Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå August


Tricolor
 Share

Recommended Posts

Moppen er helt på tur for tiden.

Det er greit å bjeffe litt når det kommer folk, men hun roer seg ikke etter å ha hilst plutselig.

Hun har plutselig begynt å bjeffe uten at det kommer folk, bare fordi hun tror muligens det kommer noen..

Hun ble brått hysterisk når jeg skulle klippe klør i sted, det er mildt sagt mot normalt.

Og hun skvetter hele tiden.

Det bør være noen løpetidshormoner på gang, hvis ikke er hun i ferd med å bli en drittbikkje.

Hun var jo innbilt i flere måneder sist , utrolig slapp, så hun er åpenbart av den hormonelle typen.

Legg til litt sånn rastløs "Jeg vil ut! Hæ, hva gjør jeg ute? Jeg vil inn! Ånei, jeg må ut! Hallo, mener du virkelig at jeg må være ute nå?!"- vandring ut og inn ytterdøra, så har du snart-løpetidsmozza. :lol:

Hun er også sånn som Nico for tida, og det passer meg bra. Veldig greit å gjøre ferdig løpetida uten hannhunder i samme huset.

Sist glemte hun hvordan man går i trapper, spent på hva det blir denne gangen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Måå bare dele! Se, pappa smiler!! Har ikke sett han smile siden før hjerneslaget for 5-6år siden!

Woho, jeg fikk drømmejobben!!!! :D :banana:

Ups, jeg skal gifte meg neste år jeg

Posted Images

Legg til litt sånn rastløs "Jeg vil ut! Hæ, hva gjør jeg ute? Jeg vil inn! Ånei, jeg må ut! Hallo, mener du virkelig at jeg må være ute nå?!"- vandring ut og inn ytterdøra, så har du snart-løpetidsmozza. :lol:

Hun er også sånn som Nico for tida, og det passer meg bra. Veldig greit å gjøre ferdig løpetida uten hannhunder i samme huset.

Sist glemte hun hvordan man går i trapper, spent på hva det blir denne gangen...

Jeg husker hvor sart Mozza var ja, virker som moppen er av samme type :lol:

Takke seg til hannhunder egentlig :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article11378468.ece

Det forklarer hvorfor jeg våknet av ørten sirener ja.. Håper de får slukket brannen og berget det meste!

Ånei! Det er jo krise.

De instrumentene er rimelig sårbare greier, håper de overlever både brannen og sprinkleranlegget... For ikke å snakke om huset og møblene... Jeg satt og skrev oppgave (blant annet) om hvor sårbart det var for bare noen måneder siden, hadde vært helt greit om katastrofescenariet "mitt" ikke stemmer. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Ånei! Det er jo krise.

De instrumentene er rimelig sårbare greier, håper de overlever både brannen og sprinkleranlegget... :(

Jepp.. Også får man bare håpe at den ikke sprer seg, som det er fare for atm..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg til litt sånn rastløs "Jeg vil ut! Hæ, hva gjør jeg ute? Jeg vil inn! Ånei, jeg må ut! Hallo, mener du virkelig at jeg må være ute nå?!"- vandring ut og inn ytterdøra, så har du snart-løpetidsmozza. :lol:

Hun er også sånn som Nico for tida, og det passer meg bra. Veldig greit å gjøre ferdig løpetida uten hannhunder i samme huset.

Sist glemte hun hvordan man går i trapper, spent på hva det blir denne gangen...

Liker Mozza å gå tur? Oppe er skikkelig uengasjert, hun tripper stort sett bare pent ved siden av (trengte ikke lære henne å gå pent i bånd engang). Noen ganger stopper hun bare opp, og nekter å gå videre. Der kan hun sikkert bli stående resten av dagen. Jeg trekker henne bare med meg, ingen nåde, så da kommer hun igang igjen. Stopper ikke lenger med meg. Men stopper mye opp med eier , som vurderer navnebytte til Tussi. Ingen kan være så sta som henne og samtidig se dypt deprimert ut. Lett på tå som en ninja "Unnskyld at jeg finnes", før hun får raptus og løper fortere enn lynet.

Hun er så rolig og forsiktig i det meste hun gjør, veldig søt <3

Under løpetid sover og sover hun, første gangen trodde vi hun var syk.

Sent fra min SM-T525 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker Mozza å gå tur? Oppe er skikkelig uengasjert, hun tripper stort sett bare pent ved siden av (trengte ikke lære henne å gå pent i bånd engang). Noen ganger stopper hun bare opp, og nekter å gå videre. Der kan hun sikkert bli stående resten av dagen. Jeg trekker henne bare med meg, ingen nåde, så da kommer hun igang igjen. Stopper ikke lenger med meg. Men stopper mye opp med eier , som vurderer navnebytte til Tussi. Ingen kan være så sta som henne og samtidig se dypt deprimert ut. Lett på tå som en ninja "Unnskyld at jeg finnes", før hun får raptus og løper fortere enn lynet.

Hun er så rolig og forsiktig i det meste hun gjør, veldig søt <3

Under løpetid sover og sover hun, første gangen trodde vi hun var syk.

