Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå September


Tricolor
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Too late! Jeg overtar dette 1. desember

I dag har livet tatt en ganske stor vending! Har vært planlagt en stund, men gikk ikke helt opp for meg før i dag; jeg har kjøpt meg dyrebutikk!

Hei Sonen, hils på Pelle - pappaen til B-gjengen i Pied Piper

Posted Images

@sfx : gratulerer så mye! Er det i Feiring?

Tusen takk! Det er på Stange, perfekt plassert midt mellom Gardermoen og Hamar. Jeg må jo kunne finne meg en jobb langs den aksen.

WOW!!! Grattis!

Tusen takk!

Gratulerer! Ser idyllisk ut, bare bittelitt misunt :P 

Tusen takk! Det er på landet, men likevel bare tre minutter til E6. Jeg tror dette blir veldig bra.

Kjempeherlig! Gratulerer så mye :). 

Laget noe litt sånn "man tager hva man haver" til middag. Stekte to kyllingbryst litt lett med div krydder, la dem så i en ildfast form m olje i bunnen. Smurte på litt pesto på begge filetene, la på et lass med halve småtomater, saltet dem litt, hadde på litt balsamicoeddig og la på ost på toppen og satte det i ovnen en halvtimes tid. NAMMMMM :D. 

Tusen takk! Nå blir vi samfylkinger ;)

Gleder meg til å besøke @SFX i det røde huset i skogkanten jeg :D

Nå regner det visst ikke, gå en tur med jentene da!

Det er oransje, men ellers er du hjertelig velkommen på besøk!

Kjempestor grattisklem! Gleder du deg bittelitt til å pynte til jul i vesleheimen eller? :flowers:

Tusen takk, du kjenner meg godt - jeg storgleder meg til å pynte til jul, og har allerede mange planer klare :D

Gratulerer så mye med hus @SFX Hurra! :)

Nå er mannen på vei til sine foreldre for å avlevere eldstebarnet. Hun skal få en helg alene med dem. Det tror jeg hun trenger. Hørte på radioen at det er kø og det tar 50 min fra oslo sentrum til Karihaugen :o Den rushtrafikken er nesten grunn nok alene for å flytte på landet!

Tusen takk!

Jeg lurer på om det er min maskin eller oppdateringene som gjør at det tok meg 20 minutter å svare på disse innleggene. Med tanke på at maskina frøs cirka 47 ganger, kan det jo være her - men den har ikke pleid å gjøre det før. Jeg får heller ikke bruke taste-kommandoer jeg er vant til å bruke, som at shift og piltast markerer tekst, og deretter kan slettes. Det får jeg ikke til. Jaja, løpe på korøvelse, så er sikkert ting bedre til uka med litt innkjøringstid.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! Det er på Stange, perfekt plassert midt mellom Gardermoen og Hamar. Jeg må jo kunne finne meg en jobb langs den aksen.

Jeg snoket meg fram til annonsen. ELSKER gulvet på stua (og et par andre rom). Jeg er så svak for originale tregulv som har levd! 

Får du med deg den hodeløse statuen som står i gangen eller? :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snoket meg fram til annonsen. ELSKER gulvet på stua (og et par andre rom). Jeg er så svak for originale tregulv som har levd! 

Får du med deg den hodeløse statuen som står i gangen eller? :lol: 

Vil å se annonsen!  Fant, etter snoking :P

Endret av Margrete
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende håndballkamp på tv nå, Elverum er første norske håndballag som har kvalifisert seg til Champions League og de henger med!!! Første omgang er snart over nå, og dette er gøy! :D 

 

Edit: Og der gikk de til pause med 1 måls ledelse!!! :jump:

Endret av Malinka
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er varmt og bikkja ligger å peser ute på terassen. Snart oktober og alikevel har det vært 30+ her i dag :P

Bilen ble hentet i går kveld av to supersnille karer som ordner alt så jeg får tilbake bilen på lørdag uten å tømme lommeboka helt. Har værdens beste mekaniker her altså! 

Og AN sitter jeg og titter på nye halsbånd til valpen. Fant halsbånd som kan brukes både med og uten halvstrup. Også er det livstidsgaranti på dem! Så om de skulle ryke er det bare å få nye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag tok jeg Timmiansen på fersk gjerningen i det den lille frekkasen pent stiller seg ved siden av stueveggen, løfter beinet, klar til å tisse på den. Han fikk klar og tydelig beskjed om hvor skapet skal stå, og ble jagd ut i hundegården, og måtte tisse der.

Makan til tull.

Litt senere fikk han disse snorkelydene han får innimellom, og som jeg aldri har fått til å stoppe før.

Denne gangen holdt jeg han foran nesa en god stund.

Lenger enn før, dvs så lenge at han brukte labbene for å få bort hånda mi når han trengte å puste, og når jeg da slapp, så var snorkelydene over, faktisk. Det var jo godt, endelig fant jeg en metode som fungerer.

Nå hadde jeg tenkt meg ut, etter en liten strekk på sofaen sammen med Timmy, men nå er Petra i gang igjen, men hun er visst i ferd med å gi seg.

Om det er typiske chihuaha-snorkelyder så er det vel fordi det er problemer med luftveiene, og da høres det litt slemt ut å holde han for nesen synes jeg? Vi klyper pasienter som ligger i narkose og puster dårlig, men da er det et kjapt klyp for å få se i gang, ikke over tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme etter tur til veterinær med valpen. Han har fått 12-ukers vaksine, og jeg kan endelig slappe av. Jeg har gått rundt og stressa over at jeg helt sikkert kom til å glemme det :lol:

Litt apropos ingenting, men det er tolv uker, og ikke tre måneder dato-til-dato, sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er typiske chihuaha-snorkelyder så er det vel fordi det er problemer med luftveiene, og da høres det litt slemt ut å holde han for nesen synes jeg? Vi klyper pasienter som ligger i narkose og puster dårlig, men da er det et kjapt klyp for å få se i gang, ikke over tid.

Jeg ser at "en god stund" kan misforstås, det var ikke lenge. Jeg prøver ikke å ta livet av han:).

 

 

Endret av Klematis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag rakk vi en tur i skogen før Petra kom tilbake, det var så fint!

Bizi spratt og turna rundt i lyngen. Fascinerende å se hvor mye energi den lille frøkna har, også så utrolig glad hele tiden. Blir i godt humør av å se den livsgleden hun viser, det er ikke måte på hvor happy hun er når hun freser rundt. Ser bare et par svarte ører som suser forbi mellom trær og busker. Hun er luftig i svevet hun der, også så søt med de store, brune øynene sine!

Timmy fikk også lov til å gå løs. Midt i skogen er det aller beste terrenget for beina hans, og selv om han sjelden får gå løs fordi han ikke får med seg beinet når han løper, får han det med seg når farten blir høy nok. Han storkoste seg i dag, og jeg tror det er den aller beste opplevelsen jeg kan gi han, når han kan få løpe litt, tusle rundt, snuse og kose seg i skogen, så da gjør vi det av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Klematis jeg har litt inntrykk av at Lapphunder er sånn, jeg! Basert på alle de tre jeg har møtt.

Ja, de er glade! Og veldig vennlige:-)

Om alle har like mye energi som hun her vet jeg ikke, instruktørene på kurset vi var på kommenterte at det er mye fres i henne, jeg har ikke så mye å sammenligne med på samme alder:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...