Gå til innhold
Hundesonen.no

Ned i vekt..


BareLinn
 Share

Recommended Posts

  • Svar 1.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

For å ta meg selv som eksempel - så var jeg av de med BMI på over 35. Med en startvekt på svimlende 145 kg! Og en livsstil som en ikke burde anbefale noen! Store og få måltider ( åt en gedigen midda

Tasser innom for å motivere litt jeg Klem til alle som vil ha og heia heia til de som skal starte på ny frisk! Desember 2013 - 145 kg Februar 2015 - 85 kg Sunt kosthold - og økt aktivit

Kikker litt igjennom bilder, og det er litt som har skjedd her de siste årene. 2010: 2015: Kjenner motivasjon for å gå ned de siste kiloene kommer snikende. Kom på noen kilo etter neders

Posted Images

@Raksha

Dressing gjør du enkelt med å blande 2 deler lettrømme og 1 del majones.. Så blander du oppi en liten klype salt og en liten klype pepper..

Deretter smak; vil du ha karrydressing, kan du blande oppi litt karry og litt paprika.. Smak til hvor sterk du vil ha den..

Hvitløksdressing blander du oppi litt hvitløk og basilikum..

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her viser vekta mer enn den noen gang har gjort før etter en lang periode med trøstespising og kjedespising, 5-6 kg over det jeg anser som min trivselsvekt. Føler meg skikkelig feit og det er ikke kult. Så - mindre inntak og mer fornuftig mat, mer trim og totalstopp på sukkerinntak.

Hva er det best å erstatte brødmåltid med? Knekkebrød, eller er det omtrent like ille? Evt. Hvilke typer knekkebrød anbefales? Rugsprø liker jeg ikke så det utgår :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man behøver jo ikke erstatte brødmåltid, det er plass til brød i et sunt kosthold :) Bare bytt ut usunt pålegg med sunt pålegg. f.eks kyllingskinke med masse grønt til (salatblad, paprika, agurk, paprika) fiskepålegg (endel kcal, men mye kcal er ikke synonymt med usunt!) usukret syltetøy (stagger søtsuget litt) spis brød som har 3 eller 4 kaker på grovhetskalaen og skjær de opp i butikken (skivene blir som regel tynnere der enn når man skjærer opp hjemme)

Men jeg har dilla på cc med eplesyltetøy + kanel, litt havregryn, bær etc, eller frokostblanding med yoghurt + masse bær ( kom dere ut i skauen å plukk blåbær!)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her viser vekta mer enn den noen gang har gjort før etter en lang periode med trøstespising og kjedespising, 5-6 kg over det jeg anser som min trivselsvekt. Føler meg skikkelig feit og det er ikke kult. Så - mindre inntak og mer fornuftig mat, mer trim og totalstopp på sukkerinntak.

Hva er det best å erstatte brødmåltid med? Knekkebrød, eller er det omtrent like ille? Evt. Hvilke typer knekkebrød anbefales? Rugsprø liker jeg ikke så det utgår :P

Jeg liker sånne skikkelige knekkebrød best (sånne dyre som later som de er hjemmelaga) med masse frø og snacks.

Gresk yoghurt med musli er en anna favoritt.

Wraps/lomper med hummus og salat + snacks evt andre pålegg.

Havregrynsgrøt er mettende og sunt også.

Men egentlig så tenker jeg at det kan være smart å ta det gradvis, starte med å kutte småspising/øke aktivitet, så heller trappe ned på mat etterhvert. Ellers er det fryktelig lett å sprekke.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man behøver jo ikke erstatte brødmåltid, det er plass til brød i et sunt kosthold :) Bare bytt ut usunt pålegg med sunt pålegg. f.eks kyllingskinke med masse grønt til (salatblad, paprika, agurk, paprika) fiskepålegg (endel kcal, men mye kcal er ikke synonymt med usunt!) usukret syltetøy (stagger søtsuget litt) spis brød som har 3 eller 4 kaker på grovhetskalaen og skjær de opp i butikken (skivene blir som regel tynnere der enn når man skjærer opp hjemme)

 

Men jeg har dilla på cc med eplesyltetøy + kanel, litt havregryn, bær etc, eller frokostblanding med yoghurt + masse bær ( kom dere ut i skauen å plukk blåbær!)

Amen!

