Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Desember


Guest Belgerpia
 Share

Recommended Posts

  • Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Herregud!  Dere vet den eksamenskarakteren jeg fikk, som var midlertidig? Vel, jeg har fått den endelige: Jeg fikk A!!!!!!!!!!!

Jeg må legge det ut her også Min lille Nora er mestvinnende berner sennenhund tispe i Norge i 2015

Oh, forresten så sendte jeg inn dette bildet av Nora og meg til konkurransen "Jakten på kjæledyret" for noen uker siden, og i forige uke fikk jeg telefon om at jeg hadde fått andreplassen og vunnet 1

Posted Images

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Det kan man fint ja :) litt usikker på om den funker så godt til krem etterpå da, men ellers går det fint :) 

Hva man ikke viste :lol: derfor hun dama HAMSTRET alle laktosefrie kesamen på 50% her om dagen da... jeg fikk ingenting :cry: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, 2ne skrev:

De lever fint uten haler, heldigvis, både de som er kuperte og de som har stumphale naturlig. De har ikke noe dårligere språk enn andre hunder av den grunn, så jeg syns jo at halekupering er et mindre inngrep i en hunds liv enn hva f.eks kastrering er. Jeg syns derfor det er ironisk at folk har så lite i mot å kastrere, mens de blir sjokkerte av halekupering :) 

Syns stort sett at hunder er penest med de kroppsdelene de er født med, men det er lite som er så lekkert som en helkupert dobermann i skikkelig form :P 

8341c04dd64a71a078849359a78d9b85.jpg

Dobermann_pinscher_natural.jpg

Det er ganske så forskjellige uttrykk på disse to hundene f.eks :P  

Det er stor forskjell på de to ja! Personlig føler jeg at Doberman ser litt pinglete ut uten kupering. De jeg har truffet på har vært så spinkle og hodet er så smalt at de får et ganske pysete uttrykk. Men så vet jeg at Doberman ikke er som den ser ut :P 

1 time siden, Siri skrev:

Nå er vel avkappa ører og hale det MINSTE problemet i forhold til kroppsspråk egentlig - hale- og ørespråk er på en måte krigstypene, det, de snakker mye mer med andre deler av kroppen, mimikk etc :)

Jeg er ikke fan av ørekuperte briarder heller. 

Jeg er ikke fan av noen av delene, men jeg ser jo at "folk flest" ikke engang blunker når det kommer til kastrering. 

Jeg synes jo ikke de er fine verken med eller uten ørekupering, jeg.... det er mulig at jeg bare ikke liker doberman :aww: 

Klart det er mye annet de kommuniserer i større grad med. Men det er større sjanse for misforståelser og dermed bråk mellom hunder som ikke har alt i behold enn de som har det. Ut fra hva jeg har sett og hørt fra andres erfaringer. Mer representativ statistikk kan godt si noe annet. Interesserer meg generelt lite for kuperings-raser. Og har aldri sett poenget med det før heller :P

Kastrering ja... Virker som at mange mener kastrering er svaret på alle problemer. Men de tenker ikke på det at de kan sitte igjen med en hann med høyt stressnivå, eller som er usikker. Hørt mange av de historiene. 
Kastrering er jo det det er minst behov for. Orker man ikke hanner i løpetid, så ikke kjøp hann. Hvis man ikke vil ha en hund som tøffer seg mot alle den ser så ikke kjøp raser som er slik, og sosialiser den i stedet for å skylde på at den har testikler. 
Folk burde definitivt vært mer kritiske til den type inngrep. 

Ellers så var turen unnagjort. Det som fra avstand har sett ut som en koselig sti langs vann viste seg å være en gangsti mellom 2 industriområder. Men fikk god trening i å gå pent selv på nye plasser da, og det er ikke så enkelt for "små" valper. Selv om han får snuse alt han vil.  :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Raksha skrev:

Muh nettet er nede, ikke uvanlig...  Men jeg trenger oppskrift på potetsalat,  enkel og grei. Anyone?