Sent fra min SM-T525 via Tapatalk

Under løpetida? Nei, helst ikke. :lol: Hun elsker å gå tur ellers da.

Hun er akkurat som Oppe, første løpetida satt jeg klar med nummeret til veterinæren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under løpetida? Nei, helst ikke. :lol: Hun er akkurat som Oppe, første løpetida satt jeg klar med nummeret til veterinæren flere ganger.
Hun er ikke glad i tur, løpetid eller ei virker det som :P bortsett fra skogsturer da, de elsker hun. Og parken er hun og glad i. Men jeg har jo en veldig ivrig Casper da, så da virker det bare uvant for meg med hunder som ikke drar i båndet og som synes der er greit å gå midt på fortauet uten å snuse. Ironisk, tanta mi som er så glad i tur fikk en hund som hun må dra med seg. Sent fra min SM-T525 via Tapatalk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte en pakke for en måned siden, og har enda ikke fått den. Sendte dem en mail på fredag og lurte på hvor den ble av. De hadde fått den i retur fordi jeg ikke hadde hentet den på posten. Posten har da klart å glemme å sende meg pakkelapp.

Blir litt irritert fordi det postkontoret har rotet så mye tidligere. Tror det er 4 eller 5 gangen de klarer å rote ting til for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du behøver å studere på om du har migrene. Alt det er helt typisk. Hilsen mor til en migrenegutt.

Men det er mulig å få det kun en gang, da, sant? Håper jeg slipper unna det flere ganger. Nå var jeg hjemme, men ser for meg at det må være fælt å få mens man er på skole, ute å kjører bil, på besøk osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er ikke glad i tur, løpetid eller ei virker det som :P bortsett fra skogsturer da, de elsker hun. Og parken er hun og glad i. Men jeg har jo en veldig ivrig Casper da, så da virker det bare uvant for meg med hunder som ikke drar i båndet og som synes der er greit å gå midt på fortauet uten å snuse. Ironisk, tanta mi som er så glad i tur fikk en hund som hun må dra med seg. Sent fra min SM-T525 via Tapatalk

Mozza er en snusehund, hun går stort sett og følger et eller annet spor på småturer. Men i starten var hun faktisk litt som du beskriver, nå som du sier det. I tillegg var hun skikkelig værsyk (mer enn nå :P ), og ville veldig fort hjem igjen. Det gikk over etter hvert da, jeg har bare dratt henne med meg hver gang hun ble "Tussi", og rost henne for å bli med. Hun liker heldigvis å være "flink". :P

Det med å gå tur har nok også litt med historien hennes å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mozza er en snusehund, hun går stort sett og følger et eller annet spor på småturer. Men i starten var hun faktisk litt som du beskriver, nå som du sier det. I tillegg var hun skikkelig værsyk (mer enn nå :P ), og ville veldig fort hjem igjen. Det gikk over etter hvert da, jeg har bare dratt henne med meg hver gang hun ble "Tussi".
Ja ser at å dra henne med meg er eneste løsning, lokking og dilling her gjør det bare verre. eier synes det er så fælt å dra henne med seg, folk ser rart på henne og det ser vondt ut, men hun begynnet jo å gå etter noen meter, også blir det kortere og kortere for hver gang. Hun er jo ikke dum, hun skjønner når noe ikke nytter. Værsyk ja... men hu. Har fått regndress, så da går det litt bedre :P Da jeg barberte henne sist la hun seg ned og sovnet, fordi hun vet det er jeg som bestemmer når vi er ferdig. Artig hund! Håper dog hun kommer litt ut av skallet sitt etterhvert. Er ikke at hun er redd eller nervøs, bare innmari forsiktig. Igjen, veldig uvant for meg med dalmatiner :P Liker Oppe, gleder meg til neste besøk. Ingen koser mer mykt enn henne. Sent fra min SM-T525 via Tapatalk
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er mulig å få det kun en gang, da, sant? Håper jeg slipper unna det flere ganger. Nå var jeg hjemme, men ser for meg at det må være fælt å få mens man er på skole, ute å kjører bil, på besøk osv.

Du kan være heldig og få det kun en gang i ny og ne, eller uheldig og få det ofte.

Hos meg varierer det veldig ut i fra masse faktorer som årstid, hormonsykluser, hvor godt jeg har sovet om natta og om kosthold.

Etter at jeg har lært meg å gjenkjenne symptomer ganske tidlig er det enklere å forholde seg til. Så venner man seg til at "nå skjedde X, så da må jeg gå hjem og legge meg før det blir for ille".

+at det finnes en del medisiner og sånt også, om det blir for mye migrenetull i livet ens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan være heldig og få det kun en gang i ny og ne, eller uheldig og få det ofte.

Hos meg varierer det veldig ut i fra masse faktorer som årstid, hormonsykluser, hvor godt jeg har sovet om natta og om kosthold.

Etter at jeg har lært meg å gjenkjenne symptomer ganske tidlig er det enklere å forholde seg til. Så venner man seg til at "nå skjedde X, så da må jeg gå hjem og legge meg før det blir for ille".

