikke videre interessert og ligger på badet og sover. :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Siri skrev:

Åja, sånn ja :lol: Nei altså - det er jo fryktelig at man ikke kan bestemme over sine egne dyr og preferanser liksom :aww:
Jeg burde visst holdt kjeft, for jeg er jo bare ei gammal sur kjerring som egentlig bare er misunnelig på de som har slike raffe og hippe hunder uten ører :aww:

Nei, de trenger ikke ører, og ikke testikler og ikke livmor og eggstokker, og ikke ulveklør. Men halen får de stort sett beholde da, for hale er visst kjekt å ha :D 

7 timer siden, Siri skrev:

Du har åpenbart gått glipp av noe stort... hele verden har dessverre det... synd for dere :aww:

Jeg føler meg litt fattigere som menneske nå *sukk* 

7 timer siden, Monikawt skrev:

Helt tullete.. Tidligere HD-røntga man dreveren, men de fjerna det for 3-4-5 år siden, fordi det er ikke et problem for rasen. 

Kjempefint at det ikke er et problem for rasen, men ,a det for guds skyld ikke bli et problem heller da.. Kunne slengt på AD også (eller AA som det nå heter?), da en av typ 5 røntga hunder i 2015 har E.. 

Hvor mange er røntget, og hva er resultatet av det? 

4 timer siden, Lene_S skrev:

Det der leste jeg også på NKKs sider om HD/AD-røntging. For, inspirert av tråden jeg oppdager her forleden med røntgenbilder av HD og AD, så tenkte jeg at det jo kunne vært interessant for enkelte, inkludert meg selv, å røntge Ayla. Men jeg ser jo nå at det er helt uten interesse for alle andre enn meg. Hun er jo til og med kastrert, og vil da følgelig, for de som måtte ha litt tungt for det, ikke avles videre på. I min naivitet og med et ønske om å bidra med noe tenkte jeg at det likevel kunne være interessant for chihuahuafolket og slekten til Ayla å vite sånt. Jeg håper jo hun er frisk, men om hun er det, er jo det en positiv ting å vite. Trodde altså jeg.

Nå er jeg så nysgjerrigper at jeg nok kommer til å røntge henne likevel, omtrent samtidig som jeg skal få tatt en offisiell PL-test. Så står det i hvert fall ikke på oss om man om noen år skal prøve å klaske sammen en reell statistikk.

:lol: Nei, HD og AA er neppe interessant for chihuahua-folket, så kanskje du heller skal prøve offisiell PL-sjekk og øyelysing? Det er helt utrolig hvor mange miniatyrhunder som har problemer med øynene :) 

--

I dag har jeg vært hos mammaen min og spist middag, hun serverte skinkesteik :ahappy: Det er sjeldent jeg spiser sånne middager, så jeg takket ja jeg :D Garasjen er visst helt ferdig nå, med dører og port og all sånn shit som det, så nå har jeg fått nøkkel og dingsen som gjør at garasjeporten åpner seg. Heldige Galaxyen som får stå innendørs om vinteren! Kanskje den gidder å være så hyggelig at den fikser varme inni bilen også da? :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, 2ne skrev:

Nei, de trenger ikke ører, og ikke testikler og ikke livmor og eggstokker, og ikke ulveklør. Men halen får de stort sett beholde da, for hale er visst kjekt å ha :D 

Æ'kke så farlig med hale heller, egentlig, ser det ut til :D 

19 minutter siden, 2ne skrev:

Jeg føler meg litt fattigere som menneske nå *sukk* 

Det burde du... helt klart :aww: 

19 minutter siden, 2ne skrev:

I dag har jeg vært hos mammaen min og spist middag, hun serverte skinkesteik :ahappy: Det er sjeldent jeg spiser sånne middager, så jeg takket ja jeg :D Garasjen er visst helt ferdig nå, med dører og port og all sånn shit som det, så nå har jeg fått nøkkel og dingsen som gjør at garasjeporten åpner seg. Heldige Galaxyen som får stå innendørs om vinteren! Kanskje den gidder å være så hyggelig at den fikser varme inni bilen også da? :lol: 

