Gå til innhold
Hundesonen.no

Ned i vekt..


BareLinn
 Share

Recommended Posts

1 time siden, Snoffe skrev:

Vet ikke hva jeg veier nå (tør ikke veie meg), men vil helst ned til 58-60kg (tipper det er 7-10 kg som må av for å nå 60kg). Jeg er ikke overvektig, men veldig ukomfortabel i kroppen min.

Akkurat sånn jeg føler det også. Jeg har igrunn aldri vært overvektig (dvs over normal BMI) bortsett fra under graviditet, men jeg er ikke komfortabel med kroppen min sånn den er nå, og jeg husker så alt for godt hvor bra jeg følte meg da jeg veide ned mot 60 kilo. Under 60 tror jeg ikke jeg kan belage meg på, da ser jeg syk ut :P Flere som trodde jeg var syk da jeg så ut som på bildene over, og da veide jeg rundt 62-63. 

Mitt hovedproblem er jo at overkroppen alltid er rimelig slank, og jeg har ganske mye muskelmasse etter mange år med fysisk jobb, som gjør at jeg har brede skuldre og øvre del av ryggen, og tydeligvis over gjennomsnittlig store overarmer. Det første som forsvinner er jo gjerne noe av det man vil ha litt igjen av, spesielt med min fasong, nemlig puppene. Hjelper ikke på at man har ammet to barn heller :P Skulle ønske man kunne slanke vekk der man ønsket det, altså. Hadde vært hyggelig å gå og handle ei bukse som passa, liksom, men det er lenge siden jeg har funnet. Er ikke meninga man skal ha fett på hofter, rumpe og lår, nemlig, eller sånn føles det hvertfall når man har prøvd jeans i 3 timer uten å finne en som sitter greit, og ender opp med skjørt nummer 14 istedet.

Idag føles maten og det litt lettere. Handlet inn for ganske mange dager i går (men må etterhandle mer cottage cheese, for de hadde ikke fått nye varer etter nyttår). Klarte å finne et sunt alternativ til kjapp mat da vi kom hjem fra hundetrening kl. 21.30 igår, og idag skal jeg lage "lasagne" med squash istedenfor plater. Er ikke så glad i de lasagneplatene uansett, så det blir spennende å teste noe nytt. Den er egentlig ment som LCHF, men jeg har prøvd det før, og det blir for mye fett for meg, så jeg klarer ikke få i meg nok. Dropper bare å ha rømme ved siden av, og tar plain salat istedet. Jeg har levd sånn noenlunde Fedon-style tidligere, og trivdes med det (masse grønnsaker, rent kjøtt og langsomme karbohydrater), så det er det jeg prøver nå, pluss at jeg tar meg i nakken og prøver å faktisk trimme meg selv og ikke bare bikkjene (gå fortere, løpe istedenfor osv). Mannen er ikke så imponert, for han elsker jo poteter og lyst brød, men som jeg sa til ham, så kan han gjerne ha det ved siden av hvis han vil det, jeg er ikke så glad i det uansett. Jeg er sukkeravhengig, så jeg må bare ikke få det i huset i det hele tatt. Klarer ikke å spare med mindre det er uåpnet, da går det helt til jeg plutselig blir desperat. I tillegg lærer jeg meg å drikke vann igjen. Liker det ikke, men det er litt for dyrt å kjøpe farris hele tiden (drikker ikke vanlig brus), og garantert sunnere uten kullsyre osv. 

Jeg og Tibra var ute på en liten løpetur nå for å teste formen, og den var ikke så ille som jeg først trodde. Nå gjenstår bare å finne ei slags løype jeg kan løpe uten å måtte snu, og helst uten å kjøre noe sted først, for da blir det vanskeligere å gjennomføre. Snakker av erfaring :P Helt greit å løpe rundt nærmeste boligfelt, men det er litt kort med 2 km i lengden, liksom. Det var helt greit for første gang på årevis, men jeg vet jeg pleier å komme ganske fort i form og trenger litt mer utfordring. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

For å ta meg selv som eksempel - så var jeg av de med BMI på over 35. Med en startvekt på svimlende 145 kg! Og en livsstil som en ikke burde anbefale noen! Store og få måltider ( åt en gedigen midda

Tasser innom for å motivere litt jeg Klem til alle som vil ha og heia heia til de som skal starte på ny frisk! Desember 2013 - 145 kg Februar 2015 - 85 kg Sunt kosthold - og økt aktivit

