Gå til innhold
Hundesonen.no

Ned i vekt..


BareLinn
 Share

Recommended Posts

  • Svar 1.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

For å ta meg selv som eksempel - så var jeg av de med BMI på over 35. Med en startvekt på svimlende 145 kg! Og en livsstil som en ikke burde anbefale noen! Store og få måltider ( åt en gedigen midda

Tasser innom for å motivere litt jeg Klem til alle som vil ha og heia heia til de som skal starte på ny frisk! Desember 2013 - 145 kg Februar 2015 - 85 kg Sunt kosthold - og økt aktivit

Kikker litt igjennom bilder, og det er litt som har skjedd her de siste årene. 2010: 2015: Kjenner motivasjon for å gå ned de siste kiloene kommer snikende. Kom på noen kilo etter neders

Posted Images

Sjokolade i barene er ikke noe å satse på som mellommåltid for vektnedgang. Jeg tenker at det er viktig at man satser på mat og måltider med næring og nyttige ting for kroppen hvis man først skal prøve å redusere på kaloriene.

Det har jo kommet noen gode tips, men jeg tenkte å foreslå oppskårne rå grønnsaker, hvis du liker det. For eksempel knaskerøtter, babytomater (hele) eller blomkål. Det holder seg jo en liten stund i en boks, ikke i flere dager men :P .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud her var det utrolig mye logisk som jeg egentlig burde klart å tenke ut selv, men veldig kjekt med råd! Frukt og nøtter er jo genialt, rå grønnsaker er og en slager. Kan jo fint også lage meg noen små ziplock pakker med oppskårne grønnsaker, frukt og slikt som står i kjøleskapet og bare er å nappe med seg. Skal lage meg en fin handleliste til imorgen og shoppe litt.

Har brukt Bixit-bar med bær, men den metter ikke nok, og er sikkert ikke fryktelig sunn.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laget nettopp mandelsmør for første gang! Bare ristede mandler malt sammen, enkelt og greit. Mistenker at det kommer til å bli veldig godt til mye rart, deriblant i salatblad, på brødskiva, sammen med cottage cheese osv :)

Postet bilde

Mandelsmør og epler er kjempe godt! Det spiser jeg litt for mye av i perioder :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stod med hånden på en sjokolade i kjøleskapet etter middag i dag, og tenkte " trenger jeg egentlig den? Nei" la fra meg sjokoladen og drakk kaffen min uten. Stolt!

Så flink du er! Sånne valg er ekstremt harde, men så digg når man kommer over dem.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er! Sånne valg er ekstremt harde, men så digg når man kommer over dem.

Takk! Jeg er barnslig stolt *ler* har ikke sjokoladestopp, men bestemte meg for at jeg kun skal spise når jeg virkelig har skikkelig lyst på. Ikke pga vane eller fordi den er der og smaker godt eller når jeg egentlig er sulten. Gått ned 6 kg i sommer, det gav mersmak :)
  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Jeg er barnslig stolt *ler* har ikke sjokoladestopp, men bestemte meg for at jeg kun skal spise når jeg virkelig har skikkelig lyst på. Ikke pga vane eller fordi den er der og smaker godt eller når jeg egentlig er sulten. Gått ned 6 kg i sommer, det gav mersmak :)

Så bra!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært så aktiv på Sonen siden jeg ikke har hund lengre, men denne tråden skal jeg hive meg med i :)

Jeg har bestemt meg for å gjøre en endring i kroppen min. Jeg vil ikke si at jeg slanker meg. Målene mine er å få rutine på mat og bli mer bevisst på hva jeg spiser, samt ha en mer lettbevegelig kropp som orker mer :) Mine grunner til å gjøre dette er at jeg for det første er veldig "dårlig på mat". Jeg kan gå mange timer uten å spise, så spise et stort måltid, for deretter å spise sjokolade på kvelden fordi jeg "har jo bare spist en gang i dag". I tillegg har jeg vært svært ukritisk til hva jeg har puttet i munnen. Jeg har mye å gjøre på i hverdagen og trenger energi til det, da må kroppen være med på laget. Også er jeg nå tyngre enn jeg noen gang har vært, så målet er å fjerne 7 kg. Da tror jeg at jeg vil være på et godt sted :)

Nå driver jeg med Forever Living sitt C9. Jeg er på dag 4 og det har gått overraskende bra. Dag 2 var HARD, men alt i alt føler jeg at dette går greit :) Jeg begynte med 30 days ab challenge i går, og forsøker å gå tur hver dag (det er vanskelig uten hund... :P). Planen er å gå gjennom 30 days shred også, men jeg vet ikke når jeg skal begynne.

