Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå August


Tricolor
 Share

Recommended Posts

Reisenerver. Så da våkner man kl 6 og ligger en time og bare venter på at barnet skal våkne, og enda en halvtime på at hun skal våkne nok til å stå opp :lol: nå er vi oppe og tester dvdspilleren.

Tisse hunder og gi dem frokost kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Måå bare dele! Se, pappa smiler!! Har ikke sett han smile siden før hjerneslaget for 5-6år siden!

Woho, jeg fikk drømmejobben!!!! :D :banana:

Ups, jeg skal gifte meg neste år jeg

Posted Images

Har du barn? Snakket med legen min for ikke så lenge siden om alternativer til pillen, men hun sa at man helst ikke setter inn spiral på kvinner som ikke har født.. Har gått på pillen stort sett siden jeg var 16, og iom at jeg vet jeg ikke vil ha barn, hadde vært fint med et alternativ til å gå på pillen i 20 + år til.. Er jo evt bivirkninger med den og, liksom...

Ingen barn.

Leger sier at man ikke skal ha spiral uten barn, gynokologer mener at det er helt greit og et supert alternativ for alle. Ikke bare er det prevansjon, men kan ofte stoppe mensen nesten totalt uten masse rare bivirkninger :ahappy:

Dag 4 nå, og har bare et lite ubehag, ikke vondt lengre :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre hunder og barnevogn går greit i møte med andre hunder med god plass og eier av den andre hunden gir oss gooooood plass.

Tre hunder, barnevogn og barn som går selv på trang plass blir kaos :aww: stakkars blide damen som skulle si hei og noen hyggelige ord og får "growolvofffknurr"*3 og "nei,kutt ut!" til svar. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Har du barn? Snakket med legen min for ikke så lenge siden om alternativer til pillen, men hun sa at man helst ikke setter inn spiral på kvinner som ikke har født.. Har gått på pillen stort sett siden jeg var 16, og iom at jeg vet jeg ikke vil ha barn, hadde vært fint med et alternativ til å gå på pillen i 20 + år til.. Er jo evt bivirkninger med den og, liksom...  

Ingen barn.

Leger sier at man ikke skal ha spiral uten barn, gynokologer mener at det er helt greit og et supert alternativ for alle. Ikke bare er det prevansjon, men kan ofte stoppe mensen nesten totalt uten masse rare bivirkninger :ahappy:

 

Dag 4 nå, og har bare et lite ubehag, ikke vondt lengre :)

Jeg var 39 år og barnløs da jeg fikk satt inn kobberspiral. Etter 9 år på p- piller og 15 år med p- sprøyte, en kropp som var hormonelt bananas og jeg ikke hadde hatt menstruasjon siden jeg var 17 år, fant jeg ut at benskjørhet er ikke noe å trakte etter. Så jeg fikk spiral, litt ubehagelig å sette inn, men det gikk raskt over. Derimot syns jeg det er noe herk med mensen, hos meg har det ihvertfall ikke stoppet opp. Nå har jeg hatt spiral i 1,5 år og det er greit nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 39 år og barnløs da jeg fikk satt inn kobberspiral. Etter 9 år på p- piller og 15 år med p- sprøyte, en kropp som var hormonelt bananas og jeg ikke hadde hatt menstruasjon siden jeg var 17 år, fant jeg ut at benskjørhet er ikke noe å trakte etter. Så jeg fikk spiral, litt ubehagelig å sette inn, men det gikk raskt over. Derimot syns jeg det er noe herk med mensen, hos meg har det ihvertfall ikke stoppet opp. Nå har jeg hatt spiral i 1,5 år og det er greit nok.

Kobberspiral gjør ikke at man mister mensen, den kan vistnok gjøre blødningene værre. Hormonspiral derimot gjør at man (nesten) ikke har blødninger + smerter og sånt. Jeg fokuserer på det siden det er behandling mot endometriose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Kobberspiral gjør ikke at man mister mensen, den kan vistnok gjøre blødningene værre. Hormonspiral derimot gjør at man (nesten) ikke har blødninger + smerter og sånt. Jeg fokuserer på det siden det er behandling mot endometriose.