Kikker litt igjennom bilder, og det er litt som har skjedd her de siste årene. 2010: 2015: Kjenner motivasjon for å gå ned de siste kiloene kommer snikende. Kom på noen kilo etter neders

Posted Images

23 minutter siden, Caroline skrev:

Akkurat sånn jeg føler det også. Jeg har igrunn aldri vært overvektig (dvs over normal BMI) bortsett fra under graviditet, men jeg er ikke komfortabel med kroppen min sånn den er nå, og jeg husker så alt for godt hvor bra jeg følte meg da jeg veide ned mot 60 kilo. Under 60 tror jeg ikke jeg kan belage meg på, da ser jeg syk ut :P Flere som trodde jeg var syk da jeg så ut som på bildene over, og da veide jeg rundt 62-63. 

Mitt hovedproblem er jo at overkroppen alltid er rimelig slank, og jeg har ganske mye muskelmasse etter mange år med fysisk jobb, som gjør at jeg har brede skuldre og øvre del av ryggen, og tydeligvis over gjennomsnittlig store overarmer. Det første som forsvinner er jo gjerne noe av det man vil ha litt igjen av, spesielt med min fasong, nemlig puppene. Hjelper ikke på at man har ammet to barn heller :P Skulle ønske man kunne slanke vekk der man ønsket det, altså. Hadde vært hyggelig å gå og handle ei bukse som passa, liksom, men det er lenge siden jeg har funnet. Er ikke meninga man skal ha fett på hofter, rumpe og lår, nemlig, eller sånn føles det hvertfall når man har prøvd jeans i 3 timer uten å finne en som sitter greit, og ender opp med skjørt nummer 14 istedet.

Idag føles maten og det litt lettere. Handlet inn for ganske mange dager i går (men må etterhandle mer cottage cheese, for de hadde ikke fått nye varer etter nyttår). Klarte å finne et sunt alternativ til kjapp mat da vi kom hjem fra hundetrening kl. 21.30 igår, og idag skal jeg lage "lasagne" med squash istedenfor plater. Er ikke så glad i de lasagneplatene uansett, så det blir spennende å teste noe nytt. Den er egentlig ment som LCHF, men jeg har prøvd det før, og det blir for mye fett for meg, så jeg klarer ikke få i meg nok. Dropper bare å ha rømme ved siden av, og tar plain salat istedet. Jeg har levd sånn noenlunde Fedon-style tidligere, og trivdes med det (masse grønnsaker, rent kjøtt og langsomme karbohydrater), så det er det jeg prøver nå, pluss at jeg tar meg i nakken og prøver å faktisk trimme meg selv og ikke bare bikkjene (gå fortere, løpe istedenfor osv). Mannen er ikke så imponert, for han elsker jo poteter og lyst brød, men som jeg sa til ham, så kan han gjerne ha det ved siden av hvis han vil det, jeg er ikke så glad i det uansett. Jeg er sukkeravhengig, så jeg må bare ikke få det i huset i det hele tatt. Klarer ikke å spare med mindre det er uåpnet, da går det helt til jeg plutselig blir desperat. I tillegg lærer jeg meg å drikke vann igjen. Liker det ikke, men det er litt for dyrt å kjøpe farris hele tiden (drikker ikke vanlig brus), og garantert sunnere uten kullsyre osv. 

Jeg og Tibra var ute på en liten løpetur nå for å teste formen, og den var ikke så ille som jeg først trodde. Nå gjenstår bare å finne ei slags løype jeg kan løpe uten å måtte snu, og helst uten å kjøre noe sted først, for da blir det vanskeligere å gjennomføre. Snakker av erfaring :P Helt greit å løpe rundt nærmeste boligfelt, men det er litt kort med 2 km i lengden, liksom. Det var helt greit for første gang på årevis, men jeg vet jeg pleier å komme ganske fort i form og trenger litt mer utfordring. 

Jeg er 170  i tillegg så kan fint ha den vekten jeg har. Kunne godt hendt at jeg hadde trivdes med vekten hvis jeg hadde vært frisk og det hadde vært muskler i stede for fett :) Men det vil jeg aldri finne ut av. 

Min søster bruker mye søtpotet når hun lager lasange, og speltlumper, samt sqash.

