Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå September


Tricolor
 Share

Recommended Posts

Dette blir en tung helg... På fredag fikk vi svar på blodprøver som bekreftet at gubben har blitt mye mer allergisk mot hund. Han har kontakteksem i hendene som har blitt veldig mye verre etter at vi fikk lilletjukken, det klør så ille at han våkner om natta og har klort seg til blods. Allergimedisiner gjør ham sløv og trøtt og går ikke overens med jobben hans som krever en del årvåkenhet og omgang med tungt maskineri. Vi har derfor tatt den tunge avgjørelsen om at vi ikke kan beholde ham...

Det verker i hjertet og jeg blir på gråten hver gang han kommer for å få kos. Vi har bare hatt ham i tre uker men jaggu har han blitt vår på den tida. Det kommer til å bli så tomt her hjemme, spesielt for meg som har vært hjemme med ham hele dagen. Heldigvis for ham er han så ung ennå at det ikke blir noen problemer for ham å knytte seg til ny eier, men vi kommer til å savne ham MYE. Merkelig hvor fort man blir glad i de små tullingene :icon_cry:

Det var skikkelig leit! :( kanskje dere kan prøve en voksen tibetansk terrier istedenfor (eller annen allergivennlig rase)? Man reagerer jo ofte annerledes på valper enn voksne. Bra dere fant det ut nå, i det minste, og ikke om ett år... men tre uker er jammen meg nok det og, til å bli glad i en hund! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Too late! Jeg overtar dette 1. desember

I dag har livet tatt en ganske stor vending! Har vært planlagt en stund, men gikk ikke helt opp for meg før i dag; jeg har kjøpt meg dyrebutikk!

Hei Sonen, hils på Pelle - pappaen til B-gjengen i Pied Piper

Posted Images

Sånn når det var boligsnakk. Vi føler oss superheldig som fikk kjøpt rett over 50 kvm leilighet på grünerløkka til 2,8 i sommer? for guuud, de budrundene var heftige - med store bokstaver!

50 kvm på løkka til 2,8 er vel veldig bra ja! Min bror har tak på 2,6, eneste krav er at det skal være noenlunde sentralt/godt kollektivtilbud, ikke "oppussingsobjekt", og ha seperat soverom (altså ikke studioleilighet). Han finner ikke noe.. Vært med på 2 budrunder som gikk langt over takst. Og jeg som syns 2,6 er mye! Tenkte han fikk seg fin leilighet for det. Kjøpte 68 m2 sentralt i Bergen for 1,65 for 7 år siden.... maks flaks med timing!

Tusen takk!

Det klør i fingrene etter å begynne på lista over ting som må gjøres i huset før jeg kan invitere meglere til verdivurdering og starte salgsprosessen. Men en rolig helg hvor stemmebånd og kropp får helt ro etter en uke med nok stress er sikkert greit. Det er ganske terapeutisk å ha en pus som sitter på toppen av stolen og kiler meg i nakken med halen.

Også har jeg oppdaget et kult program på en kanal jeg ikke har hjemme - hvorfor har ikke jeg BBC Brit, så jeg kan flire av Stephen Fry flere ganger om dagen?

Hvilket program da? Stephen Fry :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dobbelpost fordi alt gikk i stå når jeg prøvde å redigere forrige innlegg...

 

I går ble jeg veldig entusiastisk hoppesusset av en liten sesamshibajente! Eier sa hun ikke alltid var så intr i fremmede, men både jeg og kjærestemannen skulle ivrig hoppesusses, hun prøvde seg på å nå opp til kjærestemannen mens han stod oppreist og kom seg såvidt opp midtveis på lårene. Søteste lille :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk oss en nydelig tur i sola i skogen i dag. T og B fikk løpe løs en time begge to. Timmy viste Bizi hvordan hun kan spise blåbær og tyttebær rett av busken. Timmy er kjempeflink ute i terrenget. Tross korte bein og liten kropp, spretter han over, eller kryper under trær, busker, bekker og tuer uten problemer. Ser at han tenker grundig på hvordan han skal løse oppgaven når han møter på en hindring underveis, og hvis han mister motet, står jeg og heier på han, og da kommer han frem likevel.

Bizi har sust rundt i lyngen, hoppet og danset og virkelig utfoldet seg i skogen, så nå ligger hun og slapper av i hundegården, uten en lyd. Litt sliten kanskje.

Jeg har støvsugd huset, og reparert en god bit av veien opp til huset mitt. Det betyr at jeg har fortjent å se en film, før jeg går løs på prosjektoppgaven min, og etterhvert kommer jo også mister lappis og matfar.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

V har BBC Brit, og QI med Stephen Fry er en av grunnene til at det er uaktuelt å si opp kanalen :P

Takk for klemmer, vi skal kjøre ham tilbake til oppdretter i morgen. Det blir en lang tur. 

Den vi har, som er passelig til en vanlig husholdning, finnes på Jernia til kr 1399

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren driver å planlegger utdrikningslag og jeg blir så stressa på hans vegne. Han har bestilt tandemhopp, kjøpt alkohol. Også ordna meg pluss en til som sjåfør. Prøver å si til han at han kanskje bør tenke på hvor denne alkoholen skal drikkes og hva annet enn tandemhopp for brudgommen som skal gjøres (klokka halv fire) og kanskje ha noen planer for kvelden men han bare trekker på skuldrene og sier "Jaja finner vel ut av det".

