Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå Oktober


Tekopp
 Share

Recommended Posts

Litt over 1 mil på fjellet i dag, det var helt perfekt :wub: Litt i overkant myrete og vått takket være Roar, men det var jeg jo forberedt på. Kom vel fem meter fra bilen før jeg ble våt :lol: 

12096394_10156168550215341_5749505733315

12072734_10156168550515341_8039272151125

12109077_10156168547740341_1890561637422

(vi var nesten helt alene på fjellet, det er heller ikke feil :heart: )

12079708_10156168548000341_3531952284018

  • Like 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Kjapt innpå - huset er solgt! Helgegjesten kom akkurat inn døra, rett etter at jeg og megler avsluttet handelen, så mer info senere. Det ble til under takst, med bare en som bød, men vi fikk halt litt

Nå er jeg himla glad!  Minien min har ikke PL på den måten som ble mistenkt. Hun har vært hos vet. høgskolen i hele dag, og konklusjonen er; korsbåndsskade på venstre bakbein som gjør at kneskåla luks

Mel. Nøtteliten Her på Hundesonen har vi det så bra Vi kan være sure eller vi kan være glad Vi krangler litt og klemmer litt og synger på en trall Ser på bildene av hundene og sier dill og dall Men nå

Posted Images

Det hender man er innom og leser litt, men oppdatert, det er jeg ikke :P
Fikk lyst til å sitte i solveggen til @Siri (funker kanskje ikke @'en lenger..?)  uten veps, og drikke kaffe med noe attåt til og bare slække :D

I dag er jeg grådlig slask altså. *gjesp*

Hadde elsket å ha selskap av deg i solveggen :). 

Driver jeg å møblerer og ommøblerer, henger opp bilder og rosetter, børster litt på hundene, lager omelettmuffins, vasker møbeltrekk, spiser sjokolade, drikker RedBull, støvsuger og vasker med damvasker, spiser litt potetgull, rydder litt, roter litt, beundrer den ENE tomaten som nesten holder på å få litt rødfarge nå etter at jeg kjøpte planene i juni i år... det kommer visst flere tomater også - de blir sikkert modne til jul... :aww:. Også har jeg begynt å fôre hundene med den nye varianten til ProPlan - og de har i hvert fall tålt brå overgang til det nye fôret. Er spent på hvordan det virker - det lukter annerledes og virker litt mindre fett... 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

æsj, godt det gikk bra med dere! Vraka 91'er golfen min for noen år siden jeg også. En idiot som brøyt vikeplikten i 70-sona, som resulterte i at jeg kjørte rett inn i han.. Ikke morsomt :( 

Det gikk heldigvis bra! Enda godt det ikke var en fotgjenger jeg måtte bremse for, da kunne det gått mye verre!  :) Takk for støtten. Hadde tenkt å sitere flere, men septembertråden er stengt, så det fikk jeg ikke til. 

-----------

I dag har vært en fin dag :) Trente LP med bla. @MarieR, og det var veldig nyttig! Synes hunden jobba kjempebra i dag, ting faller litt på plass nå. Ser hvilke konkrete ting vi skal jobbe med framover. Blant annet må eieren bli mer klar over hvilke bevegelser hun gjør helt ubevisst. :P 

Etter trening har vi spist middag, vært 30 min i skogen og slækka på sofaen med surfing og pottis. Bikkja har fått godt med aktivitet i dag, for han gikk ned på soverommet og tok kvelden klokka 8. Har ikke sett mer til ham i kveld :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppe har melk i puppene... er det vanlig? 

Innbilt drektig. :) Kan være greit å følge med litt, og evt vurdere et veterinærbesøk for å få en resept på Galastop for å unngå jurbetennelse. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå er jeg så sliten at kroppen ikke klarer å roe seg ned. Det betyr null søvn. Og jeg som bare sov 4 timer natt til i dag er ikke glad for det. 

Gleder meg til å komme hjem å slappe av litt. 

 

Fikk vite i går at pappa har fått seg dame. De har vært sammen i et år. Kjenner jeg blir litt sur for at jeg og min søster aldri får vite noe. Har hatt mye dårlig samvittighet for at han ikke har noen, også viser det seg at han har noen. Jeg er bare glad på hans vegne. Og damen virker veldig hyggelig, og pappa har trengt en dame i livet sitt. Så klarer ikke forstå hvorfor alt må være så hemmelig.