1 time siden, Djervekvinnen skrev:

@Snoffe  Håper du lykkes. Det gjelder å finne en vei man selv klarer. Vet at noen ikke tør å veie seg, men det finnes vekter som ikke viser total vekt, men kun hvor mange kg man går ned. Det er litt lurt. Har selv ikke veid meg på lenge, tror jeg veier mer enn noen gang nå. Var hos legen og hun sa at jeg var normalvektig, selv om jeg er i øvre siktet. Jeg kan se slank ut  for andre siden jeg har null former og tynne bein, alt legger seg rundt magen og i ansiktet. Mest av alt er det følelsen av å ikke være komfortabel som er værst syns jeg.

Du får si til din far neste gang han sier noe: Når du sier slikt, så blir jeg så lei meg, du sårer meg. Kanskje han får dårlig samvittighet.

Min far eier ikke sosiale antenner, og sier mye rart uten at han egentlig mener noe vondt med det. 

Jeg har slitt med endel kviser i perioder (imunforsvaret pga sykdommen min) og da får jeg høre det også. Han sier ganske mye stygt om sykdommen min, og kommer med "gode" råd hele tiden. Dessverre så forstår han ikke at det ikke er ok å si, så hjelper lite å si i fra. Er en grunn til at det bare er dårlig-samvittighetsbesøk han får.

49 minutter siden, SandyEyeCandy skrev:

Dere med foreldre eller andre som kommer med sånne nedsettende kommentarer: Jeg blir helt rysta! :shocked::hug: Bare små mennesker sier sånt til folk de egentlig er programforplikta til å alltid være på lag med. Hvorfor ikke heie framfor å være dust? Det koster så lite og føles så mye bedre.

Vi får heie på hverandre her! Jeg tar bølgen for dere alle og hvert eneste lille skritt mot en sunnere hverdag! :punk:

Jeg liker å tro at mange av de som sier sånt, er som min far og eier ikke sosiale antenner. Min far forstår ikke at det han sier kan være støtende for folk flest. Ikke at det føles bedre når man høre sånt, men det hjelper litt på å vite det så man kan distansere seg litt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Snoffe skrev:

Jeg liker å tro at mange av de som sier sånt, er som min far og eier ikke sosiale antenner. Min far forstår ikke at det han sier kan være støtende for folk flest. Ikke at det føles bedre når man høre sånt, men det hjelper litt på å vite det så man kan distansere seg litt.

Helt enig, det er en vesenforskjell på folk uten sosiale antenner og sånne som bevisst kommer med små, vonde stikk. :)

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Kjenner meg godt igjen i de negative kommentarene som kommentarene som kommer fra dem som skulle heiet mest på deg. Jeg har det far mine foreldre. Når jeg er overvektig legger det seg på magen så da gnåler dem om jeg er gravid, selv om dem godt vet at jeg har fjerna livmora. Godt jeg tidelig var innstilt på å ikke få flere barn. Så jeg svarer alltid at ja san får dere ta meg. Jeg er ikke perfekt og kommer da aldri til å bli det. 

Jeg har begynt å gå ned i vekt. HAr blitt et for rolig liv de siste årene. Og denne gangen ser det ut til at alt stemmer jeg er super glad. Slanke kurer ellers har vært at jeg må spise mer og gjerne gå ned minst om jeg har prøvd kurs. Enda tidelig for å se om jeg når målet mitt da men håpet er der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Snøfrost skrev:

Den kuren din frister ikke, den leder frem til et sluttprodukt jeg ikke har spesielt lyst på :P 

Det er litt av et treningsprogram som kommer med slike små også.. enten å bære eller løpe etter :P 

Jeg har enda, bank i bordet, ikke gått opp igjen dit jeg var for nesten 3 år siden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har logget maten min en uke, men om det har hatt noen effekt vet jeg ikke enda (har ikke vekt). Konkluderer med at jeg sannsynligvis spiste alt for lite da jeg hadde fysisk jobb, og at jeg har lett for å spise for mye når jeg er hjemme uten å ha noen spesifikke planer. Kjedespising, rett og slett. Jeg har ikke klart å kutte ut sukkeret helt, rett og slett fordi vi har hatt igjen etter jula. Nå er det kun noen saltpastiller igjen, ga bort nesten alle de hjemmelagde karamellene. Lagde "frozen yoghurt" av gresk yoghurt og bær som dessert nå i helga, ellers har jeg klart å holde meg uten, og gått rett forbi godtehyllene i butikken. Det er litt morsomt å finne ut hva ting faktisk inneholder når man begynner å logge maten sin. Litt vrient i starten med middager, da jeg sjelden følger oppskrifter og som regel lager alt fra bunnen av, men nå vet jeg jo hvor ekstremt mye ekstra kalorier det faktisk er i f.eks. smør, så da får smør være forbeholdt helgemiddagene tror jeg (bruker som regel ekte smør, nemlig) og baking når det en sjelden gang forekommer. Jeg har i mange år spist veldig mye grønnsaker, reint kjøtt og lite ris, pasta og poteter, så det er ikke noe problem, det er egentlig bare å forstette som før men kutte ut for mye fett og tilsatt sukker, og å spise mindre om gangen og oftere. Aktivitetsnivået har vært greit, med turer i både gang- og løpefart, på variert underlag. Nå framover blir det hvertfall tungt, siden vi må brøyte våre egne stier i skogen "vår", som ikke har noen skiløyper og sånt tull :P 

