Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Desember


Guest Belgerpia
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, Wednesday skrev:

Fikk en brå oppvåkning i dag. Slått i ansiktet med en lekebil. *Klask* "Mammaaaa?" 

:lol:  brått glad mi ikke har overvunnet sprinkelsenga enda. Tør ikke tenke på hvor mye rart hun hadde funnet på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Herregud!  Dere vet den eksamenskarakteren jeg fikk, som var midlertidig? Vel, jeg har fått den endelige: Jeg fikk A!!!!!!!!!!!

Jeg må legge det ut her også Min lille Nora er mestvinnende berner sennenhund tispe i Norge i 2015

Oh, forresten så sendte jeg inn dette bildet av Nora og meg til konkurransen "Jakten på kjæledyret" for noen uker siden, og i forige uke fikk jeg telefon om at jeg hadde fått andreplassen og vunnet 1

Posted Images

8 minutter siden, Raksha skrev:

:lol:  brått glad mi ikke har overvunnet sprinkelsenga enda. Tør ikke tenke på hvor mye rart hun hadde funnet på.

:lol: Jeg lukker kjøkkendøra og stenger grinda ut til gangen før jeg legger meg, for å sikre at jeg ikke får mel e.l utover hele gulvet eller at han går ut :| Så har jeg døra til rommet mitt åpen, sånn at han lett kommer inn dit. Viktig å tenke gjennom slikt når en har gærne unger :P Nå venter jeg på at han andre også hopper ut av senga si, det er litt upraktisk at bare den ene klarer det, faktisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.12.2015, 20.52.33, Line skrev:

Det er vanskelig, og det er vondt. Man vil jo så gjerne prøve alt, og når man går sammen med dem daglig så er det mye vanskeligere å se at de blir reduserte. Jeg har vært der selv, og skal ikke si at jeg ikke er der igjen senere. Men jeg tenkte etter at jeg lot C slippe at hadde latt det gå for langt.. Så nå prøver jeg å tenke at dersom hunden ikke har glede av tur lenger, men stort sett sturer hjemme så er det nok, selv om den har det tilsynelatende greit. Om hunden ikke lenger viser glede, er det da greit? :console: 

 

På 10.12.2015, 22.31.40, 2ne skrev:

:hug: Det er skjitvanskelig, det :hmm:

Takk dere :hug:

Greia er jo at hun fortsatt viser mye glede. Hun er sitt samme gamle jeg når hun skjønner at vi skal på tur, spretter i alle retninger og biter etter sele og kobbel og i det hele tatt. Ute på tur merker jeg at hun er litt redusert, men det er ikke sånn at jeg må dra henne etter meg akkurat. Føler meg ganske trygg på at hun har det mer bra enn ikke bra fortsatt, håper jeg ikke tar feil. Vi kjøpte BOT-dekken til henne på lørdag, håper det hjelper litt på en liten skrott på tur :) Hun går fortsatt på kortison-kuren sin, så får vi bare ta hver dag som den kommer fremover. 

... har jeg en bitteliten kaffepause. Kjenner at motivasjonen for å sette inn et litt ekstra gir nå før jul eeendelig er på plass. Det trengs, ei uke før gjester begynner å ankomme :P Henger nok litt sammen med at lillemor omsider sover om natta igjen :banana: Ett nattmåltid hver natt da, men det tåler vi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Wednesday skrev:

:lol: Jeg lukker kjøkkendøra og stenger grinda ut til gangen før jeg legger meg, for å sikre at jeg ikke får mel e.l utover hele gulvet eller at han går ut :| Så har jeg døra til rommet mitt åpen, sånn at han lett kommer inn dit. Viktig å tenke gjennom slikt når en har gærne unger :P Nå venter jeg på at han andre også hopper ut av senga si, det er litt upraktisk at bare den ene klarer det, faktisk. 

:lol: tror jeg på ja. Vi stenger alltid grinda til trappa just in case... 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er driiitkaldt ute i dag! Inne også egentlig siden jeg ikke har mota meg opp til å gå ut og hente ved enda. Det holdt liksom med den lille lufteturen før gutta fikk frokosten sin... 
Må ha en kopp kaffe til før jeg tar dem med til et hittil ukjent sted for å gå tur :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Siri skrev:

Æ'kke så farlig med hale heller, egentlig, ser det ut til :D 

Vel, av alle kroppsdeler folk syns det er greit å kappe av, så er vel halen den enkleste og minst kompliserte kroppsdelen å kvitte seg med.. Bortsett fra ulveklør, om det gjøres i valpekassa.. :P 

12 timer siden, Siri skrev:

Det burde du... helt klart :aww: 

:no:

12 timer siden, Siri skrev:

