Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Desember


Guest Belgerpia
 Share

Recommended Posts

  • Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Herregud!  Dere vet den eksamenskarakteren jeg fikk, som var midlertidig? Vel, jeg har fått den endelige: Jeg fikk A!!!!!!!!!!!

Jeg må legge det ut her også Min lille Nora er mestvinnende berner sennenhund tispe i Norge i 2015

Oh, forresten så sendte jeg inn dette bildet av Nora og meg til konkurransen "Jakten på kjæledyret" for noen uker siden, og i forige uke fikk jeg telefon om at jeg hadde fått andreplassen og vunnet 1

Posted Images

Akkurat nå, Mona skrev:

Det er svarte natta, stjerneklart, nordlys og jeg er på vei til vorspiel. 

...og klokka er ikke 17 engang :lol: mørketid :heart:

 

Klokka var 15.30 for litt siden, og de drita kollegaene mine på julelunchen (som begynte 11:00) fikk en "adios" hos meg :P  Lever ikke opp til "Kangie er fra Nord-Norge" tror jeg :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...avlyste jeg treningen min i kveld da jeg tenker dra på julebord i morgen. Ettersom jeg ikke har trent på en uke så mistenker jeg at jeg ikke klarer gå i morgen om jeg drar for å trene :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Siri skrev:

Fikk jeg akkurat beskjed om at min onkel er død. Må vel organisere tur opp til Trøndelag og begravelse neste fredag da... 

Kondolerer. Det tynnes i rekkene i den generasjonen i min familie. Har bare en gammel tante igjen.

6 timer siden, Snøfrost skrev:

Men kristendommen har jo bare stjålet alt sammen og gitt det litt ny innpakning. Selv jomfru Maria og Jesus har de stjålet fra eldre religioner. 

 

Jeg vet.

Og selvsagt skal man undervise om religioner akkurat som man underviser om alle andre samfunnsinstitusjoner, striden står jo om akkurat det der med å delta på gudstjenester. Det er utøvelse av religion, ikke undervisning (som Wednesday også sier).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

 

Klokka var 15.30 for litt siden, og de drita kollegaene mine på julelunchen (som begynte 11:00) fikk en "adios" hos meg :P  Lever ikke opp til "Kangie er fra Nord-Norge" tror jeg :lol: 

Jeg har ikke akkurat tenkt å bli drita.. Er meldt bra skivær i morgen :P

Men det er så flott å begynne så tidlig - masse tid til sosialisering uten at man må sove bort hele morgendagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Kondolerer. Det tynnes i rekkene i den generasjonen i min familie. Har bare en gammel tante igjen.

Ja, det gjør det her også... 

9 minutter siden, Line skrev:

Man snakker mye om schäfer og deres bakpart, men...

11990612_823692591078214_779042672673324

Serr?! :blink: Jada, jeg ser fint at denne har en rett rygg og sånt, men..

Rett rygg har denne også... :aww: 
Image1.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*engstelig*

Jeg lånte med meg bestevenninna til Ayla, og de holdt på å leke mens jeg satt på sofaen og leste. Så ser jeg halvveis at Ayla sklir på kanten av sofaeputa og smeller hodet i bordkanten, det så ut som det var i nærheten av hjørnet. Så hyler hun. 
Etterpå sliter hun med å holde det ene øyet oppe, og virker apatisk og fjern. Så prøver hun å riste seg, men avbryter. Deretter kravler hun opp på sofaryggen, der venninna ligger, og har knapt rukket å legge seg ned før øya ramler igjen. Ayla kan ikke fordra å sove inntil noen som helst, verken folk eller dyr, så at hun omtrent la seg oppå venninna var et varseltegn. Hun fortsatte å slite med å holde øya opp. Nå er hun på vei til Jeløya med kona, og mammahjertet mitt har det vondt.

Jeg håper det bare er en lett hjernerystelse. Trangen til å sove tyder jo på hodeskade, så jeg trenger gode vibber vår vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Lene_S skrev:

*engstelig*

Jeg lånte med meg bestevenninna til Ayla, og de holdt på å leke mens jeg satt på sofaen og leste. Så ser jeg halvveis at Ayla sklir på kanten av sofaeputa og smeller hodet i bordkanten, det så ut som det var i nærheten av hjørnet. Så hyler hun. 
Etterpå sliter hun med å holde det ene øyet oppe, og virker apatisk og fjern. Så prøver hun å riste seg, men avbryter. Deretter kravler hun opp på sofaryggen, der venninna ligger, og har knapt rukket å legge seg ned før øya ramler igjen. Ayla kan ikke fordra å sove inntil noen som helst, verken folk eller dyr, så at hun omtrent la seg oppå venninna var et varseltegn. Hun fortsatte å slite med å holde øya opp. Nå er hun på vei til Jeløya med kona, og mammahjertet mitt har det vondt.