Hvis noen har tips til kaorifattig, god mat, med en god balanse av det man trenger av proteiner og sunt fett, tar jeg gjerne imot! Både middager og øvrige måltider :) Er glad i kjøtt og kylling, rød fisk, pasta, salat, fetaost, vanlig ost, cottage cheese, yoghurt, frukt, müsli etc. Noen av mine svakheter er at jeg elsker salte ting (pommes frites, potetgull), sjokolade, og søt bakst (boller av ymse sorter, croissant, vafler). Så her trenger jeg litt hjelp for å ikke spise det samme hele tiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så noen hadde laget is av yoghurt! Det må jo være genialt nå som det har vært så varmt. Velg en sunnere variant av youghurten og frys ned i en slik pinneis form. Kan helt sikkert gjøres med smoothies og, fryse det ned i formen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så noen hadde laget is av yoghurt! Det må jo være genialt nå som det har vært så varmt. Velg en sunnere variant av youghurten og frys ned i en slik pinneis form. Kan helt sikkert gjøres med smoothies og, fryse det ned i formen.

Smart!

Jeg liker bloggen til Linda Stuhaug, hun lager masse sunt og godt :D Sitter og skriver oppskrifter derfra akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips til god dressing til kyllingsalat? Jeg er dritlei vanlige dressinger, bruker mye den greske dressingen som man blander med rømme, men kunne tenkt meg noe annet. Hvordan lager jeg kurrydressing foreksempel? Må ha noe mer spenstig en knekkebrød som lunsj på jobb, ellers sprekker jeg og kjøper ferske rundstykker, og det får jeg så skrekkelig vondt i magen av. :(

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips til god dressing til kyllingsalat? Jeg er dritlei vanlige dressinger, bruker mye den greske dressingen som man blander med rømme, men kunne tenkt meg noe annet. Hvordan lager jeg kurrydressing foreksempel? Må ha noe mer spenstig en knekkebrød som lunsj på jobb, ellers sprekker jeg og kjøper ferske rundstykker, og det får jeg så skrekkelig vondt i magen av. :(

Hva med hjemmelaget aioli? http://lindastuhaug.blogg.no/1400339506_aioli.html

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aioli er ikke noe særlig om man vil ha noe med lite kcal. Det er mye olje i det. 1ss olje = 100 kcal. Det er MYE.

Dressinger kan lages på ekstra lett rømme f.eks. Prøv deg frem med ulike krydder, f.eks. paprikapulver, hvitløkspulver eller annet. Eller dill! Eventuelt er dressing basert på vann, eddik eller balsamicoeddik ofte gode alternativer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! Jeg er ikke kjempeglad i aioli, syns det er litt kjedelig og greit å styre unna for mye hvitløk når man jobber på skole. :lol:

Men fant denne på bloggen! Den skal testes!

http://lindastuhaug.blogg.no/1430203727_kylling_i_karri_plegg.html

Aioli er ikke noe særlig om man vil ha noe med lite kcal. Det er mye olje i det. 1ss olje = 100 kcal. Det er MYE.

Dressinger kan lages på ekstra lett rømme f.eks. Prøv deg frem med ulike krydder, f.eks. paprikapulver, hvitløkspulver eller annet. Eller dill! Eventuelt er dressing basert på vann, eddik eller balsamicoeddik ofte gode alternativer.

Jeg er håpløs på å prøve meg frem, trenger oppskrifter jeg. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aioli er ikke noe særlig om man vil ha noe med lite kcal. Det er mye olje i det. 1ss olje = 100 kcal. Det er MYE.

Dressinger kan lages på ekstra lett rømme f.eks. Prøv deg frem med ulike krydder, f.eks. paprikapulver, hvitløkspulver eller annet. Eller dill! Eventuelt er dressing basert på vann, eddik eller balsamicoeddik ofte gode alternativer.

Det kommer vel an på hvilken type olje man bruker?

Jeg spiser jo lavkalorimiddager nå, bruker extra virgin olivenolje og det er "godkjent".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det kommer vel an på hvilken type olje man bruker?

 

Jeg spiser jo lavkalorimiddager nå, bruker extra virgin olivenolje og det er "godkjent".

