Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå August


Tricolor
 Share

Recommended Posts

  • Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Måå bare dele! Se, pappa smiler!! Har ikke sett han smile siden før hjerneslaget for 5-6år siden!

Woho, jeg fikk drømmejobben!!!! :D :banana:

Ups, jeg skal gifte meg neste år jeg

Posted Images

HEI! :D

Jeg har jo falt helt ut! Men nå er det på tide å komme seg inn å være en ordentlig sonis igjen! :D

Ikke mye nytt her!

Pepper er straks 10mnd, er super hormonell og i spøkelses alderen om dagen! :P Men ellers er han god og søt!

-------------

Jeg har kjøpt ny gammel bil i dag! :D Får den neste uke.. Weee! :hyper:
Familiebil må til når man har stor hund! :D Ble en Volvo V50 2008 mod. Nå skal det bli saker med at Pepper kan få bur i bilen igjen ja! :)

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh! :wub:

Store, skumle pusekatten! Det er andre gang at samme katt skremmer ham, men det er også det eneste han reagerer på. Under bryllupshelga til min søster skal Glam og jentene bo hos @Toril og hennes katter, så enten blir han traumatisert for livet eller godt vant - men når jeg tenker meg om, har han jo allerede hilst på de kattene. De er så snille, tålmodige og hundevante at han fikk snuse og dørte og sjekke ut så mye han ville.

Pia nabopus stikker så snart jentene viser snuta si, så hun skjønner vel snart at Glam er av samme sort. Eller så blir han for alltid en tricolor Ferdinand som synes nabopus er schkummel :P

Åh grøss! Jeg kjenner dem ikke, men jeg "hører" at det kravler og krasler. Går heldigvis over når jeg "våkner" litt og slipper panikk lenger. Men skvetter noe grusomt enda.

Haha søteste Glam :wub:

"Glemte" Isisen ute, så måtte ut på jakt i stad - utstyrt med kun mobillommelykt og ganske stort område han kan gå på, så så jeg for meg en lang letetur. Men neida, han stod i mellomgangen i fjøset og humret til meg og tittet ut i traktorgarasjen. Han syntes tydeligvis at det var på tide å komme inn til jentene. :lol:

Det er moro med fobier!

Han er så god at jeg har ikke ord!

Dumme Rak som ikke skjønte hva han ville med en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidlig kveld.. sitter på bussen til Åsane, også blir jeg hentet der. Litt vel mye studenter på byen, og litt vel mye dansing for en som ikke danser :P 3-4timer med dansing får holde da.

Kjekt å lese at du slenger deg med på ting! Hvilket utested har dere vært på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bar til bar, så har vært innom mange. Men var på KOK nå på slutten. Stappfullt, og umulig å bevege seg. Kjekt da, i begynnelsen spesielt :)

I see.

Var innom stamplassen min på onsdag, krydde av studenter der da og. :lol: neste år er planen å holde seg unna byn de verste ukene. :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4t igjen av nattevakten. Har trolig vekt hele Melsomvik to ganger :lol:

1 - Har Keo løs i båthavna mens vi går mellom bryggetarmene, plutselig kommer der pilende en flott rev i full galopp et par meter foran Keo som var 15m foran oss idet vi skulle gå på land. Keo setter selvfølgelig etter. Skriker av full hals uten å tenke annet enn 'jeg håper han gir opp jakta før noen av de dør', Keo bråsnudde og kom noe slukøret i sakte galopp tilbake til meg uten å tenke på å snu tilbake til reven. Herregud, så stolt har jeg aldri vært av han før! Han fikk høre hvor flink han var, så nå er er rundvaska i hele trynet så fornøyd han var. Gullstjerne i boka til gulingen i dag :D

2 - Klarte selvsagt å utløse alarmen på bilen vår! Den var ikke så lydig fir å holde stilt igjen, derimot :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, føler meg desto mer nerd som ikke engang bruker de vanlige flyplasskodene (IATA, type OSL=Gardermoen, TOS=Tromsø), men bruker ICAO-koder – og skjønner systemet :P

ENVA=Trondheim, BIKF=Keflavik (Island), ULLI=St. Petersburg :cool:

:ustol:

Forresten, jeg kjenner noen som jobber på flyplassen på Kangerlussuaq! Lo litt da han fortalte at han skulle dit :D

Forresten forresten tror jeg at jeg må finne på nytt brukernavn, notifikasjoner funker jo ikke. Tenke litt og prøve å dra frem noe kreativitet kanskje.

