Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå Oktober


Tekopp
 Share

Recommended Posts

Jeg er flink til å utsette i dag. :aww: Har pakket inn gaver til Bonden, som ikke har bursdag før på onsdag, så da er det kjempeviktig å google hva jeg skal skrive på kortet også, kortet jeg forøvrig ikke har kjøpt enda. Landet på "Forskning viser at de som feirer flest bursdager, også er de som lever lengst" og slenge på noe kliss på slutten. Her er vi bare dødsens romantiske altså. Not. :aww::lol: 

*slutte å utsette* 

 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Kjapt innpå - huset er solgt! Helgegjesten kom akkurat inn døra, rett etter at jeg og megler avsluttet handelen, så mer info senere. Det ble til under takst, med bare en som bød, men vi fikk halt litt

Nå er jeg himla glad!  Minien min har ikke PL på den måten som ble mistenkt. Hun har vært hos vet. høgskolen i hele dag, og konklusjonen er; korsbåndsskade på venstre bakbein som gjør at kneskåla luks

Mel. Nøtteliten Her på Hundesonen har vi det så bra Vi kan være sure eller vi kan være glad Vi krangler litt og klemmer litt og synger på en trall Ser på bildene av hundene og sier dill og dall Men nå

Posted Images

Guest Belgerpia

 

Vært på "plommeslang", nå har jeg sikkert over 1 kg med plommer. Litt usikker på hva jeg skal gjøre med dem. Syltetøy, gele eller kanskje jeg skal lage likør...

 

1 kg plommer er neppe noe du lager likør eller syltetøy av - de spiser du, det er jo knapt nok plommer til kompott :)
Så spis og kos deg, skal du lage noe av det så er du nødt til å stjele litt mer enn en kilo. Ei ti liters bøtte kanskje, da kan du vurdere å lage syltetøy, eller likør - jeg stemmer allikevel for å bare spise de. Plommer er best ferske rett fra treet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1 kg plommer er neppe noe du lager likør eller syltetøy av - de spiser du, det er jo knapt nok plommer til kompott :)
Så spis og kos deg, skal du lage noe av det så er du nødt til å stjele litt mer enn en kilo. Ei ti liters bøtte kanskje, da kan du vurdere å lage syltetøy, eller likør - jeg stemmer allikevel for å bare spise de. Plommer er best ferske rett fra treet.

plommene var ikke så god at jeg orker å spise dem. Så må lage noe :) resten av plommene på treet når jeg ikke :/ så må eventuelt kjøpe..

Likør... Du trenger jo ikke lage så sinnsykt mye. 

ikke sant. Er uansett de færreste (jeg kjenner) som bøtter innpå med likør :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så kaldt på skolen. Sitter inne med jakke på og skjelver og har stive fingre. På tide å få på noe varme her kanskje? De som bestemmer det er tydeligvis ikke enige. 

Folk på en avdelinga her går rundt inntulla i ullpledd halve året. Gradestokken sier det er varmt nok til å være innafor forskriftene, så da hjelper det ikke at folk fryser.

(Berger ullpledd på tilbud hos coop, vel verdt innvesteringa)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så kaldt på skolen. Sitter inne med jakke på og skjelver og har stive fingre. På tide å få på noe varme her kanskje? De som bestemmer det er tydeligvis ikke enige. 

Det er noe sånt jeg frykter når vi skal flytte inn i nytt bygg med samme temp over hele bygget. Ha med både shorts og ull pent lagra til alle anledninger...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk på en avdelinga her går rundt inntulla i ullpledd halve året. Gradestokken sier det er varmt nok til å være innafor forskriftene, så da hjelper det ikke at folk fryser.

(Berger ullpledd på tilbud hos coop, vel verdt innvesteringa)...

Så teit! Skal jaggu ta med meg pledd jeg. Fin demonstrasjon og det :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

I dag hadde vekkerklokka (mobilen) slått seg av, våkna av meg selv kvart over åtte, og den skulle ringt åtte. 

Det var da jeg var lykkelig over at jeg ikke hadde en avtale før halv elleve, og at det ikke var en ordinær arbeidsdag hvor jeg skulle vært oppe kl 06...Vet ikke om jeg tør å stole på den mobilen igjen, men man kan jo bruke to, i tilfelle den ene svikter.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg diskuterer bruken av uforståelig fotballsjargong i avisoverskrifter, i Språkspalten på FB, og skriver nå at hvis fotballfolket kan slenge om seg med slikt så forbeholder jeg meg retten til å bruke sjargongen til titusenvis av nordmenn, eksempelet mitt: Endelig BIS til Latruda! :ahappy: Forslag til flere slike hundenerdsetninger som kunne stått i en tenkt avisoverskrift?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg diskuterer bruken av uforståelig fotballsjargong i avisoverskrifter, i Språkspalten på FB, og skriver nå at hvis fotballfolket kan slenge om seg med slikt så forbeholder jeg meg retten til å bruke sjargongen til titusenvis av nordmenn, eksempelet mitt: Endelig BIS til Latruda! :ahappy: Forslag til flere slike hundenerdsetninger som kunne stått i en tenkt avisoverskrift?

