Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå September


Tricolor
 Share

Recommended Posts

Tror dere ikke det begynte å regne akkurat i det jeg stakk nøkkelen i låsen hjemme etter to timer tur? Seier!  :ahappy:

Nå venter jeg på raspeballer, og har kjøpt nøtter, druer og norske plommer i stedet for snop og chips *stolt* 

Kjærestemannen er opptatt på annet hold, så da kan jeg benytte sjansen til å se noe på Netflix som han allerede har sett (han ser mye mer på netflix/popcorntime enn meg... :P)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Too late! Jeg overtar dette 1. desember

I dag har livet tatt en ganske stor vending! Har vært planlagt en stund, men gikk ikke helt opp for meg før i dag; jeg har kjøpt meg dyrebutikk!

Hei Sonen, hils på Pelle - pappaen til B-gjengen i Pied Piper

Posted Images

Sonen vil ikke funke! Alt er kluss!

 

må jo google "akkurat nå" for å entre sonen i det heletatt og null funk fra tlf.. REdd dette er slutten for meg som sonis om tlf min ikke vil godta nye versjonen snart mtp hvor ustabilt pcnett jeg har. Blæh

Prøvd forslagene i tråden i Tilbakemeldinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torils nærbutikk er vel den derre røde Coopen eller den, som er til venstre ut av gården så til venstre hele den sletta så til høyre. :lol: 

Den stengte klokka seks :( Jeg får se om jeg drar på jakt, eller bare stopper på Statoil.

Skulle bruke dagen på å rydde, og ikke minst jobbe på pcen heeele dagen mens jeg og lani bare slappet av. Rett etter jeg postet på sonen og satte meg i bilen så ringte tlfen med at Victoria hadde funnet T sittende på bakken i smerter og han var nå lagt bak i varebilen på vetbeds og vel der var han.. så var bare å stenge butikken og komme seg ned til Råde og få kjørt han på legevakt osv.Så nå har jeg endelig kommet hjem etter en lang dag med en lettere dopet mann :lol:

Vi fikk ringt inn litt ekstra hjelp for å få hjem den ekstra bilen og få pakket sammen også, så vi kom oss hjem til slutt! og T har enten prolaps eller noe muskel humbug men selv på diverse sterke smertestillende har han rimelig vondt så.

Nå får jeg bli ferdig med klubbarbeid før jeg spyr.... :barfy: 

God bedring til Thorstein!

Akkurat nå lurer jeg på hvor lurt det var å vente med hjemreise fra Danmark til i morgen... De siste tre timene har jeg sittet og hørt på en sanger m gitar som lirer av seg den ene slageren etter den andre... og campingen er full av folk, det har visst vært noe marked av noe slag her i dag, og nå er danskene fulle av øl. 

Men ellers var det deilig å være norsk i Danmark i dag ?. Willy ble bare 4 BHK på utstillingen, men Yasmine reddet familiens ære, fikk med seg cert, cacib og bim - og dermed enda en tittel: KBHV-15 ☺

Gratulerer! Og det er da  vel litt deilig å kunne kjøre hjem i lyset når du er litt uthvilt?

Jeg har kjøpt pc i dag! :cool:

Grattis!

Og god bedring til @JeanetteH, den quoten glapp visst.

Pytten er sånn passe blånn. X'en har løpetid, så han går rundt med tenner som klaprer, og vasker bakstellene til de to andre tispene her.

Mine hunder er også litt tette i pappen, for husets hunder er vant til å få sin kveldsmat i åttetiden, så da får alle mat da. Men da jeg skulle legge meg i totiden i går mente mine hunder at de slettes ikke hadde fått kveldsmat, for hjemme er det det siste som skjer før vi legger oss. Så det er helt greit å få mat underveis på dagen, men det må gies når vi legger oss for å telle... Tullingene :wub:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den stengte klokka seks :( Jeg får se om jeg drar på jakt, eller bare stopper på Statoil.

God bedring til Thorstein!

Gratulerer! Og det er da  vel litt deilig å kunne kjøre hjem i lyset når du er litt uthvilt?

Grattis!

Og god bedring til @JeanetteH, den quoten glapp visst.

