Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå Oktober


Tekopp
 Share

Recommended Posts

"Hei, tror ikke jeg rekker frem før fire, jeg må nemlig sitte litt i stolen og se på facebook og spille sims før jeg skifter klær i siste liten og kommer for sent".

Sendte bare det som sto før kommaet, det hørtes best ut,

Jeg synes først at det var tøft at du var så ærlig, men så følte jeg på at jeg hadde nok blitt litt snurt hvis jeg hadde fått den:P

Jeg klarte å svi et brett med kanelboller. Skuffa! :icon_cry:

Og jeg som fikk så lyst på kanelboller, hvertfall dine.(innbiller meg at du lager veldig gode kanelboller). Åh kanelboller og kakao:D

Noen som kan hjelpe meg å finne noe?

 

Freddie Redmayne er en av mine absolutte favorittskuespillere og jeg oppdaget han da han spilte i en serie basert på Ken Follet sine bøker; Sverdet og Katedralen eller noe sånt. Har i ettertid lett etter serien, men hver gang jeg googler kommer info opp men ikke hvor jeg får kjøpt den. Noen som vet? Elsker elsker bøkene, og Redmayne, så det er jo ett must å ha den i samlinga si :)

 

Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk

 

 

Takk for at du spurte, har hatt akkurat samme problem. For en utrolig skuespiller.

 

Jeg og Prima skal ut på en tidlig fotoshoot, og jeg er trøtt!!!!

Fikk en fin dag i går, så da satser vi på at denne også blir fin:)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Kjapt innpå - huset er solgt! Helgegjesten kom akkurat inn døra, rett etter at jeg og megler avsluttet handelen, så mer info senere. Det ble til under takst, med bare en som bød, men vi fikk halt litt

Nå er jeg himla glad!  Minien min har ikke PL på den måten som ble mistenkt. Hun har vært hos vet. høgskolen i hele dag, og konklusjonen er; korsbåndsskade på venstre bakbein som gjør at kneskåla luks

Mel. Nøtteliten Her på Hundesonen har vi det så bra Vi kan være sure eller vi kan være glad Vi krangler litt og klemmer litt og synger på en trall Ser på bildene av hundene og sier dill og dall Men nå

Posted Images

Herregud så fort dagene går nå, det føles som om det var sommerferie i forrigeuke og at julen er i neste uke! :P

 

Naboen skal visst I gang med å pusse opp badet sitt i disse dager, spent på hvordan det blir med søvn fremover. Bare 2 nattevakter igjen nå, også en seinvakt og fri uken som kommer. 

Snart hjemme også natta :yawn: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå synes jeg det er kjipt at ingen er våkne og har lyst til å være med på tur ?

Så klar for selskap på tur i dag, men ser ut til at vi må gå alene.

Klar for tur jeg, men mangel på diesel på bilen, bråkete Nix og Asti som du garantert ikke vil leke med på en søndag, så utgår slikt (som jeg hadde synes vært veldig hyggelig) med høye kneløft!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter hjemme hos svigers, mens gutta er på jakt. Var med ut i går, men fikk så ***** vondt i ankelen.. Da ble det hjemmelag i dag :( må innrømme at det er bittelitt godt alikevel da :P har jobbet 12 dager, jakt i går, fri i dag og så nye 10 dager på jobb før langhelg :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FOR en herlig høstferie! Første helg var det telttur, så var det blodmåne som jeg sto opp for å se på, så var det utendørsklatring, så var det hyttetur med fest, og så litt alenetid der,  et lite svigers-besøk, og i dag avsluttes det hele med tur med Kiyomi og frøknene hennes. 

Det har jo vært sol hver eneste dag! :ahappy:  

 

Så trenger vi ikke snakke om at jeg har rettet 1/4 av det jeg skulle i ferien, at huset ser ut som en krigssone, at jeg egentlig burde ha vært hos legen med forkjølelsen min for en uke siden, og i hvert fall ikke sovet utendørs eller vært på fest med denne hosten. :ustol:  

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klockan är inte ens lunch än och vi har redan hunnit med rejäl promenad ett spår och en lydnadsakt. Nu har jag tråkigt igen...
Är så extremt rastlös om dagarna, tillvaron är svår att planera när man inte vet hur länge man har jobb och framtiden känns osäker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille frøkna i huset syntes det bar greit å vekke mamsen sim kl 05.00 i dag og stå opp.. Mamsen syntes det var litt i tidligste laget og prøvde seg på at det er bursdagen sin i dag og at hun ville sove litt lengre... Men neida, oppe og hoppet kl 05.00... Trøtt nå :yawn:

gratulerer med dagen? :flowers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har en god oppskrift på kanelboller? 