Det er da ikke så mye fotballsjargong som er uforståelig i avisoverskrifter? 

--

AN venter jeg på at hva det nå enn er datterbarnet baker skal bli ferdig. Til nå har hun bakt kjeks, sjokoladekake, muffins og banankake, bare fordi hun hadde lyst til å bake i dag :ahappy: Jeg har en fin datter jeg :heart: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ikke så mye fotballsjargong som er uforståelig i avisoverskrifter? 

--

AN venter jeg på at hva det nå enn er datterbarnet baker skal bli ferdig. Til nå har hun bakt kjeks, sjokoladekake, muffins og banankake, bare fordi hun hadde lyst til å bake i dag :ahappy: Jeg har en fin datter jeg :heart: 

Jeg er usedvanlig uinteressert i fotball, og stusset over dagens hovedoppslag i adresseavisa:

1dce461b-a405-4119-94bc-2d19d7c9d159.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er usedvanlig uinteressert i fotball, og stusset over dagens hovedoppslag i adresseavisa:

1dce461b-a405-4119-94bc-2d19d7c9d159.jpg

Jeg er ikke spesielt interessert i fotball jeg heller, og med en overskrift som det der, hadde jeg aldri gjetta på at egentlig handlet om fotball, er det virkelig fotballsjargong? 

Jeg regner med at ni på børsen er spillere som skal selges? Og at kelneren i særklasse er han duden som serverer ballene til de dudene som scorer? :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

plommene var ikke så god at jeg orker å spise dem. Så må lage noe :) resten av plommene på treet når jeg ikke :/ så må eventuelt kjøpe..

ikke sant. Er uansett de færreste (jeg kjenner) som bøtter innpå med likør :P

 

Da stemmer jeg for chutney :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke spesielt interessert i fotball jeg heller, og med en overskrift som det der, hadde jeg aldri gjetta på at egentlig handlet om fotball, er det virkelig fotballsjargong? 

Jeg regner med at ni på børsen er spillere som skal selges? Og at kelneren i særklasse er han duden som serverer ballene til de dudene som scorer? :lol: 

Jepp, det er fotballsjargong. Og i Språkspalten på FB fikk jeg en horde mannfolk etter meg som syntes at jeg var veldig uvitende som ikke skjønte innholdet i den overskriften. "Det der burde inngå i allmennkunskapen til et normalt oppegående menneske", skrev en av dem.

(Kelner er en som serverer en ball som så blir sparka inn, og denne kelneren får ni på en spillerrangering som går til ti. Dumme dumme meg som ikke forsto det med en gang).

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det er fotballsjargong. Og i Språkspalten på FB fikk jeg en horde mannfolk etter meg som syntes at jeg var veldig uvitende som ikke skjønte innholdet i den overskriften. "Det der burde inngå i allmennkunskapen til et normalt oppegående menneske", skrev en av dem.

(Kelner er en som serverer en ball som så blir sparka inn, og denne kelneren får ni på en spillerrangering som går til ti. Dumme dumme meg som ikke forsto det med en gang).

Ah. Da er hverken du eller jeg normalt oppegående mennesker, tydeligvis :lol: Vel, jeg hadde halvveis rett da. Selv om jeg fortsatt ikke hadde skjønt at de snakka om fotball om du ikke sa det først :teehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lei av at ting ikke blir gjort her hjemme, så nå skal pappa komme hit når samboeren drar på jobb i morgen, også skal vi få slengt opp lister, rullgardiner og gardinstenger blant annet. Samboeren vet ingenting om det, så da blir det spennende å se om han legger merke til det når han kommer hjem fra jobb i morgen :aww: 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lei av at ting ikke blir gjort her hjemme, så nå skal pappa komme hit når samboeren drar på jobb i morgen, også skal vi få slengt opp lister, rullgardiner og gardinstenger blant annet. Samboeren vet ingenting om det, så da blir det spennende å se om han legger merke til det når han kommer hjem fra jobb i morgen :aww: 

Kan jeg låne pappaen din? Jeg og trenger en som kan hjelpe meg litt Når Bonden har for få timer i døgne. Jeg fikser mye selv, men ikke alt. 

Middagen står klar, bare å koke vann til nudler og slenge ting i stekepanna. :ahappy:  Håper Bonden leser meldingen fra meg for vekta i fjøset er tom for batteri, og det er litt dumt når man skal måle opp melkepulver. De fikk på slump i dag :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...