Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå August


Tricolor
 Share

Recommended Posts

Jeg lurer på noe:

Jeg har kjøpt et regnbuefarget halsbånd til hunden min, fordi jeg elsker fargene, og fordi det minner meg om jakten på gullgryta når jeg var liten.

Gikk tur med en venninne og hun sa: Før likte jeg regnbue, men ikke etter hva det symboliserer nå, har ødelagt alt for meg. Håper ingen tror vi er lesbiske.

Det var ikke før hun sa det at det kunne falle meg inn. Er jeg naiv, eller har hun rett?

Jeg hadde ikke tenkt den veien i det hele tatt, om jeg så en hund med regnbuefarget halsbånd(første halsbåndet til forrige hunden min var forresten også regnbue).

Men om så folk tenker på en homoparade når de ser det, er det så ille? :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Måå bare dele! Se, pappa smiler!! Har ikke sett han smile siden før hjerneslaget for 5-6år siden!

Woho, jeg fikk drømmejobben!!!! :D :banana:

Ups, jeg skal gifte meg neste år jeg

Posted Images

Jeg lurer på noe:

Jeg har kjøpt et regnbuefarget halsbånd til hunden min, fordi jeg elsker fargene, og fordi det minner meg om jakten på gullgryta når jeg var liten.

Gikk tur med en venninne og hun sa: Før likte jeg regnbue, men ikke etter hva det symboliserer nå, har ødelagt alt for meg. Håper ingen tror vi er lesbiske.

Det var ikke før hun sa det at det kunne falle meg inn. Er jeg naiv, eller har hun rett?

Trur ikke jeg hadde tenkt det om jeg så dere, akkurat. Men gjør det noe om noen skulle tro det da?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Ja, det er i grunnen det jeg tenker også. Sikkert greit for å få hunder til å slutte å markere, de småskvetter jo bare. Men hvis problemet er at Pippin ikke klarer å holde seg i åtte timer så kommer han jo til å tisse mye i magebeltet. Jeg får se det litt an. Det er bare av og til han har laget en dam når jeg kommer hjem, men jeg begynner å se merker på noen møbler, og det er jo ikke holdbart! :no:

Kan det være prostataen hans som begynner å tulle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Ja, det er i grunnen det jeg tenker også. Sikkert greit for å få hunder til å slutte å markere, de småskvetter jo bare. Men hvis problemet er at Pippin ikke klarer å holde seg i åtte timer så kommer han jo til å tisse mye i magebeltet. Jeg får se det litt an. Det er bare av og til han har laget en dam når jeg kommer hjem, men jeg begynner å se merker på noen møbler, og det er jo ikke holdbart! :no:

Her holdt han på å ta gulvet, tisset på elektronikk osv. (Og det var ikke smådammer). Måtte pakke inn tv-benken i plast, sperre av stua osv.. Vi fant desverre ingen annen løsning enn å innføre bur for en periode. Men det bunner jo i sep.angst, blir jo noe annet om det er fordi han ikke klarer å holde seg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tviler jeg på noen tenker, og dessuten er jo regnbuefarger positivt, er det ikke?

Jeg heier ihvertfall på homofiles rett til ekteskap og barn, så jeg hadde ikke brydd meg om noen hadde trodd det var det halsbåndet sto for :ahappy: .

Man tror ikke to personer er lesbiske pga det, se bare på kampanjen på fb der "alle" endret bildet til å bli regnbuefarget. Majoriteten av de folkene var jo ikke homofile selv, men viste bare at de støttet homofili.

Uansett, det er en hund, ingen legger merke til halsbånd på en hund!

Jeg hadde ikke tenkt den veien i det hele tatt, om jeg så en hund med regnbuefarget halsbånd(første halsbåndet til forrige hunden min var forresten også regnbue).

Men om så folk tenker på en homoparade når de ser det, er det så ille? :P

Trur ikke jeg hadde tenkt det om jeg så dere, akkurat. Men gjør det noe om noen skulle tro det da?