Men, dere som har brukt den Lifesum-appen før (eller generelt har peiling på kosthold). Jeg er helt fersk på det her med å telle kalorier. Når man logger aktivitet, så sier den jo at man skal ha så og så mye ekstra, men da blir det jo brått veldig mye? Ligger ganske langt under det den mener jeg bør ha i forhold til dagens aktivitet, men hvor mye er nok, og hvor lite er for lite, liksom? Jeg har en mistanke om at jeg har fått ganske dårlig forbrenning etter å ha spist ganske lite i ukedagene med 8-10 timers fysisk jobb og bikkjer og trening og alt det der etter jobb (stort sett bare frokost/lunsj i ett, 2-4 knekkebrød og middag når jeg kom hjem), men jeg har ikke nok peiling på det til å vite om det stemmer. Samtidig spiste jeg gjerne ganske mye i helgene hvis vi var hjemme, spesielt godis. Hvis det er riktig da, så er det greit å vite hva som er minimum liksom, hvis man er forholdsvis fysisk i løpet av en dag. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag begynner våren min :D Fra og med i dag er det fullt fokus. Brukt forrige uke på å avvenne meg sukker, men nå skal også inntaket ned og treninga i gang. Mistet 1 kg denne uka, selv om jeg har spist litt mer enn jeg burde. Så jeg ser frem til en lettere vår nå, og er veldig motivert :) 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Caroline : Lifesum-appen synes jeg gir litt vel mye avslag på kaloriene ift aktivitet for min del i hvert fall. Så jeg spiser ikke nødvendigvis mer bare fordi appen sier at jeg har brukt 400 kcal på en tur, i hvert fall ikke så lenge jeg faktisk ikke er sulten. Prøver å holde meg til utgangspunktet også spiser jeg litt ekstra dersom jeg kjenner at jeg har spist altfor lite. 

-------------

Jeg trodde jeg hadde lagt på meg en del etter en seinhøst med MYE regn og mindre lange turer og deretter juleferie med mye mat, men jeg har ikke det! Så det er jo en bra start på det nye året :) Nå gjelder det "bare" å skjerpe inn enda mer på helgekosen så kanskje jeg når målet mitt til våren/sommeren. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Tonje skrev:

@Caroline : Lifesum-appen synes jeg gir litt vel mye avslag på kaloriene ift aktivitet for min del i hvert fall. Så jeg spiser ikke nødvendigvis mer bare fordi appen sier at jeg har brukt 400 kcal på en tur, i hvert fall ikke så lenge jeg faktisk ikke er sulten. Prøver å holde meg til utgangspunktet også spiser jeg litt ekstra dersom jeg kjenner at jeg har spist altfor lite. 

-------------

Jeg trodde jeg hadde lagt på meg en del etter en seinhøst med MYE regn og mindre lange turer og deretter juleferie med mye mat, men jeg har ikke det! Så det er jo en bra start på det nye året :) Nå gjelder det "bare" å skjerpe inn enda mer på helgekosen så kanskje jeg når målet mitt til våren/sommeren. 

