Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå August


Tricolor
 Share

Recommended Posts

Liker Mozza å gå tur? Oppe er skikkelig uengasjert, hun tripper stort sett bare pent ved siden av (trengte ikke lære henne å gå pent i bånd engang). Noen ganger stopper hun bare opp, og nekter å gå videre. Der kan hun sikkert bli stående resten av dagen. Jeg trekker henne bare med meg, ingen nåde, så da kommer hun igang igjen. Stopper ikke lenger med meg. Men stopper mye opp med eier , som vurderer navnebytte til Tussi. Ingen kan være så sta som henne og samtidig se dypt deprimert ut. Lett på tå som en ninja "Unnskyld at jeg finnes", før hun får raptus og løper fortere enn lynet.

Hun er så rolig og forsiktig i det meste hun gjør, veldig søt <3

Under løpetid sover og sover hun, første gangen trodde vi hun var syk.

Jeg synes det er litt trist å høre om bedlingtons som er så sarte og forsiktige, jeg... Det er jo ikke sånn en terrier skal være, og jeg minnes jo hvor tøff og utholdene og ivrig min gamle Carlos var, tøffere enn toget og alltid med på alt som var morsomt.

For en utrolig søt åme (som vi kaller dem i trøndelag), dikkedikkedikk!

Og kaprifol rundt inngangspartiet høres veldig kult ut da! :ahappy:

Hahhaa, jeg sier vel også åme, egentlig, og den er supersøt :D.

Jeg gleder meg til jeg får innrammet inngangspartiet her - det tar vel ikke mange år, for den vokser jo som bare juling her :).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Måå bare dele! Se, pappa smiler!! Har ikke sett han smile siden før hjerneslaget for 5-6år siden!

Woho, jeg fikk drømmejobben!!!! :D :banana:

Ups, jeg skal gifte meg neste år jeg

Posted Images

Det lureste er nok å forebygge. Nok søvn, regelmessige måltider, unngå stress, finne ut hva som trigger. Her var det stress, infeksjoner og for lite søvn som trigget anfall. Hvis du får anfall igjen, bør du oppsøke lege og få stadfestet diagnose og få resept på nesespray. Sønnen vår ser ut til å ha vokst det av seg. Men hvis vi var så heldige å få gitt en dose nesespray med en gang anfaller startet, slapp han de sterkeste smertene. Hans migrene var medfødt, har nok hatt anfall siden spedbarnsalder. Han kastet også opp under anfallene, første gang han ble innlagt på sykehus trodde legen det var blindtarmbetennelse.

Tusen takk for info :)

Mistenker stress og lite søvn hadde noe å gjøre med det her igår hvertfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er litt trist å høre om bedlingtons som er så sarte og forsiktige, jeg... Det er jo ikke sånn en terrier skal være, og jeg minnes jo hvor tøff og utholdene og ivrig min gamle Carlos var, tøffere enn toget og alltid med på alt som var morsomt. 

 

Hahhaa, jeg sier vel også åme, egentlig, og den er supersøt :D

Jeg gleder meg til jeg får innrammet inngangspartiet her - det tar vel ikke mange år, for den vokser jo som bare juling her :)

Ja men hun er jo ikke sart heller, hun er ikke redd for noe (bortsett fra kloklipp, men tror det er mest trass egentlig ), ikke forsiktig i lek med hunder og mennesker, en reser på drakamp. Terrieren kommer frem iblant. Men hun er veldig stille bortsett fra når hun bjeffer på naboen, og fjærlett i alt hun gjør. Myk, ja, men likevel supersta og egenrådig. Ganske selvstendig av seg. Det er ikke at hun er redd, nervøs, sart osv osv, hun er bare veldig ninja... hvus du skjønner :P

Sent fra min SM-T525 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men hun er jo ikke sart heller, hun er ikke redd for noe (bortsett fra kloklipp, men tror det er mest trass egentlig ), ikke forsiktig i lek med hunder og mennesker, en reser på drakamp. Terrieren kommer frem iblant. Men hun er veldig stille bortsett fra når hun bjeffer på naboen, og fjærlett i alt hun gjør. Myk, ja, men likevel supersta og egenrådig. Ganske selvstendig av seg. Det er ikke at hun er redd, nervøs, sart osv osv, hun er bare veldig ninja... hvus du skjønner :P

Det var litt betryggende å høre da :D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er litt trist å høre om bedlingtons som er så sarte og forsiktige, jeg... Det er jo ikke sånn en terrier skal være, og jeg minnes jo hvor tøff og utholdene og ivrig min gamle Carlos var, tøffere enn toget og alltid med på alt som var morsomt.

