Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Det bøtter ned! Og jeg har fri. Jaja, da får vi kose oss inne.

Det ble ikke tur i går heller, for da jeg omsider rakk å gå tur etter jobb og besøk, så både regna, lynte og tordna det.

Opphold mellom 19 og 21 i kveld, da er det muligheter!

Timmy har ikke stått opp enda, han hører at det regner ute, og gruer seg vel for å ut for å tisse.

Bizi underholder seg selv med lekene sine på gulvet, jeg fyrer i ovnen, kveldens middag er så å si klar, nå gjenstår bare å støvsuge og vaske huset, så er vi klare for kveldens gjest, og mister lapphund.

Å klippe plenen har jeg prøvd på i lengre tid nå, men enten har jeg ikke tid, eller så har jeg tid, og det regner.

Hvem er mister lapphund på 8 år? *hilsen nysgjerrigper'n*

• Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Woho, jeg fikk drømmejobben!!!! :D :banana:

Måå bare dele! Se, pappa smiler!! Har ikke sett han smile siden før hjerneslaget for 5-6år siden!

Ups, jeg skal gifte meg neste år jeg

Posted Images

Skrevet

@JeanetteH

Pro Plan skal slutte med 18kg sekker og som oppdretter vil man få rabatt på de vanlige sekkene

Skal komme info om dette snart har jeg hørt. Er vist noe som skal skje i hele Europa for Pro Plan.

Kjedelig, var så greit med 18kg sekkene

Skrevet

Kanskje den damen minnet Toddy på noe skummelt han har opplevd en gang?

Den forvirrete boffingen i alle retninger hørtes ut som Pippin. Gamle bamsefar får ikke alltid med seg hva det er Symra ser eller hører (eller tror hun ser eller hører) når vi er ute, da kan det hjelpe å nibjeffe på en uskyldig fugl eller noe sånt.

Det er viktig å være med liksom, samme hva det gjelder :lol:

Normalt sett gidder ikke Toddy å se på folk en gang, selv ikke om de kommer inn døra og Nico blåser seg opp.

Han har jo stort sett stått i en hundegård langt til skogs, så han har vel ikke rare opplevelsene den ene eller andre veien heller.

Veldig merkelig.

Skriver det på unghundsfasen jeg :P

• Like 1
Skrevet

I dag er verdens beste Ali-baluba, lille dokka til mor, 1 år gammel :heart:

11947591_10153486520106327_2562370644309

Gratulerer med dagen Ali :D.

Jeg er veldig løsningsorientert! Dessverre fungerer ikke alle de gode teoriene i praksis :P jeg sto ikke fremst i køen for praktisk sans til tider :lol:

:lol: :lol: Da er vi dessverre to som stod bak i køen :lol:

Skrevet

så pen! Gratulerer :)

Takk, jeg er helt enig :ahappy::D:heart:

Skriver det på unghundsfasen jeg :P

Det, samt at det har vært noen omveltninger i livet hans den siste tiden, kan jo gjøre at han får litt rare reaksjoner. Det roer seg sikkert :ahappy:

Skrevet

Takk, jeg er helt enig :ahappy::D:heart:

Det, samt at det har vært noen omveltninger i livet hans den siste tiden, kan jo gjøre at han får litt rare reaksjoner. Det roer seg sikkert :ahappy:

Et par omveltninger ja.

Bikkja som var livredd trapper for noen uker siden raser opp og ned trappene med Nico nå.

Han hadde jo aldri sett sånt før.

For ikke å snakke om tv, støvsuger, syklister, busser ..

Og pulier ikke minst :lol:

Det er ikke bare bare...

Og han har strengt tatt byttet "hjem" 2 ganger i sommer .

Rart han takler det så bra egentlig. Hunder er tilpasningsdyktige dyr :)

Skrevet

I dag er verdens beste Ali-baluba, lille dokka til mor, 1 år gammel :heart:

11947591_10153486520106327_2562370644309

Gratulerer til fineste dokka di :wub::heart:

Ad bukseproblemer: I vår bestilte jeg en bukse på Cellbes, den viste seg å sitte som et skudd og se akkurat sånn ut som jeg vil at jeans skal se ut, relativt høy i livet og ikke alt for trang i beina. Etter det har jeg bestilt to til i andre blånyanser, og nå har jeg tenkt å bestille en svart. For første gang i mitt liv har jeg bukser jeg trives i! Mange bukser!