 

Okei. Den sier jeg skal ha så lite som 1221 kcal uten aktivitet, men da regner jeg med den kalkulerer ifht helt stillesittende? Det er jo innmari lite. Har ligget på 1400-1500, og 1665 på lørdag med hjemmelagd pizza. Jeg har jo vært i aktivitet hver dag, og ifølge appen/endomondo forbrent mellom 400 og 850 kcal. Pleier også å ta det med en klype salt, for jeg kjenner jo på hvor sliten jeg føler meg om det stemmer sånn noenlunde eller ikke. Det må være eneste fordelen med denne hersens snøen, får god, om enn ufrivillig trening av den måkinga. Er skikkelig støl idag :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Caroline skrev:

Okei. Den sier jeg skal ha så lite som 1221 kcal uten aktivitet, men da regner jeg med den kalkulerer ifht helt stillesittende? Det er jo innmari lite. Har ligget på 1400-1500, og 1665 på lørdag med hjemmelagd pizza. Jeg har jo vært i aktivitet hver dag, og ifølge appen/endomondo forbrent mellom 400 og 850 kcal. Pleier også å ta det med en klype salt, for jeg kjenner jo på hvor sliten jeg føler meg om det stemmer sånn noenlunde eller ikke. Det må være eneste fordelen med denne hersens snøen, får god, om enn ufrivillig trening av den måkinga. Er skikkelig støl idag :P 

Oi, det var veldig lite! Men da har du sikkert satt et litt kortsiktig mål? Jeg ville nok spist mer, men det er meg da, jeg hadde ikke fungert på så lite på en dag :P 

Edit: Nå måtte jeg sjekke og ser at jeg skal ha 1500 kcal om dagen, så jeg skal jo ikke ha så veldig mye mer enn deg, men man kan få i seg mye energi på 300 kcal da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at mange sånne apper gjerne regner ut hvilemetabolismen da (hvileforbrenning) som tilsvarer en sengeliggende dag uten noe aktivitet i det hele tatt. Da er 1300-1500 ganske vanlig på en kvinne. Selv har jeg 1400-og ett eller annet, jeg er 167 og veier ca 67-68 kg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Tonje skrev:

Oi, det var veldig lite! Men da har du sikkert satt et litt kortsiktig mål? Jeg ville nok spist mer, men det er meg da, jeg hadde ikke fungert på så lite på en dag :P 

Edit: Nå måtte jeg sjekke og ser at jeg skal ha 1500 kcal om dagen, så jeg skal jo ikke ha så veldig mye mer enn deg, men man kan få i seg mye energi på 300 kcal da :) 

Det ser veldig lite ut ja, men sånn som igår lå jeg under 1400 og følte jeg ikke gjorde annet enn å spise :P Men så var det mye grønnsaker da, og de er det jo ikke mye kalorier i (løk, kål, søtpotet osv.), og jeg prøver å spise mye proteiner, og det metter jo mer og lenger føler jeg. Er bare redd det skal bli for lite sånn i forhold til at man ødelegger forbrenninga, for det har jeg lest at man kan opptil flere steder. 

Nå ble det nye tre timer med snømåking, herregud så tungt! Er helt kaputt. Bare et par timer til vi skal dra på hundetrening, så det får bli litt oppladning i mellomtiden kjenner jeg.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Caroline skrev:

Det ser veldig lite ut ja, men sånn som igår lå jeg under 1400 og følte jeg ikke gjorde annet enn å spise :P Men så var det mye grønnsaker da, og de er det jo ikke mye kalorier i (løk, kål, søtpotet osv.), og jeg prøver å spise mye proteiner, og det metter jo mer og lenger føler jeg. Er bare redd det skal bli for lite sånn i forhold til at man ødelegger forbrenninga, for det har jeg lest at man kan opptil flere steder. 

Nå ble det nye tre timer med snømåking, herregud så tungt! Er helt kaputt. Bare et par timer til vi skal dra på hundetrening, så det får bli litt oppladning i mellomtiden kjenner jeg.

Det skal du nok ikke være redd for. Ødelagt forbrenning er en effekt som stort sett bare er beskrevet at kvinner som ønsker å gå ned i vekt, men som etter en slankekur på magisk vis går opp i vekt på tross av at de "ikke spiser noe som helst". Kroppen justerer forbrenningen noe dersom den går inn i sult, dette er en beskyttelsesmekanisme kroppen har for å overlever harde perioder med redusert matinntak. Så snart kroppen får tilbake normale mengder mat vil også forbrenningen justeres tilbake til det normale. Forbrenningen blir altså ikke ødelagt av at man sulter kroppen, kroppen er laget for å tåle sult i begrensede perioder (sunt er det selvsagt ikke). 

