Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå Oktober


Tekopp
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Kjapt innpå - huset er solgt! Helgegjesten kom akkurat inn døra, rett etter at jeg og megler avsluttet handelen, så mer info senere. Det ble til under takst, med bare en som bød, men vi fikk halt litt

Nå er jeg himla glad!  Minien min har ikke PL på den måten som ble mistenkt. Hun har vært hos vet. høgskolen i hele dag, og konklusjonen er; korsbåndsskade på venstre bakbein som gjør at kneskåla luks

Mel. Nøtteliten Her på Hundesonen har vi det så bra Vi kan være sure eller vi kan være glad Vi krangler litt og klemmer litt og synger på en trall Ser på bildene av hundene og sier dill og dall Men nå

Posted Images

Lurer på om man renser såret etter kastrasjon på tispe når det er verkfritt og kun litt skittent? Eller bør man la det være?

Ellers så koser man seg med fredagskveld.

Åssen skittent? Bare litt sårvæske eller møkk?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

zombiesikre passivhus med funkisdesign :thumbs: 

:thumbs: 

Jeg tenker med zombiesikret hus at jeg ville hatt en hovedør, men ingen flere dører i hovedetasjen. ville derimot hatt en (sikret) luke i taket med mulighet for å rømme ut den veien, og en sjakt som ledet ut til et gjerne gjemt trygt sted (med utgang ut selvsagt.) 

:aww:

*Notere*

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har malt gangen.

Så skjedde dette:

12143217_10156007611340136_5045609609326

Så da har jeg malt gangen en gang til.

Nå skal jeg på Kiwi og kjøpe noe å styrke meg på etter et lettere paniskmanisk anfall - jeg måtte også skrubbe gulvene, for han begynte å rulle rundt, den fjompen. Jeg trenger Pepsi etter noe sånt. Det er visst en rock'n roller i ham likevel :punk:

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har malt gangen.

Så skjedde dette:

12143217_10156007611340136_5045609609326

Så da har jeg malt gangen en gang til.

Nå skal jeg på Kiwi og kjøpe noe å styrke meg på etter et lettere paniskmanisk anfall - jeg måtte også skrubbe gulvene, for han begynte å rulle rundt, den fjompen. Jeg trenger Pepsi etter noe sånt. Det er visst en rock'n roller i ham likevel :punk:

Jeg har lurt på hvordan du fikk til å male så mye med valp i hus.

Forøvrig har jeg spist halvparten av helgesnopet og tenker bare på resten, som ligger i en pose i kjøkkenskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
Lurer på om man renser såret etter kastrasjon på tispe når det er verkfritt og kun litt skittent? Eller bør man la det være?

Ellers så koser man seg med fredagskveld.

Da vasker man med litt lunket vann og en klut, tørker med håndkle og tenker ikke mer på det.

Sent fra min D5803 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om man renser såret etter kastrasjon på tispe når det er verkfritt og kun litt skittent? Eller bør man la det være?

Ellers så koser man seg med fredagskveld.

La det være. :)

Rediger: Jeg leste ikke nøye nok. Er det litt skittent så er jeg enig med Gråtass, vask veldig forsiktig med våt klut. :)

Endret av Nemi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iben har skjerm rundt halsen, linse på øyet og sår på hornhinna (eller hinna på øyet ihvertfall)... og jeg ser jo at hun ikke har det godt nå og mammahjertet syns ikke det er noe særlig ♡

Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Takk for svar :) Får vask over etter siste luftingen før kvelden. Såret ser fint ut, og vil unngå å rote for mye med det. Tørt, verkfritt og ikke rød irritert hud. Litt møkk pga at hun har hengejur etter melkeproduksjon da hun var innbilt.

Må le litt da jeg virkelig har fått en stirre variant av bc i hus. Hun har så mye energi som hun ikke får brukt siden hun skal være i ro. Hva kan man trygt finne på? Skal ned til dyrlegen på mandag for å se om stingene kan tas. Da har dem vært i i 10 dager.

 

 

Endret av AnkiogBonita
Fikk ikke til sitering
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Da vasker man med litt lunket vann og en klut, tørker med håndkle og tenker ikke mer på det.