Garasje er gull altså :D 

Ja, den er jo ikke superenkel å skrape is av heller, den Galaxyen, når man er 160 cm kort og har vonde armer og hender :lol: Nå slipper jeg jo sånt tull :jump:  

1 time siden, Cloudberry skrev:

Takk dere :hug:

Greia er jo at hun fortsatt viser mye glede. Hun er sitt samme gamle jeg når hun skjønner at vi skal på tur, spretter i alle retninger og biter etter sele og kobbel og i det hele tatt. Ute på tur merker jeg at hun er litt redusert, men det er ikke sånn at jeg må dra henne etter meg akkurat. Føler meg ganske trygg på at hun har det mer bra enn ikke bra fortsatt, håper jeg ikke tar feil. Vi kjøpte BOT-dekken til henne på lørdag, håper det hjelper litt på en liten skrott på tur :) Hun går fortsatt på kortison-kuren sin, så får vi bare ta hver dag som den kommer fremover. 

Ja, man får ikke gjort så mye annet enn å ta en dag av gangen med hunder som ikke er friske. Krysser fingrene for at hun holder seg i forholdsvis god form en stund til :) 

--

I dag har jeg ringerunde, prøver å få tak i noen i kommune og på revmatologisk poliklinikk på Rikshospitalet. Til sistnevnte ble det sendt inn en rekvisisjon i mai for oppstart av behandling igjen, og ingen har hørt noe siden, liksom. Da er det sikkert greit å minne de på at jeg fortsatt venter :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2ne skrev:

Vel, av alle kroppsdeler folk syns det er greit å kappe av, så er vel halen den enkleste og minst kompliserte kroppsdelen å kvitte seg med.. Bortsett fra ulveklør, om det gjøres i valpekassa.. :P 

Viktig å ikke være redd for utfordringer osv da. Kupere halen er tydeligvis for pingler om ikke tør å ta sjanser! 

Men stakkars hunder som mangler deler av kroppsspråket sitt da. Bare fordi enkelte mener at de er flottest slik, eller synes at de må se tøffere ut... 

Jeg liker systematisk IKKE bilder av kuperte Beauceroner. Synes ikke det er pent i det hele tatt... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå er jeg litt :| etter å ha forsøkt å drukne telefon min. Den rakk ikke å bli så veldig bløt, fikk demontert den kjapt og rista den ganske tør. Den starta igjen rett etterpå, men har slått den av nå mens den får litt tid på seg til å tørke. Tror jeg må redde ut litt bilder og sånt fra den når jeg kommer hjem.

Jeg har ikke kalkulert med ny mobiltelefon i budsjettet mitt, så den får vær så god å overleve. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart avsted til maratonmøte. Har forberedt to innlegg, og fniser av at mitt største problem i dag er at brillene mine gikk i stykker i går så jeg må gå rundt med reservebriller som ikke er all verdens kledelige. Man bør føle seg vel på en talestol. :aww:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Viktig å ikke være redd for utfordringer osv da. Kupere halen er tydeligvis for pingler om ikke tør å ta sjanser! 

Men stakkars hunder som mangler deler av kroppsspråket sitt da. Bare fordi enkelte mener at de er flottest slik, eller synes at de må se tøffere ut... 

Jeg liker systematisk IKKE bilder av kuperte Beauceroner. Synes ikke det er pent i det hele tatt... 

De lever fint uten haler, heldigvis, både de som er kuperte og de som har stumphale naturlig. De har ikke noe dårligere språk enn andre hunder av den grunn, så jeg syns jo at halekupering er et mindre inngrep i en hunds liv enn hva f.eks kastrering er. Jeg syns derfor det er ironisk at folk har så lite i mot å kastrere, mens de blir sjokkerte av halekupering :) 

Syns stort sett at hunder er penest med de kroppsdelene de er født med, men det er lite som er så lekkert som en helkupert dobermann i skikkelig form :P 

8341c04dd64a71a078849359a78d9b85.jpg

Dobermann_pinscher_natural.jpg

Det er ganske så forskjellige uttrykk på disse to hundene f.eks :P  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, 2ne skrev:

Vel, av alle kroppsdeler folk syns det er greit å kappe av, så er vel halen den enkleste og minst kompliserte kroppsdelen å kvitte seg med.. Bortsett fra ulveklør, om det gjøres i valpekassa.. :P 

Ja, det er nok sant :D 

17 minutter siden, 2ne skrev:

Ja, den er jo ikke superenkel å skrape is av heller, den Galaxyen, når man er 160 cm kort og har vonde armer og hender :lol: Nå slipper jeg jo sånt tull :jump:  

Lucky you :D 

14 minutter siden, *Kat84* skrev:

Viktig å ikke være redd for utfordringer osv da. Kupere halen er tydeligvis for pingler om ikke tør å ta sjanser! 

