Gå til innhold
Hundesonen.no

Ned i vekt..


BareLinn
 Share

Recommended Posts

Den nye kesamen med pasjonsfruktsmak er forresten kjempegod bare alene også, men det spørs kanskje litt hva man blir mett av (greit med noe attåt til så man kan bli mett!). Jeg kan greit spise en hel boks, men har klart å la være :P .

MEN; en hel boks er ca 30 gram sukker, bare sånn tilfelle noen begynner å spise en om dagen :whistle: .

medium.jpg?_encoded=2f66666666666678302f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

For å ta meg selv som eksempel - så var jeg av de med BMI på over 35. Med en startvekt på svimlende 145 kg! Og en livsstil som en ikke burde anbefale noen! Store og få måltider ( åt en gedigen midda

Tasser innom for å motivere litt jeg Klem til alle som vil ha og heia heia til de som skal starte på ny frisk! Desember 2013 - 145 kg Februar 2015 - 85 kg Sunt kosthold - og økt aktivit

Kikker litt igjennom bilder, og det er litt som har skjedd her de siste årene. 2010: 2015: Kjenner motivasjon for å gå ned de siste kiloene kommer snikende. Kom på noen kilo etter neders

Posted Images

Den nye kesamen med pasjonsfruktsmak er forresten kjempegod bare alene også, men det spørs kanskje litt hva man blir mett av (greit med noe attåt til så man kan bli mett!). Jeg kan greit spise en hel boks, men har klart å la være :P .

MEN; en hel boks er ca 30 gram sukker, bare sånn tilfelle noen begynner å spise en om dagen :whistle: .

medium.jpg?_encoded=2f66666666666678302f

Jeg er så grinete på den der teite Kiwi-butikken der jeg bor som føler seg dristige fordi de tar inn kesam i vanilje- OG limesmak, men som ikke later til å engang vurdere å teste ut om vi vil ha andre smaker. *Hytte med neven*

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fytti dette går treegt! Jeg vil tilbake til formen og fasongen fra i fjor sommer! Fortsatt irritert på at jeg levde litt for godt noen mnd, får svi for det nå ja...

Er fortsatt -25kg fra sommeren 2013, og det er nå bra. Men jeg er + noen (altfor mange) kg fra i fjor sommer.

Vel, vel. Med litt iherdig innsats så bør jeg kunne være tilbake der før jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut og svette! :D

Er ingen vei utenom tror jeg :-P

Verste er at jeg VET det faktisk føles ganske godt bare man kommer over startkneika, for den er fæl!

Skal starte med jogging neste uke, orker ikke starte midt i en jobbhelg og med årets varmeste dager :-P

Men har startet med maten for noen uker siden, så det er jo noe om ikke annet :-)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men @Snøfrost, du MÅ ikke jogge, da. Du kan jo også gå på skikkelig tunge klatreturer i skogen feks. :)

Men det er så kjedelig uten bikkjene! Og det er litt for varmt for dem også nå. Så vi får svømme litt mens vi venter på lavere temperatur :-)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste investeringen jeg har gjort er en enkel fitbit flex til knappe 800 kroner (eller noe i den duren). Målet hver eneste dag er å gå 10000 skritt, og det får jeg til ved å gå til trening framfor å kjøre eller gå til jobb eller ta hundene med på lenger turer. Jeg må innrømme at jeg liker best å gå uten hundene for da kan jeg få opp tempo uten forstyrrende snusing og tissing. Pleier å gå en skikkelig tur (ca. 3 km), men for å få 10000 skritt må jeg gå rundt 7 km totalt og da tar jeg de på egenhånd.

I dag tidlig tok jeg faktisk med hundene ned til en fotballbane med et delanlegg til å løpe på(tartandekke), og kjørte intervaller før vi gikk resten av turen. Trikset for min del er å ikke begynne å overveie om du skal gå ut, bare si den magiske setningen ("skal vi gå tur?") så har du ikke noe valg :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok BodyAnalyse igår.. Ikke oppløftende! Gått ned i fettprosent, men opp i vekt og mengde fett. Helsescoren var lavere og alt var bare gått i negativ retning siden april :(

Så da blir det diett noen uker for å kickstarte, og forhåpentligvis se endringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har følt at magen min har blitt litt større igjen i det siste, og så har jeg strengt tatt vært litt fæl på den "jeg har jo vært så flink, så jeg unner meg ...". Så da målte jeg livvidden og rumpa igjen i stad, for å se hvordan det egentlig ligger an.

