Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå September


Tricolor
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Too late! Jeg overtar dette 1. desember

I dag har livet tatt en ganske stor vending! Har vært planlagt en stund, men gikk ikke helt opp for meg før i dag; jeg har kjøpt meg dyrebutikk!

Hei Sonen, hils på Pelle - pappaen til B-gjengen i Pied Piper

Posted Images

Akkurat nå venter jeg på at eggene skal koke ferdig så jeg kan få en god frokost før tur. Har skypet med storebror og tantebarnet og jeg kjenner jeg gleder meg mer og mer til å se de i neste uke :ahappy:

Er det flere som sliter med visning av smileys fremdeles? Og som mangler nesten alle av dem i menyen? Og er det bare meg eller har det vært veldig stille i AN etter endringene?

Sliter med smileys, og har bare typ 7 stk i menyen. Og ja, AN har vært stille! Satser på at det går seg til.

Spiser lunsj, skal gjøre litt mer husarbeid, så tur. Sol ute, håper det holder seg (kjølig da, men likevel sol!) !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig med stille AN :P Jeg er ikke så ofte innom, og da blir det så mye å lese når dere skravler så ille som dere gjør til vanlig! Nå klarer til og meg jeg å henge med. 

Ferdig med tur og trening, lille gull ligger å sover i stolen sin og er nok strålende fornøyd med seg selv. Til tross for at jeg måtte skjule hvor hoppende irritert jeg var når hun travet lykkelig på fremmadsendingen. Hun er IKKE en NBF-hund som skal trave via gruppa (trave, ja?), nope, hun skal løpe fort rett frem "dit" til hun får annen beskjed. Ørten ganger, før jeg tenkte "kanskje hun galopperer når jeg er på 50 meter? Jada! Da galopperte hun, duste bikkja mi :wub: og  dope-slap.gif til meg!


Gratulerer med dagen @Krutsi og @LivB  :flowers::flowers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå er jeg bare helt oppgitt over farfaren min. Han har fått det for seg at vi barnebarna, (min søster og jeg), ikke bryr oss om han, og han er dypt fornærmet over at jeg bare kan være hos han i 16 dager i stedet for 21 dager i jula. Glemte jeg å nevne at han bor i Chile, Sør-Amerika...? Han har nå erklært at han ønsker å drepe all kontakt med oss, og at han faktisk aldri følte seg som en virkelig bestefar for oss, til og med da han bodde i Norge. Han har visst glemt at jeg tilbrakte nesten hver helg og ferie med han som liten, før han flyttet til Chile.

Sorry for utblåsning, jeg bare er så sur og lei meg nå. Mest sur tror jeg, men det har jeg arvet fra han.

Jeg forstår det godt, det gjør vondt når familie sier og gjør sånne ting.

Er han dement, eller bare sur? For bestefar ble super-bitter da han havnet på gamlehjem. Han var grinete for at han ikke fikk nok besøk - og han hadde syv barn, så de tok en dag hver i uka for å besøke ham. Men det var visst ikke nok. Men han kjente jo ikke igjen halvparten av de som kom på besøk heller, så i hans hode telte sikkert ikke de. Det var synd på mannen, men det er ikke så koselig å være familie oppi det hele heller.

Gratulerer med dagen til @Krutsi og @LivB!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en Einstein i kullet? Og sikkert den som ser best ut også. Det er litt typisk :P 

Det er Sarek som er knipen på steinen... Den ene er på plass, den andre ligger å lurer. Hrmpf. Jeg regner liksom med at den IKKE kommer ned, men det er veeeeldig fristene og bare dra den på plass :P

Valpene er så unge at der stresser jeg ikke ennå. Siberians er stort sett tregiser med å få balla permanent ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår det godt, det gjør vondt når familie sier og gjør sånne ting.

Er han dement, eller bare sur? For bestefar ble super-bitter da han havnet på gamlehjem. Han var grinete for at han ikke fikk nok besøk - og han hadde syv barn, så de tok en dag hver i uka for å besøke ham. Men det var visst ikke nok. Men han kjente jo ikke igjen halvparten av de som kom på besøk heller, så i hans hode telte sikkert ikke de. Det var synd på mannen, men det er ikke så koselig å være familie oppi det hele heller.

Gratulerer med dagen til @Krutsi og @LivB!

Han er bare sur og gammel. Har alltid vært ekstremt sær og støtt fra seg de fleste rundt seg. Til og med sin egen sønn, min far. Min søster og jeg er de eneste han har igjen, både av familie og kontakt, så veldig spesielt at han blir så trassig nå. Forhåpentligvis går det seg til, og han innser hvor idiot han oppfører seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går fikk jeg endelig strøket av et punkt på min "bucket list": å besøke preikestolen.

Midtveis fikk jeg en melding fra kjæresten om at han kom på overraskelsesbesøk fra Bergen!!! Heldigvis har roomien min montert nøkkelboks på terrassen så jeg måtte ringe henne for å høre om det lå en nøkkel der, det gjorde det gitt!! Så da jeg endelig kom hjem igjen 12 timer etter jeg startet dagen var han der. :) Elsker overraskelser!

Nå har han dratt hjem igjen, for jeg må lese til en matteprøve og det var litt av grunnen til at jeg lot vær å dra hjem denne helgen, men det var utrolig koselig den lille stunden han var her!