Pytten er sånn passe blånn. X'en har løpetid, så han går rundt med tenner som klaprer, og vasker bakstellene til de to andre tispene her.

Mine hunder er også litt tette i pappen, for husets hunder er vant til å få sin kveldsmat i åttetiden, så da får alle mat da. Men da jeg skulle legge meg i totiden i går mente mine hunder at de slettes ikke hadde fått kveldsmat, for hjemme er det det siste som skjer før vi legger oss. Så det er helt greit å få mat underveis på dagen, men det må gies når vi legger oss for å telle... Tullingene :wub:

Takk takk ☺ . Ja det var liksom det som var planen, å være våken og opplagt, men med smal seng og dårlig musikk er vel ikke god søvn det mest opplagte her. Men nå ble det stille her, enten er det pause eller fyren er ferdig. Håper det siste ?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@SFX Kiwi pleier jo å være åpen en stund på lørdager og, det er nede i Eidsvoll. Første til venstre så første til venstre igjen, etter rundkjøringa nedi der. 

Jeg endte med å dra på Kiwi'n hjemme, selv Statoil stengte ni... Jeg er så sløv med å komme meg på butikken, jeg burde bodd i nærheten av en døgnåpen Lime-butikk.

Takk takk ☺ . Ja det var liksom det som var planen, å være våken og opplagt, men med smal seng og dårlig musikk er vel ikke god søvn det mest opplagte her. Men nå ble det stille her, enten er det pause eller fyren er ferdig. Håper det siste ?

Har ikke du vært på utstilling i Danmark før, hvor dere fikk opplæring i å kjefte på folk som bråker før ni på kvelden??? :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke du vært på utstilling i Danmark før, hvor dere fikk opplæring i å kjefte på folk som bråker før ni på kvelden??? :innocent:

NO MORE MUSIC! Seriøst @Siri, lærte du ingenting? :lol: Her funker visst ikke linjeskift, så dere får alt en en klase. Ikke det at jeg har så mye på hjertet :heart: altså, men noe blir det kanskje? Leah driver og starter løpetid, og jeg tror Ali er rett rundt hjørnet hun også. Det hadde vært hyggelig av dem om de samkjørte seg, men med tings iboende faenskap, så starter hun sikkert ikke løpetid før om 3 uker :lol: Nora er på fetekur, hvilket hun helt sikkert setter pris på, hun prøver jo stadig vekk å fortelle meg at hun driver og dør av sult, og nå er hun tynn nok til å bevise det. Akkurat det er jeg litt usikker på hvorfor hun er, hun burde i teorien få mer enn mat nok, og vi er ikke spesielt aktive, men det eneste som skjer av at jeg gir henne mer mat er at hun bæsjer mer :P Skal vi ta med litt om meg også, så har magen kranglet de siste dagene, og det syns jeg er slitsomt :aww: Sånn bortsett fra det, så har vi det bra ;)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg endte med å dra på Kiwi'n hjemme, selv Statoil stengte ni... Jeg er så sløv med å komme meg på butikken, jeg burde bodd i nærheten av en døgnåpen Lime-butikk.

Har ikke du vært på utstilling i Danmark før, hvor dere fikk opplæring i å kjefte på folk som bråker før ni på kvelden??? :innocent:

Det hadde jeg jammen glemt! Mulig det ikke funker så bra når det er eieren av campingen som står for det hele? ?

Men det ble stille nå da, heldigvis. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, da har jeg sendt avgårde noen mailer for å starte informasjonsinnsamlig av en potensiell hannhund til et framtidig kull. Denne gangen gjør jeg noe helt annerledes - jeg aner INGENTING om linjene hans, for alt er helt ukjent. Vanligvis har jeg safet litt mer og brukt ting som er mer kjent i hvert fall i halve stamtavle, men en må ta en sjanse av og til. En kan i hvert fall gjøre litt research for å se om det er en vei å forfølge. En blir sittende fast i ei suppe hvor alle er firemenninger om en ikke tør noe nytt. Så får tiden vise om hannhunden er mer enn et "pretty face".