Men stakkars hunder som mangler deler av kroppsspråket sitt da. Bare fordi enkelte mener at de er flottest slik, eller synes at de må se tøffere ut... 

Jeg liker systematisk IKKE bilder av kuperte Beauceroner. Synes ikke det er pent i det hele tatt... 

Nå er vel avkappa ører og hale det MINSTE problemet i forhold til kroppsspråk egentlig - hale- og ørespråk er på en måte krigstypene, det, de snakker mye mer med andre deler av kroppen, mimikk etc :)

Jeg er ikke fan av ørekuperte briarder heller. 

4 minutter siden, 2ne skrev:

De lever fint uten haler, heldigvis, både de som er kuperte og de som har stumphale naturlig. De har ikke noe dårligere språk enn andre hunder av den grunn, så jeg syns jo at halekupering er et mindre inngrep i en hunds liv enn hva f.eks kastrering er. Jeg syns derfor det er ironisk at folk har så lite i mot å kastrere, mens de blir sjokkerte av halekupering :) 

Jeg er ikke fan av noen av delene, men jeg ser jo at "folk flest" ikke engang blunker når det kommer til kastrering. 

4 minutter siden, 2ne skrev:

Syns stort sett at hunder er penest med de kroppsdelene de er født med, men det er lite som er så lekkert som en helkupert dobermann i skikkelig form :P 

8341c04dd64a71a078849359a78d9b85.jpg

Dobermann_pinscher_natural.jpg

Det er ganske så forskjellige uttrykk på disse to hundene f.eks :P  

Jeg synes jo ikke de er fine verken med eller uten ørekupering, jeg.... det er mulig at jeg bare ikke liker doberman :aww: 

Akkurat nå, plutte skrev:

Eg har ein halv liter fløte som går ut på dato i dag. Eg hadde ein plan då eg kjøpte den, men hugsar ikkje kva. What to do?

Det er bare å bruke... rist litt på boksen og lukt på den. Det går nok kjempebra. Jeg brukte en fløte som hadde stått i åpnet boks i ca 1,5 mnd etter datomerkingen, den var like fin :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Timmy ville ikke bli med på tur i dag, det er svært sjelden. Men, det passa bra, 9 minus ute, og han har ikke vondt av å være litt inne med den innoversnorkingen sin.

Ringte dyreklinikken og spurte hvor lenge hunder med kennelhoste bør holdes unna andre hunder, og da svarte dyrepleieren at det var et godt spørsmål, og kunne ikke gi et svar annet enn "å se det an". Takk, det var meget oppklarende for mitt konkrete spørsmål, må jeg si. 

Det var den samme dyrepleieren som mente at det var kjempelurt å fjerne Bizis ekstra ulevklør i tilfelle det skulle skape vanskeligheter for henne,  og som ikke hadde hørt at det ikke er lov med mindre hunden skader seg på grunn av dem. 

Venter på at kiropraktoren til Timmy skal ringe meg tilbake, så vi får en avklaring på om det blir Oslotur torsdag eller ikke. Tipper hun kan svare meg på hvor lenge de skal holdes unna andre hunder. 

Han er i så god form nå at jeg tror han kan gå lenger enn fem uker mellom hver behandling, så det er ingen krise om vi må bli hjemme.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Line skrev:

Tror spørsmålet helst var hva hun skulle bruke den til :P 

Men da ville jo informasjonen om utgått på dato være helt overflødig :P. Jeg er ganske sikker på at hun vet hva hun kan bruke fløte til når hun først har kjøpt den :P. Hva bruker man fløte til liksom? :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varmovnen min døde vist i løpet av gårdagen/natta, akkurat når det faktisk blir noen få minusgrader. Temperaturen hadde sunket endel bare i løpet av natta. Så nå stresser jeg bittelitt på hvordan temperaturen er hjemme i løpet av dagen for frøkna. Selvsagt har jeg tatt grep for å holde temperaturen så grei som mulig, men fortsatt... #hønemor

 

1 minutt siden, Siri skrev:

Men da ville jo informasjonen om utgått på dato være helt overflødig :P. Jeg er ganske sikker på at hun vet hva hun kan bruke fløte til når hun først har kjøpt den :P. Hva bruker man fløte til liksom? :lol: 

Ingenting, det er derfor de blir dårlige i kjøleskapet :aww:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Siri skrev:

Jeg er ikke fan av noen av delene, men jeg ser jo at "folk flest" ikke engang blunker når det kommer til kastrering. 

