Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå Oktober


Tekopp
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Kjapt innpå - huset er solgt! Helgegjesten kom akkurat inn døra, rett etter at jeg og megler avsluttet handelen, så mer info senere. Det ble til under takst, med bare en som bød, men vi fikk halt litt

Nå er jeg himla glad!  Minien min har ikke PL på den måten som ble mistenkt. Hun har vært hos vet. høgskolen i hele dag, og konklusjonen er; korsbåndsskade på venstre bakbein som gjør at kneskåla luks

Mel. Nøtteliten Her på Hundesonen har vi det så bra Vi kan være sure eller vi kan være glad Vi krangler litt og klemmer litt og synger på en trall Ser på bildene av hundene og sier dill og dall Men nå

Posted Images

Må fortelle! 

Man må være to for å klippe klørne til Toddy, ikke fordi han er vrang, men fordi han er så inni hampen kosete at man kan ikke ta på han uten å kose for da nesedytter han hele tiden. Streng stemme gjør det verre.  Ergo må en kose han på magen i mens en klipper. 

Søster ble derfor med hjemom etter turen så hun kunne kose når jeg klipte. 

Pulien klipte klørne sine i dag tidlig og trengte ikke mer kloklipp, men hun begynte å hoppe rundt meg og strekke frem labben i det jeg var ferdig med Toddy. Så da klipte jeg litt til på en klo og hun løp lykkelig ut på kjøkkenet og ventet på godbiten som følger med en kloklipp :lol: Hun var redd bare Toddy skulle få!

Første bikkja jeg har hatt som har bedt om å få klippe klør!  :lol:

 

  • Like 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen, Krilo!

 

Jeg har en taklampe i stuen der det er 3 lyspærer i. 2 av disse var gåen, så jeg kjøpte nye lyspærer og de selges bare 2 og 2. Hvorfor ventet jeg da til den siste var gåen før jeg skiftet de to jeg hadde kjøpt?? Tullete, så nå har jeg en taklampe med  bare ett røket lys, i stedet for 2 :aww: Men jeg kunne jo hatt en periode der alle lysene virket..... 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå sier jeg meg ferdig med min del av utkastet til oppgaven vi er to stk som skriver på, så skal bare sende den videre så er den ute av verden en stund fremover. Blir ikke det beste utkastet vi får levert inn, men sluttresultatet blir bra. Trenger egentlig bare en tilbakemelding på problemstillingen og ev. tips til empiridelen. Litt vanskelig å motivere seg når det er bestått/ikke bestått som gjelder. :P

Komme seg ut på tur snart da kanskje. :) Tror bikkjene er enig i det, vært kjedelig for dem i dag når både jeg og TJ har sittet med nesa i skoleoppgaver. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen, Krilo!

 

Jeg har en taklampe i stuen der det er 3 lyspærer i. 2 av disse var gåen, så jeg kjøpte nye lyspærer og de selges bare 2 og 2. Hvorfor ventet jeg da til den siste var gåen før jeg skiftet de to jeg hadde kjøpt?? Tullete, så nå har jeg en taklampe med  bare ett røket lys, i stedet for 2 :aww: Men jeg kunne jo hatt en periode der alle lysene virket..... 

Du kan jo bare kjøpe en ekstra pakke, og så har du en pære i reserve. De går jo ikke ut på dato :lol:

Inne fra tur. Gikk litt sånn dit veien fører i dag og havna i byen før jeg gikk til Strindheim, og så hjem igjen.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo bare kjøpe en ekstra pakke, og så har du en pære i reserve. De går jo ikke ut på dato :lol:

Inne fra tur. Gikk litt sånn dit veien fører i dag og havna i byen før jeg gikk til Strindheim, og så hjem igjen.