Jeg håper det bare er en lett hjernerystelse. Trangen til å sove tyder jo på hodeskade, så jeg trenger gode vibber vår vei.

Oida, krysser fingre for den lille!

 

Akkurat nå har jeg veldig dårlig samvittighet for hundene. Kort tur både i går og i dag (forbaska møkkavær og mørke!) og om en times tid drar jeg på julebord. Samboern er heldigvis på vei hjem, men det kan hende de blir alene en time før han kommer. På den lyse siden; i morgen har jeg fri og skal gå en god, lang tur! Om de bare kunne forstått det når jeg forteller dem det:sleep:

Blaze har fått ei treningsøkt med slalom mellom beina da, vi må nok belage oss på mye trening innendørs denne "vinteren". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger ikke helt med her i dag. Men vi prøver: 

@Siri Kondoler... Rart når slike dør, selv om det ikke nødvendigvis er så trist. 

@Anette :hug: 

@Lene_S oi skummelt! Håper det ikke er alvorlig. 

 

Julefrokost i barnehagen i dag, så dro vi rett til sivilisasjonen for å handle, vet at det ikke er politisk korrekt å juble over priskrig, men middag for to voksne og et barn + rester til godt under 50lappen gjør godt for slunke lommebøker. Handla mye til fullpris og, desverre kriger de ikke om prisen på glutenfrie produkter :lol: 

Forresten noen som vet om blue dragon sitt vårrullpapir (ris) har gått ut av produksjon? Fant ikke i de to butikken jeg var i, og vet begge har hatt før... Men spørre betjeningen gidder jeg aldri :aww:  Eventuelt om det finnes glutenfrie alternativer å få tak i på nett? 

 

Hvis fremtiden min blir som jeg tror, så blir jeg småskala sauebonde etterhvert - det er hvertfall planen i dag. :aww::lol: Bonden smiler og nikker bare han slipper ansvaret - miiiiien sauer, mine og lillemor sine! 

 

 

 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Raksha skrev:

Forresten noen som vet om blue dragon sitt vårrullpapir (ris) har gått ut av produksjon? Fant ikke i de to butikken jeg var i, og vet begge har hatt før... Men spørre betjeningen gidder jeg aldri :aww:  Eventuelt om det finnes glutenfrie alternativer å få tak i på nett?

Vet Blue Dragon (eller butikkene) har fjernet noen produkter. Den beste woksausen, den med sterk Sichuan tomato, er borte, sånn siden det er den beste. Håper du finner papiret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Pixie skrev:

Vet Blue Dragon (eller butikkene) har fjernet noen produkter. Den beste woksausen, den med sterk Sichuan tomato, er borte, sånn siden det er den beste. Håper du finner papiret!

Ååh da er sikkert rispapiret blandt dem ja. Æsj... Siden jeg ikke finner det hos dem som har hatt det før. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Raksha skrev:

Henger ikke helt med her i dag. Men vi prøver: 

@Siri Kondoler... Rart når slike dør, selv om det ikke nødvendigvis er så trist. 

@Anette :hug: 

@Lene_S oi skummelt! Håper det ikke er alvorlig. 

 

Julefrokost i barnehagen i dag, så dro vi rett til sivilisasjonen for å handle, vet at det ikke er politisk korrekt å juble over priskrig, men middag for to voksne og et barn + rester til godt under 50lappen gjør godt for slunke lommebøker. Handla mye til fullpris og, desverre kriger de ikke om prisen på glutenfrie produkter :lol: 

Forresten noen som vet om blue dragon sitt vårrullpapir (ris) har gått ut av produksjon? Fant ikke i de to butikken jeg var i, og vet begge har hatt før... Men spørre betjeningen gidder jeg aldri :aww:  Eventuelt om det finnes glutenfrie alternativer å få tak i på nett? 

 

Hvis fremtiden min blir som jeg tror, så blir jeg småskala sauebonde etterhvert - det er hvertfall planen i dag. :aww::lol: Bonden smiler og nikker bare han slipper ansvaret - miiiiien sauer, mine og lillemor sine! 

 

 

 

Og så kan du karde og spinne ulla, plantefarge den og selge eksklusivt strikkegarn. Jeg kan hjelpe til! :lol:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Og så kan du karde og spinne ulla, plantefarge den og selge eksklusivt strikkegarn. Jeg kan hjelpe til! :lol:

 

Da har vi en deal :D Kanskje du kan strikke av det og så selger vi superekslusive hodals/hundhammern-produkter :D

 

Ser ut som jeg må ty til soniser for å få laget vårruller fremover :( Ingen innvandrerbutikker her i området. 

