Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå August


Tricolor
 Share

Recommended Posts

Sol og fint i dag. Fikk svar fra veterinær i dag om ct, var visst like priser. Men veterinærhøgskolen ville visdt snakke med meg for å gi pris, merkelig. Så får ringe da. Sykt ekkel drøm i natt... :S

Hadde en kjæreste som kjente noen på et slags Disney land, så han kysset sjefen for å komme inn. Det virket ikke å late som Casper var Pongo. De hadde ett slags underholdningshus, iallefall noe stort og noe man ikke helt fikk forklaring på, man skulle bli overrasket . Høyt hus, masse etasjer, og noen få plasser i hver. Satt på en måte i ring, og så utover gulvet. Forsto det slik at det skulle vises noe som virket virkelig uten at det var det. Så begynte en slags film, vi så en dame og mannen hennes (damen spilt av Don Drapers første kone i Mad med) Startet fint nok. De spiste sjokolade. Så kom det frem at hun var gravid, men ikke ville ha barnet. Hun ligger plutselig i et badekar. Man ser hun tar hånda opp og ser på den, før hun begynner å skrape av seg hud. Hun biter og skraper, beinet kommer frem, til slutt er fingeren oppspist. Hele armen og. Det kommer en sykesøster inn, og damen i badekaret sier at vannet bløtet hene visst opp litt, akkurat som dette var vanlig. Sykesøsteren reagerer ikke spesielt på det, sier bare at hun må bade mer. Så hun blir liggende. Hun klør seg på en brystvorte. Den faller av. Hele brystet er snart borte, stikker fettvev og bein ut. Hele skulderen, hun tygger kroppen sin i seg. Har ikke vondt, er bare veldig sulten. Manisk. Hun spiser opp beina sine. Detaljene er alt for detaljert. Nærbilder av ting som henger ut. Jeg lukker øynene i drømmen. Hun er bare et hode, litt overkropp og en arm igjen. Hun lurer sykepleieren ned i badekaret. Enda hun vet hvilken skjebne som venter henne. Det samme begynner å skje, men sykesøsteren skriker, hun synes det er vondt. Hun klarer å komme seg ut i innsjø som plutselig er der. Kona til Draper skriker og ler hysterisk etter henne, sier at hun kan fortsette å svømme, hun slipper ikke unna, siden hjertet hennes snart vil falle ut av kroppen av seg selv. Oppløsningsprossesen fortsetter tydeligvis utenfor badekaretbadekaret. Jeg er på dette tidspunktet ganske fra meg, organer som faller ut av kroppen, mareritt delux. Kona til Draper er og ute i vannet nå. Sykepleieren ler. Så høres kjapp klapring av små tenner. Noe lite som beveger seg i vannet. Det nærmer seg tydeligvis filmens store avslutning. Det er et lite apeskjelett! Babyen hun ikke ville ha, og som hadde falt ut mens hun gikk i oppløsning. Publikum gisper og ler. Den spiser henne opp som en piraya. Karma, ler sykesøsteren. Apeskjelettet (som egentlig bare er et hode ) blir oppmerksom på henne, også slutter filmen. Som ikke har vært en film, mer et skuespill med spesialeffekter som ikke finnes enda. To timer har jeg vært oppe nå, og får fortsatt frysninger. Fy søren for en ekkel drøm, helt utrolig detaljert.

Sent fra min SM-T525 via Tapatalk

Jeg angrer på at jeg leste spoileren :blink: Du må jo ha sett walking dead eller noe før du la deg? Jeg kan ikke se sånt, jeg blir mørkeredd :aww:

Her er mitt smått hysteriske "alt-må-være-perfekt"-gen (merk at jeg har bare ett! :P ) i sterk konflikt med resten av kroppen som sier "legg deg ned ellers blir jeg dårligere"! Blæh. Paracet innabords nå da, så håper jeg at det ikke blir feber eller mer snørr og vondt enn det er nå. Og krysser fingrene hardt hardt for at ingen av småsnuppene skal bli syke, det passer særdeles dårlig denne helga.. :hmm:

Super kaffe og venter på bittelitt energi, den kommer sikkert samtidig med at baby våkner.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Måå bare dele! Se, pappa smiler!! Har ikke sett han smile siden før hjerneslaget for 5-6år siden!