Ned en halv cm i livet, og en hel rundt rumpa. :D 74,5 cm rundt livet og 107 cm rundt rumpa. Hvis ikke det er motivasjon, så vet jeg ikke hva som er!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Én uke siden jeg begynte og har blitt 1,6kg mindre :D !

Den nye taktikken min, samt gå de 10 000 skrittene mine hver dag funker tror jeg!

Jeg tenker faktisk som deg @puddellover. Nå tar jeg trappen hver gang jeg skal gå et sted på jobb, klager ikke lengre på at vi må parkere 1 km unna og i går kveld gikk jeg en ekstra tur i regner for å få unna de 2000 siste skrittene.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Én uke siden jeg begynte og har blitt 1,6kg mindre :D !

Den nye taktikken min, samt gå de 10 000 skrittene mine hver dag funker tror jeg!

Jeg tenker faktisk som deg @puddellover. Nå tar jeg trappen hver gang jeg skal gå et sted på jobb, klager ikke lengre på at vi må parkere 1 km unna og i går kveld gikk jeg en ekstra tur i regner for å få unna de 2000 siste skrittene.

Ikke sant! Og på den måten er det også lettere å opprettholde aktiviteten enn om man løper noen mil i uka fordi den er en del av hverdagen :)

Mange flinke folk her nå, håper dere når målene deres, alle som en!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får trent litt selvkontroll på jobb. Is i ene pausen i går, og godteri idag. Is var ikke vanskelig å hoppe over, men godteriet er jeg glad befinner seg en etasje under. Holder meg her oppe tenker jeg. :aww:

Skritteller funker bra her og, mer bevisst på jevnlig bevegelse, og å gå i pluss ifh til målet for dagen. :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt halvOT, men kor mykje stolar folk på fitbit og liknande, når det kjem til kor mange kalorier det står at ein forbrenn? For etter ein månad med telling og registrering ligg eg ca 1500-2000 kalorier i underskudd kvar dag, og eg har litt vanskelig for å tru på fitbit sine tall. Ikkje går eg ned heller. :P (ca 16-1800 daglig.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt halvOT, men kor mykje stolar folk på fitbit og liknande, når det kjem til kor mange kalorier det står at ein forbrenn? For etter ein månad med telling og registrering ligg eg ca 1500-2000 kalorier i underskudd kvar dag, og eg har litt vanskelig for å tru på fitbit sine tall. Ikkje går eg ned heller. :P (ca 16-1800 daglig.)

Jeg ser ikke nevneverdig på det som oppgis av aktivitetsmåler. Jeg holder meg (prøver...) på rundt 1500-1600 i inntak per dag, mer kun hvis jeg vet jeg har trent relativt mye.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt halvOT, men kor mykje stolar folk på fitbit og liknande, når det kjem til kor mange kalorier det står at ein forbrenn? For etter ein månad med telling og registrering ligg eg ca 1500-2000 kalorier i underskudd kvar dag, og eg har litt vanskelig for å tru på fitbit sine tall. Ikkje går eg ned heller. :P (ca 16-1800 daglig.)

Jeg er 180 og veier nå 68.5 kg. Jeg skal spise 1260 kalorier hver dag for å gå ned i vekt, basert på aktivitetsnivået mitt ("aktiv"). Jeg bruker to apper, Runkeeper og MyFitnesspal, og disse snakker med hverandre. Jeg har alltid logga all aktivitet, så der har jeg ganske god oversikt over hvor langt og hardt ting er, og ser at det overføres ganske ålreit til MyFitnessPal. Å telle kalorier er nytt.

Hvis du ligger så mye i underskudd hver dag, så tenker jeg at FitBit er fryktelig raus, eller at du ikke har lagt inn korrekte data. Til sammenligning: Den eneste dagen jeg har ligget så mye i underskudd som deg, var den dagen jeg skreiv om tidligere her, hvor jeg sykla ca 3 mil, gikk på tur med bikkjene og var på to poletreninger på samme dag. Holder du samme aktivitetsnivå som det, så kan det nok stemme. Og hvis du veier mye mer enn meg, så er det klart du bruker mye mer kalorier på samme type aktivitet, fordi du må bruke mer energi. Det merker jeg veldig når min fine mann og jeg trener sammen, for han "tjener inn" mye mer enn meg på samme type aktivitet, fordi han er en tung, muskuløs mann.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 180 og veier nå 68.5 kg. Jeg skal spise 1260 kalorier hver dag for å gå ned i vekt, basert på aktivitetsnivået mitt ("aktiv"). Jeg bruker to apper, Runkeeper og MyFitnesspal, og disse snakker med hverandre. Jeg har alltid logga all aktivitet, så der har jeg ganske god oversikt over hvor langt og hardt ting er, og ser at det overføres ganske ålreit til MyFitnessPal. Å telle kalorier er nytt.