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei! Jeg sitter og vurderer råfôring til hunden min da han ikke er fryktelig interessert i tørrfôret sitt. Får også inntrykk av at det er billigere med råfôr i lengden. Dette er noe jeg ønsker å begynne med når han skal over på voksenfôr, men jeg vil regne litt på det først 🤭 Matte er ikke mitt beste fag, så jeg håper noen kan se på regnestykket mitt og se om jeg er helt på bærtur? 😅 Valpen er nå 5 mnd og 12kg, og får p.d.d dette: 160g BritCare Puppy Grain-Free Salmon (80g frokost + 80g lunsj) + 4 SMAAK kjøttboller (ca. 100g) til middag. Dette fungerer veldig bra så langt og han har lagt på seg fint fra han kom hjem til meg. Veterinær er også veldig fornøyd med holdet hans. I følge rasestandard skal voksenvekt være maks 18kg, så jeg tar utgangspunkt i det. Ved voksenalder ville han da fått 170g tørrfor fordelt på frokost og lunsj + 100g SMAAK. Jeg kjøper 12kg sekk til 969kr sekken. 170g daglig i en uke er da ca. 1190g, ganger det med 52 uker og får da ca. 62kg fôr i året. Det er omtrent 6 sekker i året, altså 5814kr. Legger jeg da til prisen for SMAAK kjøttboller så er det 100g daglig, 700g i uka og 36,5kg i året. 36,5x80kr er 2920kr i året, totalsum på 8734kr årlig for fôr. Vomprisen i nærbutikken er som følger: 29,- stk 10 for 219,- 20 for 419,- 3x6kg for 280,- Med utgangspunkt i 18kg voksenvekt skal han da ha 360g i døgnet, ca. 2,5kg i uka eller 131kg i året. Ca. 7598kr i året da, hvis jeg kjøper 1 og 1 pølse, 5738kr hvis jeg kjøper 10 eller 5488,9kr hvis jeg kjøper 20. Jeg kan også få 3x6kg for 280kr, det gjør det jo enda billigere. 18kgx8 = 144kg, 280x8 = 2240kr Er jeg helt på villspor her? 🤪
    • Lill med Perfect image er fremdeles aktiv med collie oppdrett både med lang og korthår. Enklest er nok å ta kontakt på Facebook med henne privat, tror ikke hun har tilgang på Messenger på kennel siden sin dessverre. Hun venter et korthårskull i disse dager (uke 17) og jeg vet hun har noen spennende planer fremover også. Verdt å ta kontakt, eventuelt mase litt om du allerede har sendt henne en melding! Ikke sikkert du får svar sånn helt med en gang da den dama har mange baller i luften, kan ikke annet enn å bøye meg i støvet for arbeidet hun gjør. 😂    Tine (kennel laabanden) som er tagget over her har i hvert fall 1 om ikke 2 korthårs hannhunder ledig akkurat nå, og er vel ikke utelukket at det blir en kort/langhårsparring der i fremtiden, men det kommer helt ann på hvilken hannhund det blir på kortis tispa hennes i fremtiden.  Ann Gjertrud (Kennel NoorWay) er jeg usikker på om avler fremdeles, men er ikke sånn kjempe kjempelenge siden jeg så en annonse fra henne så sant jeg husker rett. Hun var aktiv her inne før, om du søker på Noor, Ninja eller Miyagi (usikker på hvordan det skrives) så finner du henne nok. Men er ellers vanskelig å finne på nett om dagen svjv.  Hadde anbefalt @Kensington Gate , men tror ikke hun avler pr.d.d.    Du kan søke opp norsk collie markedsplass på Facebook, der deles det annonser. 😊 NCK fikk ny nettside for ikke så kjempelenge siden, men oppdateringene har gått sakte dessverre.   
    • Jeg kan ikke se å finne Kennel NoorWay noe sted - verken gjennom Google eller Facebook. Har du mulighet til å sende en lenke? Ellers noterer jeg meg resten av det du skriver, og vil legge stor vekt på gemytt! Takk for hjelpen 
    • Tusen takk for gode tips! Her har jeg litt å sjekke ut 
    • Jeg soser rundt i valpefeber, feriefeber og ferieplanlegging...
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...