Woho, jeg fikk drømmejobben!!!! :D :banana:

Ups, jeg skal gifte meg neste år jeg

Posted Images

Jeg kjenner jeg blir så eitranes forbanna på vegne av Sveriges innbyggere, og de stakkars ofrene for den fullstendig skakk-kjørte og idiotiske driften av det landet. Og med offer, så mener jeg både de uskyldige drapsofrene som finnes på tilfeldige joggeturer i skog og mark, som befinner seg på en tilfeldig handletur på IKEA, som uheldigvis sitter på en kafé når noen begynner å skyte vilt rundt seg - I TILLEGG til de som sitter på asylmottak de sammenlikner med "døden" (http://www.nrk.no/verden/merket-ingenting-spesielt-kvelden-for-drapene-1.12495673).

Nå må det jalla-landet dra huet opp av sanden og gjøre noe, skal man HJELPE folk (aka flyktninger, ekte asylsøkere som flykter fra tortur og død) så må man faktisk ha kapasitet til å hjelpe de. Det hjelper ikke å stue de som en asylsøker-hoarder i øde boder og skap og tro at det er å hjelpe de. Akkurat like lite som det ikke hjelper å ta inn all verdens skadde dyr om du ikke evner å ta vare på de. Resultatet går utover både de du forsøker å hjelpe OG uskyldige innbyggere.

Og vet dere hva den store snakkisen er i sverige etter at det ÅPENBART er rævva integreringspolitikk som har ført til knivstikkingen på IKEA?

*drumroll*

"Vi är redda det skal bli ökt fremmedfrykt".

JADDA, det er DET dere bør bruke enda mer energi og tid på!! :icon_confused: :icon_confused: :icon_confused:

Hva med å tenke på hvordan man faktisk kan HJELPE asylsøkerene man tar inn i landet? Og hvis man ikke har råd til mer enn så så mange per år - så får man ta inn så så mange per år.

WRÆÆÆÆ! Det skal ikke være mulig å være så naive at man pisser i buksa og tror det varmer på en bra måte. Jeg gir meg ende over. Har begynt å se på finn.no etter ny jobb, jeg takler ikke dette. Et land som står som en struts og ødelegger livene til både de de forsøker å hjelpe OG sine egne innbyggere... I can't stand it.

(Note: jeg bor i et område hvor det er en "suburb" av innvandrere, flyktninger og asylsøkere, her brennes det biler hver helg, det er knivstikkinger innen gjengmiljøer ukentlig og det er ran på den lokale butikken annahver uke. Det er sykt hvor "blasé" man til slutt blir av noe som er et alvorlig samfunnsproblem).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg angrer på at jeg leste spoileren :blink: Du må jo ha sett walking dead eller noe før du la deg? Jeg kan ikke se sånt, jeg blir mørkeredd :aww:

Her er mitt smått hysteriske "alt-må-være-perfekt"-gen (merk at jeg har bare ett! :P ) i sterk konflikt med resten av kroppen som sier "legg deg ned ellers blir jeg dårligere"! Blæh. Paracet innabords nå da, så håper jeg at det ikke blir feber eller mer snørr og vondt enn det er nå. Og krysser fingrene hardt hardt for at ingen av småsnuppene skal bli syke, det passer særdeles dårlig denne helga.. :hmm:

Super kaffe og venter på bittelitt energi, den kommer sikkert samtidig med at baby våkner.