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har pakket inn alle julegavene som jeg kan pakke inn, har laget en runde ed risboller, hentet masse juletrepynt... Nå har vi en koselig julestue:santa-s-sleigh: 

Eneste som ødelegger litt er at jeg har fått en bundt med penger for å kjøpe julegave til min søster :P Så må begynne å tenke på en gave til. Det burde være nok å tenke på julegaven som skal være fra meg :P Får gruble litt i helgen..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snøfrost skrev:

Vakre boxere og schäfere med rette rygger de som ser slik ut @Siri og @Line :P
Schäferen er jo garantert amerikansk, men er boxeren det også?

Jepp, den var amerikansk selvsagt :D 

1 time siden, Lene_S skrev:

Jeg lånte med meg bestevenninna til Ayla, og de holdt på å leke mens jeg satt på sofaen og leste. Så ser jeg halvveis at Ayla sklir på kanten av sofaeputa og smeller hodet i bordkanten, det så ut som det var i nærheten av hjørnet. Så hyler hun. 
Etterpå sliter hun med å holde det ene øyet oppe, og virker apatisk og fjern. Så prøver hun å riste seg, men avbryter. Deretter kravler hun opp på sofaryggen, der venninna ligger, og har knapt rukket å legge seg ned før øya ramler igjen. Ayla kan ikke fordra å sove inntil noen som helst, verken folk eller dyr, så at hun omtrent la seg oppå venninna var et varseltegn. Hun fortsatte å slite med å holde øya opp. Nå er hun på vei til Jeløya med kona, og mammahjertet mitt har det vondt.

Jeg håper det bare er en lett hjernerystelse. Trangen til å sove tyder jo på hodeskade, så jeg trenger gode vibber vår vei.

Uff da, det hørtes ikke bra ut. Krysse fingrene for at det går fint!

1 time siden, Stine skrev:

Hvorfor må Tuva alltid komme opp i sofaen til meg etter at hun har fått mat? Hun veit utmerket godt at hun skal ut etter å ha spist! Så da må C mase på hu for å få hu til å gå ut :P

Fordi hun ikke ser noe poeng i å gå ut??? :P Yasmine kommer også opp i sofaen til meg etter at hun har spist - hver gang... også skal hun.. ehhh... humpe litt :lol:. Hun er litt rar *ler*. 

54 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Og så kan du karde og spinne ulla, plantefarge den og selge eksklusivt strikkegarn. Jeg kan hjelpe til! :lol:

De som har gården der vi har vært og gjetet i sommer, lager fantastisk flott garn av saueullen - de har pelssauer da. 

NÅ driver jeg og børster Yasmine... hun var ikke så ille i pelsen som fryktet. Også har jeg gaflet i meg multeis... MMMMMM.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tonje skrev:

Oida, krysser fingre for den lille!

 

1 time siden, Raksha skrev:

 

@Lene_S oi skummelt! Håper det ikke er alvorlig. 

 

 

49 minutter siden, Turb skrev:

Krysser fingrene for Ayla @Lene_S

 

1 minutt siden, Siri skrev:

Uff da, det hørtes ikke bra ut. Krysse fingrene for at det går fint!

 

Takk skal dere ha :hug:

En liten oppdatering: Etter undersøkelse har de ikke funnet noe galt, men jentungen er fortsatt apatisk. Tre forskjellige veterinærer, inkl en som jobber med mastergrad i nevrologi på dyr, mente at det var tryggest at hun ble der i natt. Det kan ta tid før symptomer på hevelse eller væskeansamling vises, og hun kan brått bli mye dårligere, som anfall eller kramper, og vi bor 45 min unna, noe som er for langt til å rekke tilbake til klinikken om noe sånt skulle skje hjemme. 

Det føles helt j**lig å la henne bli igjen der i natt. Hun har aldri vært borte fra meg så lenge før, og aldri vært så lenge på et fremmed sted. Jeg håper det er verre for meg enn for henne, men hun er veldig knyttet til meg, og jeg er den eneste som kan trøste henne når hun ikke har det bra. Alle andre, inkludert kona, bare stresser henne, og hun kan glefse dersom noen prøver å løfte henne i sånne situasjoner. Jeg har bilder i hodet av den lille loppa som sitter i et bur og klynker fordi hun ikke skjønner hva som skjer og hvorfor jeg ikke er der.

Dette er nok ekstra ille for meg fordi Ayla har gjort en stor forskjell for meg og mitt liv. Jeg har hele mitt voksne liv slitt med å føle ekte empati (jeg er god på å fake), og aldri klart å bry meg nok om noe til å sette det foran meg selv, ikke i nærheten faktisk. Ayla forandret på dette, og jeg blir fortsatt stadig  overrasket over hvor mye jeg klarer å føle for dette lille dyret. Jeg er ikke vant til disse følelsene, og det blir veldig overveldende. Nå høres jeg sikkert veldig sutrete ut, men det er mye tøffere enn jeg trodde å skulle overlate henne til noen andre så lenge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...