Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

• Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Woho, jeg fikk drømmejobben!!!! :D :banana:

Måå bare dele! Se, pappa smiler!! Har ikke sett han smile siden før hjerneslaget for 5-6år siden!

Ups, jeg skal gifte meg neste år jeg

Posted Images

Guest lijenta
Skrevet

Åsetetakst pleier å være (vesentlig) lavere enn odelstakst, hvis det var det som var tilfellet her. :)

Var nok den dem brukte hørte bare at dem hadde blitt enige om prisen og at den var lav :)

Skrevet

Jeg har tenkt på det. Men får litt angst av å tenke på saging og tilpassing av den... fyren er ikke noe handymann, og jeg er lat :aww:

Latskapen din vil da koste ca 800kr på lefdal :aww:

Skrevet

Hjemme! Jeg har hatt 3 flotte uker på ferie, men det er utrolig godt å være hjemme hos seg selv også!

Skrevet

Jeg oppdaget nettopp at denne rosebusken er uhelbredelig angrepet av roserust. "Kutt den ned", sier folk på forumet Hagegal. :icon_cry:

a93e6918-cbc4-46af-a7b6-b90defc95d84.jpg

For en flott rosebusk - eller rosetre er det vel nesten... Hva er det for type? Den lignet veldig på Hurdalsrose liksom :)

Skrevet

Latskapen din vil da koste ca 800kr på lefdal :aww:

dyr latskap for noe så enkelt, men jeg tror faktisk jeg kjøper til blodpris. Med mindre pappa kommer og redder meg, med å komme på besøk litt tidligere enn planlagt. Høre med han i morra, tror jeg :lol:

Pappa'er pleier å være fine å ha til slike ting :D

• Like 1
Skrevet

For en flott rosebusk - eller rosetre er det vel nesten... Hva er det for type? Den lignet veldig på Hurdalsrose liksom :)

Ja, det er en Hurdalsrose. Dette bildet er et par år gammelt, jeg har vist det fram her før. Litt stolt av den der da sjø. Jeg skal prøve å fjerne det som er angrepet, det er først og fremst nypene som har rust på seg. Men som regel er jo rosebusker med rust dødsdømt. *Gråte litt mer*.

Guest Gråtass
Skrevet

Gått spor med valpis og lekt med Lani, valpis må snart ha et navn eller så blir det bare som fetter til @Artemis :P 

Heter ikke valpen Flux da? Eller har du fått flere?

Skrevet

Synet har heldigvis bedret seg nå. Byttet det ut med dundrende hodepine -.- Ringe mannen, så sier jeg god natt og prøver å sove. Ta en paracet først, kanskje.

Skrevet

dyr latskap for noe så enkelt, men jeg tror faktisk jeg kjøper til blodpris. Med mindre pappa kommer og redder meg, med å komme på besøk litt tidligere enn planlagt. Høre med han i morra, tror jeg :lol:

Pappa'er pleier å være fine å ha til slike ting :D

Fiks meg en godt betalt jobb, så skal jeg fikse en slik en til deg :P

Skrevet

Synet har heldigvis bedret seg nå. Byttet det ut med dundrende hodepine -.- Ringe mannen, så sier jeg god natt og prøver å sove. Ta en paracet først, kanskje.

Har du migrene?
Skrevet

Høres ut som en av migrenene mine, får vanligvis synsforstyrrelser først, så hodepine. Men noen ganger er det bare synet og deretter følelsen av å være utslitt. Good times altså...

Skrevet

Har du migrene?

Nei...

@Tekopp

Lest meg frem til det er typisk for migrene. Satser på det er et engangstilfelle. Aldri fått noe slikt med synet før, så det var skummelt. Hodepine har jeg jo i ny og ne, og noen ganger har den vært veldig kraftig, som nå, så det er jeg mer vandt med. Pleier å hjelpe med søvn, om jeg bare får sove.

Og legge vekk telefonen, for det hjelper vel ikke akkurat på hodeverk..