Kan godt være en på nettet som du har prøvd.

Ellers har vi en treg morgen. Tro menneskekroppene trengte det. 

denne oppskriften er kjempe god! Er for boller, men når den har hevet så ruller du den bare ut i en lang pølse. Så trykker/kjevler du den til en rektangel, ha så på smeltet smør over hele ovwrflaten, og masse aukker og kanel (greit å blande det på forhånd o en skål).

Min oppskrift:  ;)

5 dl melk
50 g tørrgjær
200 g smeltet smør
200 g sukker
1 egg
ca 1 kg mel
evt 1ts kardemomme

Deigen heves til ca dobbel størrelse. Bak ut boller. Og hev dem i ca.30 min. Temperaturen på stekovnen skal være 220 grader og de steikes i ca 10 minutter. Pensle med vann eller melk med en gang de kommer ut av ovnen. Da blir de blanke og fine. Olala ;). Enjoy!!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på Danger Dogs. Ganske intressant egentlig,  er omplasseringshunder ingen vil ha fordi de er "for mye"  som de tar til seg og lærer å bli narkotikahunder og bomboehunder.

Endret av Ozzy
  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Klar for tur jeg, men mangel på diesel på bilen, bråkete Nix og Asti som du garantert ikke vil leke med på en søndag, så utgår slikt (som jeg hadde synes vært veldig hyggelig) med høye kneløft!

Da gjør vi det en gang du har diesel. Fikk lufta mamma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gjort unna helgevasken og satt en bolledeig. Ble inspirert av dere som fortalte at det er kanelbollens dag. Er litt spent på om de blir særlig luftige - brukte en pakke tørrgjær jeg ikke husker når jeg kjøpte... Satser på at varmt vannbad får liv i gjæra, ellers får søsters og barna som kommer på besøk kl 14 spise kanelmursteiner.

Imens jeg venter skal jeg lese Tommy og Tigern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arghhh, får ikke betalt varene på ebay! Krise! 

Og irriterende nok så vil hverken ebay eller paypal hjelpe meg, sendte melding til ebay og hørte men de kunne ikke hjelpe meg, jeg måtte ta kontakt med paypal. Tok kontakt med paypal, men de kunne ikke hjelpe meg, jeg måtte ta kontakt med ebay. Tok kontakt med ebay, men de kunne ikke hjelpe meg, så jeg måtte ta kontakt med paypal. Sendte enda en epost til paypal nå så får se om de er litt mer villige denne gangen. Sånt er så irriterende! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kveld skulle jeg ta ut bergansjakka mi fra vaskemaskinen, men fikk ikke opp døra! Kjørte et kortprogram i dag, fikk fortsatt ikke opp døra. Så prøvde jeg et skylleprogram med lett sentrifugering, da gikk den endelig opp. Det betyr vel at jeg må velge sentrifugering hvis jeg skal få opp døra, det er ganske upraktisk når man vasker ting som ikke skal sentrifugeres, som for eksempel bergansjakker. Sånne ting trenger jo omtrent ikke å vaskes, men på fredag ramla jeg altså så lang jeg var, oppi gjørme og vanndam.

Tett i ørene og vondt i hodet i dag, og jeg som nettopp har vært forkjøla. Rolig dag med andre ord, det var ikke plana. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du bare er en smule paranoid klarer du deg bra :teehe: Når jeg så første sesong var det såvidt Thorvald fikk komme ut for å tisse på kvelden :lol: 

:lol: Så ille er det ikke her. Enda. Eller, hender seg jeg tupper TJ ut på kveldslufting med dem om han er hjemme. :whistle:

Akkurat nå skal jeg sette i gang med skoleoppgave, så spørs om jeg ikke ender opp med rent og pent hus, nybadete hunder og et ferdig strikkeprosjekt. *flire* Neida, må være flink student nå så jeg slipper i høstferien.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...