Garasje er gull altså :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå er jeg veldig fornøyd med å ha strikka ferdig en genser jeg skal gi bort i julegave. Bare sjarmøretappen igjen (felle av, feste tråder og dampes. Ja, og så bør jeg vel fjerne den halve tolleren som er festa i den :lol: ). Da er det vel bare å legge seg, mandag igjen imorgen. :/ Vil ha en jobb jeg har lyst til å gå på kjenner jeg. Menmen, skal vel ikke klage, jeg har i alle fall jobb enn så lenge.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Siri skrev:

*Ler*... Det aner meg at du muligens ikke fant den dama interessant ja *ler*. Zelda heter hun forresten :) 

Hmm, jeg oppfattet ingen Zelda. Men om det er BC i henne var hun sikkert så lydig at ingen måtte hauke det navnet når noen var for nærme bordet med gløgg og lussekatter, eller tok en avstikker under turen, eller andre anledninger hvor hundenavn ropes og en dermed får med seg hvem som er med :D

Jeg har skravla med min søster på telefonen og fått litt mer kontroll på juleforberedelsene. Jeg trodde jeg var med på julegave til mormor og morfar fra henne og familien, men jeg er med på bursdagsgave til mormor. Så da skal jeg få handlet den julegava, fryktelig leit om jeg ikke hadde fått oppklart den misforståelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten tur ut nå, så tar vi kvelden etterpå. Ikke at jeg er trøtt, men boka på nattbordet roper at hvis jeg skal ligge og lese i kveld så må jeg legge meg nå.

Ellers har jeg nettopp ligget på sofaen og tenkt at hvis jeg vinner de 73 millionene i Lotto som var nevnt på tv nettopp, så skal jeg ferdigoppusse huset (bad kjøkken og litt småtteri), nedbetale all gjeld for meg og barna mine, kjøpe en elbil og en campingbil, og SÅ skal det vel bli litt på de som egentlig trenger det også. :aww: (De skal få slippe å vente så lenge altså).

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal opp kl 5 imorgen, og her sitter jeg..

Imorgen skal vi ha julelunsj/middag på jobben, vi fire som hører til samme avdeling.Da skal vi på restaurant kl 13, og jeg, bortskjemte kladd, liker ikke slikt. Jeg liker ikke å spise på restaurant i det hele tatt.. koseligere å spise hjemme eller på kantina på jobben. Og så håper jeg det går fort for jeg må jo rekke toget hjem til biskene - og enda en tur i tussmørket.. mørketurer er helt vanvittig pyton.

Og jul er jo snart, og det er litt (mye) stressende. Nå om dagen er tilværelsen enten jobb eller gå tur med biskene, hvordan rekke å få handlet julegaver - og enda verre - finne på julegaver? Jaja, den tid den sorg, har kjøpt julegaver på bensinstasjon på julaften før jeg.. (men det er noe av det kleineste i verden altså, anbefales absolutt ikke!) Gubben er grei, han skal få et julekort med tillatelse til å kjøpe seg en overfres (hva nå det er når det er hjemme.. et eller annet verktøy og siden han er så verktøy-pirkete får han kjøpe den selv), men sønn, svigerdatter, mor ++ osv... sukk. Og så har jeg fått julebrev og julekort.. må skrive sånt også da.  Og jeg har det så vanvittig travelt på jobb.. vi bytter dataplattform og det er en gigajobb å flytte data men det må være gjort innen 31/12.  Skulle gjerne droppet jul i år!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Krutsi skrev:

Hvor og hva kunne du tenkt deg?

Vestfold i hovedsak. Alt annet enn nær-matbutikken tror jeg? Vet ikke helt, sikkert steder som dukker opp som kan være uaktuelt av andre grunner...

Men bare rop ut hvis du vet om noe noe annet sted! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nathalie98 skrev:

Vestfold i hovedsak. Alt annet enn nær-matbutikken tror jeg? Vet ikke helt, sikkert steder som dukker opp som kan være uaktuelt av andre grunner...

