Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå August


Tricolor
 Share

Recommended Posts

  • Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Måå bare dele! Se, pappa smiler!! Har ikke sett han smile siden før hjerneslaget for 5-6år siden!

Woho, jeg fikk drømmejobben!!!! :D :banana:

Ups, jeg skal gifte meg neste år jeg

Posted Images

Må være mer enn 25 mål dyrkbar mark (eller 500 daa skog), ja. Det bør ikke være noe tvil om at det er mindre enn 25 mål for å si at odelsretten ikke gjelder.

Vi er litt usikre på mengden dyrkbar mark egentlig.

Men siden 3 søsken arvet gården etter sine besteforeldre, 1 søsken kjøpte ut de to andre og ga den til sin sønn, så virker det litt søkt at et av de 3 søsknene nå plutselig skal kreve odel 15 år etter ?

Det bør da ikke være juridisk mulig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når folk ramser opp en tacokrydderoppskrift, kan dere si noe om mengdeforhold? For spisskummen er sterke saker, i hvert fall sist jeg brukte det... Men jeg ble nysgjerrig på å lage selv, og interessert i å bruke mer av en krydderboks som er brukt kun én gang.

3ss cayenne eller annet chilipulver, 2ss paprika, 2ss spisskummen, 2ts hvitløkspulver, 2ts oregano, 1-2ts salt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

3ss cayenne eller annet chilipulver, 2ss paprika, 2ss spisskummen, 2ts hvitløkspulver, 2ts oregano, 1-2ts salt.

Er det odel på gården må dere sjekke det grundig opp. Dette fordi folk med odel kan komme opptil ti år etter et salg og kreve å få gården på odel. Så tanten har i grunnen skaffet dere begge advokatmat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det odel på gården må dere sjekke det grundig opp. Dette fordi folk med odel kan komme opptil ti år etter et salg og kreve å få gården på odel. Så tanten har i grunnen skaffet dere begge advokatmat

Men hun ble kjøpt ut av gården for 15 år siden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Begge hundene har gått seg et lite spor i dag. For første gang. Jeg har ikke gjort det før jeg heller, men google er min venn. Det gikk ikke så verst, må jeg si, selv om de ikke fikk med seg alle godbitene. Kjøttdeig gjør susen. Jeg visste at Timmy kom til å skjønne poenget raskt, han elsker å bruke nesa. Han var mye grundigere, og brukte lenger tid enn Bizi. Hun tok også poenget raskt, men hadde litt dårligere tid enn han. Tydelig at Bizi også likte det, halen gikk i alle retninger, og nesa i bakken hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3ss cayenne eller annet chilipulver, 2ss paprika, 2ss spisskummen, 2ts hvitløkspulver, 2ts oregano, 1-2ts salt.

Tusen takk! Skal helt klart testes, jeg begynner å bli mer glad i krydret mat - men er ikke så flink til å eksperimentere med krydder.

Men nå skal jeg lage muffins, bare Pascals blir ferdig på TV. Kakene ser supergode ut, men han slo meg akkurat som en liten mannssjåvinist. Er han det? Jeg har ikke sett Pascals før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smula er nappet, og Freya er kammet godt igjennom. Sistnevnte skal til veterinær og få tannstell i morgen, og da man man være presentabel :aww: Hun blir jo snart ti år, og dette er første gangen hun får tannstell av veterinær. Skal bli interessant å høre om de finner noe annet enn tannstein som må bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja spørsmålet er jo om hun frafalt odelen når hun tok i mot pengene. http://gratisrettshjelp.no/?wpfb_dl=349Kanskje det står mer her

Jeg blir egentlig bare mer og mer forvirret.

Gården har egentlig aldri vært en odelsgård tidligere.

Odelsrett har aldri vært tema.

Det er uansett uaktuelt å la tanter man aldri hører noe fra og knapt kjenner kjøpe gården, da selges den ikke.

Vilkårene for salg er at vi kan være her så mye vi ønsker.

Det har aldri vært tema å selge gården til "fremmede".

Problemet er at overtagelse er i morgen og tanten kom på banen i dag :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Jeg blir egentlig bare mer og mer forvirret.

Gården har egentlig aldri vært en odelsgård tidligere.

Odelsrett har aldri vært tema.

Det er uansett uaktuelt å la tanter man aldri hører noe fra og knapt kjenner kjøpe gården, da selges den ikke.

Vilkårene for salg er at vi kan være her så mye vi ønsker.

Det har aldri vært tema å selge gården til "fremmede".