Jeg kan.... det var jo det som var planen for et halvt år siden når jeg kjøpte den pakken jeg satte inn i dag :lol: Får prøve å være flink, men det er vel en viss sjanse for at de blir skiftet når jeg ikke har lys lenger :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke, bildet lå i en strikkegruppe på FB

Trondheimsområdet? Traff nemlig en kees som het Reidar på tur når jeg gikk med min Thorvald :teehe:

i lapphundmiljøet er det endel som strikker ting med lappeull btw, både ren hundeull og blanda med sau :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Fin tur i fantastiske høstfarger tidligere i dag. Det krydde av elgjegere rundt ørene på oss, så vi holdt oss på veien, med hundene i bånd. Hvis de har like liten elgkvote som nabofylket, så er de nok ferdige snart.

Vi er heldige som får bruke naboens digre jorde så mye vi orker. Der kan man hoppe, leke, herje eller trene alt man orker.

Bizi synes det er herlig å suse rundt på jordet, og Timmy synes det er topp å snuse, og grave frem røtter der.

Elghunden som eier jordet, er så vant til at vi ferdes der flere ganger om dagen, at han ikke bryr seg. Fint for oss at han er så grei, og at naboene mine er så snille, og rause.

Bizi har ligget i hundegården alene i fire timer, det er ikke SÅ lenge siden det ikke var snakk om å være ute alene, og hundehuset, det skulle hun i hvertfall ikke inn i. Hun var nettopp en tur inni der nå, og så seg litt rundt. Men, lappen trenger ikke hundehus med membran på taket og halm på gulvet i sola om høsten, så hun ligger heller på utsiden.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seks timers korøvelse, det blir en sliten av. Særlig når en allerede var ganske lemster og støl - snekringen i går fant fram til muskler jeg åpenbart har ignorert en stund. Å svaie på toppen av en gardintrapp mens en holder armene i spenn i været for å holde oppe takess er verre enn verst. Å sage til takess med håndsag er også noe en får muskulær hangover av :P

Men det lureste for dagsformen var vel at jeg sovna i toseteren i går kveld, og våknet 0930 av at Glam satte seg på magen min for å be om kveldsmat. Jeg skulle være på korøvelse 1000, jeg. Det gikk åpenbart ikke. Så akkurat nå føler jeg meg som et sammenkrøllet A4-ark noen har forsøk å brette ut igjen.

Hive to skiver ned i magen, så skal jeg male i annen etasje, så det tørker før vi skal legge oss. Jeg har igjen seks dørkarmer, og kanskje litt listverk. Det burde gå radig, så jeg rekker et strøk på to kjøkkenvegger før det blir mørkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiiin dag! Først en god tur med hundene, så ut og titte etter tyttebær - og plukke dem (ikke veldig vanskelig å finne, det bugner jo i skogen her nå, rett bak huset), så dusje hundepoter og skjegg - deretter deilig fårikålmiddag med trollkrem til dessert :D. Dagen sin det, tenker jeg :). Trollkrem har jeg aldri laget, og jeg tror jeg bare har spist det en gang i mitt liv, så jeg aner jo ikke om denne smakte riktig, men god var den, om enn muuuuligens noe søt :D. Det blir nok ikke siste gang jeg lager sånn dessert :)

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seks timers korøvelse, det blir en sliten av. Særlig når en allerede var ganske lemster og støl - snekringen i går fant fram til muskler jeg åpenbart har ignorert en stund. Å svaie på toppen av en gardintrapp mens en holder armene i spenn i været for å holde oppe takess er verre enn verst. Å sage til takess med håndsag er også noe en får muskulær hangover av :P

Men det lureste for dagsformen var vel at jeg sovna i toseteren i går kveld, og våknet 0930 av at Glam satte seg på magen min for å be om kveldsmat. Jeg skulle være på korøvelse 1000, jeg. Det gikk åpenbart ikke. Så akkurat nå føler jeg meg som et sammenkrøllet A4-ark noen har forsøk å brette ut igjen.

Hive to skiver ned i magen, så skal jeg male i annen etasje, så det tørker før vi skal legge oss. Jeg har igjen seks dørkarmer, og kanskje litt listverk. Det burde gå radig, så jeg rekker et strøk på to kjøkkenvegger før det blir mørkt.