Forstod ikke noe av størrelsene der jeg.... :P

Skrevet

Kjøpe nytt objektiv, tror jeg. Det har jeg altfor lite av fra før.

Bare å si fra hvis du finner ut at du har for mange likevel. Det aner meg at førsteønsket mitt befinner seg i samlingen din ?

Guest Klematis
Skrevet

Hvem er mister lapphund på 8 år? *hilsen nysgjerrigper'n*

En svensk sjarmør. :) Fra Lappriket. :)

Skrevet

Jeg regner med en lengre tids sykemelding etter dette :lol:

2015-08-25%2010.49.37.jpg

Jeg har ikke spilt fotball siden før barneskolen, og de andre avdelingene har noen flere råtasser enn oss kontorrottene kan man si :lol:

• Like 3
Skrevet

I dag har jeg vært gift med verdens fineste mann i 3 år :) Og så har jeg vært kjærester med ham i 9 år :) Fine mannen min :wub:

Vi skal feire dagen med å spise torsk til middag og bygge agilityhindre til hagen :icon_redface:

Jeg har lyst på amerikanske pannekaker. Jeg har hatt lyst på amerikanske pannekaker i to uker nå. Jeg tror jeg må lage det nå veldig snart.

• Like 15
Skrevet

Neida, gjør som du synes du. :P

Takk! :lol:

Har du fått fryser på kjøkkenet? Nei, jeg tror ikke jeg vil ligge oppi den :P

Hva? Syns det hadde vært ypperlig med en vivere i frysern, da kan jeg ta deg opp hver gang jeg trenger fotoinspirasjon og sånt. *snufs*

Slår et slag for kombiskap!

Det hadde vært noe! Men vi har stort kjøleskap, og ikke veggplass til et skap til, funker med lavt fryseskap eller boks.

Hva er alternativet?

At vi som faktisk bor her skal bestemme eller min mor, som kaaaaanskje er på besøk en gang i året. :lol:

(ned i kjellern, som skal pusses opp sånn at jeg da må inn til svigers for å komme til frysern, eller ute i fjøset, der har vi en fryser nå, det er helt kurrant og den skal brukes til hundemat og kaniner, men vil gjerne slippe å gå ut hver gang jeg skal planlegge middag ).

Japp, du skulle bare visst hvor mye jeg har med det å gjøre, altså, du skulle bare viiiiisst! :frantics:

(neida :console: )

:lol:

Takk nå fikk jeg ledd litt :lol:

Det er helt vanlig? jeg har aldri aldri aldri fått det! og jeg har jo fått støtte fra nav i mange år :hmm: og det var jo ikke bare litt heller... jeg pleier å få igjen den summen jeg...Fått hentet ut alt av lønnsslipper på jobb også ringt nav og får alt tilsendt så får jeg gå igjennom alt..

Desverre hørt om ganske mange som får baksmell på nav. Man må være supernøye med å sjekke skattetrekk og sånt selv :(:hug:

Forøvrig var ikke ryddingen min bra nok heller. Det var rot på kjøkkenbenken. Og på badet oppe og soverommet oppe, som normale besøk ikke skal opp til. :aww: Så vet dere det.

Yep - jeg er veldig glad i mammaen min, hun er bare litt mye avogtil :aww:

Skrevet

Forstod ikke noe av størrelsene der jeg.... :P

Det finnes et måleskjema et sted på Cellbes. Det er forskjellige lengder på beida på C- og D- buksene, så man trenger ikke å ha kjempelange bein selv om man vil ha vidde rundt midja. Jeg er litt sånn standart str 42 så jeg trengte ikke å bry meg så mye om det. :P

Skrevet

Kjedet på sykkelen min er så knusktørt at det ikke går rundt (var helt fint her om dagen), og ene dekket på bilen er punktert. Woho :P Får jo fiksa det ene eller det andre til i morra (forhåpentligvis), men det er da så typisk at alltid alt skal skje samtidig :aww:

Skrevet

:frantics:Hvorfor fungerer ikke svar/siteringsknappen ?? Noen so vet/har tips what to do?

Restart le computero!

Skrevet

Akkurat nå sparte jeg 700 kr på forsikringa på dyret, med samme vilkår og lavere egenandel, på å bytte forsikringsselskap. Når Agria setter opp forsikringspremien sin fra 2000 til 2900 på to år, så tipper jeg de mister litt kunder...