Det spiller dessverre ingen rolle. Oljer som oliven, raps, soya osv. inneholder ca. 600 kcal per 100 g - uansett type. De kan likevel være sunne for kroppen, men man skal ikke bruke mye før et måltid plutselig ikke er særlig kalorifattig lengre. Jeg unngår bruk av olje stort sett, men i noen oppskrifter må man ha litt. Men olje er verkelig en versting på kalorier. Like mye som meierismør.

Sjekk sidene til Grete roede, Raksha. Mulig det står oppskrifter på dressinger der, tror de har det. :)

Kan anbefale Knorr sin franske dressing (pose) som blandes med vann. Den er digg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spiller dessverre ingen rolle. Oljer som oliven, raps, soya osv. inneholder ca. 600 kcal per 100 g - uansett type. De kan likevel være sunne for kroppen, men man skal ikke bruke mye før et måltid plutselig ikke er særlig kalorifattig lengre. Jeg unngår bruk av olje stort sett, men i noen oppskrifter må man ha litt. Men olje er verkelig en versting på kalorier. Like mye som meierismør.

Sjekk sidene til Grete roede, Raksha. Mulig det står oppskrifter på dressinger der, tror de har det. :)

Kan anbefale Knorr sin franske dressing (pose) som blandes med vann. Den er digg!

Da lærte jeg noe nytt! :)

Jeg brukte en liten dæsj balsamicoeddik som "dressing" i middagen i går. Det var veldig godt, og siden den er ganske sterk på smak trenger man veldig lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Da lærte jeg noe nytt! :) 

 

Jeg brukte en liten dæsj balsamicoeddik som "dressing" i middagen i går. Det var veldig godt, og siden den er ganske sterk på smak trenger man veldig lite.

Balsamicoeddik er supert når man vil ned i vekt ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips til god dressing til kyllingsalat? Jeg er dritlei vanlige dressinger, bruker mye den greske dressingen som man blander med rømme, men kunne tenkt meg noe annet. Hvordan lager jeg kurrydressing foreksempel? Må ha noe mer spenstig en knekkebrød som lunsj på jobb, ellers sprekker jeg og kjøper ferske rundstykker, og det får jeg så skrekkelig vondt i magen av. :( 

Jeg kjøpte den Curry mango sause.. Liten flaske fra Heinz...

Syns den var veldig god på smak..

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært så aktiv på Sonen siden jeg ikke har hund lengre, men denne tråden skal jeg hive meg med i :)

Jeg har bestemt meg for å gjøre en endring i kroppen min. Jeg vil ikke si at jeg slanker meg. Målene mine er å få rutine på mat og bli mer bevisst på hva jeg spiser, samt ha en mer lettbevegelig kropp som orker mer :) Mine grunner til å gjøre dette er at jeg for det første er veldig "dårlig på mat". Jeg kan gå mange timer uten å spise, så spise et stort måltid, for deretter å spise sjokolade på kvelden fordi jeg "har jo bare spist en gang i dag". I tillegg har jeg vært svært ukritisk til hva jeg har puttet i munnen. Jeg har mye å gjøre på i hverdagen og trenger energi til det, da må kroppen være med på laget. Også er jeg nå tyngre enn jeg noen gang har vært, så målet er å fjerne 7 kg. Da tror jeg at jeg vil være på et godt sted :)

Nå driver jeg med Forever Living sitt C9. Jeg er på dag 4 og det har gått overraskende bra. Dag 2 var HARD, men alt i alt føler jeg at dette går greit :) Jeg begynte med 30 days ab challenge i går, og forsøker å gå tur hver dag (det er vanskelig uten hund... :P). Planen er å gå gjennom 30 days shred også, men jeg vet ikke når jeg skal begynne.

Hvis noen har tips til kaorifattig, god mat, med en god balanse av det man trenger av proteiner og sunt fett, tar jeg gjerne imot! Både middager og øvrige måltider :) Er glad i kjøtt og kylling, rød fisk, pasta, salat, fetaost, vanlig ost, cottage cheese, yoghurt, frukt, müsli etc. Noen av mine svakheter er at jeg elsker salte ting (pommes frites, potetgull), sjokolade, og søt bakst (boller av ymse sorter, croissant, vafler). Så her trenger jeg litt hjelp for å ikke spise det samme hele tiden...

Vi er flere i Bergen som også vil komme oss på tur som ikke har hund, hint hint :fear: !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...