Det gjorde noe for min kristen venninne. Meg personlig gjør det meg inget. Men samtidig blir jeg kanskje litt lei meg hvis det er det folk bare forbinder med det. For meg er det så mye mer. Men jeg har ingen problemer med at den symboliserer det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på noe:

 

Jeg har kjøpt et regnbuefarget halsbånd til hunden min, fordi jeg elsker fargene, og fordi det minner meg om jakten på gullgryta når jeg var liten.

Gikk tur med en venninne og hun sa: Før likte jeg regnbue, men ikke etter hva det symboliserer nå, har ødelagt alt for meg. Håper ingen tror vi er lesbiske.

 

Det var ikke før hun sa det at det kunne falle meg inn. Er jeg naiv, eller har hun rett?

Folk tror jeg symboliserer noe når jeg går med regnbuebeltet mitt.. plager ikke meg, men det er ikke utenkelig at folk tror det kan være et budskap. Folk er I en evig søken etter symboler.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være prostataen hans som begynner å tulle?

Hvordan arter det seg i så fall? Jeg synes han tisser normalt ellers, han tisser aldri på soverommet om natta, men et par ganger har han tisset på stuegulvet på vei ut om morgenen, rakk ikke å komme seg helt ut. Han tisser ikke inne hvis jeg er borte kortere enn sju - åtte timer. Det kan altså virke som en slags inkontinens, slappere lukkemuskel eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Hvordan arter det seg i så fall? Jeg synes han tisser normalt ellers, han tisser aldri på soverommet om natta, men et par ganger har han tisset på stuegulvet på vei ut om morgenen, rakk ikke å komme seg helt ut. Han tisser ikke inne hvis jeg er borte kortere enn sju - åtte timer. Det kan altså virke som en slags inkontinens, slappere lukkemuskel eller noe sånt.

Her står det noe http://www.dyreklinikk.no/kunnskap/fagartikler/gamle-gutter-og-prostata-problemer.html Min hadde at han presset så når han skulle tisse og ble ikke ferdig på en måte. Sleit med å få urinen ut. Og blæra ble ikke tømt som den skulle

Husker ikke at det ble tatt noen røndken men at vet kjente etter og fikk se tissingen som hadde økt i hyppighet. KAstrert ble han og første tissing etter kastrering så så du på hele hunden at det var en lettelse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her står det noe http://www.dyreklinikk.no/kunnskap/fagartikler/gamle-gutter-og-prostata-problemer.html Min hadde at han presset så når han skulle tisse og ble ikke ferdig på en måte. Sleit med å få urinen ut. Og blæra ble ikke tømt som den skulle

Husker ikke at det ble tatt noen røndken men at vet kjente etter og fikk se tissingen som hadde økt i hyppighet. KAstrert ble han og første tissing etter kastrering så så du på hele hunden at det var en lettelse

Takk for lenke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på noe:

Jeg har kjøpt et regnbuefarget halsbånd til hunden min, fordi jeg elsker fargene, og fordi det minner meg om jakten på gullgryta når jeg var liten.

Gikk tur med en venninne og hun sa: Før likte jeg regnbue, men ikke etter hva det symboliserer nå, har ødelagt alt for meg. Håper ingen tror vi er lesbiske.

Det var ikke før hun sa det at det kunne falle meg inn. Er jeg naiv, eller har hun rett?

Jeg hadde nok ikke tenkt at du er homofil, men hadde sikkert tenkt at du er åpen til sinns og støtter homofiles rettigheter. Da hadde jeg smilt og tenkt at jaggu, hun der har vett

Det er liksom det jeg forbinder med regnbuer nå, og digger det! Digger headsetene, øreproppene, ja alt :) Heia rettigheter!

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

... og der kom pappa og startet bilen på første forsøk :lol: trenger bare hans magiske nærvær. Sannsynligvis var bilen fuktig ett sted etter jeg vasket den før i dag. Elsker regnbuefarger. Alltid gjort det. Men synes ikke pride regnbuen er så fin. Er ikke steinersk nok for min fargesmak. Liker mer glidende overganger. Driter i om noen tror jeg er lesbisk når jeg går med den fabelaktige paraplyen min. Eller gaybrellaen som jeg kaller den nå. Casper har lyst på rehnbuehalsbåns. Er det noe som heter multisexuel? Og jeg synes dommedagsklokken er magisk. Min nye fun fact. Har allerede informert to stk i dag om dens eksistens. Edit. Sorry alle skrivefeil jeg har om dagen. Nettbrett er så klumsete å skrive på. Eller jeg er for klumsete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man overhører naboene snakke om hundeoppdrett og den ene sier "innavl fører til sterkere gener"... :blink:

Vel, avhengig av hvordan en definerer "sterk", så kan innavl brukes som en metode for å finne ut av hva som ligger på linjene - for eksempel om en parrer far og datter, vil en jo få doblet veldig mye, og dermed kommer lettere fram både det positive og negative. Noen bruker det for å teste om den linja er noe å bruke videre, tar et sjansekull for å planlegge generasjoner framover eller for å vite om noe skal forkastes fra avlsplanene. Noen bruker det for å sikre kvaliteter de ønsker fra en bestemt hund, og avler tett og helt ut om hverandre for å styrke det de ønsker, men ta inn nytt for å tynne ut når det trengs.

Så høy innavl kan gi større forutsigbarhet, om en kjenner linjene sine, og i så måte en "sterkere genetisk bank".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Sikkert greit om det funker, men ikke kult når bikkja tisser med den på. Kom hjem til hund som måtte rett i dusjen for å si det slik.

@Lola Pagola - Jeg leverte inn bil på EU med setene nede(bilen full av hundebur), og det var null stress. (Eller, jeg fikk kjøreforbud, men fikk ingen kommentar på setebelter osv.)

Nettopp vært på kino å sett Max. Syns det var en søt film jeg :ahappy:

Den type bellyband jeg har vært borti legger man bind oppi. Må kanskje ha veldig stort bind til en litt større hund en chihuahua da :P

Lånte en av en venninne nå i forrige uke, og den hadde sånn tissedrakt (da den gned av seg bellyband veldig lett) og da puttet man bare i et bind og byttet når det ble fullt. (PS. Det var bare første dagen behovet for å markere var så sterkt at det ble fullt altså, de andre gangene byttet jeg bare om det var noe).

Jeg lurer på noe:

 

Jeg har kjøpt et regnbuefarget halsbånd til hunden min, fordi jeg elsker fargene, og fordi det minner meg om jakten på gullgryta når jeg var liten.

Gikk tur med en venninne og hun sa: Før likte jeg regnbue, men ikke etter hva det symboliserer nå, har ødelagt alt for meg. Håper ingen tror vi er lesbiske.

 

Det var ikke før hun sa det at det kunne falle meg inn. Er jeg naiv, eller har hun rett?

Hadde ikke tenkt det i det hele tatt jeg :) Regnbuen er jo bare flott med alle sine farger!
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, avhengig av hvordan en definerer "sterk", så kan innavl brukes som en metode for å finne ut av hva som ligger på linjene - for eksempel om en parrer far og datter, vil en jo få doblet veldig mye, og dermed kommer lettere fram både det positive og negative. Noen bruker det for å teste om den linja er noe å bruke videre, tar et sjansekull for å planlegge generasjoner framover eller for å vite om noe skal forkastes fra avlsplanene. Noen bruker det for å sikre kvaliteter de ønsker fra en bestemt hund, og avler tett og helt ut om hverandre for å styrke det de ønsker, men ta inn nytt for å tynne ut når det trengs.

Så høy innavl kan gi større forutsigbarhet, om en kjenner linjene sine, og i så måte en "sterkere genetisk bank".

Nå overhørte jeg ikke nok til å bedømme om de mente det positivt eller negativt rettet, men fikk inntrykk av at vedkommende snakket om sterkere gener som i bedre hunder på en eller annen måte. Samme fyr er også veldig opphengt i lederskap og mener at en hund til enhver tid prøver å overta makten i huset om man ikke fremstår som dominant selv, så vet ikke helt jeg... :sweat:

- - -

Akkurat nå har jeg døttet i meg en plate med sjokolade. Stakkars mamma får aldri ha sjokoladene sine i fred. Sånn går det når man bruker mer enn 2 dager på å spise de opp! :fear:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spontantrening av valpen og Lani sent på kvelden, men ble produktivt :) Så tisset valpen i sofaen hjemme og alt er tilbake til normalt :aww: min egen feil jeg vet, men akk.. kunne du ikke truffet noe annet :lol:

også har jeg vunnet over nav i min klage på klagen :D

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå overhørte jeg ikke nok til å bedømme om de mente det positivt eller negativt rettet, men fikk inntrykk av at vedkommende snakket om sterkere gener som i bedre hunder på en eller annen måte. Samme fyr er også veldig opphengt i lederskap og mener at en hund til enhver tid prøver å overta makten i huset om man ikke fremstår som dominant selv, så vet ikke helt jeg... :sweat:

OM en kjenner linjene godt, så kan innavl være en måte å få bedre hunder, avhengig av hva en ønsker at skal være bra.

Altså, jeg ser både fordeler og ulemper ved innavl, og det kommer jo an på om en synes det er innavl om en kjører koeffisient på 2, eller om en må på tosifret før det er å anse som innavl. Jeg vet om oppdrettere som kjører innavlskoff på over 25, og de får jo veldig typete hunder. De får selvfølgelig også forsterket det negative.

Jeg mener ikke å forsvare å parre mor og sønn, eller ha en hannhund gå igjen ti ganger i en fem generasjoners stamtavle. Men jeg er ikke kategorisk imot innavl, og jeg ser hvordan det kan være en styrke. Folk med skrudde meninger om en ting kan likevel ha rett i noe annet :P

Se på søtnosen min!

11885253_10155825569610136_1124404081114

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angrer på at jeg fikk satt inn spiral gitt... au au au på tredje dagen. I god nok form nå til å komme meg ut av huset, men fortsatt kjedelige saker altså..

Har du barn? Snakket med legen min for ikke så lenge siden om alternativer til pillen, men hun sa at man helst ikke setter inn spiral på kvinner som ikke har født.. Har gått på pillen stort sett siden jeg var 16, og iom at jeg vet jeg ikke vil ha barn, hadde vært fint med et alternativ til å gå på pillen i 20 + år til.. Er jo evt bivirkninger med den og, liksom...

Rabbe er undervurdert, spesielt rå! *sitter å gomler* ÅÅååå som jeg gleder meg til middag idag! Potetball, pølse, bacon, potet og kokt rabbe :D :D Det beste med ballmiddag er at det alltid blir lagd nok til stekt ball!

Aldri hørt rabbe før, det heter kålrot eller kålrabi :D

Jeg lurer på noe:

Jeg har kjøpt et regnbuefarget halsbånd til hunden min, fordi jeg elsker fargene, og fordi det minner meg om jakten på gullgryta når jeg var liten.

Gikk tur med en venninne og hun sa: Før likte jeg regnbue, men ikke etter hva det symboliserer nå, har ødelagt alt for meg. Håper ingen tror vi er lesbiske.

Det var ikke før hun sa det at det kunne falle meg inn. Er jeg naiv, eller har hun rett?

Jeg hadde aldri gått ut i fra at noen var homofil fordi hunden gikk med regnbuehalsbånd :P

Eller fordi de gikk med noe annet regnbuefarget. Men sier som de andre; er det så farlig da?

Får ikke sove! Reiser på kjærestebesøk til Berlin i morgen :) Våknet til tre meldinger i morges om at han savnet meg, og om jeg ikke kunne komme i dag :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sovet mange timer på sofan, våknet midt på natta og får ikke sove igjen. 3 timer til jobb.

I helgen reiser jeg til Sjoa :D og fra søndag av har jeg ikke hunder på en god stund, det blir rart. Ymse skal til jaktfolk å være der, Kua skal til bror for en lengre periode. Hva skal jeg finne på da, liksom? ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du barn? Snakket med legen min for ikke så lenge siden om alternativer til pillen, men hun sa at man helst ikke setter inn spiral på kvinner som ikke har født.. Har gått på pillen stort sett siden jeg var 16, og iom at jeg vet jeg ikke vil ha barn, hadde vært fint med et alternativ til å gå på pillen i 20 + år til.. Er jo evt bivirkninger med den og, liksom...

Jeg fikk satt inn spiral rett før sommeren, var da hos gynekolog som fortalte at det var en spiral for de som hadde født og en en annen spiral for de som ikke hadde fått barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...