Jeg hadde fått fnatt av å ordne utdrikningslag på ei uke, og han tar alt med ro. Ordner seg sikkert, men jeg er planleggingsnazi og blir stressa mens han er mannfolk og stresser aldri [emoji38]

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå er jeg glad for at vi allerede har vært ute på tur for nå kom regnet. Jeg fikk samboern til å kjøre meg til et sted oppi fjellene her og så gikk jeg hjem. Det var litt lengre enn jeg trodde (13 km) så vi var ute i nesten tre timer. 

I kveld blir det biff til middag. Har kjøpt både sopp og asparges så her skal det nytes! Iskald corona må også til så klart. Deilige lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg er helt imponert over egen innsats i dag. Har fått gjort SÅ mye.

Det vil si, alt annet enn den prosjektoppgaven jeg egentlig skulle skrive...I hele dag har jeg lest ca fire sider, og skrevet ti ord.

Det er utrolig hvor mye man får gjort i heimen når man egentlig burde bruke dagen på å formulere en hel del glupt skriftlig.:ahappy:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir en tung helg... På fredag fikk vi svar på blodprøver som bekreftet at gubben har blitt mye mer allergisk mot hund. Han har kontakteksem i hendene som har blitt veldig mye verre etter at vi fikk lilletjukken, det klør så ille at han våkner om natta og har klort seg til blods. Allergimedisiner gjør ham sløv og trøtt og går ikke overens med jobben hans som krever en del årvåkenhet og omgang med tungt maskineri. Vi har derfor tatt den tunge avgjørelsen om at vi ikke kan beholde ham...

Det verker i hjertet og jeg blir på gråten hver gang han kommer for å få kos. Vi har bare hatt ham i tre uker men jaggu har han blitt vår på den tida. Det kommer til å bli så tomt her hjemme, spesielt for meg som har vært hjemme med ham hele dagen. Heldigvis for ham er han så ung ennå at det ikke blir noen problemer for ham å knytte seg til ny eier, men vi kommer til å savne ham MYE. Merkelig hvor fort man blir glad i de små tullingene :icon_cry:

:console:

Den lille trøsten er at det bør være lett å sjekke om han tåler andre, mer tradisjonelt allergivennlige raser, når reaksjonene kom så fort - hvis det er interessant :(

@SFX Det huset så bare helt utrolig sjarmerende og koselig ut! Kan jeg også få komme på innflytningsfest?  

Det burde vi da kunne få til :ahappy:

Vi fikk et bilde i posten i går, som jeg gleder meg noe sinnsykt til å få opp på veggen! Men vi må ha mur-drill for å henge den opp, og det har vi ikke ennå, så jeg må vente til Musikeren står opp så vi kan dra og kjøpe det... Han er nok rimelig fyllesyk i dag, for vi hadde en kamerat på besøk i går, og det gikk nokså store mengder alkohol... :lol:

Jeg er sikker på at Musikeren vil sette pris på fine drillelyder i huset hvis han er skikkelig fyllesjuk :P

 

Hvilket program da? Stephen Fry :wub:

QI <3

V har BBC Brit, og QI med Stephen Fry er en av grunnene til at det er uaktuelt å si opp kanalen :P

Takk for klemmer, vi skal kjøre ham tilbake til oppdretter i morgen. Det blir en lang tur. 

Den vi har, som er passelig til en vanlig husholdning, finnes på Jernia til kr 1399

Stephen Fry <3

Edit: Sonen fungerer mye bedre i Firefox, juhu!

Endret av SFX
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 kvm på løkka til 2,8 er vel veldig bra ja! Min bror har tak på 2,6, eneste krav er at det skal være noenlunde sentralt/godt kollektivtilbud, ikke "oppussingsobjekt", og ha seperat soverom (altså ikke studioleilighet). Han finner ikke noe.. Vært med på 2 budrunder som gikk langt over takst. Og jeg som syns 2,6 er mye! Tenkte han fikk seg fin leilighet for det. Kjøpte 68 m2 sentralt i Bergen for 1,65 for 7 år siden.... maks flaks med timing!

Hvilket program da? Stephen Fry :wub:

Vi deltok i maange budrunder, og med tak på 2,6 så er det lite ute og mange om beinet ? Mange av leilighetene for 200 000-1000 000 over takst. Skremmende når folk betaler 400 000 over takst for en kjellerleilighet på st. hans haugen som har 5 forskjellige gulv og vært fukt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rakk en god tur på jorde/småveier før regnet kom. Ikke noe deilig høstvær i dag. Joda, stort sett strålende sol, men alt for varmt og tungt. Ikke deilig skarp høstluft.

Casper gikk ikke noe bra i dag i det hele tatt, skikkelig slingrete med bakbeina, passgang og stiv. Vi har jo ikke gått spesielt lange jordeturer akkurat, vil ikke si at 45min i rolig tempo er en langtur (og som regel er det mye kortere enn det), men spørs om det blir for mye likevel. Mulig det er for tungt for ham å gå på jorde, men på den andre siden tenker jeg jo at det er fint terreng for muskelbygging, siden føttene må løftes litt mer. 

Endret av Lola Pagola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå husker jeg hvor jeg ikke liker å strikke mønster. Har tydeligvis ikke teknikken inne for å unngå krøll på tråden [emoji14]

Legg et nøste på hver side av deg. Da er det enklere å holde styr på trådene! Jeg puttet i tillegg nøstene mine i kjøkkenglass. :) Veldig kjekt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg et nøste på hver side av deg. Da er det enklere å holde styr på trådene! Jeg puttet i tillegg nøstene mine i kjøkkenglass. :) Veldig kjekt.

Problemet er at det blir surr med trådene når jeg skal dra med eg fargen jeg ikke bruker. Så selvom jeg har nøstene på hver sin side av meg så lager jeg krøll :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...