Jeg har vært oppe i mange timer nå, har enda ikke klart å spise frokost, enda så sulten jeg er. Drømm3n var mye verre enn jrg fikk fram i recapen. På et tidpunkt bke jeg klar over at jeg drømte, men kom meg ikke ut. Tenkte at dette måtte jeg skrive opp :P

Nei... så bare på Heroes før jeg la meg i går, lenge siden jeg har sett på noe skummelt egentlig. Men følger noen rare kontoer på instagram, patologer som legger ut litt diverse. Kanskje derfra. Alt jeg ser og ikke burde sett samler seg sikkert opp 5il en skikkelig mareritt-fest :lol: Pluss mye innvendig stress om dagen :P

Hør på kroppen din, ikke på det ene genet :P slapp av, så blir du fortere frisk. God bedring;:)

Edit

Masse leifer. Dumme nettbrett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått mail fra NRL om at man er satt opp i sekreteriatet i Elite hele NM-kvalifiseringen, det skal bli en spennende og lang dag! Veldig glad for å endelig ha mulighet til å hjelpe til, for å være frivillig og skulle gå stevne selv resulterer bare i May Sofie som løper hodeløst rundt uten å få gjort noen ting som helst :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært oppe i mange timer nå, har enda ikke klart å spise frokost, enda så sulten jeg er. Drømm3n var mye verre enn jrg fikk fram i recapen. På et tidpunkt bke jeg klar over at jeg drømte, men kom meg ikke ut. Tenkte at dette måtte jeg skrive opp :P

Nei... så bare på Heroes før jeg la meg i går, lenge siden jeg har sett på noe skummelt egentlig. Men følger noen rare kontoer på instagram, patologer som legger ut litt diverse. Kanskje derfra. Alt jeg ser og ikke burde sett samler seg sikkert opp 5il en skikkelig mareritt-fest :lol: Pluss mye innvendig stress om dagen :P

Hør på kroppen din, ikke på det ene genet :P slapp av, så blir du fortere frisk. God bedring; :)

Edit

Masse leifer. Dumme nettbrett.

Jeg leste første avsnittet før jeg måtte scrolle fort videre! Gale, gale menneske :teehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men følger noen rare kontoer på instagram, patologer som legger ut litt diverse. Kanskje derfra.

Og jeg lurer liksom mest på hvordan i all verden finner man sånt liksom? :lol: :lol: :lol:

Hvor teit er det på en skala fra 1 til 10 å sitte og stresse bare fordi man venter på en telefon fra en kollega som bare skal snakke om et prosjekt jeg jobber med? :icon_confused:

Edit: Og apropos beige plaster som @Pippin&Symra snakket om i går...

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/sverige/beige-plaster-faar-rasisme-refs/a/23504030/

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en smule sur. På mandag dro jeg til Lillestrøm for å gå innom en avdeling til banken jeg jobber i, for å koble opp jobb pcn. Den må innom jobb nettverk når en har vært borte litt. Det gikk fint men når jeg prøver å skru på nå så funker det ikke. Arg. Blir så forbanna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå angrer jeg på at jeg ikke stoppa opp og løp inn for å hente neseprayen i morges. Jeg kom på at den lå igjen inne da jeg var på vei ned oppkjørselen vår, men tenkte at det går da sikkert bra - jeg er jo mye bedre i dag. Jadda. "Sdadends vegvesend go dag". :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste første avsnittet før jeg måtte scrolle fort videre! Gale, gale menneske :teehe:

:lol:

Og jeg lurer liksom mest på hvordan i all verden finner man sånt liksom? :lol: :lol: :lol:

Ikke så vanskelig når man er i det nysgjerrige hjørnet :P bra kontoer forsåvidt, seriøse og lærerikr. Men tror ikke jeg skal følge dem på en stund. Nå skal feeden min bestå av dalmatinere, andre hunder og koselige ting.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå angrer jeg på at jeg ikke stoppa opp og løp inn for å hente neseprayen i morges. Jeg kom på at den lå igjen inne da jeg var på vei ned oppkjørselen vår, men tenkte at det går da sikkert bra - jeg er jo mye bedre i dag. Jadda. "Sdadends vegvesend go dag". :P

:lol: Men altså - jobber du hos oss du? Det har jo ikke jeg fått med meg :D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så vanskelig når man er i det nysgjerrige hjørnet :P bra kontoer forsåvidt, seriøse og lærerikr. Men tror ikke jeg skal følge dem på en stund. Nå skal feeden min bestå av dalmatinere, andre hunder og koselige ting.