Denne er til ca. 3-4 personer.

5-6 kokte poteter poteter (i terninger)

ca. 2dl rømme

god dæsj majones

En dæsj sennep

skvett sitronsaft

1-2 sjarlottløk som er finhakket

Litt sylteagurk som er finhakket hvis man ønsker

Salt, peppe og karri 

Bland alle ingerdiensene, utenom potetene, til du får en smak du liker. Bland så i potetene når de er litt avkjølt. Smak til med salt og pepper på nytt :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Krutsi skrev:

Det kan man fint ja :) litt usikker på om den funker så godt til krem etterpå da, men ellers går det fint :) 

Litt som med tofu altså. Det er spiselig etter det er frossent, men det gjør "noe" med produktet. Tofu får en skikkelig rar konsistens når det har vært frossent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Snoffe skrev:

Denne er til ca. 3-4 personer.

5-6 kokte poteter poteter (i terninger)

ca. 2dl rømme

god dæsj majones

En dæsj sennep

skvett sitronsaft

1-2 sjarlottløk som er finhakket

Litt sylteagurk som er finhakket hvis man ønsker

Salt, peppe og karri 

Bland alle ingerdiensene, utenom potetene, til du får en smak du liker. Bland så i potetene når de er litt avkjølt. Smak til med salt og pepper på nytt :) 

 

Nam takk!  Noen spesiell sennet? Har grov fra idun. Funker den? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tekopp skrev:

Litt som med tofu altså. Det er spiselig etter det er frossent, men det gjør "noe" med produktet. Tofu får en skikkelig rar konsistens når det har vært frossent.

Ja, det er i alle fall min erfaring.. 

Samme gjelder rømme også.. Den blir liksom ikke helt samme smooth etter å ha vært fryst, men gjør ingenting med smaken eller noe.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Nam takk!  Noen spesiell sennet? Har grov fra idun. Funker den? 

Bare bruk det du har :) Noen liker best Bergsby sennep anndre liker best Dijon sennep. Jeg er for å ikke har 2-3 glass med forskjellig sennep i skapet, så bruker det jeg har for hånden :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Line skrev:

Jeg leste det som et spørsmål om hva hun skulle bruke fløten til før den ble dårlig, siden hun ikke husket hva hun egentlig skulle bruke den til jeg :lol: 

forøvrig, fløte og fisk er verdens beste venner. Bruk den til å lage en fiskegryte! 

 

Eg føler eit sterkt bånd til @Line, som skjønte kva eg meinte. :D Ellers takk for forslag om frys eller alternativ holdbarhet, for eg kan nok strengt tatt bruke den i alle fall i morgon, eller hive i frysen. :P

Fisk, ja! Lurt!

Dersom eg hiv den i frysen i dag, tiner i natt, og lager fiskegryte i morgon, så har eg brukt alle forslag! Woohoo! :D

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Krutsi skrev:

Det kan man fint ja :) litt usikker på om den funker så godt til krem etterpå da, men ellers går det fint :) 

Har erfart at den skiller seg veldig fort om man bruker den i varm mat også... så jeg unngår helst å fryse fløte. Den holder jo så lenge i kjøleskapet uansett, så det er jo poengløst :P 

28 minutter siden, *Kat84* skrev:

Klart det er mye annet de kommuniserer i større grad med. Men det er større sjanse for misforståelser og dermed bråk mellom hunder som ikke har alt i behold enn de som har det. Ut fra hva jeg har sett og hørt fra andres erfaringer. Mer representativ statistikk kan godt si noe annet. Interesserer meg generelt lite for kuperings-raser. Og har aldri sett poenget med det før heller :P

Men hunder med medfødt stående ører fungerer jo på samme måte som de med kuperte ører :P Det har lite med språk å gjøre egentlig :). 

8 minutter siden, plutte skrev:

Eg føler eit sterkt bånd til @Line, som skjønte kva eg meinte. :D Ellers takk for forslag om frys eller alternativ holdbarhet, for eg kan nok strengt tatt bruke den i alle fall i morgon, eller hive i frysen. :P

Fisk, ja! Lurt!

