Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå August


Tricolor
 Share

Recommended Posts

  • Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Måå bare dele! Se, pappa smiler!! Har ikke sett han smile siden før hjerneslaget for 5-6år siden!

Woho, jeg fikk drømmejobben!!!! :D :banana:

Ups, jeg skal gifte meg neste år jeg

Posted Images

Vant riesenen IPO NM i dag, forresten? :D

Ja :) Pasco er en bra riesen, han. Veldig tett i tet, det var likt mellom nr. 1 og 2, men nr. 1 hadde 1 poeng mer i C og vant på det. Pasco og Iphon gikk til 283 og nr. 3 fikk 282... Hele 9 stk gikk til over 270 (VM-kvalpoeng) hvis ikke jeg telte feil.

Vi kom akkurat hjem fra IPO-NM, og nå ligger kamerabatteriet til lading etter å ha knipset nærmere 2000 bilder i helga. Gjett hva jeg skal i morra, liksom.

Schäferdyret gikk forøvrig sitt første FCI-NM og gjorde ganske bra figur i alle grupper, med spor som beste denne gangen. :)

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke sove! Tydeligvis gjør ikke C det heller, for han kom tuslende ned og smurte seg en brødskive :P

Skal på 80 tallsfest snart, har skikkelig problemer med å finne klær å ha på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer litt på hvor jeg skal gå tur i dag. Blir sikkert den samme gamle runden i skogen her. Skulle ønske den skogen var større så man kunne gå lengre turer der :P Må se an hvor varmt det blir da, kan hende svømmetrening er et bedre alternativ i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Breakdown.

Kidden har vært våken og vekt meg hvert 5 minutt siden 05:30 , og når jeg sto opp var strømmen gått så jeg ikke fikk lagd kaffe.

Jeg bør ikke utsettes for sånt.

Nå har strømmen kommet tilbake, jeg har kaffe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg planlegger en duftkaprifol ved siden av kjøkkenvinduet. Har et indre bilde av solfylte morgener med kaprifolduft inn gjennom vinduet mens jeg spiser frokost! :lol:

Og apropos: Nå skal jeg se Kriminalsjef Foyle på VOX. Den kvinnelige hovedpersonen heter faktisk Honeysuckle på ordentlig. Det er et ganske .. spesielt navn.

Det synes jeg du skal gjøre :). Jeg kan sitte på terrassen med morgenkaffen og kjenne på kaprifolduften her hjemme. Den har vokst noe voldsomt siden jeg plantet den for to år siden, og jeg tror den kommer til å omkranse inngangspartiet mitt etter hvert :). Kult!!

You caught me at airplane, men hva er en liguster? google gave me shit nothing, så jeg tenker det er en skriveleif? :lol:

Ligustersvermere er noen digre drog av noen sommerfuglsaker :lol:

Sånn ser larven ut:

sphinx_ligustri_ligustersvermer_larve_ta

Og svermere er sånn:

Lysfelle%20-%20Ligustersvermer.JPG

Den har en lang snabel som den forsøker å stikke inn i blomstene for å suge til seg nektar, og kan vel nesten minne om en kolobri der den henger i lufta og sikter med snabelen :lol:. De er finest på avstand.... ikke fullt så fine når de sneier øret ditt i sin vinglete ferd mot blomstene :lol:

Akkurat nå er jeg fryktelig imponert over at jeg la ut dette mindre flatterende bildet av Nora på ei bernergruppe på fb og faktisk presterte å få 700 "likes" på det :lol:

Det skal visst ikke så mye til.

11822410_10153422329725225_1210272651647

:lol: Hun der altså :lol:

Men jeg tar meg også ofte i at jeg får overraskende mange "likes" på helt vanlige bilder liksom... som bildet av min far og hundene som jeg la ut en gang i sommer :).

Hehe, som forøvrig fremdeles er navnløs. :getlost: Min mor og min bror er lei av å ikke ha et navn til ham så de kaller ham Sergei. Jeg er ikke helt enig i navnevalget. :P

Men jeg har jo sagt at han skal hete Churchill, Lincoln eller Fillmore. For tenk.... :aww:. Eller Bush...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere, for en liten uke så begynte ånden til valpen (4,5 mnd) å stinke noe helt vanvittig. Han driver enda å feller tenner. Er en hjørnetann som har falt ut for en del dager siden, men den har ikke kommet ut (eller vist antydning til å komme ut). Det ser også ut som det er litt betent der. Kan det være en sammenheng?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere, for en liten uke så begynte ånden til valpen (4,5 mnd) å stinke noe helt vanvittig. Han driver enda å feller tenner. Er en hjørnetann som har falt ut for en del dager siden, men den har ikke kommet ut (eller vist antydning til å komme ut). Det ser også ut som det er litt betent der. Kan det være en sammenheng?

Ja, det er helt sikkert pga litt betent tannkjøtt som følge av tannfelling. Jeg tror de fleste valper får dårlig ånde under tannfellingen... alle mine har i hvert fall hatt det :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er helt sikkert pga litt betent tannkjøtt som følge av tannfelling. Jeg tror de fleste valper får dårlig ånde under tannfellingen... alle mine har i hvert fall hatt det :).

