Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Desember


Guest Belgerpia
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå grubler jeg på om jeg skal ha kull etter alfabetet, eller med noe annet som kjennetegner at de er fra samme kull (romertall f.eks). Jeg har lyst til å ha temakull, og da er det jo litt tricky med bokstaver kanskje. Ser også at flere som lager en kombinasjon av, eller har med deler av, hannhunden og tispas navn for å vise at det er samme kull. F.eks het Vixen UKZ Brightly firefox, der UKZ stod for usack kess zephyr (deler av fars stamtavlenavn) og Brightly var fra mor. Og firefox var med fordi det var nettlesertema (gjett om Vix sin andre eier hadde en finger eller tre med i spillet der *flire*).

Viktige ting å finne ut av før kull altså. :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Herregud!  Dere vet den eksamenskarakteren jeg fikk, som var midlertidig? Vel, jeg har fått den endelige: Jeg fikk A!!!!!!!!!!!

Jeg må legge det ut her også Min lille Nora er mestvinnende berner sennenhund tispe i Norge i 2015

Oh, forresten så sendte jeg inn dette bildet av Nora og meg til konkurransen "Jakten på kjæledyret" for noen uker siden, og i forige uke fikk jeg telefon om at jeg hadde fått andreplassen og vunnet 1

Posted Images

Endelig har gubben fått bursdagsgave som funker! :D 
Bestilte et minikjøleskap fra coolstuff.no, som han kunne ha stående på databordet så han slapp å gå HELE den lange veien på 5 steg til kjøleskapet :lol: Det funka jo ikke, så jeg sendte en mail. Samme dag ble det sendt et nytt et, som kom i dag! Så nå har han et fint, lite kjøleskap som funker! Wee :D 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Krutsi skrev:

og så forundrer jeg meg over de som spiser middag uten grønnsaker. Det er en ting som er helt far away for meg.. Eneste jeg ikke spiser grønnsaker til er gryteretter (men da mulig salat kanskje), pizza eller indiske gryter.. Men disse har jo som regel grønnsaker i seg da..

og så ser jeg folk på face som legger ut bilder av lørdagsmiddagen sin: biff, saus og forskjellig potet.. Må da være fryktelig kjedelig måltid? 

 

Det funker helt fint, det. Jeg kan ikke fordra varme grønnsaker, med et par unntak. Det er ikke bare det at konsistensen forandrer seg, men det faktum at de er varme. Jeg vet man kan ha kalde grønnsaker, som råkost og salat, men det har aldri falt meg naturlig. Det smaker rart med grønnsaker sammen med spesielt saus. Jeg kan til nød tøye meg til minimais i wok, og varm mais sammen med biff eller kotelett, men sammen med saus blir det veldig feil for mine smaksløker.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lene_S skrev:

Det funker helt fint, det. Jeg kan ikke fordra varme grønnsaker, med et par unntak. Det er ikke bare det at konsistensen forandrer seg, men det faktum at de er varme. Jeg vet man kan ha kalde grønnsaker, som råkost og salat, men det har aldri falt meg naturlig. Det smaker rart med grønnsaker sammen med spesielt saus. Jeg kan til nød tøye meg til minimais i wok, og varm mais sammen med biff eller kotelett, men sammen med saus blir det veldig feil for mine smaksløker.

Jeg skjønner jo hvorfor folk ikke har det, men som jeg sa: for meg er dette heeeeelt unormalt/unaturlig.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Krutsi skrev:

Jeg skjønner jo hvorfor folk ikke har det, men som jeg sa: for meg er dette heeeeelt unormalt/unaturlig.. 

Jeg vet jo at det er sånn for de fleste. Foreldra mine prøvde jo å stappe i meg grønnsaker av alle slag gjennom hele oppveksten, og det funka på både søster og bror, men jeg klarte aldri å bli vant til det, langt mindre like det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Lene_S skrev:

Jeg vet jo at det er sånn for de fleste. Foreldra mine prøvde jo å stappe i meg grønnsaker av alle slag gjennom hele oppveksten, og det funka på både søster og bror, men jeg klarte aldri å bli vant til det, langt mindre like det.