Men det er mye sunnere (og mer varig) å gå ned i vekt uten å sulte seg. Så jeg ville lagt meg så høyt, men samtidig så lavt, at du går sakte men sikkert ned i vekt. :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Elisabeth00 skrev:

Det skal du nok ikke være redd for. Ødelagt forbrenning er en effekt som stort sett bare er beskrevet at kvinner som ønsker å gå ned i vekt, men som etter en slankekur på magisk vis går opp i vekt på tross av at de "ikke spiser noe som helst". Kroppen justerer forbrenningen noe dersom den går inn i sult, dette er en beskyttelsesmekanisme kroppen har for å overlever harde perioder med redusert matinntak. Så snart kroppen får tilbake normale mengder mat vil også forbrenningen justeres tilbake til det normale. Forbrenningen blir altså ikke ødelagt av at man sulter kroppen, kroppen er laget for å tåle sult i begrensede perioder (sunt er det selvsagt ikke). 

Men det er mye sunnere (og mer varig) å gå ned i vekt uten å sulte seg. Så jeg ville lagt meg så høyt, men samtidig så lavt, at du går sakte men sikkert ned i vekt. :)

Så mine 1400-1600 kcal om dagen er igrunn ganske greit det da? Da er jeg i aktivitet daglig, selv om det blir mer noen dager enn andre, men sånn er det vel for alle. Takk for svar :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har utsatt kaloritellingen og kommer til å utsette det litt til. Det er alltid litt trist å se svart på hvitt hvor mye unødvendig man putter i seg. Men i det siste tenker jeg jo veldig over  det likevel, så jeg tar sunnere valg for meg selv bare ved å ha "trusselen" over meg om at jeg snart skal skrive opp hva jeg stapper i meg :lol:

Det virker tydeligvis sammen med treningen likevel, for har gått ned 8 cm rundt hoftene siden slutten av november! *klapp på skulderen til meg selv*

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må kjøpe meg vekt. Nå har jeg holdt på i 2 uker med logging av mat og har ligget mellom 1400 og 1600 kcal/dagen (noen ganger litt under), ikke spist godteri, drukket masse vann og trimmet hver dag. Generelt sett synes jeg at jeg har vært ganske flink. Men, jeg har ikke vekt, så eneste jeg har fått gjort er å måle. Og det skjer ingenting. Det er ikke bare litt demotiverende... Må kjøpe vekt og se om det faktisk er noen fremgang. Hvis ikke vet jeg søren ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Caroline skrev:

Jeg må kjøpe meg vekt. Nå har jeg holdt på i 2 uker med logging av mat og har ligget mellom 1400 og 1600 kcal/dagen (noen ganger litt under), ikke spist godteri, drukket masse vann og trimmet hver dag. Generelt sett synes jeg at jeg har vært ganske flink. Men, jeg har ikke vekt, så eneste jeg har fått gjort er å måle. Og det skjer ingenting. Det er ikke bare litt demotiverende... Må kjøpe vekt og se om det faktisk er noen fremgang. Hvis ikke vet jeg søren ikke. 

Du kan gjøre som meg og bruke fettklype. :lol: Da skal jeg love deg at bare en enslig, liten prosent betyr ganske mye. :teehe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Caroline skrev:

Jeg må kjøpe meg vekt. Nå har jeg holdt på i 2 uker med logging av mat og har ligget mellom 1400 og 1600 kcal/dagen (noen ganger litt under), ikke spist godteri, drukket masse vann og trimmet hver dag. Generelt sett synes jeg at jeg har vært ganske flink. Men, jeg har ikke vekt, så eneste jeg har fått gjort er å måle. Og det skjer ingenting. Det er ikke bare litt demotiverende... Må kjøpe vekt og se om det faktisk er noen fremgang. Hvis ikke vet jeg søren ikke. 

Hvis du tenker "i verste fall" at du kanskje har gått ned 0,5-1 kg med slingringsmonn for tellefeil og sånn, så er to uker VELDIG kort tid å merke det på. Tålmodighet! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mirai skrev:

Hvis du tenker "i verste fall" at du kanskje har gått ned 0,5-1 kg med slingringsmonn for tellefeil og sånn, så er to uker VELDIG kort tid å merke det på. Tålmodighet! :) 

Ja, jeg er utålmodig. Jeg bare vet at man som regel pleier å se noe på målebåndet om ikke på vekta. Skal kjøpe meg vekt idag, da. Det er bare så utrolig demotiverende når man leser om alle som går ned dritkjapt i starten :P Tidligere har det hjulpet enormt å bare kutte ut sukker, liksom. Hadde hjulpet enormt for motivasjonen min hvis jeg faktisk så en pitteliten endring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...