Må være litt mer enn nysgjerrig for å finne fram slike ting :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  

:lol:

Ikke så vanskelig når man er i det nysgjerrige hjørnet :P bra kontoer forsåvidt, seriøse og lærerikr. Men tror ikke jeg skal følge dem på en stund. Nå skal feeden min bestå av dalmatinere, andre hunder og koselige ting.

Jeg fant ikke de kontoene på listen din jeg :( hvem er det?

Hilsen nysgjerrig sjel..

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Angrer på at jeg fikk satt inn spiral gitt... au au au på tredje dagen. I god nok form nå til å komme meg ut av huset, men fortsatt kjedelige saker altså..

Lurt å sjekke opp. Kroppen min ville ikke ha den og spiralen var på veg ut igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiral skal vel ikke gjøre vondt?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Kunne gjøre vondt i noen dager sa de, om det varer ei uke må jeg til legen. Er vistnok endel værre å sette inn om man ikke har født først.

Bedre i dag enn i går, så bare håper på at det fortsetter slik..

@lijenta :blink:

Det høres ikke godt ut gitt..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Men altså - jobber du hos oss du? Det har jo ikke jeg fått med meg :D.

Jepp. Eller, jeg er innleid igjennom Adecco som ferievikar ved TK-tjenester (starta opplæringa + deltid i april da, så har vært her ei stund). Sitter på Steinkjer og får kjeft og takk om hverandre. :lol: Svarer på spørsmål ang. omregistrering og eierforhold på biler, og skal gjøre det til og med neste uke, før jeg igjen er mellom jobber. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Kunne gjøre vondt i noen dager sa de, om det varer ei uke må jeg til legen. Er vistnok endel værre å sette inn om man ikke har født først.

Bedre i dag enn i går, så bare håper på at det fortsetter slik..

@lijenta :blink:

Det høres ikke godt ut gitt..

Stemmer det var vont inntil den ble fjernet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet så kjedelig det er å skulle holde seg i ro og bruke foten så lite som mulig! Vanligvis gjør det meg ingenting å være ineffektiv og lat, men nå som jeg må gjøre det på kommando blir jeg skikkelig rastløs... :P

Å kjenner meg igjen der! All medfølelse altså!

I morgen begynner ferden! Da kjører jeg til Larvik. På fredag får jeg møte Rutta :wub:  På lørdag tar jeg henne med hjem :D

DETTE SKJER FAKTISK :frantics:  :jump:  :bananas:

Åå så spennende! Gleder meg til masse bilder ;)

Idag skal bunad prøves, håper det begynner å nærme seg noe jeg kan ha på i dåpen.

Også må jeg finne fotograf... er halvannen uke til dåpen, så jeg sikkert altfor sent ute... jaja håpe jeg finner noen som kan.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant ikke de kontoene på listen din jeg :( hvem er det?

Hilsen nysgjerrig sjel..

Fordi jeg ufølget dem i stad :) mrs.angemi er bra, legger ut mye rart fra jobben sin med beskrivelser. AsylumArtworks er en weirdo som legger ut ting hun har på glass, stopper ut osv. Mest dyr, noe menneske. Også var det noen jeg ikke husker navnet på. Men du finner mye på hashtaggene iheartautopsy, autopsy, pathology, wetspecimen, medical osv. Mrs.angemi linker ofte til andre, kan og se på hennes hashtagger.

Nå hørtes det ut som dette var en skikkelig stor interesse hos meg, men når jeg blir nysgjerrig på noe googler jeg dypt og iherdig :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ops...svaret kom i quoten

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...