Dersom eg hiv den i frysen i dag, tiner i natt, og lager fiskegryte i morgon, så har eg brukt alle forslag! Woohoo! :D

Føler meg litt snurt akkurat nå :aww:. Men altså - det er jo poengløst å hive den i fryseren nå, og tine i morgen igjen? Da kan den jo like gjerne stå der den står... som sagt: fløte holder lenge etter holdbarhetsdato! 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Har erfart at den skiller seg veldig fort om man bruker den i varm mat også... så jeg unngår helst å fryse fløte. Den holder jo så lenge i kjøleskapet uansett, så det er jo poengløst :P 

Men hunder med medfødt stående ører fungerer jo på samme måte som de med kuperte ører :P Det har lite med språk å gjøre egentlig :). 

Føler meg litt snurt akkurat nå :aww:. Men altså - det er jo poengløst å hive den i fryseren nå, og tine i morgen igjen? Da kan den jo like gjerne stå der den står... som sagt: fløte holder lenge etter holdbarhetsdato! 

Svigerfar sier alltid at så lenge fløten ikke skiller seg i kaffen så er det greit :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Føler meg litt snurt akkurat nå :aww:. Men altså - det er jo poengløst å hive den i fryseren nå, og tine i morgen igjen? Da kan den jo like gjerne stå der den står... som sagt: fløte holder lenge etter holdbarhetsdato! 

Nei, det er nok poenglaust altså. :D Kjenner eg meg sjølv rett så gløymer eg heile greia, og finner den att om nokre dagar. Me får sjå kva eg finn på då, om eg ikkje hugsar fisken og. :ahappy:

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, plutte skrev:

Nei, det er nok poenglaust altså. :D Kjenner eg meg sjølv rett så gløymer eg heile greia, og finner den att om nokre dagar. Me får sjå kva eg finn på då, om eg ikkje hugsar fisken og. :ahappy:

 

Fløte som er gått ut på dato kan fint brukes i mat, så lenge den ikke lukter for gale. Den bør bare ikke brukes til å lage krem, etter som jeg har lært. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Raksha skrev:

Svigerfar sier alltid at så lenge fløten ikke skiller seg i kaffen så er det greit :lol: 

Svigerfar er et geni :D - og jeg er helt enig med ham altså.... 

8 minutter siden, plutte skrev:

Nei, det er nok poenglaust altså. :D Kjenner eg meg sjølv rett så gløymer eg heile greia, og finner den att om nokre dagar. Me får sjå kva eg finn på då, om eg ikkje hugsar fisken og. :ahappy:

:lol: Det er fordi jeg også glemmer - og plutselig finner igjen boksen med fløte i (ikke bare etter noen dager, men uker...) - at jeg har funnet ut at fløte funker fint også mange uker etter utløpsdato :D. Jeg tar høyde for at jeg kan ha dårlige smaksløker og dårlig luktesans altså, men jeg TROR det skal være intakt :lol: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Siri skrev:

 

Men hunder med medfødt stående ører fungerer jo på samme måte som de med kuperte ører :P Det har lite med språk å gjøre egentlig :)

Ja, sant nok. De venner seg vel til alt. De er jo ganske små når det gjøres. :)
Er vel mange delte meninger om et, akkurat som det er innenfor diverse temaer innen helse og trening og alt mulig annet :)

Jeg har ikke førstehåndserfaring, men har hørt andres erfaringer. Men for alt jeg vet kan det være tilfeldigheter at det har blitt som det har blitt i de situasjonene jeg har hørt om :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Siri skrev:

Svigerfar er et geni :D - og jeg er helt enig med ham altså.... 