Jeg skjønner på en måte litt hva du mener, men jeg ser ikke egentlig noen direkte motsetning. :) Nå kan jeg selvfølgelig bare snakke for egen hund. Mozza er også tøffere enn toget og med på alt som er morsomt - nå. Hun må bare stå og vurdere et par sekunder først. "Er dette noe jeg faktisk har lyst til å engasjere meg i", liksom. Og så ...sniker hun seg med, sånn i all stillhet, i motsetning til andre hunder jeg kjenner, hvor det er mer tjohei og "bråk" og styr. :P Unntakene for hennes del kommer av at hun har et litt begrensa språk, og manglende (god) erfaring med store hunder.

I starten var hun en sånn hund som du hadde syntes det var trist å høre om, og jeg tipper det var fordi hun hadde levd isolert, og mangla erfaring og selvtillit. Og sånn som hun var, skal de ikke være. Heldigvis har det kommet seg, hun er en helt annen hund nå.

Endret av Vims
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

1/2 time massasje av rygg og nakke nå er helt nødvendig,så kanskje jeg slipper kiropraktor denne gang. Har kjøpt evigvarende godbitball med smak til Biz. Fremover tenker jeg frokosten serveres frossen i den når jeg går. Så kanskje hun er opptatt en stund og kan sove litt når hun er ferdig istedenfor å spise opp huset mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig hos vet, og det tok litt lengre tid enn planlagt. En av jekslene hennes var sprukket, og måtte ut. Hun har heldigvis neppe hatt veldig vondt for den var ikke blitt stygg, så hun har ikke gått med det lenge. Nå ligger hun på sofaryggen og dingler med beina, og ser ut :)

I mens dette foregikk så fikk jeg kastet siste rest av papp og jammen rakk jeg ikke å dra og kjøpe meg en fitbit også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk en ny runde på tur idag, fin runde egentlig men ble litt mye grusvei og litt asfalt. Og det trigger gryntinga til Vigdis, alt går så mye bedre i skogen hvor det er "kjøligere" og kaldere bunn å gå på. Ikke hatt problemer i hele sommer nesten! Og hun har vært med på mange lange turer både i skauen og på fjellet, litt grynting var det selvfølgelig i Sverige på campingplassen, men der var det jo nesten 30 + og vilt mange hunder som hun hauset seg litt opp over :P

Gikk forbi et par som dreiv å snekra gjerde med en superhappy ambull :D Herregud, bein og armer overalt :teehe: Han fikk ikke lov å hilse på jentene av eierene sine da, siden han var så leken og tok ikke nei for et nei, det er helt greit for meg, for mine jenter liker absolutt ikke busete hannbikkjer som ikke hører :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er helt normalt å ha mindre tålmodighet overfor foreldre enn overfor mer fjerne. Har noe med trygghet å gjøre, tror jeg. Men ofte ønsker jeg at jeg hadde hatt samme tålmodighet som du viser når mine var små. Mye jeg angrer på, men jeg var ganske syk både fysisk og sikkert psykisk også. Jaja, vi har visst kommet helskinnet fra det alle sammen. Heldigvis har ungene vært ganske sterke og så har det vært mange stabile voksenpersoner rundt dem, ikke minst en fjellstødig far og mine tålmodige foreldre og svigerforeldre.

Sant, men tålmodigheten min med andre går nok for langt så når det er nok så er det veldig nok. Ikke helt bra det heller.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Microdermal på kinnet! Skal gro den og se om jeg vil ha på andre siden eller om jeg vil være usymmetrisk. Tok ut lepperingene i går, og føler meg kjempenaken og rar uten dem.

Nice! De er fine de :D

Jeg er glad mine snakebites ikke har grodd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke at porten til gjerdet sto åpen da jeg kom hjem i stad. Ene planken i gjerdet er også revet løs, kan det se ut som, så jeg må skru den fast. Greit, de var spikret med korte spiker - men en skal ikke røske så mye i en port at en løsner gjerdestolper, og en kan i det hele tatt gi **** i annen persons eiendom. Jeg har måttet jage bort unger som klatrer på gjerdet før.