Jeg tror ikke det er så unormalt at folk ikke spiser grønnsaker som man skulle tro.. Jeg anser folkene mine på Facebook som godt blandet, men allikevel er det overraskende mange som dropper grønnsaker.. Det er kanskje det som overrasker meg mest, hvor mange som faktisk ikke spiser grønnsaker.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Jeg tror ikke det er så unormalt at folk ikke spiser grønnsaker som man skulle tro.. Jeg anser folkene mine på Facebook som godt blandet, men allikevel er det overraskende mange som dropper grønnsaker.. Det er kanskje det som overrasker meg mest, hvor mange som faktisk ikke spiser grønnsaker.. 

Det blir vel kanskje mer og mer vanlig. Husker da jeg var ung ( :P ), da var det ikke kult å spise grønnsaker, type "grøntfôr er for kaniner", så det var sikkert flere som aldri kom inn i det som voksen heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner grønnsaker jeg! Fikk en allergisk reaksjon på hårfarge da jeg var tidlig i tjueåra med sjukehustur og alt, etter det begynte jeg å reagere på alt mulig rart. Så jeg tåler ikke lenger erter eller bønner, paprika, løk, epler, nøtter og mye annet. Og jeg savner smakene MASSE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Lene_S skrev:

Det blir vel kanskje mer og mer vanlig. Husker da jeg var ung ( :P ), da var det ikke kult å spise grønnsaker, type "grøntfôr er for kaniner", så det var sikkert flere som aldri kom inn i det som voksen heller. 

Sikkert noe der.. Og så har jeg en mistanke om at veldig mange kommer ifra et hjem der maten ikke var av høyeste kvalitet innenfor tilberedelse, og da blir ting så som så.. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Siljus skrev:

Grønt må til! Enten det er grønnsaker eller salat, så må det til på middag! :)

Hilsen hu som spiste en pakke frosset grønnsaksblanding istedet for lørdagsgodt som lita :lol: 

Enig der :)

Vi har stort sett grønnsaker eller salat til middag.

Har en sønn på 3,5 år, som er veldig glad i grønnsaker. Paprika, tomat, agurk, mais, brokkoli, gulrot ++. Eneste han ikke liker, er grønn salat.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brekker meg av grønnsaker. Nei, det er ikke noe tullete jeg har fått for meg jeg bare seriøst takler det ikke. Prøver å lage minimum 3-4 middager i uken med grønnsaker for ungene sin del, men jeg synes det er grusomt å få det i meg. Har en unge som meg, og en som liker grønnsaker&salat. Det har ikke blitt noe bedre fra jeg var liten :P Jeg kan ha salat, men da må det ikke være noe tomat, mais eller agurk i det.  Salat og grønnsaker var helt vanlig hjemme hos meg der jeg vokste opp, var like grusomt da også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker grønnsaker og salat, så prøver å ha det til hver middag. Bortsett fra grautmiddagene da, det hadde vært sært :P

Sendte avgårde "julegaven" til oppdretteren til Tuva igår og, innrammet CIB diplomet hennes (kopi altså) jada, vi er litt treige :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

2 timer siden, Raksha skrev:

Njeeei, har kun glutenfritt knekkebrød, tror ikke helt det matcher :lol: Men godt forsøk. 

Det er kjempegodt på knekkebrød - spesielt med litt majones også :aww:. Muuuuligens litt seint å komme med det nå kanskje... *ler*. 

57 minutter siden, Lene_S skrev:

Det funker helt fint, det. Jeg kan ikke fordra varme grønnsaker, med et par unntak. Det er ikke bare det at konsistensen forandrer seg, men det faktum at de er varme. Jeg vet man kan ha kalde grønnsaker, som råkost og salat, men det har aldri falt meg naturlig. Det smaker rart med grønnsaker sammen med spesielt saus. Jeg kan til nød tøye meg til minimais i wok, og varm mais sammen med biff eller kotelett, men sammen med saus blir det veldig feil for mine smaksløker.