Jeg er klar over det, derfor jeg poengterte at spiral i seg selv ikke fjerner blødninger, det er det hormoner som gjør. Hvis man skal ha spiral med hormoner, så kan man like gjerne gå på pillen eller sprøyter, da er ikke spiral et must. Endometriose behandling er hormonelt betinget. For meg var det eneste alternativet uten hormoner.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

... og der kom pappa og startet bilen på første forsøk :lol: trenger bare hans magiske nærvær. Sannsynligvis var bilen fuktig ett sted etter jeg vasket den før i dag. Elsker regnbuefarger. Alltid gjort det. Men synes ikke pride regnbuen er så fin. Er ikke steinersk nok for min fargesmak. Liker mer glidende overganger. Driter i om noen tror jeg er lesbisk når jeg går med den fabelaktige paraplyen min. Eller gaybrellaen som jeg kaller den nå. Casper har lyst på rehnbuehalsbåns. Er det noe som heter multisexuel? Og jeg synes dommedagsklokken er magisk. Min nye fun fact. Har allerede informert to stk i dag om dens eksistens. Edit. Sorry alle skrivefeil jeg har om dagen. Nettbrett er så klumsete å skrive på. Eller jeg er for klumsete.

Klart Casper kan gå med regnbuehalsbånd, den kjekkasen :) Og jeg vet ikke om jeg har lyst til å vite om dommedagsklokka :huh::bye:

OM en kjenner linjene godt, så kan innavl være en måte å få bedre hunder, avhengig av hva en ønsker at skal være bra.

Altså, jeg ser både fordeler og ulemper ved innavl, og det kommer jo an på om en synes det er innavl om en kjører koeffisient på 2, eller om en må på tosifret før det er å anse som innavl. Jeg vet om oppdrettere som kjører innavlskoff på over 25, og de får jo veldig typete hunder. De får selvfølgelig også forsterket det negative.

Jeg mener ikke å forsvare å parre mor og sønn, eller ha en hannhund gå igjen ti ganger i en fem generasjoners stamtavle. Men jeg er ikke kategorisk imot innavl, og jeg ser hvordan det kan være en styrke. Folk med skrudde meninger om en ting kan likevel ha rett i noe annet :P

Se på søtnosen min!

11885253_10155825569610136_1124404081114

Grattis med søtnos, mer bilder takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag lurer jeg på om jeg skal bevege meg ut til mer siviliserte trakter, men jeg har ikke noen plan for evt bevegelse, så kjenner jeg meg selv rett, så blir jeg nok hjemme. Jeg lurer på om jeg egentlig er litt rastløs, men det er jeg strengt tatt for lat til å være, så jeg tror ikke det :P

Om jeg er litt fornuftig, går jeg og grunner den kommoden jeg rydda ut av for 4 dager siden, så jeg får malt den i løpet av helgen. Men, det er kjedelig å være fornuftig, ikke sant? Og jeg driver egentlig og leser en bok jeg burde være ferdig med innen mandag, så jeg har en unnskyldning til å kjøpe de neste bøkene når jeg allikevel er i Oslo, men selv det å lese er litt tiltak i dag.

Kanskje jeg heller burde sove en dupp? Jeg sov tross alt bare 8 timer i natt, og nå har jeg jo vært oppe i 3 timer, så da er det på tide å ta seg en lur igjen? Jada, sove-greiene mine er fortsatt på bærtur..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mormor har kommet på sykehjem, og når hun skulle dusjes igår mistet de henne så hun brakk lårbenet :( Det går bare en vei nå  :no:

Ånei :( stor klem!

------

Lillegutt har sovna, og mor prøver en dupp på verandaen sammen med Chico (mammas eldste vofs) som er her og nyter småbarnsfamilielivet, til nå tror jeg han digger det. Vel foruten at han ble bitt av en annen hund igår da, men ser ut som det bare ble en slags sprekk i den tredepute saken på frambeinet som er litt høyere opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok ikke tenkt at du er homofil, men hadde sikkert tenkt at du er åpen til sinns og støtter homofiles rettigheter. Da hadde jeg smilt og tenkt at jaggu, hun der har vett

Det er liksom det jeg forbinder med regnbuer nå, og digger det! Digger headsetene, øreproppene, ja alt :) Heia rettigheter!