Nei, det forbauser meg, for kastrering er jo en større inngripen i atferd og helse enn halekupering er, men halekupering er uetisk, mens kastrering har tilsynelatende blitt en nødvendighet, for hormoner er jo så plagsomt og sånt :P 

44 minutter siden, Siri skrev:

Jeg synes jo ikke de er fine verken med eller uten ørekupering, jeg.... det er mulig at jeg bare ikke liker doberman :aww: 

:lol: Den muligheten er jo der. Jeg liker en god doberman, og jeg syns de er lekre som helkuperte, så om jeg kunne fått en god doberman som var født med ståører og kort hale, så skulle jeg vurdert en. Eller neida. Jeg tror vel kanskje ikke jeg kommer til å ha større hunder enn mellompudler igjen. Har blitt for gammel for sånt :lol: Kanskje jeg burde vurdere en dvergpincher? hehe

--

AN har jeg fått tak i alle jeg skulle ha tak i, men telefonen til Rikshospitalet bekrefta jo mine bange anelser - de har ikke fått noen rekvisisjon de, og siden det er såååå lenge siden jeg var hos de sist, så var det ikke bare å komme her og komme her heller, så da må jeg få fastlegen til å sende en ny rekvisisjon da. Da må jeg ringe de etter ett.. :yawn: Helse-greier er kjedelig ass.. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Tekopp skrev:

Ingenting, det er derfor de blir dårlige i kjøleskapet :aww:

Pffffft :P Fløte er en husmors beste ingrediens, det :aww: 

3 minutter siden, 2ne skrev:

Nei, det forbauser meg, for kastrering er jo en større inngripen i atferd og helse enn halekupering er, men halekupering er uetisk, mens kastrering har tilsynelatende blitt en nødvendighet, for hormoner er jo så plagsomt og sånt :P 

Her var det jo forsåvidt snakk om både øre- og halekupering, jeg liker jo ingen av delene. Hormoner er jo fandens verk, vet du :D 

3 minutter siden, 2ne skrev:

:lol: Den muligheten er jo der. Jeg liker en god doberman, og jeg syns de er lekre som helkuperte, så om jeg kunne fått en god doberman som var født med ståører og kort hale, så skulle jeg vurdert en. Eller neida. Jeg tror vel kanskje ikke jeg kommer til å ha større hunder enn mellompudler igjen. Har blitt for gammel for sånt :lol: Kanskje jeg burde vurdere en dvergpincher? hehe

Du har liksom blitt hun puddeldama, du :lol: 

3 minutter siden, 2ne skrev:

AN har jeg fått tak i alle jeg skulle ha tak i, men telefonen til Rikshospitalet bekrefta jo mine bange anelser - de har ikke fått noen rekvisisjon de, og siden det er såååå lenge siden jeg var hos de sist, så var det ikke bare å komme her og komme her heller, så da må jeg få fastlegen til å sende en ny rekvisisjon da. Da må jeg ringe de etter ett.. :yawn: Helse-greier er kjedelig ass.. 

Nais!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal jeg gjøre så lite som mulig :aww: 

Har ryddet bort etter gårsdagens middag. Vi fikk svigermor på besøk, og vi satt å pratet hus hele tiden :) 

Vi skal bygge om underetasjen i huset til en leilighet, og så skal svigermor leie der. Blir kanskje litt rart, men regner med det går veldig bra :) 

Nå ligger både Casper og jeg undder teppet på sofaen, deilig med privat varmeflaske:heart:

Vi skal på hytten på nyttårsaften, og jeg gleder meg som en unge!! håper jeg er i form til å gå litt på ski :santa-s-sleigh: Kanskje blir det hundekjøring også... vi får se :D Blir uansett deilig og avslappende med bare gubben, meg og Casper :ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Siri skrev:

Men da ville jo informasjonen om utgått på dato være helt overflødig :P. Jeg er ganske sikker på at hun vet hva hun kan bruke fløte til når hun først har kjøpt den :P. Hva bruker man fløte til liksom? :lol: 

Jeg leste det som et spørsmål om hva hun skulle bruke fløten til før den ble dårlig, siden hun ikke husket hva hun egentlig skulle bruke den til jeg :lol: 

forøvrig, fløte og fisk er verdens beste venner. Bruk den til å lage en fiskegryte! 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket nettopp brevet lånekassen har sendt meg og jeg har fortrengt i noen dager.. Grattis, Krutsi! Følger du vår nedbetalingsplan, vil du være ferdig med studielånet ditt i juni 2035 :getlost: 

Og det er jo en koselig tanke. At barnet mitt høyst sannsynlig har startet på høyskole selv, før jeg er ferdig med studielånet. Og da med en utdanning jeg høyst sannsynlig ikke har bruk for når vi flytter om noen år..

Herregud.. Dette her skal fortrenges og havne fint i utgiftsposten sammen med blant annet hund.. Altså; den vi ikke snakker om :lol: 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...