Brød er ingen jævel i noens kosthold. Pålegget er vel så ødeleggende. Lett ost, magert kjøttpålegg, mager prim, go og mager leverpostei etc. er alle varianter av et annet produkt som gir stor gevinst på kalori-totalen. :) Så det er ikke nødvendig å kutte ut brød, men det må veies! Man skal vite hva man spiser og hvor mye. Skjæremaskinene i butikkene rundt om gir tynne, fine skiver man kan spise fler av enn hjemmeskårede blingser.

I dag er det reinskav på menyen ala Roede. Knallgod oppskrift jeg virkelig anbefaler :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forresten massiv forskjell på ferdigbrød. Sjekk kalorier per 100 g på posen når dere handler - det er stort spenn i kaloriinnhold. Det kommer ikke nødvendig vis an på grovhet. Noen brød inneholder like over 200 kcal per 100 gram, andre inneholder godt over 300. Du får betraktelig mer mat ved å kjøpe de som ikke er så energitette. :) F.eks. er gulrotbrød ofte mindre energitett. Brød med nøtter har ofte mye kalorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos wraps, om man kjøper slike tacolefser så inneholder de veldig mye kalorier.

Hjemmelaget granola (for lavkarbofolket) eller musli er sunt, godt og mettende. Jeg bruker 3 ss granola, 1 pakke blåbær og 3 ss kesam. Da holder jeg lenge :)

Ellers så slår jeg et slag for fitbit eller lignende, men da må man sette seg mål som gjør at man må presse seg litt ekstra på en vanlig hverdag. Det øker aktivitetsnivået.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos wraps, om man kjøper slike tacolefser så inneholder de veldig mye kalorier. 

Sant, sjekka nå og 1 tortillalefse er ca 122kcal. En gjøvik-potetlompe er ca 50 pr stk (men man spiser da mer enn en uansett?)

Jeg syns det er bedre å spise lomper kalde enn tacolefser uansett. Med litt smøreost og gårdagens restesalat funker det supert som lunsj hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant, sjekka nå og 1 tortillalefse er ca 122kcal. En gjøvik-potetlompe er ca 50 pr stk (men man spiser da mer enn en uansett?)

Jeg syns det er bedre å spise lomper kalde enn tacolefser uansett. Med litt smøreost og gårdagens restesalat funker det supert som lunsj hvertfall.

En "vanlig" stor tortillalefse fra f.eks. Santa Maria har faktisk nærmere 200 kcal...

Kan anbefale Ola-lompa og Buer sine tacolomper. De er knallgode, og har litt færre kalorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En "vanlig" stor tortillalefse fra f.eks. Santa Maria har faktisk nærmere 200 kcal...

Kan anbefale Ola-lompa og Buer sine tacolomper. De er knallgode, og har litt færre kalorier.

Har akkurat testa Ola-lompa sine og de var digge, pluss i boka at de er mer kalorifattige. Syntes faktisk de mettet mer også.
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her som har prøvd seg på C9? :)

Hvis jeg først skal kjøre en ekstremkur ville jeg heller gått for PSMF som ikke krever noe hokuspokus-dyre greier da det gir minst like gode resultater, om ikke bedre! Du kan lese deg opp på det her og her. Kaloriunderskudd er kaloriunderskudd, og da spiser jeg heller maten i stedet for å skylle den ned med shakes (det smaker visst rart også).

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg enormt snopsjuk. Hvor kom det fra? Jeg har spist lite godteri over 2 mnd nå, veldig lite sjokolade. Og i dag har jeg helt enormt lyst på stoooore mengder sjokolade!

I morgen har jeg lov til å spise litt, håper sjokoladesuget har gitt seg så blir det ikke så mye...

Ellers står vekta fortsatt på stedet hvil her og ikke forstår jeg hvorfor. For jeg spiser mindre og er mye mer aktiv enn jeg var i vinter/på våren. Begynner å bli irriterende! Jeg har blitt sprekere da, så noe skjer jo åpenbart. Vel vel, får se om noe skjer den neste mnd. Hvis ikke må jeg seriøst vurdere å ikke spise middag på en stund, evt ikke hver dag. For middag er soleklart det mest kaloririke måltidet mitt.

Det er ikke det at du kvitter deg med fett, men går opp i muskelmasse da? Muskler veier jo vesentlig mer enn fett. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...