Hahaha, jammen det er jo sånn. Når jeg snakker med TWR-buddyen min er jeg påpasselig med å ALLTID bruke ICAO. Noe annet føles som å banne i kjerka! :lol:

Oh my goood jeg vil og! :wub: Ser de snart skal fase ut Dash 7 på Grønski... Spørs om man ikke må dure avgårde opp dit da...

SOMUB synes jeg du skulle bytte til. haha. Vurderer å kalle neste hund for det.

PS PS: jeg fant deg på et bilde i en utgave av medlemsmagasinet deres :lol: Ikke spør meg hvorfor jeg leste en utgave fra 2013, sykt random at du poppa opp i den :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en veldig god nyhet til dere som har lest og hørt om Nora sine problemer siden jeg hentet henne 8 uker gammel. Nora er nå, endelig, fire år gammel, med på fellestreninger med agilityklubben. Hun kan trene med masse folk og hunder ute. Mandag trente vi i tre baner på en fotballbane og Nora var med på lik linje som alle de anddre hundene. Jeg må være på henne, som i følge med og pipe med ball når hun fokuserer på løpende hund på nabobanen, men hun løp ikke fra meg en gang. Nora eeelsker agility, og jeg er kjempe glad for at jeg får trent henne litt mer også :) Jeg er heller ikke redd for at noe skjer om hun løper bort til en hund. Det er deilig å kunne ta det mer med ro :)

Imorgen debuterer jeg og Ida i agility på stevne. Går hopp og agility imorgen og lørdag. Håper feltene sitter! Gambling :P

Sent fra min E6553 via Tapatalk

Fantastisk lesing! :D

Jeg må være helt ærlig å innrømme at jeg var en av de som ikke trodde resultatet skulle bli så bra, så dette var fantastisk å høre :ahappy:

Luftet og foret hunder. Toddy sluker maten sin *sukk* Må kjøpe sånn rar Skål da vel.

Nå har de fått hver sin tyggepinne og får ikke komme ut mer før vi drar.

De går nemlig inn og ut hele tiden og jeg skal vaske gulv.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Klematis Tenkte på deg når jeg så disse på Etsy:

il_570xN.800458719_2v3s.jpg

Den er litt dyr da, men du kan jo se på den her :)

il_570xN.713398916_89rh.jpg

Denne kostet bare drøye 200 kr, kan ses her :)

il_570xN.820789282_7bwp.jpg

Også var det denne, som koster 350 kr-ish, den kan ses her :)

Veit ikke om du har behov for sånn lenger, men jeg tenkte på Timmy og deg når jeg så de, så jeg tenkte jeg skulle tipse :ahappy:

--

Denne burde vel flere soniser hatt :P

il_570xN.753084371_cl0a.jpg

Mens jeg ønsker meg sånne til mine :ahappy:

il_570xN.819993979_18kq.jpg

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, folkens, jeg håper det løser seg. Det er jo over syv døgn igjen...

Vielsen er i Varteig kirke i Østfold.

Jeg kjenner en organist som bor i Veggli. Det er tre timer å kjøre, men er det krise, så kan jeg høre med ham...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

post-2361-0-38559700-1440229388_thumb.jp

Ny lederhund på gang? Attpåtil "egenprodusert" - jeg blir så stolt! Hun er 1 år og 2 mnd, og går foran på storspann med den største selvfølge! Faktisk kjempeblid :) Bilde fra treningstur i dag tidlig

(totalt avrøyta da, bikinistyle...)

post-2361-0-58116000-1440229697_thumb.jp

  • Like 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg foccacciadeig til heving, og skal lage broccolisalat litt senere. Begge deler til medlemsfesten i musikklaget. Siden vi skal ha dugnad først må jeg også pakke med klær og sminke. Litt stress, men blir veldig gøy :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt vablete på føttene etter å ha trent i knotthelv**** i går kveld. Gøy å trene, men vi kjente at knotten bet skikkelig!

Fikk fitbit i gave av samboern i går, sånn med klokke på :) Gleder meg til å se hvor mange skritt jeg faktisk går i løpet av en dag, spesielt på hverdagene. Har lyst til å sammenligne med mannen, for jeg har både kortere bein og mer aktiv jobbhverdag enn ham. Det trigger konkurranseinstinktet mitt ;)

Nå blir det det frokost utendørs før morgentur og bort til agilitystevne for å se på :) Har begynt å trene litt med egen hundebolle, så da er det gøy å dra og kjenne på stemningen.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner en organist som bor i Veggli. Det er tre timer å kjøre, men er det krise, så kan jeg høre med ham...