Jeg er ikke noen fan av varme grønnsaker, jeg heller... Husker jeg ble tvunget til å spise potet da jeg var liten (eller - jeg var vel til og med tenåring) og brakk meg noe så innigranskauen. Etter det var det ikke mer mas om å spise grønnsakene sine :). Nå kan jeg kutte opp en del rå grønnsaker å ha til maten, som gulrot, kålrot, noen tomater etc. Også spiser jeg kokt brokkoli og blomkål. Potet kan jeg til nød spise, men jeg foretrekker da potetmos.

39 minutter siden, Krutsi skrev:

Sikkert noe der.. Og så har jeg en mistanke om at veldig mange kommer ifra et hjem der maten ikke var av høyeste kvalitet innenfor tilberedelse, og da blir ting så som så.. 

Noe sier meg at du kan ha rett... *ler*. Jeg husker at vi hadde sånn frossen grønnsaksblanding til middagen noen ganger, og den dag i dag greier jeg ikke helt å spise det. Jeg gumler det jo i meg om jeg får det servert, men jeg foretrekker å la det være liksom :D. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå sitter jeg med uro i hele kroppen. Hvordan i alle dager skal man gå fram for å få tillatelse til å ta inn hund #2 i hus med huseiere som slett ikke er begeistret?

Har fått utrolig mye skryt for mitt hundehold tidligere, de merker ikke mye til han/de. Vi hadde fem hunder her i sommer uten at de hadde fått det med seg. Keo er jo stille som en mus og snill som et lam (så lenge ikke nabohunden står med tenna på tørk på trappa). Men aaaah, så redd for å få nei! Har ikke råd eller mulighet til å flytte heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, maysofie skrev:

Akkurat nå sitter jeg med uro i hele kroppen. Hvordan i alle dager skal man gå fram for å få tillatelse til å ta inn hund #2 i hus med huseiere som slett ikke er begeistret?

Har fått utrolig mye skryt for mitt hundehold tidligere, de merker ikke mye til han/de. Vi hadde fem hunder her i sommer uten at de hadde fått det med seg. Keo er jo stille som en mus og snill som et lam (så lenge ikke nabohunden står med tenna på tørk på trappa). Men aaaah, så redd for å få nei! Har ikke råd eller mulighet til å flytte heller...

Man legger det frem akkurat som det er!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Siri skrev:

 

Det er kjempegodt på knekkebrød - spesielt med litt majones også :aww:. Muuuuligens litt seint å komme med det nå kanskje... *ler*. 

 

Bittelitt sent. :aww::lol:  Men jeg har igjen endel, så kanskje jeg tester i morgen :fear:

Se om jeg husker å teste i morgen kanskje. 

Grønnsaker ja, det har jeg lært å like som voksen, som barn hata jeg intenst kokt gulrot, herregud så grusomt det var. Nå gadd de ikke mase så mye på meg da, for jeg var bare erklært sær, så slapp å spise det. Men nå syns jeg faktisk kokt gulrot er godt :ahappy: 

Vi kan godt ha middag uten grønnsaker til, men syns definitivt det mangler noe. Men vi regner sopp og rødkål/surkål som grønnsaker da, så vet ikke om vi teller. :aww: 

Forspist meg på nevnte peppermakrell og sjokolade, og er fremdeles lysten på noe å stappe i trynet. Hmpf!