Problemet er at overtagelse er i morgen og tanten kom på banen i dag :|

Så lenge som gården ikke er en odelsgård så kan hun kunn kjøpe den som anne eiendom altså by over men der kan vege å selge til angitt bud altså hun lager kaos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang får du stikke innom meg, jeg har nesten alltid en pakke eller to i skapet :P

Skal huskes :lol: vi rømte til SFX etter vi hadde vært tre runder på butikken og ENDA ikke klart å få handlet alt man trengte til nachos liksom :lol:

Håper ikke kyllingen tar livet av dere :blink:

Og jeg har hatt så lyst på tacokrydret kjøttdeig til middag etter at dere fikk tacokrydderet mitt i går :D

Jaja, det krydret kebabkyllingkjøtt og potetstappe her. Jeg har "hva har jeg i fryseren, mon tro?" til middag.

hihih ;)

Jeg har et par poser med nachos chips til om du vil ha nachos party igjen :P

Gått spor med valpis og lekt med Lani, valpis må snart ha et navn eller så blir det bare som fetter til @Artemis :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smula er nappet, og Freya er kammet godt igjennom. Sistnevnte skal til veterinær og få tannstell i morgen, og da man man være presentabel :aww: Hun blir jo snart ti år, og dette er første gangen hun får tannstell av veterinær. Skal bli interessant å høre om de finner noe annet enn tannstein som må bort.

Veldig greit å levere inn sånne gode gamle hunder til en skikkelig tannsjekk en gang i året synes jeg. Forrige gang fant de en tann med et stort hull på Pippin, den ble fjernet. Siste gang han ble sjekket var alt ok. :) Symra skal også få den årlige tannsjekken heretter, selv om hun nesten ikke har tannstein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge som gården ikke er en odelsgård så kan hun kunn kjøpe den som anne eiendom altså by over men der kan vege å selge til angitt bud altså hun lager kaos.

Problemet er at vi ikke helt vet plutselig.

Det har ikke vært snakk om det tidligere, og den har vært i familien i gud vet hvor mange år liksom.

Sannsynligvis er det ikke nok dyrkbar mark..

Herregud, sånt er så mye styr.

Nesten så jeg synes synd på A som har odelsrettigheter på sånn ca halve Blefjell.

Håper han har vett til å holde seg til de hyttetomtene han har direkte odel på og fraskriver seg alt annet.

Eiendom er bare styr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stativ til vaskemaskiner, som ikke koster 1000-lappen, finnes det? :P

Jeg synes ikke at slikt er verdt nesten 1000-lappen, men trenger det for å få inn vaskemaskina på badet(avløpsrør på gulvet, så maskina må bygges litt opp)... Noen som vet om noe, eller har noen lure tips? :)

Hva med bare et par europaller?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Timmy skal visst på Oslobesøk på tirsdag, han. Han var savnet der inne. Da må jeg altså sove alene, igjen. Jaja, han har det jo som plomma i egget, og elsker å være der, så det er ikke synd på han. Verst for meg. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Problemet er at vi ikke helt vet plutselig.

Det har ikke vært snakk om det tidligere, og den har vært i familien i gud vet hvor mange år liksom.

Sannsynligvis er det ikke nok dyrkbar mark..

Herregud, sånt er så mye styr.

Nesten så jeg synes synd på A som har odelsrettigheter på sånn ca halve Blefjell.

Håper han har vett til å holde seg til de hyttetomtene han har direkte odel på og fraskriver seg alt annet.

Eiendom er bare styr.

Det er bare når noen skal kødde til med odelsretten at det blir tull. Håp på at det blir som da gården far min kom fra gikk fra den ene til neste genersjon. Dem tok den som var best skikket og satte en takst alle søsken ble enige om. Tror faktisk taksten var lavere enn odelstaksten men myndighetene kom ingen veg for alle var enige om den lave prisen. Søskenene er fortsatt enige og alle har passert åtti og gården har for flere år siden gått over til neste generasjon.

Husker jeg var sur på far min fordi han ikke tok gården i baren og ungdomsårene. Men som voksen så var jeg glad på gårdens vegne. Far min er en stor teoretiker og dem egner seg ikke til å drifte gård.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare når noen skal kødde til med odelsretten at det blir tull. Håp på at det blir som da gården far min kom fra gikk fra den ene til neste genersjon. Dem tok den som var best skikket og satte en takst alle søsken ble enige om. Tror faktisk taksten var lavere enn odelstaksten men myndighetene kom ingen veg for alle var enige om den lave prisen. Søskenene er fortsatt enige og alle har passert åtti og gården har for flere år siden gått over til neste generasjon.

Husker jeg var sur på far min fordi han ikke tok gården i baren og ungdomsårene. Men som voksen så var jeg glad på gårdens vegne. Far min er en stor teoretiker og dem egner seg ikke til å drifte gård.

Åsetetakst pleier å være (vesentlig) lavere enn odelstakst, hvis det var det som var tilfellet her. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...