Jeg har fått tips om en i Horten, som er bare halvparten av den reiseveien, så jeg prøver der først etter testvielsen i morgen - men tusen takk for tips, jeg kommer tilbake!

Sonen er bare verdens beste sted når en freaker ut med performance anxiety! Jaggu bra jeg aldri kommer til å ende i ekteskap :D

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom arbeidslyst, her skal du motstand finne. Jeg har seriøst husarbeidvegring når det er så fint vær ute. Men mamma kommer en tur i morgen, så jeg må få tatt huset. Bittelitt skuffa over at hun insisterte på at jeg skulle invitere svigers inn når hun er her, jeg hadde litt behov for å ha mamman min for meg selv litt i moren, men men, sånn er det. Hadde vel blitt veldig feil å ikke si noe til svigers...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg til Sarpsborg og hente vaskemaskin jeg fikk gratis :banana:

Det hjelper en konto med kloremerker OG det hjelper på bestanden av skittentøyskurver. Jeg har ikke hatt vaskemaskin siden jeg kom hjem fra ferie 5. juli. Har vasket klær litt her og der hos venner og familie, men har holdt det på et minimum. Nå kan jeg fråtse i skyllemiddel og rene klær :D

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg til Sarpsborg og hente vaskemaskin jeg fikk gratis :banana:

Det hjelper en konto med kloremerker OG det hjelper på bestanden av skittentøyskurver. Jeg har ikke hatt vaskemaskin siden jeg kom hjem fra ferie 5. juli. Har vasket klær litt her og der hos venner og familie, men har holdt det på et minimum. Nå kan jeg fråtse i skyllemiddel og rene klær :D

Min tok et dypt siste pust og døde for halvanna uke side, sammen med godeste genseren. Venter i spenning på om butikken klarer å levere ny på mandag som de sier at de skal. Over en mnd uten har min største respekt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Vi hadde en alldeles fantastisk tur i går. Bizi fikk leke med mister lapphund, og var overlykkelig for det, og eieren som synes sin egen hund er rimelig energisk, fikk konstatert at han ikke er i nærheten av energinivået og tempoet til min lille frøken. :ahappy:

Men, så er han 8 år da, og hun er 10 måneder, så der har vi vel forklaringen.

Jeg hørte noen nevne at de ofte lander litt etter første løpetid. Vel, jeg tror vi satser på andre, for her er det fortsatt rimelig tåkete i hodet. Hun er veldig søt, da. Søt og svimete, vill og gal. :)

Jeg hadde delvis tenkt meg på handlingkurs på tirsdag, men jeg tror hun er litt for vilter for det. Tror vi kommer sterkere tlbake om en stund når hun kanskje har roet seg ned litt. Greit å få kontakt med dyret om man skal lære noe. :)

Timmiansen tror jeg faktisk føler seg litt bedre. Han går ikke på smertestillende denne perioden, men han har fått to ganger kiropraktisk behandling og en gang laserbehandling. Jeg synes han beveger bekkenet litt mer når han går, og i dag fikk jeg lov til å klappe han leenge på det opererte beinet mens han koste seg i hagen med å snuse i gresset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@2ne Tusen takk for tips:-) Har et bæresjal til baby til han, det fungerer sånn noenlunde, men spesielt den første sitteveska der så veldig interessant ut. :)

Ja, jeg syns også at den så mest brukervennlig ut for dere begge :ahappy:

--

I dag har jeg vært passe effektiv føler jeg, har badet og blåst 2 pudler, barbert 4 poter, 1 ansikt og 2x halerot (glemte halen til Ali da hun ble barbert på torsdag). Nå lurer jeg på om jeg skal putte et stk terv i dusjen og kjøre samme runde på henne. Vel, hun slipper å barbere ansikt og halerot da, selv om jeg vurderer å barbere to poter :P

Sånn apropos terv, så lurer jeg på om hun begynner å bli litt senil :lol: Det er det, eller så trives hun mye bedre på Haga enn på Kløfta, for hun er mer leken enn hun var (ikke sånn leken med oss, men leke for seg selv eller med pudlene-leken), hun løper mer og hun virker generelt mye gladere. Det er godt å se, fine lille nepeskrellet mitt :heart:

EDIT: Jeg glemte å skryte! Fortsatt ikke min hund, men fra Leahs oppdretter (Malins tante)!

11896084_892386600853117_862399385061309

Så pudler kan! Flinke Cissi og Mini :heart:

Endret av 2ne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...