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo legge ut litt følere her. 
Vi har hatt vannskade(uhell) i leiligheten vår og nåværende beboer har valgt å flytte da 2 flyttinger på kort tid blir for mye for dem. (De kan ikke bo i leiligheten mens den fikses da mesteparten av gulvet må rives) 
Så leiligheten blir ledig fra nyåret en gang. (Kanskje i februar? Har ikke hørt så mye fra forsikringsselskapet, men håper det ikke tar lenger tid enn dette) 
Leiligheten ligger i Volda. Ok med dyr, men ønsker ikke røyk inne. (Det var mildt sakt et helvette og vaske ut av huset til mamma, så røyk inne er rimelig uaktuelt. :P ) 
Fin leilighet med 2 soverom, bad og åpen løsning kjøkken/stue, 2 boder, en inne og en ute( + tilgang til en 3 ute pga sentralstøvsuger, vil også inkluderes i utleie når vi etterhvert får kjørt tingene vi lagrer der til rogaland). Ok størrelse på bad med benk og plass til vaskemaskin/tørketrommel. Dusj i badekar. Ble vel pusset opp i 2010 tror jeg, rimelig nylig før min mor kjøpte den i hvertfall. nederste leilighet i et sameie og har derfor terasse med tilhørende liten hage. (Denne kan gjerdes inn om ønskelig) 2 parkeringsplasser, ene av dem i "carport"/garasje. 
Bygd i 96/97 ca. 
Delvis møblert. (Usikkert hva som er skadet av vannskaden dog, har ikke fått sett på dette selv enda. Men skal være 2 senger, dobbel og 1,5, vaskemaskin/tørketrommel i ett, bokhylle, sofa, sofabord, spisestue, kjøkkenet er ca fult av alt som måtte trenges inkludert hvitevarer som ovn, micro osv, skrivepult. Utemøbler)
Rundt 80kvadrat bruksareal eller hva det heter. 
Leie blir nok justert opp, prøver nok på å få 10.000,- i måneden for den. 
Ikke kjempesentralt, men samtidig ikke langt fra sentrum, barnehage osv. Kan ikke se for meg at det tar mye mer enn 15 minutt og gå til sentrum.  

Vi er lette å leie av, legger oss ikke oppi hva leietager driver med, med mindre vi får klage fra sameiget. :P Vi bor tross alt på andre kanten av vestlandet selv. Så fast betaler og pålitelig leietager er det viktigste for oss. 

Kommer ikke offesielt på markedet før vi vet mer om renoveringen av skaden og har et tidsperspektiv å forholde oss til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg skjønner. Jeg synes på en måte ikke at 3/6 med C (uten forkalkninger) er så ille, men jeg har sett på fryktelig mye hunder i det siste. Mulig jeg har sett meg blind og at jeg må stikke fingeren i jorda
    • Jeg tenker at hvis du må velge mellom de ulempene, og heller få en mindre risiko for de senere, så ville jeg ventet. Ja, tidsmessig er det optimalt, men det er snakk om litt tilrettelegging bare. Jeg vet ihvertfall at om jeg hadde stått der med en 4 år gammel hund enten skuddredd eller med HD, og hadde hatt disse valgene, så ville jeg angret på å ikke bare ha ventet noen måneder. Noen garanti er det såklart aldri. Om du kan leve med en skuddredd hund som ikke kan brukes til det den er tenkt til, så ville jeg gått for det. HD går utover helsa og hverdagen til hunden i mye større grad.
    • For å være ærlig: Jeg ville stått over begge kullene. Det er ganske kjipt å sitte med hund om to/tre år som viser tegn på sjukdom som du kunne vært uten om du ikke hadde hatt dårlig tid.  Både skuddreddhet og leddsjukdom kan korte ned/stoppe både konkurranse og redningsplaner. Vent til det kommer et kull hvor du heller blir misfornøyd med noe som ikke kan være fysisk/psykisk begrensende. For eksempel farge og kjønn. 
    • Du kan sikkert litt om massasje og sånt allerede? Vi hadde regelmessig fysioterapeut på våre, en gang i mnd. Lakseolje, og etterhvert Cartrophen (lite effekt) og Librela (heller ikke mye effekt, men startet antageligvis for sent). Greia med disse smertebehandlingene for artroser er visst at man skal begynne å bruke dem før det har fått utviklet seg noe særlig. Pass på at hunden er varm såklart, back on track kan hjelpe (tantes gamle hunder har hatt det over natten, med opptrening). 6 tenner! Au!
    • Du kan prøve Kim Salomonsen på facebook. Det er den eneste oppdretteren av rasen i Norge. Det er en litt større rase i Sverige.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...