Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå September


Tricolor
 Share

Recommended Posts

Sonen funker dårlig her hos meg, kommer ikke inn på hovedsiden så jeg må "lure" meg inn til AN via notifications. 

Helikopteret i byen har vært veldig aktivt i natt og morgentimene, det er visst en mann som er savnet i fjellene her. Han hadde også med seg en ungarsk gjeterhund (Er det puli?), rart de ikke finne de :/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Too late! Jeg overtar dette 1. desember

I dag har livet tatt en ganske stor vending! Har vært planlagt en stund, men gikk ikke helt opp for meg før i dag; jeg har kjøpt meg dyrebutikk!

Hei Sonen, hils på Pelle - pappaen til B-gjengen i Pied Piper

Posted Images

Da kan ikke skrive sånt *se streng ut*, skillingsbolle med melis er noe av det beste som finnes! Og siden du skrev det så vil jeg ha, og jeg har ikke skillingsbolle med melis :icon_cry: :P :lol: 

Sojjy :baby:

 

Jeg stemte for strikking selv, men fornuften tok overhånd så nå har jeg lest litt pensum, brettet og lagt på plass klær og småryddet litt. Så nå ser det ikke ut til at det blir særlig med strikking før i ettermiddag/kveld, for turbesøket kommer snart. Kommer aaaaldri til å bli ferdig med ermene. :aww:

Neste genser skal jeg starte med ermene, de er så kjedelige å strikke altså ...

Åååh jeg og vil ha kanelsnurr!

Jeg har joina en knit-along på ravelry i oktober-november som går på å strikke ferdig/rekke opp uferdige prosjekter som slenger rundt hjemme, etter at jeg her om dagen oppdaga at det var 4 gensere som stort sett bare mangler et erme og masse andre prosjekter med bare litt småplukk igjen på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er akkurat det. Jeg vil ikke kommer over 1.8-2 uansett hvor mye jeg pusser opp. Og nå har tatt det dyreste av alt: badet.

Og nei kjøkkenet mitt er ikke noe "feil" med. Bare utrolig dårlig løsning..

Har ikke taksert det på nytt.

Jeg tror det var lurt å ta kjøkkenet framfor badet, fordi badene våre var så innmari mye dårligere.

Guri land, Pytten fiser så det svir i nesa :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å se dere skrive om boligpriser gjør meg litt sånn :blink: over å bo i Bergen. 1.8 ga vi for vår 46m2-leilighet, og den er takstert til 2.1. 

Jeg hadde ikke fått enebolig på hundre kvadrat med seks mål tomt i Oslo til den prisen heller :P

Da jeg og eksen bodde helt i utkanten av Oslo, bodde vi i rekkehus på cirka 65 kvadrat, og betalte over 2.1, pluss at de hadde ganske høye fellesutgifter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoho! Føler meg skikkelig flink akkurat nå :lol: klarte å klippe klørne hennes! Hun har tidligere bare vært hos veterinær og dyrebutikk for å gjøre det, siden hun blir helt panisk når eier prøver, og eier blir jo nervøs fordi hun har klipt feil noen ganger. Men jeg tenker at om veterinær eller en random dyrebutikkansatt klarer det, så klarer vel jeg og det. Det er jo bare en kloklipp... hun sto helt rolig til den siste foten, da begynte hun å spelle litt, men fikk da kranglet meg til å klippe den og. 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Startet dagen brått i dag.  Mamma slapp tervtrollet inn på rommet mitt for å vekke meg.. 19 kg belger rett i brystet, etterfulgt av rundvask av trynet :lol: Hun er søt da! Når jeg fikk samlet meg litt lå hun bare oppå meg og gliste :ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det var lurt å ta kjøkkenet framfor badet, fordi badene våre var så innmari mye dårligere.

Guri land, Pytten fiser så det svir i nesa :D

Omvendt mener du vel :lol: Ta badet framfor kjøkkenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Omvendt mener du vel :lol: Ta badet framfor kjøkkenet.

Ja! :D

Kan jeg skylde på at Pyttens fis etser hjernen min?

Neida, den er ikke så ille.

12039376_10155962096845136_8095092510441

Lucia og pus. Bonus? Minus? Shit, jeg husker aldri hvilken katt som heter hva, men jeg vet at dette er favoritten min. Han koser og er god uten å klore meg, også er han kjempesøt med tverrsoversløyfe. Han sov inntil Lucia lenge. Han sover i sofaen enda, mens Lucia har gått ned. Han er en sånn pus som får meg til å tenke at kanskje jeg må ha pus i det nye huset.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hobby-vegetarianeren meg gikk forbi et skilt med tilbud på svinekam...

Lang historie kort: jeg eier nå et elektronisk steketermometer, og i kveld skal jeg mekke svinekam på studenthybelen (Haugesund) med bernaise og dampede grønnsaker.... Jeg lever jo på nudler og knekkebrød vanligvis. Lurer på om jeg burde invitere noen bort, men egentlig vil jeg spise alt alene!!!

