Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå September


Tricolor
 Share

Recommended Posts

Jeg kommer fortsatt ikke over at en person, som er på min snap, har kjørt i over en time en vei for å dra på IKEA når man tydeligvis ikke skulle ha noe..

 

Det er så virkeligfjernt til meg det :lol:

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Meg og @Cattn kjørte til IKEA her i Bergen for å kjøpe en barnegrind. :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Too late! Jeg overtar dette 1. desember

I dag har livet tatt en ganske stor vending! Har vært planlagt en stund, men gikk ikke helt opp for meg før i dag; jeg har kjøpt meg dyrebutikk!

Hei Sonen, hils på Pelle - pappaen til B-gjengen i Pied Piper

Posted Images

Jeg er så dårlig!!! Omgangssyke. Klarte for første gang siden inatt å få ned litt dø cola og potetgull. Bare Jaran hjemme med meg, han fikk døren over fingrene da søsteren smalt døren idag. Han er også pjusk og vondt så vi ligger begge i sengen og ser på Disney filmer :lol:

God bedring til dere begge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen planer om å bytte jobb, så blir nok i området :P Blir ikke kvitt meg så lett. 

Det er bra! :ahappy: 

--

I dag har datterbarnet og jeg hatt skikkelig fredagsmiddag - fiskeboller i hvit saus med flesk og poteter :lol:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppe har vært rar i dag :lol: 1. hun lot meg klippe klør, 2. hun hoppet helt frivillig inn i bilen for å dra på tur og 3. hun dro (forover) i båndet!

 12032621_10154140294362971_3966048526241

Fin tur med hundene iallefall :) Oppe veksler mellom å gå rett bak meg som en (godbittiggende) skygge, og løpe etter Casper i vill fart. Gikk ett sted der jeg tenkte vi ikke skulle møte noen, men ut av "intet" kommer det to store ridgebacker løpende mot oss, bjeffende og knurrende. Jeg ble dritredd, tenkte shit shit shit Casper tåler ikke et slagsmål, spesielt ikke med hunder av den størrelsen! Heldigvis var det to tisper. Men da kom neste bekymring, Oppe! Tenk om de ikke likte andre tisper, og angrep henne da? Men var ikke noen grunn til krisemaksimering, gikk helt fint. Blir alltid overrasket over hvor mye større RR er enn dalmatinere.

11063712_10154140294232971_5402667362597

 

Ååå dette liker jeg med nye-sonen! Dataen kræsjet delux akkurat da jeg skulle til å sende inn innlegget. Men sannelig var det der ikke fortsatt da jeg startet på nytt.

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Standinbonden klarte å slippe ut omtrent 40 kyr i dag! Imponert?  Jeg og. :aww: 

 

Imponert over at jeg ikke SÅ den fire meter brede grinda som stod åpen. Fikk inn en haug, så ringte nabo for å spørre om det var hans dyr, så da 6 stk passerte han så forbarmet han seg over meg og fikk lurt dem en annen vei hjem. Hadde alle minus to inne da bonden kom hjem da, og de to var på forbrettet.  Han bare lo av meg da. 

Melkedamene kosa seg de da, hoppet og spratt og var helt tullerusk.  

Endret av raksha
  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også syk!! Så det så. Forkjølet nemlig. Har ligget på sofaen i to dager, men i dag kom jeg meg rundt vannet. Brukte halvannen time på en femti minutters runde (går ikke så fort, da heller), men jeg kom rundt og tørrmoppet til og med stuegulvet etterpå. Ikke har jeg sovet bort resten av dagen, selv om jeg har ligget på sofaen. Hurra, Ja, jeg har tømt oppvaskmaskinen, også. Middagen ble et wienerbrød jeg ikke orket i går, men det får være grenser for hvor frisk man skal bli sånn på ên gang!

I går holdt for øvrig Tinka på å regne aldeles bort, da vi var ute på en runde som begynte i oppholdsvær. Hun ble virkelig nesten slått i bakken av en vegg av vann fra himmelen. Heldigvis var vi nesten hjemme, men det var litt skummelt. Og veldig vått. Smiley

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer jeg på hva sånn duppedings som man fester på f.eks paracord for å stoppe perler fra å røre seg heter på engelsk. Jeg vet jo ikke hva det heter på norsk en gang ...
Men er sånn man trer inn på og klemmer sammen. De som lager smykker skjønner Kanskje hva jeg mener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjeder ræva av meg, men gidder jeg å gjøre noe? Nope.... Se ferdig master chef før jeg tusler i dusjen og raker bort skogen på beina, skal på spa i morra! :D Og da er det greit at man ikke ser ut som en huleboer visstnok...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du tar deg tid til å høre på Lola!