Skrevet

Det har vært sånn lenge og le computero har vært slått av/restartet flere ganger :hmm:

Hva slags nettleser? Internet explorer fucker til svar-knappen hos meg, problemfritt i andre nettlesere :)

Skrevet

Et par omveltninger ja.

Bikkja som var livredd trapper for noen uker siden raser opp og ned trappene med Nico nå.

Han hadde jo aldri sett sånt før.

For ikke å snakke om tv, støvsuger, syklister, busser ..

Og pulier ikke minst :lol:

Det er ikke bare bare...

Og han har strengt tatt byttet "hjem" 2 ganger i sommer .

Rart han takler det så bra egentlig. Hunder er tilpasningsdyktige dyr :)

Ja, det kan hende det er litt overveldende for han nå, men det går seg til det :ahappy:

--

Fineste jentene mine:

11873428_919540541437859_635395397412347

Vi har vært på casting for moteshowet til Lanullva.com, de ble veldig søte i rååååsa begge to :heart:

Skrevet

Vi mangler resultat/stevne på DogWeb som vi gikk i april, vi har fått for søndag men inne lørdag. Er slikt vanlig? Dette er selvfølgelig rally, de har jo ikke tilgang på det elektroniske systemet.

Skrevet

Akkurat nå skal jeg vispe ihop noe egg og melk og krydder, for jeg fikk veldig lyst på arme riddere til frokost. Så jeg kjøpte loff på vei hjem. Også skal det være igjen noen jordbær og blåbær i kjøleskapet.

Hvis NAV er grei og gir meg penger i dag, så jeg kan fylle litt bensin på bilen, da skal jeg også på visning i kveld, så jeg burde lese prospektet i fall det står noe som gjør at jeg ombestemmer meg om det. Jeg leter etter drømmehuset, et langsiktig flytteprosjekt. Jeg vet veldig godt hva jeg vil ha denne gangen, så jeg leter til jeg finner det. Her jeg bor nå ble kjøpt som første og beste i hyrtenstyrten etter samlivsbrudd, og det jeg kjøpte med eksen før det var også litt sånn "dette har vi råd til, det duger" og masse kompromiss slik at ingen av oss egentlig fikk det vi ville ha... Det sier vel litt at han flyttet rett inn til Oslo sentrum og jeg flyttet rett "på landet" når vi gikk hvert til vårt :P

Også har jeg fått intet mindre enn 37 mailer med klubbting som må leses. Jippikayey.

Også må jeg finne noen bevingede ord til kortet som kom i posten i dag - spesialdesignet scrap-bryllupskort til min søster. Det ble kjempefint. Men det må jo stå NOE der.

Men først skal jeg gi hundene vann.

• Like 1
Skrevet

Takk! :lol:

Hva? Syns det hadde vært ypperlig med en vivere i frysern, da kan jeg ta deg opp hver gang jeg trenger fotoinspirasjon og sånt. *snufs* 

Det hadde vært noe! Men vi har stort kjøleskap, og ikke veggplass til et skap til, funker med lavt fryseskap eller boks. 

At vi som faktisk bor her skal bestemme eller min mor, som kaaaaanskje er på besøk en gang i året. :lol: 

(ned i kjellern, som skal pusses opp sånn at jeg da må inn til svigers for å komme til frysern, eller ute i fjøset, der har vi en fryser nå, det er helt kurrant og den skal brukes til hundemat og kaniner, men vil gjerne slippe å gå ut hver gang jeg skal planlegge middag ).

:lol: 

Takk nå fikk jeg ledd litt :lol:

Desverre hørt om ganske mange som får baksmell på nav. Man må være supernøye med å sjekke skattetrekk og sånt selv :(:hug:

Forøvrig var ikke ryddingen min bra nok heller. Det var rot på kjøkkenbenken. Og på badet oppe og soverommet oppe, som normale besøk ikke skal opp til. :aww: Så vet dere det.

Yep - jeg er veldig glad i mammaen min, hun er bare litt mye avogtil :aww:

Fryser i umiddelbar nærhet er veldig greit altså!

-------

Ellers har jeg presset 7 rundballpressa hittil! Herregud så flink jeg er! Pappa tusler rundt som en gammel mann og legger seg borti.. Pff sier jeg, høy av selvtillit og kjører videre.. Tipper pappan min savner gubben min som slåttehjelp :lol: :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

• Like 3
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...