Liker svaret ditt veldig godt! :ahappy:

Jeg blir forfulgt av en stor, stappfull sjokoladeskål i dag. Eller den var stappfull. :icon_redface: Den blir flyttet mellom møterom og personalrom, etter som hvor vi skal være, og da jeg skulle rydde klasserommet mitt nå nettopp så sto den jaggu der også. Vi skal nemlig ha demonstrasjon av noe på smartboard etterpå, derfor mitt klasserom. Jeg trenger visst ikke noe lunsj i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå tror jeg at jeg skal melde Bris på lp-stevne 13. september. Tipper det øker sjansen for at hun før løpetiden når hun "skal", sånn at den ikke kræsjer med tollingjaktprøven i starten av oktober. God plan. :aww:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

image_zpsbzob8uhi.jpg

:)

Der var vi i går :ahappy:

Så var det bare å pakke kofferten og sette snuta mot Bodø og Gardermoen igjen. Siste natta i barndomshjemmet var litt vemodig, men jeg håper de nye eierne kan ha like mye glede av dette huset som jeg. I ti år har jeg spurt om vi kunne pusse litt opp på soverommet mitt med nye vegger, hele huset ble pusset opp i løpet av de siste årene, helt sist 2uker før visning var der nye vegger på mitt soverom. Men jaja, har fått glede av 'nytt rom' i én uke iallefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@SFX, (eller er det SFXG nå? SFXGG?) den koseklumpen din er jo til å få tårer i øynene av! :heart: Hva sier jentene dine om å ha fått en lillebror? Hva tenker du å gjøre under løpetid? Går dere tur i to puljer? Blir det dyrt å fore tre strykker? Kan jeg også ha en til nå?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@SFX, (eller er det SFXG nå? SFXGG?) den koseklumpen din er jo til å få tårer i øynene av! :heart: Hva sier jentene dine om å ha fått en lillebror? Hva tenker du å gjøre under løpetid? Går dere tur i to puljer? Blir det dyrt å fore tre strykker? Kan jeg også ha en til nå?

Går helt fint med tre, så bare kjør på :aww:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir forfulgt av en stor, stappfull sjokoladeskål i dag. Eller den var stappfull. :icon_redface: Den blir flyttet mellom møterom og personalrom, etter som hvor vi skal være, og da jeg skulle rydde klasserommet mitt nå nettopp så sto den jaggu der også. Vi skal nemlig ha demonstrasjon av noe på smartboard etterpå, derfor mitt klasserom. Jeg trenger visst ikke noe lunsj i dag.

:lol:

@SFX, (eller er det SFXG nå? SFXGG?) den koseklumpen din er jo til å få tårer i øynene av! :heart: Hva sier jentene dine om å ha fått en lillebror? Hva tenker du å gjøre under løpetid? Går dere tur i to puljer? Blir det dyrt å fore tre strykker? Kan jeg også ha en til nå?

Jeg liker å være ufornuftig på andres vegne, så GO FOR IT :D.

Akkurat nå sitter jeg og funderer på om jeg burde ha kjøpt meg en tilhenger... også skal jeg kjøpe meg elektrisk krattrydder nå. Jeg og totaktsmotorer fungerer så dårlig sammen :aww:.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Hvis det er slik tisper pleier å oppføre seg under løpetiden,så må jeg jo si at det er null stress. Hun er som en drøm. Skal ikke nevne noe om en viss hannhund jeg kjenner. Godt man har stort hus som kan deles i to,og hundegård.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: 

 

Jeg liker å være ufornuftig på andres vegne, så GO FOR IT :D

 

Akkurat nå sitter jeg og funderer på om jeg burde ha kjøpt meg en tilhenger... også skal jeg kjøpe meg elektrisk krattrydder nå. Jeg og totaktsmotorer fungerer så dårlig sammen :aww:

Og jeg prøver å bli kvitt en tilhenger :P

Den fulgte med huset, er hjemmelaget men har skilter, dog har vi ingen papirer på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Kanskje jeg får ta en ny snakk med legen. Er det mye aber med spiral? Hun gjorde liksom alt hun kunne for å snakke mrg fra det :/

Kobberspiral er den spiralen de helst ikke setter inn hos damer som ikke har født. Men hormonspiral skal du få satt inn om du ønsker det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...