Bør jeg vurdere en tur til dyrlegen?

Kjenner jeg er litt usikker på hva jeg bør gjøre akkurat nå, så derfor jeg spør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Jaja,da fikk jeg bekreftet at Timmys forsikring er sagt opp. I morgen skal vi til veterinær/kiropraktor i Oslo. Kameraten og sønnen ville vente litt med å passe han,siden de får dårlig samvittighet for å la Timmy være alene noen timer innimellom hvis de skal noe. De ville likevel gjerne gi han en klem,så de ville møte opp utenfor hos dyrlegen og hilse på han når vi er ferdige der. De er jo søte,da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moppen er helt på tur for tiden.

Det er greit å bjeffe litt når det kommer folk, men hun roer seg ikke etter å ha hilst plutselig.

Hun har plutselig begynt å bjeffe uten at det kommer folk, bare fordi hun tror muligens det kommer noen..

Hun ble brått hysterisk når jeg skulle klippe klør i sted, det er mildt sagt mot normalt.

Og hun skvetter hele tiden.

Det bør være noen løpetidshormoner på gang, hvis ikke er hun i ferd med å bli en drittbikkje.

Hun var jo innbilt i flere måneder sist , utrolig slapp, så hun er åpenbart av den hormonelle typen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en natt med diare på Turbo. Han og valpen har igjen alternert med å ville ut - max 3 timer sammenhengende søvn andre natta på rad - jeg er veldig glad jeg ikke er småbarnsmor. Tror jeg hadde vært en sånn man hadde lest om i avisa som hadde lagt babyen sin i fryseren for å kjøle den litt eller noe... :/

Synes også fryktelig synd på Turbo med den magen... Tror nok at han ikke tålte intestinalforet fra Eukanuba (våtforet) han fikk i går. Prøver en dag til med kylling, ris og cottage cheese før jeg må til dyrlegen og få i/d foret fra Hills - det funker iallefall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en natt med diare på Turbo. Han og valpen har igjen alternert med å ville ut - max 3 timer sammenhengende søvn andre natta på rad - jeg er veldig glad jeg ikke er småbarnsmor. Tror jeg hadde vært en sånn man hadde lest om i avisa som hadde lagt babyen sin i fryseren for å kjøle den litt eller noe... :/

Synes også fryktelig synd på Turbo med den magen... Tror nok at han ikke tålte intestinalforet fra Eukanuba (våtforet) han fikk i går. Prøver en dag til med kylling, ris og cottage cheese før jeg må til dyrlegen og få i/d foret fra Hills - det funker iallefall...

Jeg og sambo pratet akkurat om å legge kidden ut til leie på finn.no :lol:

"Maser partneren din om barn? 1 uke med denne brutale vekkerklokken og maset tar slutt for alltid!" :lol:

Spørs om jeg hadde fått han hel hjem :|

Jepp, jeg var dum og så en film med sambo etter han la seg, men man må faktisk velge voksentid fremfor å dekke sitt eget søvnbehov i ny og ne.

God bedring til Turbo!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AN lurer jeg på hvorfor man er ekstra sulten og tørst når man må faste. Jeg pleier ikke å være så hypp på frokost og sånt jeg, men i dag var jeg SULTEN! Rakk heldigvis å spise før jeg ikke fikk spise lenger, så jeg dør neppe i dag heller :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: har dessverre ikke samme tålmodighet ovenfor min mor som jeg har mot enkelte andre. Eller kanskje heldigvis? Men litt mer enn jeg har etter en lang dag med et barn som kun vil hvine høy og skjærende og ingenting annet, det fortjener hun altså.

Jeg tror det er helt normalt å ha mindre tålmodighet overfor foreldre enn overfor mer fjerne. Har noe med trygghet å gjøre, tror jeg. Men ofte ønsker jeg at jeg hadde hatt samme tålmodighet som du viser når mine var små. Mye jeg angrer på, men jeg var ganske syk både fysisk og sikkert psykisk også. Jaja, vi har visst kommet helskinnet fra det alle sammen. Heldigvis har ungene vært ganske sterke og så har det vært mange stabile voksenpersoner rundt dem, ikke minst en fjellstødig far og mine tålmodige foreldre og svigerforeldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hodepinen gav seg iløpet av natten heldigvis :) Men unormalt sliten og trøtt idag, må løpe på do i ett sett. Tar tid å bli ferdig på jobb da, ja...

Tror ikke du behøver å studere på om du har migrene. Alt det er helt typisk. Hilsen mor til en migrenegutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør jeg vurdere en tur til dyrlegen?

Kjenner jeg er litt usikker på hva jeg bør gjøre akkurat nå, så derfor jeg spør :)

Neida, dette er helt normalt og går over ganske fort igjen når tennene er ute :).

Det der ser jo ut som en hundeleke :lol:

Ja, er'n ikke søøøøøt? :lol:

Jeg kom glad og lykkelig inn på kontoret i morges, bare for å oppdage at skitt - PC'en stod igjen hjemme :aww:. Godt min kollega på nabokontoret hadde satt igjen sin da hun dro på ferie. Men den fungerer ikke optimalt for å si det sånn...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...