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff... i dag er Casper skikkelig dårlig. Gikk en megakort tur, og Casper vingler av gårde, snubler og har ikke noe styrke i det ene bakbeinet :/ det blir ikke mer jordeløping på ham iallefall. Virker ikke som han har vondt, merkelig nok, det er bare det at kroppen ikke henger helt med liksom. Får ta det superrolig de neste dagene. 

Sniff er her en tur i dag, Oppe "angriper" henne bare hun beveger på seg, og Sniff blir stiv som en stokk :P Oppe tør ikke å oppføre seg slik mot Casper, han har hun stor respekt for, enda han er mye mildere enn Sniffert. 

Må legge det inn her og, siden hun er så søøøt!

ND3_5259_839_7blogg.jpg?resize=1002%2C76

 

Typisk Oppe-holdning :lol:

ND3_5266_846_9blogg.jpg?resize=1002%2C68

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kveld hadde jeg så hodepine at jeg hadde lyst til å skjære av meg hodet. Det er andre gang siden juli. Skummelt. hele nakken og skuldrene låste seg og var pinne-stivt og hodet dunket og verket. Jeg fikk sove etter et par timer i sengen, og våknet med vondt i hodet bare på en side. En god del paracet og ibux-komboer har tatt knekken på det nå, men jeg er skikkelig slappfisk. Så Robert og jeg koser oss under dyna på sofaen mens mannen og Jesper dro på middag til svigerfar. Jeg er ikke særlig til selskap :P

Men før jeg fikk vondt i hodet i går hadde vi en veldig fin dag. Stakkar mannen er forkjølet, og liker å være utendørs når han er forkjølet, så vi dro på en firetimers skogstur. Jeg fant min første steinsopp!!! Det var så gøy :) Og så fant jeg masse kantarell på steder jeg ikke har funnet det før, så nå har jeg mine egne hemmelige kantarell- og steinsoppsteder :) Og så dro jeg til kusinen min som har flyttet hjem fra Danmark, på middag. Mannen hennes og en kompis hadde vært og fisket makrell, så vi spiste kantarell, steinsopp og piggsopp-bruscetta og grillet makrell med rømme og poterer. VELDIG godt. 

Vi skal fortsette å ligge på sofaen, og jeg tror jeg gir opp å like Grey´s Anatomy. Guriland, den serien fenger ikke i det hele tatt. Men jeg er tom for serier (i alle fall bortsett fra de få jeg ser med mannen, og de kan jeg jo ikke se når han er hjemme), så den står på i bakgrunnen :P Tar gjerne i mot tips til andre serier på Viaplay eller Netflix, altså :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Vi skal fortsette å ligge på sofaen, og jeg tror jeg gir opp å like Grey´s Anatomy. Guriland, den serien fenger ikke i det hele tatt. Men jeg er tom for serier (i alle fall bortsett fra de få jeg ser med mannen, og de kan jeg jo ikke se når han er hjemme), så den står på i bakgrunnen :P Tar gjerne i mot tips til andre serier på Viaplay eller Netflix, altså :)

Hvilke serier liker du? Umulig å anbefale noe uten et eller annet å gå etter! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg lånt kjøkkenvekt av mamma, så jeg får se hvor mye mat disse bikkjene egentlig får. Jeg syns jo at Nora er unormalt tynn med tanke på aktivitet og formengde, men det kan jo være at øyemålet mitt er skikkelig på bærtur. Så da får vi se da, kanskje jeg egentlig driver og sulter dem? :P  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke serier liker du? Umulig å anbefale noe uten et eller annet å gå etter! 

Altså... Veldig mange forskjellige?
Noen av favorittene mine er: Twin Peaks, Parks and Recreation, Broen, Forbrytelsen (den danske, ikke den amerikanske), The Walking Dead, Sopranos, 30 Rock, Six Feet Under, Modern Family, South Park, Orange is the New Black, House of Cards, Downton Abby, Girls, Entourage... Det er i alle fall de jeg kommer på i farten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg lånt kjøkkenvekt av mamma, så jeg får se hvor mye mat disse bikkjene egentlig får. Jeg syns jo at Nora er unormalt tynn med tanke på aktivitet og formengde, men det kan jo være at øyemålet mitt er skikkelig på bærtur. Så da får vi se da, kanskje jeg egentlig driver og sulter dem? :P  

Blaze og Talli sier de sulter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Altså... Veldig mange forskjellige?
Noen av favorittene mine er: Twin Peaks, Parks and Recreation, Broen, Forbrytelsen (den danske, ikke den amerikanske), The Walking Dead, Sopranos, 30 Rock, Six Feet Under, Modern Family, South Park, Orange is the New Black, House of Cards, Downton Abby, Girls, Entourage... Det er i alle fall de jeg kommer på i farten :)

Da kan jeg anbefale Top of the Lake, les Revenants, Boradchurch, The Killing sesong 3 (trenger ikke se de andre først) og How to make it in America. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blaze og Talli sier de sulter!

Ja, det sier mine og, men Nora var tjukk i våres, så da sultet hun neppe. Nå derimot er hun tynn, og hun legger ikke på seg, så jeg tenkte jeg skulle måle hvor mye mat hun egentlig får før jeg løper til veterinæren med henne fordi hun ikke går opp som hun skal :lol:  

Ali har blitt ei skikkelig masekråke rundt foringstider. Jeg har ikke hatt en sånn hund før jeg, jeg har aktivt gått inn for å ikke ha faste foringsrutiner nettopp for å slippe en sånn hund, men hun mener hun dør av sult i ni-tiden hver kveld hun, så da får de jo mat i ni-tiden da, jeg orker ikke å høre på maset hennes jeg :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...