+at det finnes en del medisiner og sånt også, om det blir for mye migrenetull i livet ens.

Satser på jeg er heldig da, og slipper unna mye. Dette er jo første gangen jeg har opplevd det, så kan jo håpe det blir like lenge til neste gang :P Dvs jeg har hatt noe lignende hodepine, men aldri sånn kluss med synet. Men da skjønner jeg hvertfall mer om det skjer en gang til, og jeg vet hva det er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ser at å dra henne med meg er eneste løsning, lokking og dilling her gjør det bare verre. eier synes det er så fælt å dra henne med seg, folk ser rart på henne og det ser vondt ut, men hun begynnet jo å gå etter noen meter, også blir det kortere og kortere for hver gang. Hun er jo ikke dum, hun skjønner når noe ikke nytter.

Da jeg barberte henne sist la hun seg ned og sovnet, fordi hun vet det er jeg som bestemmer når vi er ferdig. Artig hund! Håper dog hun kommer litt ut av skallet sitt etterhvert. Er ikke at hun er redd eller nervøs, bare innmari forsiktig. Igjen, veldig uvant for meg med dalmatiner :P Liker Oppe, gleder meg til neste besøk. Ingen koser mer mykt enn henne.

Sent fra min SM-T525 via Tapatalk

Høres litt kjent ut. :P Lokking og dilling hadde ikke fungert her heller nei, da blir hun bare overbevist om at "dette vil jeg i hvert fall ikke". Hun reagerer generelt best på en litt sånn positiv men bestemt "ikke tull da, selvfølgelig skal vi gjøre som jeg sier"- tone, og ros når hun følger etter. Dilling og kjefting er omtrent like lite effektivt, da setter hun seg bare på bakbeina. Gjerne bokstavelig talt. ;)

Hun kommer sikkert mer ut av skallet sitt etter hvert, som du sier. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå sitter jeg på jobb og kjenner at neste gang jeg skal på specialen skal jeg ha en dag fri hjemme mellom helga og jobb. En smule trøtt ja! Og det enda jeg slokna før klokka passerte ti. Blir en rolig dag kjenner jeg, med strikking og tv-titting i tillegg til en rolig rusletur. I morgen skal jeg hente en gjeng ender, og begynne å planlegge treningen frem til neste tollingjaktprøve. Debuten endte i en ikke uventa 0, mye bra men en del ting som må på plass før vi prøver igjen 3.oktober. Hun løste alle oppgavene, bare med et litt for stort men. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Såpass... :shocked::hmm:

De har fått kontroll nå, men man aner jo ikke hvor store skadene er. Men godt at de fikk berget fra spredning!

Nettopp vært ute å turet hundene. I stad kom bekreftelse på ny mellomtittel fra nkk, så da gikk søknaden igjennom :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har fått kontroll nå, men man aner jo ikke hvor store skadene er. Men godt at de fikk berget fra spredning!

Jeg sitter på jobb med skikkelig klump i halsen nå... Spent på hvor mye de har klart å redde, hva som har gått tapt, og hvor skada bygningene er. Det ser ganske ille ut på bildene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det synes jeg du skal gjøre :). Jeg kan sitte på terrassen med morgenkaffen og kjenne på kaprifolduften her hjemme. Den har vokst noe voldsomt siden jeg plantet den for to år siden, og jeg tror den kommer til å omkranse inngangspartiet mitt etter hvert :). Kult!

Ligustersvermere er noen digre drog av noen sommerfuglsaker :lol:

Sånn ser larven ut:

sphinx_ligustri_ligustersvermer_larve_ta

( ... )

For en utrolig søt åme (som vi kaller dem i trøndelag), dikkedikkedikk!

Og kaprifol rundt inngangspartiet høres veldig kult ut da! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en utrolig søt åme (som vi kaller dem i trøndelag), dikkedikkedikk!

Og kaprifol rundt inngangspartiet høres veldig kul ut da! :ahappy:

Åme sier vi i nord også, lærte H det seinest igår da hun mente hun hadde funnet en "mark" :ahappy:

Se så søtt da:

11695882_1003579806372805_49094623140675

Lurer på hvor lang tid det skal ta før jeg kan se slikt uten å bli på gråten.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er mulig å få det kun en gang, da, sant? Håper jeg slipper unna det flere ganger. Nå var jeg hjemme, men ser for meg at det må være fælt å få mens man er på skole, ute å kjører bil, på besøk osv.

Det lureste er nok å forebygge. Nok søvn, regelmessige måltider, unngå stress, finne ut hva som trigger. Her var det stress, infeksjoner og for lite søvn som trigget anfall. Hvis du får anfall igjen, bør du oppsøke lege og få stadfestet diagnose og få resept på nesespray. Sønnen vår ser ut til å ha vokst det av seg. Men hvis vi var så heldige å få gitt en dose nesespray med en gang anfaller startet, slapp han de sterkeste smertene. Hans migrene var medfødt, har nok hatt anfall siden spedbarnsalder. Han kastet også opp under anfallene, første gang han ble innlagt på sykehus trodde legen det var blindtarmbetennelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...