I går fant jeg også et par søppelposer som var tatt ut av søppelkassa, åpnet og sjekket - så har noen tatt en bøtte og rørt ut noe av søppelet i vann, og helt det på ei akevittflaske. Jeg hadde kastet en pakke med ritz-kjeks, så den var nå blitt til "akevitt", for eksempel.

Enten drittunger eller fulle folk, jeg håper uansett at det er et engangstilfelle. Naboene hadde ikke sett noe da vi plukket søppel i går, men hadde hørt barn leke i det området.

Jeg kan bli grinete nabokjerring av mindre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjærestemannen er dratt utenlands for resten av måneden, men bare halvannen uke til jeg skal besøke han en langhelg, så det burde jo gå fint. Greit med litt tid til å prioritere seg selv og fjotten, egentlig. Gleder meg forresten veldig til å besøke han (Berlin), blir vår første "ferie" sammen :) 4 hele dager med bare oss, ingen fjott eller jobb eller pus (han er allergisk).

I dag har jeg forøvrig mange burder, men lite vilje :P fått gjort det viktigste, i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjærestemannen er dratt utenlands for resten av måneden, men bare halvannen uke til jeg skal besøke han en langhelg, så det burde jo gå fint. Greit med litt tid til å prioritere seg selv og fjotten, egentlig. Gleder meg forresten veldig til å besøke han (Berlin), blir vår første "ferie" sammen :) 4 hele dager med bare oss, ingen fjott eller jobb eller pus (han er allergisk).

I dag har jeg forøvrig mange burder, men lite vilje :P fått gjort det viktigste, i hvert fall.

Jeg og mannen skal til Berlin mandag - onsdag neste uke :P minibrullupsreise :P

Kos deg med egentid sammen med fjotten :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hive i seg en sen lunsj, også få malt trappa, så får vi se hva klokka er etter hvert. Jentene er ute i hagen for å tørke etter lydighetstrening og svømming. Kan jeg be de klippe gresset? Det trengs...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine har selvfølgelig ikke grodd, men planen er faktisk å la dem gjøre det! Første gang på elleve år jeg ikke har smykke i leppene.

Prøvde å ta de nå, de har grodd på utsiden :icon_cry:

Angelbitesene mine er grodd da, de grodde for ganske mange år siden.

Men medusaen min kommer ikke ut på mange år enda tror jeg, jeg kjenner den jo ikke, så tenker ikke over at den er der før jeg ser den og da blir jeg litt glad :D det er den siste jeg har igjen i ansiktet.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AN er jeg sliten.

Ryddet ut nesten alt på gården, kjørte med overfylt bil når ungen plutselig ble bilsyk. Var innom xxl og en fiskebutikk for å oppdatere utstyret hans og kjøpe meg ny sekk. Hentet den nye telefonen som jeg ikke liker ( jeg liker aldri nye telefoner forsåvidt ), og latt A overta min gamle med alt maset det innebærer.

Bestilt dyrlegetime til Toddy.

Ryddet ut av bilen. Lagd mat til ungen. Ryddet i hundeutstyr etc som av en eller annen grunn har havnet i den gamle kommoden som står der tv-benken skal inn. Brettet, ryddet, vasket og hengt opp klær. Tømt og fylt en oppvaskmaskin etc etc.

Jeg husker ikke alt, jeg bare vet at det ikke kjennes helt som jeg har ferie.

Onsdag drar vi til tinnåa for å fiske i noen dager, det blir ferie. Mandag drar vi til Island :D

Sent fra min SM-G901F via Tapatalk

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å ta de nå, de har grodd på utsiden :icon_cry:

Angelbitesene mine er grodd da, de grodde for ganske mange år siden.

Men medusaen min kommer ikke ut på mange år enda tror jeg, jeg kjenner den jo ikke, så tenker ikke over at den er der før jeg ser den og da blir jeg litt glad :D det er den siste jeg har igjen i ansiktet.

Tror de jeg tar nå kommer til å forbli lenge. Kommer sikkert til å være seksti før septumen tas ut. :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...