Jeg så for meg at du satt og sov i en liten sportsbil, og lurte på hvordan Glam fikk plass i den.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurte C med at vi fra nå av skal lage middag annenhver uke, og vi må skrive handlelapp til våre egne middager. Da skulle dere sett en gutt som det lyste panikk av i øynene  :lol: Han prøvde iherdig å finne på noe da :P

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen :D

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Gratulerer med dagen!!

Drit i å prat om kanelboller a! Nytt forsett er å kun kose seg med søtt og slikt på hytta...

Gratulerer med dagen, @Krilo :) 

Gratulerer med dagen @Krilo

Gratulerer med dagen Krilo :)

Satt på oppvaskmaskin, kanskje være lur og ta ut noe fra frysen til tining så det blir middag litt tidligere i dag enn i går... Så får vi vel komme oss ut på tur, så får vi se hvor langt jeg gidder å gå i dag. Yr påstår at det er sol igjen, så jeg har vel bare skitne vinduer :aww: 

Gratulerer med dagen @Krilo !

Vært på søndagstur rundt om kring spiralen med hunder, søs og tantunger.  Hvis noen synes skogens ro ble forstyrret av den ungarske drittbikkja som bjeffet på alle de tusen hundene vi møtte, så beklager jeg dypt. 

Ja, hun er en irriterende møkkabikkje, men heldigvis for henne er hun verdens mest sjarmerende møkkabikkje.  

Vi koste oss da. Toddy er heldigvis verdens greieste gutt og ignorerer lett kjeften til Nico ..

Huset er så strøkent jeg gidder i dag, regninger er betalt,  nå er det sofatjeneste ut dagen. Må bare henge opp en siste maskin med klær først. 

Gratulerer med dagen @Krilo! :flowers:

Har jeg tatt en god varm dusj og  fått i meg en skive. Nå skal hundene få seg en liten treningsøkt i  hagen før jeg gjør meg klar for bursdagsfeiring av lillebror :ahappy: 

Gratulerer med dagen, Krilo!

 

Jeg har en taklampe i stuen der det er 3 lyspærer i. 2 av disse var gåen, så jeg kjøpte nye lyspærer og de selges bare 2 og 2. Hvorfor ventet jeg da til den siste var gåen før jeg skiftet de to jeg hadde kjøpt?? Tullete, så nå har jeg en taklampe med  bare ett røket lys, i stedet for 2 :aww: Men jeg kunne jo hatt en periode der alle lysene virket..... 

Tusen takk dere! :flowers:

 

nå har man endelig kommet seg hjem fra hytta, 3 timer i bil er igrunn mer enn nok, men det er jo sp vakkert i fjellet nå så da måtte vi snike oss en tur denne helgen også :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så for meg at du satt og sov i en liten sportsbil, og lurte på hvordan Glam fikk plass i den.

Klovnebil! :D

Ser jeg på en av mine bestevenninner som er på Newton nå - med flaggermus :D. Hun er flaggermussjef :D.

Batwoman :blink:

Gratulerer med dagen, @Krilo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Et oppstillingsbilde.  Tempo 3 måneder. 8,7 kg og 36 cm høy.   
    • Få hunder krever pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken, spørsmålet er mengden klipping og børsting. Med kravene dere har ville jeg vurdert en voksen omplasseringshund, der dere vet litt mer hva dere får. En valp er mye jobb, både å lære inn renslighet, hverdagslydigheten og det å lære inn å være alene hjemme. Ingen hunder er født trent til å være alene, og det kan ta mye tid. Selv med en omplasseringshund må dere regne med å bruke noen uker på tilvenning til å være alene hjemme en hel arbeidsdag i nytt hjem. Med valp må dere regne med å være hjemme de første 4 ukene eller så, og videre ha mulighet for tilpasning, ha med valp på jobb, korte dager eller hjelp fra andre, for å gradvis tilvenne lange dager alene hjemme. Vår forrige hund kunne ikke være alene en arbeidsdag før han var 6 måneder. I tillegg til daglig tur må dere huske at hunden må også ut innimellom for å gjøre fra seg, morgen og kveld. Den skal fôres, stelles, oppdras, og selvfølgelig ha kos og kvalitetstid. Det går mye tid på å ha hund utenom de 1-2 timene med tur. De fleste hunder setter også pris på mental stimulering i form av søk, triksetrening eller lignende. Jeg tenker umiddelbart at en collie kunne passet dere, enten kort- eller langhår. De krever litt børsting, røyter en del, men er relativt enkle hunder som ikke krever veldig mye. Men jeg vil også forslå at dere låner/passer en hund en ukes tid eller to, for å se om dette er et liv dere kan tenke dere. Det er ofte koslig med tanken på å ha en hund til selskap, men få er klar over hvor mye tid og fokus det faktisk tar i hverdagen.    
    • Jeg og min samboer ønsker oss veldig en pelskledd venn i vårt selskap, vi har følt oss klare til å skaffe oss en hund det siste halvåret. Vi har noen ønskelige krav når det kommer til hundens personlighet og atferd, men vi syntes det er vanskelig å finne den mest perfekte rasen for oss. Blant de kravene vi har er: - lite bjeffing. Dette er en grunn ved at vi bor i leilighet og ikke vil være til sjenanse for de andre beboerene.  - ikke en alt for aktiv hund. Vi har ikke hatt vår egen hund før, og er bekymret for om vi får gitt nok fysisk stimuli for rasen. Vi vil rett og slett ha en hund vi ikke er bundet til å måtte gå mer enn 2 timer om dagen med, fordi vi er usikre på vårt eget energinivå i denne sammenhengen.  - ikke et krav om å være mye ute i hagen. Vi bor i borettslag uten egen hage, men vi har et fellesområde med hage som vi kan benytte.  - vi trenger en hund som kan være alene hjemme. Vi er begge i 100% stilling i jobb på dagtid og hunden må være hjemme i opptil 8 timer alene på hverdagene. (utenom jobb er vi stort sett alltid hjemme). Som personer er vi veldig avslappet og rolige og ser etter en selskapshund som kan bli vår venn i hverdagen. Vi er ikke spesielt aktive av oss nå, men vi håper vi kan bli det med en hund i hus. Vi tar gjerne hunden med oss hvis vi skal bort, for å være mest mulig med hunden. Vi er i en familiekjær familie som vi er mye sammen med og ønsker å ha med oss hunden på besøk. Vi har ikke barn nå men vi ønsker oss det i fremtiden.    vi bor i en leilighet på 70 kvadratmeter på et boligfelt utenfor sentrum, med muligheter for både bading og skogsturer med voffsen.  selvom utseende på hunden ikke skal bestemme hvilken rase man skal velge så har vi noen ønsker til utseende. Vi ønsker en hund med en god pels å kose med, men som ikke krever noe særlig mer en pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken. Vi har mest lyst på en hund mellom 7-25 kilo +/- som kan trives i leilighet.   vi har lenge vært inne på tanken på en golden retriver, men er usikker med tanke på aktivitetsnivået og størrelsen.
    • Jeg har heller ikke lov å gjerde inne utenfor, så jeg har en hau kompostgrinder stående som jeg drar ut og bruker som gjerde når jeg vil. Funker gull og ikke noen som kan si noe på det. 😊 Dog er egen hage et must når jeg en gang flytter, firte på det kravet her fordi jeg fikk så mye annet jeg ville ha og jeg kan gjøre som jeg gjør nå med grindene. 
    • Foreslår som Simira, langline. Da jeg bodde i Trondheim hadde jeg heller inne inngjerdet hage. Den lydige hunden gikk løs, den ikke så lydige var i langline. Haha, nei, si det. Man blir vandt med det etterhvert. Men det er mange ganger hvor jeg teller etasjene for å motivere meg  I tillegg har jeg drømt om å på en eller annen måte kunne gå rett ut fra 4.etasje og ned på gress. Vi koser oss ekstra mye når vi er på hytten hvor vi kan ta to skritt fra soverommet, også er vi ute.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...