 

Sent fra min D5803 via Tapatalk

 

 

La det være. :)

Rediger: Jeg leste ikke nøye nok. Er det litt skittent så er jeg enig med Gråtass, vask veldig forsiktig med våt klut. :)

Endret av AnkiogBonita
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lurt på hvordan du fikk til å male så mye med valp i hus.

Forøvrig har jeg spist halvparten av helgesnopet og tenker bare på resten, som ligger i en pose i kjøkkenskapet.

Han er en veldig rolig valp, så det er et godt utgangspunkt. Også har jeg vært flink til å sette opp grinder og annet stengsel. Men nå har jeg ommøblert, så da er det vanskeligere å stenge overalt. Så jeg malte i en gang hvor jeg trodde det sto nok ting til at ingen kom fram. Men så ble han for ivrig, og brøytet vei ved å fure seg langs veggen bortover gangen, nymalt og fint var det... Jeg satt på gulvet for å flikke siste rest på gulvlistene, og det ble for fristende, antar jeg. Det måtte jo skje, særlig når jeg har tre-fire ulike maleprosjekt gående som jeg tar på omgang mens maling tørker rundt omkring.

Pepsi og skolebrød, så skal jeg se om jeg orker noe mer i kveld. Jeg er sliten, men det har jeg faktisk ikke tid til å være.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Takk for svar [emoji4] Får vask over etter siste luftingen før kvelden. Såret ser fint ut, og vil unngå å rote for mye med det. Tørt, verkfritt og ikke rød irritert hud. Litt møkk pga at hun har hengejur etter melkeproduksjon da hun var innbilt.

Må le litt da jeg virkelig har fått en stirre variant av bc i hus. Hun har så mye energi som hun ikke får brukt siden hun skal være i ro. Hva kan man trygt finne på? Skal ned til dyrlegen på mandag for å se om stingene kan tas. Da har dem vært i i 10 dager.

 

 

Det er jo gjerne fysiske ting hun ikke kan gjøre, så du kan jo bruke hodet hennes.. Gå spor, Søke etter godbiter osv

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært på skibaluba (en årlig skimesse her i Bergen) og kjøpt gøye ting til årets topptur sesong!! Skifeller til de nye telemarkskiene jeg kjøpte på samme messe i fjor, ny skibukse (som var satt ned fra 3800,- til 500,-!!!!), skibriller, superlette teleskopstaver til topptur og julepresang til mannen.

KOM SNØ!!!! Jeg er klar :D

Endret av HeleneFS
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk...da har visst rakett-h**vetet begynt. Ble overrasket av fyrverkeri på kveldsrunden i går, men tenkte det var en engangshendelse. Nå har vi hatt to nye runder i kveld :no: det ble til slutt for mye for den skuddredde hundefrøkna :( skulle ønske jeg visste HVEM av naboene som leker seg med fyrverkeri :angry: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sprøtt. For et par timer siden marsjerte jeg opp trappa med ild i blikket, jeg trodde katta hadde bæsja i andre etasje, men den lå helt uskyldig og sov i senga si. Så gikk Symra og jeg en tur ut, da oppdaget jeg at kattebæsjlukta var ute. Symra sniffet og snuste også opp i lufta, men det var umulig å finne ut hvor lukta kommer fra. Så leste jeg dette i avisa: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/utrolige-historier/lukt-mysterium-fra-nordmoere-til-troendelag-det-lukter-raattent-egg-og-kloakk/a/23535893/

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sprøtt. For et par timer siden marsjerte jeg opp trappa med ild i blikket, jeg trodde katta hadde bæsja i andre etasje, men den lå helt uskyldig og sov i senga si. Så gikk Symra og jeg en tur ut, da oppdaget jeg at kattebæsjlukta var ute. Symra sniffet og snuste også opp i lufta, men det var umulig å finne ut hvor lukta kommer fra. Så leste jeg dette i avisa: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/utrolige-historier/lukt-mysterium-fra-nordmoere-til-troendelag-det-lukter-raattent-egg-og-kloakk/a/23535893/