Skrevet

Ja, det er en Hurdalsrose. Dette bildet er et par år gammelt, jeg har vist det fram her før. Litt stolt av den der da sjø. Jeg skal prøve å fjerne det som er angrepet, det er først og fremst nypene som har rust på seg. Men som regel er jo rosebusker med rust dødsdømt. *Gråte litt mer*.

Ja, når jeg tenker meg om, så mener jeg å huske at du har vist bilde av den før - og at jeg også da spurte om det var en hurdalsrose :lol: :lol:. Veldig trist om den ikke overlever... :(

Jeg gleder meg hver dag over deilige dufter fra kaprifolen min som blomstrer noe så innigranskauen - og det har den gjort i mange uker nå. Det er en sånn vidunderlig duft av den... men jeg kunne godt greid meg uten ligustersvermerne som også er glad i kaprifolen... ikke at de gjør noe, men de er jo som forsvarets Hercules fly... dundrer avgårde og summer grovt...

• Like 1
Skrevet

Sitter på jobb å er lett desperat etter junkfood! Vil haaaaaa... :P

Jeg har konkludert med at 1,1km oppoverbakke er verdt Smash og Pepsi i dag, så nå labber vi til bensinstasjonen :lol:

Svake mennesker, eller noe slikt :aww:

• Like 1
Skrevet

Ja, når jeg tenker meg om, så mener jeg å huske at du har vist bilde av den før - og at jeg også da spurte om det var en hurdalsrose :lol: :lol:. Veldig trist om den ikke overlever... :(

Jeg gleder meg hver dag over deilige dufter fra kaprifolen min som blomstrer noe så innigranskauen - og det har den gjort i mange uker nå. Det er en sånn vidunderlig duft av den... men jeg kunne godt greid meg uten ligustersvermerne som også er glad i kaprifolen... ikke at de gjør noe, men de er jo som forsvarets Hercules fly... dundrer avgårde og summer grovt...

Jeg planlegger en duftkaprifol ved siden av kjøkkenvinduet. Har et indre bilde av solfylte morgener med kaprifolduft inn gjennom vinduet mens jeg spiser frokost! :lol:

Og apropos: Nå skal jeg se Kriminalsjef Foyle på VOX. Den kvinnelige hovedpersonen heter faktisk Honeysuckle på ordentlig. Det er et ganske .. spesielt navn.

Skrevet

Jeg har konkludert med at 1,1km oppoverbakke er verdt Smash og Pepsi i dag, så nå labber vi til bensinstasjonen :lol:

Bra det er flere enn meg som gir etter for diverse fristelser i kveld :P *gumle is*

• Like 1
Skrevet

Endelig hjemme etter nesten 10 timer bak rattet! Vel verdt det da etter koselig samling med flinke instruktører, flinke hunder og flinke hundeeiere! :aww::D

• Like 2
Skrevet

Ting som er laget for å overleve i Hurdal tåler alt. Sikkert litt rust også :P

• Like 1
Skrevet

Nei...

@Tekopp

Lest meg frem til det er typisk for migrene. Satser på det er et engangstilfelle. Aldri fått noe slikt med synet før, så det var skummelt. Hodepine har jeg jo i ny og ne, og noen ganger har den vært veldig kraftig, som nå, så det er jeg mer vandt med. Pleier å hjelpe med søvn, om jeg bare får sove.

Og legge vekk telefonen, for det hjelper vel ikke akkurat på hodeverk..

Søvn er stort sett det eneste som hjelper skikkelig. Det er ekkelt når det skjer, men jeg syns det hjelper at jeg vet at det bare er migrene og ikke noe annet skummelt :)