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boligpriser ja, jeg er så glad vi ikke trenger å bo i byen (Gjøvik) men kan bo litt utenfor. Litt under 1,5 for 79 m2 i firemannsbolig fra 2009, livsløpstandard og plen og trenger ikke gjøre noe som helst med den på mange år. Og enda bor vi sentralt, hadde vi valgt mer usentralt kunne vi fint fått litt eldre enebolig på over 100 m2 til samme pris. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@SFX Gratulerer så mye! Det er noe sånt jeg ønsker meg en gang, når jeg er klar for å flytte ut fra byn. Og det er klart det huset (og den hagen) trenger en pus (eller to :D )

 

Er det bare hos meg nye sonen bruker lengre tid på å laste når jeg skal videre til ny side innad i en tråd? Og er en del smileys som ikke vises, vises som sånn brutt link.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boligpriser ja, jeg er så glad vi ikke trenger å bo i byen (Gjøvik) men kan bo litt utenfor. Litt under 1,5 for 79 m2 i firemannsbolig fra 2009, livsløpstandard og plen og trenger ikke gjøre noe som helst med den på mange år. Og enda bor vi sentralt, hadde vi valgt mer usentralt kunne vi fint fått litt eldre enebolig på over 100 m2 til samme pris. 

Mens min leilighet i firemannsbolig fra slutten av femtitallet på 70 m2 ble kjøpt for 2.850, og det med 3500,- i husleie pr mnd..

Men jeg bor på Lade da. Hadde jeg vært villig til å bo et annet sted så hadde jeg sluppet rimeligere unna jeg også...

 

Hjemme og fått på meg tørre sokker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startet dagen brått i dag.  Mamma slapp tervtrollet inn på rommet mitt for å vekke meg.. 19 kg belger rett i brystet, etterfulgt av rundvask av trynet [emoji38] Hun er søt da! Når jeg fikk samlet meg litt lå hun bare oppå meg og gliste :ahappy: 

Hihi, mamma pleide å slippe barndomshunden inn på rommet til broren min for å vekke ham på det viset. Hunden syntes det ble artigere og artigere etter hvert [emoji14] Svogeren min overnatta der en gang, og så glemte mamma seg og bare slapp inn hunden. Begge to skvatt som bare det - hunden fordi det var feil person som ble rundsleika og hoppa på, og svogeren fordi han ikke akkurat var vant til å bli vekka av 25 kg belger hver morgen :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Annik I feel you. I dag har hun vært et englebarn, da. Bank i bordet.

 

Å se dere skrive om boligpriser gjør meg litt sånn :blink: over å bo i Bergen. 1.8 ga vi for vår 46m2-leilighet, og den er takstert til 2.1. 

bytte valp? Han her har akkurat funnet ut at å tisse på gulvet = ut. Så han gjør det når han kjeder seg, for da går vi ut med en gang :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos alt boligsnakket, jeg ble inspirert til å se hva som ligger på finn. Tror dere ikke jeg fant drømmehuset, da. Det er så perfekt! Med hage og fin beliggenhet og alt! Sukk... Men det er bare 1,5 år siden vi flytta inn her vi bor, og vi er midt i oppussing. Galskap å kjøpe noe annet da [emoji14] sukk og stønn og lengt. Samboern ble jo også gira, hehe. Tror jeg bare må holde meg langt unna Finn fram til vi en dag skal flytte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etterpå blir jeg helt aleine! Og kvelden blir rimelig lang hvis jeg ikke finner på noe, så funderer på å gå en tur. Første gang på gudane veit hvor lenge jeg går tur uten hunder, kommer til å føle meg urteit :lol:

 

Og sånn når vi prater om boligpriser, vi kjøpte vårt for 6.5 år siden for 1.690 tror jeg, 8-9 mål tomt, uthus, låve og bolighus på 160 kvm (tror jeg, eller litt større) i dagens marked så er det verdt nesten en mill mer enn det vi ga for det :) Så vi var heldige med timinga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg kjøpt nytt kombiskap og fått det plassert på kjøkkenet. Selv om jeg egentlig ikke har gjort stort annet enn å peke på et skap og dra kortet, så føler jeg meg liksom så handlekraftig! :innocent: Problemet var slett ikke løst etter at jeg iset av det gamle, det fortsatte å bråke voldsomt og alarmen gikk med jevne mellomrom. I morges hadde all maten i frysedelen tint, så den var det bare å kaste. Jeg leste på nett at høy, uvanlig støy betydde kompressoren, og hvis den var gåen var det ikke lønnsomt å få det reparert. Jeg tok sjansen på å ikke gå veien om telefonkø og reparatør som sa at det ikke var vits i å reparere, det var ikke noe veldig dyrt skap og det var noen år gammelt.

Så heldig dere er som får hele historien om det skapet! På toppen av det hele får dere vite at jeg snart skal dra på butikken og handle mat, for det har jeg ikke, unntatt litt grønnsaker og et par syltetøyglass.

 

Endret av Heidi/Pippin
  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg kjøpt nytt kombiskap og fått det plassert på kjøkkenet. Selv om jeg egentlig ikke har gjort stort annet enn å peke på et skap og dra kortet, så føler jeg meg liksom så handlekraftig! :innocent: Problemet var slett ikke løst etter at jeg iset av det gamle, det fortsatte å bråke voldsomt og alarmen gikk med jevne mellomrom. I morges hadde all maten i frysedelen tint, så den var det bare å kaste. Jeg leste på nett at høy, uvanlig støy betydde kompressoren, og hvis den var gåen var det ikke lønnsomt å få det reparert. Jeg tok sjansen på å ikke gå veien om telefonkø og reparatør som sa at det ikke var vits i å reparere, det var ikke noe veldig dyrt skap og det var noen år gammelt.

Så heldig dere er som får hele historien om det skapet! På toppen av det hele får dere vite at jeg snart skal dra på butikken og handle mat, for det har jeg ikke, unntatt litt grønnsaker og et par syltetøyglass.

 

En rørende og sterk historie, takk for at du delte :flowers:

 

Endret av Lola Pagola
  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...