Mystisk! X-files?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg tenker at hvis du må velge mellom de ulempene, og heller få en mindre risiko for de senere, så ville jeg ventet. Ja, tidsmessig er det optimalt, men det er snakk om litt tilrettelegging bare. Jeg vet ihvertfall at om jeg hadde stått der med en 4 år gammel hund enten skuddredd eller med HD, og hadde hatt disse valgene, så ville jeg angret på å ikke bare ha ventet noen måneder. Noen garanti er det såklart aldri. Om du kan leve med en skuddredd hund som ikke kan brukes til det den er tenkt til, så ville jeg gått for det. HD går utover helsa og hverdagen til hunden i mye større grad.
    • For å være ærlig: Jeg ville stått over begge kullene. Det er ganske kjipt å sitte med hund om to/tre år som viser tegn på sjukdom som du kunne vært uten om du ikke hadde hatt dårlig tid.  Både skuddreddhet og leddsjukdom kan korte ned/stoppe både konkurranse og redningsplaner. Vent til det kommer et kull hvor du heller blir misfornøyd med noe som ikke kan være fysisk/psykisk begrensende. For eksempel farge og kjønn. 
    • Du kan sikkert litt om massasje og sånt allerede? Vi hadde regelmessig fysioterapeut på våre, en gang i mnd. Lakseolje, og etterhvert Cartrophen (lite effekt) og Librela (heller ikke mye effekt, men startet antageligvis for sent). Greia med disse smertebehandlingene for artroser er visst at man skal begynne å bruke dem før det har fått utviklet seg noe særlig. Pass på at hunden er varm såklart, back on track kan hjelpe (tantes gamle hunder har hatt det over natten, med opptrening). 6 tenner! Au!
    • Du kan prøve Kim Salomonsen på facebook. Det er den eneste oppdretteren av rasen i Norge. Det er en litt større rase i Sverige.
    • Hei og hopp, alle sammen! Nå trenger jeg hjelp av det såkalte "sonen-orakelet".  Noen som har erfaring med hund med artrose her? Hvordan utartet det seg hos din hund(er)? Hvilke tilskudd anbefales? Hva bør ett godt fortilskudd inneholde? Tenker da spesifikt tilskudd til ledd. Han får laksolje i maten hver dag, og får nå Fish4dogs laks  Jeg mistenker at Alvin har begynnende artrose i høyre framlabb. Mer spesifikt i de to mellomste tærne på høyre frambein. Jeg har sett at han har vært små-halt, av og på over en 7 - 10 dagers periode nå. Spesielt når vi går på vei med grus. Etter en helt ordinær, rolig morgentur i morges gikk han på tre bein, etter at han hadde slappet av på sofaen ett par timer. Jeg har klemt og strukket, massert og sjekka beinet/skuldra på nevnte bein, og det er først når jeg legger press på de midterste tærne, spesielt underfra og innimellom de to midterste tærne, han hyler i smerte..  Han fikk en tissetur i stad, og da gikk han så og si normalt. Når jeg prøvde å spre tærne på labben hylte han, og begynte med haltinga igjen.. Han brukte alle fire beina men halta tydelig.  For cirka tre uker siden begynte jeg å gå mye turer i skogen, noe som muligens ble en brå overgang fra årets vinter"dvale"? (han har vært i aktivitet gjennom hele vinteren, bare ikke turer i ulendt terreng). Kan disse turene utløst en eller annen infeksjon eller "starta" artrosen? Søndag for to uker sida gikk vi 15km tur i ganske heftig terreng og jeg så null tegn til at han hadde vondt.. På søndag gikk vi over 1km spor i ulendt terreng, merka ingenting. Han vil være med ut på tur. Spiser som normalt. Slikker seg ikke (annet enn rengjøring). Tygger ikke på beina. Roer seg fort på natta. Er ikke hoven i leddene.. Hva tenker dere dette kan være?  Alvin er en amerikansk bulldog, han blir ni år til høsten. Fri for AD/HD. Forholdsvis nylig operert i munn, trukket ut seks tenner. Sist operert 11.04.24. Ellers frisk og rask. Skal selvfølgelig kontakte dyrlege 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...