Sånn er han egentlig med alt. Kan jo ikke fortelle om noe. Kan være farlig det. For det er jo ikke hyggelig å fortelle at man har noen man er glad i. Eller at folk man er glad i er dødssyk. Eller noe annet som er viktig. 

Nå slipper jeg heldigvis masse dårlig samvittighet fremover! Det skal bli godt å få løftet den børen av skuldrene mine.  

Damen har alt hjulpet pappa å fjerne masse boss, byttet sofa, fikset nye gardiner og generelt ryddet. Og DET er pluss i margen! Hun har også tatt han med på ferie og har planer om flere turer med han. Og det trenger den mannen. 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter 9 timers vakt på jobben i dag skulle jeg bare se hva innleveringen i det ene faget gikk ut på... Nå, 4,5 timer senere fikk jeg massivt sjokk av å se på klokken. Herregud, også skolearbeid en lørdagskveld da! FYSJ!!!!!

Jeg vil spise snop og se på film, men nå er det jo leggetid pga jobb igjen i morgen...

:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå skal jeg prøve å rive meg løs fra The walking dead (tv-serien altså, vi har ikke zombier på Inderøya. Tror jeg. :aww: ). Ble en smule grinete på slutten av episoden her nå. Dumme damen, burde jo skjønt hva som kom. Man stoler da ikke på noen!! :aww: 

Egentlig burde jeg ikke se så mye på den type serier, var en smule paranoid når jeg luftet hunder for litt siden. :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem sa Siberians ikke var "vaktbikkjer". Denali var ute i hagen og en mystifistisk fyr (muligens rusa) med varebil og hodelykt var å snuste rundt på tomta vår (utenfor hagen) og nabotomta (ubebodd, ingen hus eller noe). Dette reagerte hun ganske kraftig på med tydelige "varselbjeff". Helt annen lyd enn når hun ser hund, eller byttedyr, eller folk som kommer på besøk (alt gir til dels lyd, men helt annen type lyd). Synes hun er flink voff jeg, selv om det ikke står i rasebeskrivelsen :aww:
Forøvrig vet jeg den ene dattera også varsler på samme måte om noe uvanlig skjer og som virker feil. Det har hun demonstrert før, men i kveld var hun inne på det tidspunktet.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå er jeg drittlei kroppen min. Trodde det var ibuxbruk som gav magesmerter og oppkast. Nå har jeg ikke spist ibux på en uke, og likevel ble jeg brådårlig. :gaah:  (Nei, fremdeles ikke gravid).  Legen hadde ikke så mye fornuftig å komme med sist jeg var der(mandag), så trenger ikke beskjed om å pelle meg til lege. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå er jeg drittlei kroppen min. Trodde det var ibuxbruk som gav magesmerter og oppkast. Nå har jeg ikke spist ibux på en uke, og likevel ble jeg brådårlig. :gaah:  (Nei, fremdeles ikke gravid).  Legen hadde ikke så mye fornuftig å komme med sist jeg var der(mandag), så trenger ikke beskjed om å pelle meg til lege. 

 

Så ille mye sykdom det skulle være da :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå skal jeg prøve å rive meg løs fra The walking dead (tv-serien altså, vi har ikke zombier på Inderøya. Tror jeg. :aww: ). Ble en smule grinete på slutten av episoden her nå. Dumme damen, burde jo skjønt hva som kom. Man stoler da ikke på noen!! :aww: 

Egentlig burde jeg ikke se så mye på den type serier, var en smule paranoid når jeg luftet hunder for litt siden. :lol:

hvis du bare er en smule paranoid klarer du deg bra :teehe: Når jeg så første sesong var det såvidt Thorvald fikk komme ut for å tisse på kvelden :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan hjelpe meg å finne noe?

eddie Redmayne er en av mine absolutte favorittskuespillere og jeg oppdaget han da han spilte i en serie basert på Ken Follet sine bøker; Sverdet og Katedralen eller noe sånt. Har i ettertid lett etter serien, men hver gang jeg googler kommer info opp men ikke hvor jeg får kjøpt den. Noen som vet? Elsker elsker bøkene, og Redmayne, så det er jo ett must å ha den i samlinga si :)

Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille frøkna i huset syntes det bar greit å vekke mamsen sim kl 05.00 i dag og stå opp.. Mamsen syntes det var litt i tidligste laget og prøvde seg på at det er bursdagen sin i dag og at hun ville sove litt lengre... Men neida, oppe og hoppet kl 05.00... Trøtt nå :yawn:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...