Jeg har lyst til å bikke over på siden og sove en times tid, men akkurat der ligger Symra! Dessuten er jeg sulten som ... som en geit. De er sikkert ganske sultne av og til.

 

jeg tror de er ganske sultne stort sett hele tiden. De spiser i hverfall nonstop når vi møter de på fjellet.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Staninbonden klarte å slippe ut omtrent 40 kyr i dag! Imponert?  Jeg og. :aww: 

 

Imponert over at jeg ikke SÅ den fire meter brede grinda som stod åpen. Fikk inn en haug, så ringte nabo for å spørre om det var hans dyr, så da 6 stk passerte han så forbarmet han seg over meg og fikk lurt dem en annen vei hjem. Hadde alle minus to inne da bonden kom hjem da, og de to var på forbrettet.  Han bare lo av meg da. 

Melkedamene kosa seg de da, hoppet og spratt og var helt tullerusk.  

kuer som hopper og spretter rundt er så søte. Og litt facinerende å se på. Store dyra slm plutselig ser så lette ut :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter jeg i en bitteliten hytte på en camping langt fra Hillerød. Har inspisert utstillingsområdet og satt opp telt, luftet hunder og nå gumler jeg fergegodis... Toblerone og sånt, vet dere. Og det tap godt jeg husket å ta med knekkebrød og smøreost, for noe særlig mat var det ikke å få kjøpt her. 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som at Timmy faktisk vil passe litt på at det går bra med Bizi når vi møter, eller hun leker med andre hunder. Han blir veldig påpasselig, holder seg alltid tett på henne, ser ut som om han står og følger med, og går i mellom hvis det blir for mye. Hvis det er det han driver med, så er han jo ganske søt som vil passe på den lille, selv om det egentlig er han som er minst.

En av naboene fikk seg i hvert fall en god latter da vi møtte elghunden deres på tur, og Timmy tok oppgaven med å passe på meget seriøst.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sushisulten. Noe sted på Gardermoen de har slikt? :)

Hvis dere skal til utlandet er det YO! Sushi. 

 

Enten er valpen min et matvrak ellers underfôrer jeg henne. Prøver å legge på en kilo i vekttabellen hennes resten av uken og ser om det gjør at sultfølelsen minker litt for henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter jeg i en bitteliten hytte på en camping langt fra Hillerød. Har inspisert utstillingsområdet og satt opp telt, luftet hunder og nå gumler jeg fergegodis... Toblerone og sånt, vet dere. Og det tap godt jeg husket å ta med knekkebrød og smøreost, for noe særlig mat var det ikke å få kjøpt her. 

Knekkebrød og smøreost i bitteliten campinghytte, kan man ha det bedre på en fredagskveld? Regner det også, sånn at gulvet i hytta er gjørmete og hundene våte? Og hvor sykt er det ikke at den lille teksten din gav meg en bølge av utstillingsturlengsel? :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drit i vekttabellen og fôr etter hold :)

Om hun får velge selv så spiser hun bokstavelig talt til hun kaster opp, men greien er at det er en ganske ny utvikling. Da vi fôret på ting fra valpepakke, RC Starter og Junior, så fôret vi og etter vekt, og da droppet hun gjerne et helt måltid dagen og virket bare matlei sånn generelt. Nå får hun halvparten vom og 1/4 hver av TotW og Orijen, så jeg tror hun bare liker maten bedre. Hun er i godt hold og mangler ikke energi, og vi sulter henne ikke mellom måltidene, vomkjøttbolle i kong, kyllingklubbe eller -nakke, godbiter for noen korte treningsøkter, stort sett tygg tilgjengelig, etc.

 

Jeg tror bare jeg har et kresent matvrak, jeg. Øker dosen hennes til å ligge litt i forkant av veksten hennes, så får vi se om hun slutter å synes hun får alt for lite. Hvis hun fortsetter får vi prøve og se om hun spiser seg mett uten å kaste opp. Skal og nevnes at jeg har forsøkt å gi henne litt RC-rester mellom måltidene, og de vekker ikke den store interessen. 

 

Edit: @Krutsi IKEA er ikke eneste plassen som har barnegrinder, da. Det store underet er vel at vi dro derfra med kun en barnegrind. :P

Endret av Eplefe
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen som har vært savnet i fjellet bak her ble funnet omkommet i ettermiddag, mens hunden satt ved hans side :no: Han ble funnet i et juv, så det kan vel tenkes at han har falt. Tenkte på det da jeg flyttet hit, at det er rart ikke flere omkommer i fjellene her, det er masse skumle og bratte områder. 

---------

Hundene har fått en god tur (med innlagt intervalltrening på meg), middag er spist, lys er tent og nå er det helg! Åh, så herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...