Hvis du ligger så mye i underskudd hver dag, så tenker jeg at FitBit er fryktelig raus, eller at du ikke har lagt inn korrekte data. Til sammenligning: Den eneste dagen jeg har ligget så mye i underskudd som deg, var den dagen jeg skreiv om tidligere her, hvor jeg sykla ca 3 mil, gikk på tur med bikkjene og var på to poletreninger på samme dag. Holder du samme aktivitetsnivå som det, så kan det nok stemme. Og hvis du veier mye mer enn meg, så er det klart du bruker mye mer kalorier på samme type aktivitet, fordi du må bruke mer energi. Det merker jeg veldig når min fine mann og jeg trener sammen, for han "tjener inn" mye mer enn meg på samme type aktivitet, fordi han er en tung, muskuløs mann.

Du trenger slettes ikke spise så lite for å gå ned i vekt. Du er på et helt ekstremt underskudd, så mye at du må ha i mat deg for å ligge stabilt dersom du ikke gjør noenting i løpet av en dag (eks. ligger i koma). Jeg ville vært litt forsiktig med å eksemplifisere med seg selv særlig når underskuddet er så ekstremt. Det kan oppfattes som at man må ligge så mye i underskudd for å gå ned i vekt :)

Hvordan hver enkelt velger å gjøre det er selvfølgelig opp til en selv, men når man kan klare å gå ned i vekt på mer mat og samtidig beholde muskelmassen, så betyr det mindre stress for kroppen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger slettes ikke spise så lite for å gå ned i vekt. Du er på et helt ekstremt underskudd, så mye at du må ha i mat deg for å ligge stabilt dersom du ikke gjør noenting i løpet av en dag (eks. ligger i koma). Jeg ville vært litt forsiktig med å eksemplifisere med seg selv særlig når underskuddet er så ekstremt. Det kan oppfattes som at man må ligge så mye i underskudd for å gå ned i vekt :)

Hvordan hver enkelt velger å gjøre det er selvfølgelig opp til en selv, men når man kan klare å gå ned i vekt på mer mat og samtidig beholde muskelmassen, så betyr det mindre stress for kroppen. :)

Det veit jeg, og jeg trenger egentlig ikke gå ned i vekt heller. Jeg sier overhodet ikke at noen skal kjøre samme underskudd som meg, men jeg brukte meg sjøl som eksempel mtp aktivitetsnivå opp mot mengden kaloriunderskudd plutte nevnte.

Edit: Det hører med til historien at jeg gjør dette i løpet av veldig kort tid. Skulle jeg gått ned 10 + kg hadde jeg selvsagt brukt mye lengre tid, da det sannsynligvis hadde krevd en større omlegging av kosthold etc og det å komme i gang med trening.

Endret av SandyEyeCandy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan fungerer egentlig fitbit?

Får folk god hjelp av den til å holde seg aktiv?

Hva registreres egentlig?

Er klar over at det er ulike utgaver, vurderer å kjøpe en i gave. Skrittteller og en mobilapp er nok for meg ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Eg tykkjer slikt er så vanskelig, fordi det er så individuelt. Eg veg ein del for mykje så eg får nok litt "gratis trim" berre ved å leve. :P I følge dei aller fleste kalkulatorar eg har prøvd bør eg ligge rundt 1700 for å gå ned. Har ikkje tenkt på meg sjølv som spesielt aktiv, men står og går ganske mykje på jobb, og går jo ein del tur. Vart litt overraska når fitbit seier eg er nær 4000 i forbruk på eit døgn, for det virka veldig mykje.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Eg tykkjer slikt er så vanskelig, fordi det er så individuelt. Eg veg ein del for mykje så eg får nok litt "gratis trim" berre ved å leve. :P I følge dei aller fleste kalkulatorar eg har prøvd bør eg ligge rundt 1700 for å gå ned. Har ikkje tenkt på meg sjølv som spesielt aktiv, men står og går ganske mykje på jobb, og går jo ein del tur. Vart litt overraska når fitbit seier eg er nær 4000 i forbruk på eit døgn, for det virka veldig mykje.

Altså, om du ikke går ned i vekt, så sier jo det noe om at aktivitetsnivået må reguleres opp eller kaloriinntaket må reguleres ned. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...