:lol: Det er fordi jeg også glemmer - og plutselig finner igjen boksen med fløte i (ikke bare etter noen dager, men uker...) - at jeg har funnet ut at fløte funker fint også mange uker etter utløpsdato :D. Jeg tar høyde for at jeg kan ha dårlige smaksløker og dårlig luktesans altså, men jeg TROR det skal være intakt :lol: 

Jeg bryr meg heller aldri om dato på fløte, eller rømme for den del.. Er fløten litt klumpete, er det bare å riste den "løs" igjen.. Til og med min graviditetsnese synes det er greit :lol: Så innafor må det være :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Siri skrev:

:lol: Det er fordi jeg også glemmer - og plutselig finner igjen boksen med fløte i (ikke bare etter noen dager, men uker...) - at jeg har funnet ut at fløte funker fint også mange uker etter utløpsdato :D. Jeg tar høyde for at jeg kan ha dårlige smaksløker og dårlig luktesans altså, men jeg TROR det skal være intakt :lol: 

Bonder litt med deg og. :D Eg er flink til å bruke egg veldig lenge etter holdbarhetsdato, men er generelt for virrete til å hugse kva som kan brukast og kva som bør kastast når ting er gamalt. Og ikkje minst, å hugse kva eg har. :P Luktesans har eg nesten ikkje heller, men skal nok finne ut av det!

 

 

Imponerande kunnskap om fløyte på sonen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Krutsi skrev:

Jeg bryr meg heller aldri om dato på fløte, eller rømme for den del.. Er fløten litt klumpete, er det bare å riste den "løs" igjen.. Til og med min graviditetsnese synes det er greit :lol: Så innafor må det være :aww: 

Klumpete fløte blir helt fin når man rister litt på den :D. Helt klart helt innafor :aww:

Akkurat nå, plutte skrev:

Bonder litt med deg og. :D Eg er flink til å bruke egg veldig lenge etter holdbarhetsdato, men er generelt for virrete til å hugse kva som kan brukast og kva som bør kastast når ting er gamalt. Og ikkje minst, å hugse kva eg har. :P Luktesans har eg nesten ikkje heller, men skal nok finne ut av det!

Puhhhhh *berga dagen min der :D*. Jeg har egentlig slutta å se på disse datoene, jeg... jeg bare lukter og smaker... og ser det greit ut, lukter det greit, og smaker det greit - så er det greit :lol:

Akkurat nå, plutte skrev:

Imponerande kunnskap om fløyte på sonen!

Sonen kan alt, faktisk... :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Kokospaniel skrev:

@Siri Den reglen stemmer for det meste, men har et par snikende unntak. Men om nesa og smaksløkene funker, så går det meste. Jeg er litt skeptisk til kyllingfilet som har gått ut på dato, den kan være litt ekkel.

Ja, rå kyllingfilet holder jeg også meg unna så snart den har ligget litt for lenge (= passert datomerking) :). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Genseren henger seg opp i det jeg skal sette kaffekoppen på hjørnebordet. 
Klarer å skvulpe kaffe ut av koppen og på tommelen min. 
Det resulterer i et rykk som gjør at rykende varm kaffe skvulper enda mer og over hånden min. 
Da mister jeg koppen, det treffer mobil, ladere, og den der stikkontaktpadda som var rett ved bordbeinet. 

Koppen går i gulvet og sprekker... 

Så da er spørsmålet: Hvor pokker får jeg tak i termokoppene fra Menu nå??? 
De har ikke på Kitchn, Tilbords, eller Åhlèns lengre :(

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siri skrev:

Svigerfar er et geni :D - og jeg er helt enig med ham altså.... 

Enig jeg og :lol: Og jeg bruker ikke fløte i kaffen engang :lol:  Men melk er jo veldig greit da, lukter det greit så er det greit ( i min verden). 

 

Jeg har nett et øyeblikk! :D *holde pusten*  

Sende handleliste til gubben så han får handla til potetsalaten, koke poteter kanskje også. Gleder meg ! Etter at lillemor har lagt seg i kveld skal jeg ommøblere i stua, driter i om kroppen sier nei, jeg sier ja :aww: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...