Skrevet

Ringt å bestilt *host*

@Lica

Hvor har du vært? :)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ikke et dumt spørsmål i det hele tatt! Det er faktisk veldig lurt å tenke på både helse, mengde og hva slags belønning man bruker. Til valp ville jeg brukt små, myke godbiter som er lette å spise raskt. Poenget er at bitene skal være bittesmå, spesielt når du belønner ofte. Bruker du mye godbiter i trening, kan du gjerne ta litt av dagsrasjonen og bruke den som treningsmat. I starten belønner man ofte, fordi valpen skal forstå hva som lønner seg. Etter hvert som atferden blir mer stabil, kan du begynne å belønne mer variert: noen ganger godbit, noen ganger ros, noen ganger lek, noen ganger å få snuse, hilse eller løpe videre. Lek kan også være en veldig god belønning, særlig for valper som synes drakamp, jaktlek eller leke sammen med deg er gøy. Du trenger ikke ha alle lommer fulle for alltid, men i valpeperioden er det smart å ha belønning lett tilgjengelig. Etter hvert faser du ikke belønningen helt ut, men du belønner sjeldnere og mer strategisk. Jeg har skrevet mer om ulike typer belønning her: Belønning – hvordan og med hva belønner jeg hunden min?
    • Jeg har en venninne som har to hunder mad navn Emmy og Lilly, så det var litt morsomt! Jeg synes Emmy er finest av de tre
    • Ja, det kan absolutt virke som om en hund har “null sosiale ferdigheter”, spesielt hvis hun har hatt lite gode erfaringer med andre hunder, dårlig sosialisering, mye stress eller har lært at konflikt er den tryggeste strategien. Men ofte handler det ikke om at hunden “ikke gidder å forstå”, men at hun blir så stresset, usikker eller gira at hun ikke klarer å lese signalene godt nok. Da kan hun enten bli for intens, gå for tett på, overse dempende signaler eller reagere kraftig når andre hunder sier ifra. Jeg ville ikke latt henne “finne ut av det selv” med andre hunder hvis det stadig ender i konflikt. Da får hun bare mer trening i feil strategi, og de andre hundene får en dårlig opplevelse. I stedet ville jeg jobbet med veldig kontrollerte møter: god avstand, rolige hunder, korte økter, parallelle turer og pauser før det bikker over. Målet er ikke nødvendigvis at hun skal bli sosial med alle hunder, men at hun lærer å være rolig rundt andre hunder uten å måtte bort, mase, kjefte eller skape konflikt.
    • Hei! Jeg ville vært litt forsiktig med å tolke dette som “bølling”, selv om det kan se sånn ut. Hos usikre hunder kan bjeffing fort bli en strategi som fungerer: “jeg bjeffer, og da får jeg mer kontroll / den andre hunden holder avstand”. Selv om nabohunden er snill, betyr ikke det nødvendigvis at Lilje opplever situasjonen som trygg. Jeg ville derfor ikke latt henne være tett på ham når hun kjefter, men heller bruke ham som en trygg treningshund på større avstand. Gå parallelle turer der hun slipper direkte kontakt, blikk og press. Belønn rolig atferd, snusing, kontakt med deg og det å kunne se ham uten å reagere. Hvis hun begynner å kjefte, er dere sannsynligvis for nærme eller situasjonen varer for lenge. Målet er ikke at hun skal “skjerpe seg”, men at hun lærer en annen strategi enn å skremme bort. Og for nabohundens skyld er det helt fair å skjerme ham fra å bli kjeftet på tett oppi. Jeg ville fortsatt brukt snille hunder i treningen, men med mer avstand, kortere økter og mindre direkte samhandling. Jeg har skrevet mer om dette her: Hunden bjeffer på andre hunder – hva kan du gjøre?
    • Hei! Dette høres ut som en hund som allerede går med ganske høyt stressnivå, og da kan bilkjøring fort bli veldig overveldende. Særlig for en omplasseringshund som fortsatt er i en ny situasjon. Jeg ville forsøkt å dele biltreningen opp i veldig små steg, og ikke bare “kjøre mer” for at hun skal venne seg til det. Start gjerne med bilen helt i ro: gå bort til bilen, belønn, gå vekk igjen. Etter hvert kan hun være inni bilen uten at dere kjører, så med motoren på, og til slutt veldig korte kjøreturer. Målet er at bilen gradvis blir forutsigbar og trygg, ikke noe hun må “holde ut”. At hun ikke takler å være alene i bilen, ville jeg trent på separat og på samme måte: så korte avstander/sekunder at hun ikke rekker å få panikk. Jeg har skrevet en mer konkret steg-for-steg-guide her: Biltrening for redde hunder
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...