Men bare rop ut hvis du vet om noe noe annet sted! :) 

Vestfold vet jeg dessverre ikke ingenting om.. Tenkte kanskje du skulle ha jobb her i Trøndelag shø :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Krutsi skrev:

Vestfold vet jeg dessverre ikke ingenting om.. Tenkte kanskje du skulle ha jobb her i Trøndelag shø :) 

Kanskje Trøndelag er mer aktuelt sommeren 2017, denne sommeren vil jeg nok hjem :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

8 timer siden, SFX skrev:

Hmm, jeg oppfattet ingen Zelda. Men om det er BC i henne var hun sikkert så lydig at ingen måtte hauke det navnet når noen var for nærme bordet med gløgg og lussekatter, eller tok en avstikker under turen, eller andre anledninger hvor hundenavn ropes og en dermed får med seg hvem som er med :D

Jeg er brått ikke sikker på at eieren mener hun er så lydig som en hund med BC i seg burde være altså... :D

8 timer siden, TonjeM skrev:

Skal opp kl 5 imorgen, og her sitter jeg..

Imorgen skal vi ha julelunsj/middag på jobben, vi fire som hører til samme avdeling.Da skal vi på restaurant kl 13, og jeg, bortskjemte kladd, liker ikke slikt. Jeg liker ikke å spise på restaurant i det hele tatt.. koseligere å spise hjemme eller på kantina på jobben. Og så håper jeg det går fort for jeg må jo rekke toget hjem til biskene - og enda en tur i tussmørket.. mørketurer er helt vanvittig pyton.

Det er ikke bare jeg som er sånn, altså :aww:. Eller - jeg liker jo å spise på restaurant, men ikke når jeg har hengende over meg at jeg må nå et tog for å komme meg hjem slik at hundene ikke er alt for lenge hjemme alene... Jeg fikk med meg nøyaktig en halv time av julelunchen vår før jeg måtte løpe etter taxi ned til OsloS. Neste år skal jeg insistere på at vi tar juleavslutningen på Hamar :aww:

Lurer på om PostNord har tenkt å lever noen pakker til meg denne uka? Det var åpenbart veldig vanskelig forrige uke, så... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hvis hunden klør ville jeg sjekket for allergi hos dyrlege. Og om hunden er konstant sulten kan du tilføre feks litt kokt ris, kokt brokkoli eller gulrøtter i foret for å gi mer metthetsfølelse uten mye kalorier.  Ang bæsjespising ville jeg vært nøyere på å ha kortere kobbel og mer kontroll på tur . Trene på å avlede med en kommando og godbiter. 
    • Hei Jeg har en hund som er 2 år og Og jeg har følgende utfordringer med min hund.  - hun er ca. 2 - 3 kg for mye  - hun kan ha tendens til å klø  - hun spiser bæsj ute når vi går tur. Akkurat som hun går å leter  - hun er for tiden veldig opptatt av å stjele og søke etter mat - hun virker for tiden veldig stresset Nå bruker vi pure natural fra Musti. Jeg valgte en med kun lam for å se om det hjalp på kløen. Det synes jeg det har gjort. Men hun har blitt ekstrem til å spise bæsj ute når vi går tur, og ellers veldig stresset og matgal. Jeg lurer på om det kan ha sammenheng med foret? Er det noen som kan anbefale et for dere tror kan passe min hund, og om dere tror dette kan ha en sammenheng?  Det er en engelsk springer spaniel.     
    • Joda, men synes det var en rar kommentar, ingen andre fikk det.. Fått dårlige nyheter om gamla, første gang jeg har gammel hund- og det er vondt når de får aldersplager.
    • Det virker jo som at de det er snakk om i artikkelen tar godt hensyn til valpenes behov og utøver god dyrevelferd, og det er vel og bra. Uansett synes jeg det er skummelt med slike trender som involverer dyr, spesielt fordi man aldri vet hvordan det kan utvikle seg. Med en såpass stor etterspørsel, kan vi liksom ikke se bort ifra at det kan skapes mange useriøse aktører som ikke setter valpenes velferd i absolutt første rekke. Forholdene man har sett i utlandet som blir beskrevet i artikkelen er jo ren tortur…
    • Hvis han gjør fra seg rimelig raskt om morgenen så tenker jeg at han faktisk må ut da. Du sier ikke hvor ung, men det kan ta litt tid før de lærer seg å sove hele natta. Men det kan være at han også bare har behov for å røre litt på seg eller bytte liggested, så jeg ville prøvd uten bur.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...