Gå til innhold
Hundesonen.no

Sære vaner du har?


Bananen
 Share

Recommended Posts

  • Svar 110
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hmmmm... jeg er visst ikke så rar som jeg har trodd

Viss jeg hører på musikk må jeg alltid ta øreproppene ut av ørene, for så å sette de inn igjen (gjerne flere ganger) for å være sikker på at ingen andre hører noe.

Haha kom på en! Når jeg skriver inn smileyer på forum og sånn gjør jeg det samme med ansiktet

Jeg teller inni meg når jeg går opp eller ned trapper, føler ikke noe tvang (altså jeg tror ikke noe kommer til å skje om jeg ikke gjør det), men det er en veldig gammel vane.

Jaaa det gjør jeg og!! Jeg gjør det selv om jeg snakker med folk, tenker på noe annet osv, det bare skjer automatisk i bakgrunnen! :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillefingeren stikker alltid ut, f.eks. når jeg holder et glass, skriver på pc-en, strikker osv.

Dynen må være rett vei, noe som typen liker å egle meg med. Får ikke sove om en av oss har dynen feil vei.

Må gå på scooteren fra venstre side

Mat må spises riktig vei, f.eks en brødskive...

Postkassen må sjekkes hver gang jeg går forbi, og jeg må kjenne nedi om det er noe der, selv om jeg vet at det ikke har kommet post.

Dorullen må være riktig vei, ut fra veggen.

Har sikkert noe mer også, men kommer ikke på noe nå :P

Edit:

Bankkortet må ligge riktig vei i lommeboka, hvis ikke blir jeg sur.

Busskortet og lommeboka må ligge i venstre bukselomme og mobilen i høyre. Flere ganger jeg blir livredd for at jeg har mistet mobilen fordi den ikke er i lommen, men så viser det seg at jeg enten snakker i den eller skriver melding :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjelder det å snoke i skapene etter godis selvom jeg VET det ikke er noe godt der? Gjerne flere ganger etter hverandre, kanskje det plutselig dukket opp noe etter den 4 gangen liksom :icon_confused:

Også har jeg en greie med å se om det er insekter (fks langbein :no: ) i doen hjemme (men det gjelder bare på doen hjemme!). Er sjelden jeg "husker" det nå, men før var det så ille at jeg måtte kikke både 2 og 3 ganger før jeg endelig fikk satt meg :P Det er garantert fordi jeg så en langbein i doskåla som liten og ble vettaskremt! Ekle dyra :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Skal jeg spise is i beger/skål, må den alltid røres til grøt først. Kan ikke spise den hvis den ikke er rørt, men heller ikke om den har smeltet for mye. Kinderegg har jeg alltid også spist i skål, med t-skje, knust i småbiter. Vet ikke helt hvorfor jeg ikke har lagt det av meg. Haha

Folk må gå/sitte på min høyre side, ellers blir det rart. Jeg dør ikke om de er på feil side, men jeg pleier å gjøre noe med det. :aww: Tar heller aldri i håndtak på offentlige toaletter etter at jeg har vasket hendene. Men det er vel ikke sær vane, bare fornuft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, for en nevrotisk gjeng dere er :D Tror ikke jeg har noen greier jeg må, men dorullen bør virkelig henge ut, jeg må ha med meg desinfeksjonsflaske i vesken slik at jeg kan ha ordentlig rene hender før jeg skal spise ute og før fikk jeg helt fnatt om ikke alt var beint og på rekke på bordet og i leiligheten generelt. Det kunne ikke være krøll på duken og alle frynsene på mattene måtte ligge helt beint. Totalt umulig med tre aussier i hus, så den tvangsnevrosen fikk jeg lagt av meg. Men nå har jeg ikke frynser på mattene mer, så spørs hvor mye jeg har lagt den av meg sånn egentlig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Maritus

Kom på litt mer faktisk..

Når jeg spiser taco så må jeg røre alt sammem før jeg bretter sammen lefsa, synes ikke det blir det samme uten

Jeg hopper over komlokk og unngår for enhver pris og gå under stiger

Blir jeg nervøs drar jeg hånden over håret

Når jeg pusser tenna så klarer jeg hverken å drikke vann eller putte noe annet i munnen på hvertfall en time og jeg pusser alltid tunga og leppene også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tygger tyggis. Veldig ofte. Liker å ha tyggis i kjeften, hjelper mot stressproblemene jeg har :P

Hvis ikke jeg har det, begynner jeg å fikle med alt annet, f. eks fingrene mine, klikkeren, båndet til hunden, ringene mine, ja det jeg har tilgang på.

Og en annen sær ting er at jeg (er jeg gal? :D ) hører musikk i hodet mitt til stadighet. Har omtrent konstant sanger på hjernen. Hører med instrumenter og alt, haha.

Jeg kan ikke sove i en seng noen andre har sovet i. Og jeg kan ikke drikke av noe noen andre har drukket av.

Og hvis det kommer en flue på maten (bananflue eller spyflue, samma det!), kaster jeg den :P

Og.. hvis jeg skal se på film, MÅ jeg ha noe å spise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg har vært på storsenteret eller ute og handlet, setter jeg alltid posene fra meg i gangen og går rett på badet og vasker hendene. Før jeg gjør noe som helst annet.

Det er forbløffende mye møkk på dem, enda jeg ikke har gjort annet enn å ta på varer o.l. som i utgangspunktet burde være helt rene (de er jo nye)...! Kan se vannet som skylles av hendene etter en vask da er litt grått liksom, og det er ekkelt å tenke på at man har andre menneskers møkk på seg (f.eks. hvis jeg har tatt i trappegelender eller rekkverket på rulletrapper)

Når jeg skal på offentlig toalett, tar jeg ALDRI i dørhåndtakene. * Grøss! * Jeg drar ned genseren eller jakka over hånden min eller jeg bruker albuen til å dytte ned dørhåndtak på off. toaletter med. Særlig nøye er jeg på veien ut, når jeg har nyvaskede hender og skal ut av rommet. Jeg grøsser når jeg tenker på hvor mange mennesker som faktisk ikke gidder å vaske hendene etter toalettbesøk og så tar i dørhåndtaket på veien ut....! DET håndtaket vil ikke jeg ta i ihvertfall!

En gang så jeg en dame på toalettet på storsenteret, som liksom skulle vaske seg på hendene etter å ha vært på do. Hun gikk bort til vasken, skrudde på, og stakk nøyaktig TO fingre såvidt under vannstrålen, knipset litt, og så var hun ferdig.... ÆSJ! Hva med resten av hendene liksom? Å såvidt skylle to fingre hjelper ikke stort. Ingen såpe var involvert heller.

Andre personer igjen dropper hele turen innom vasken overhodet, og bare går rett ut og tar i dørhåndtaket med de ekle tiss-og bæsj-fingrene sine *grøss*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(jeg vasker meg på henda etter jeg har vært på do, bare så det er sagt). Det er jo begrenset hvor mye tiss og bæsj man får på hendene når man tørker seg, da. Går jeg på offentlig toalett så veier det mer for meg at noen ANDRE kanskje har fått noe på hendene eller er urenslige, enn at jeg selv har grisete hender.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HERREGUD!

Jeg har glemt det viktigste! Når man spiser sammen MÅ alle ha make glass, fat, bestikk osv, hvis ikke blir jeg stresset og mister konsentrasjonen... Er det rotete på bordet (dvs, masse forskjellig utstyr) greier jeg ikke føre en skikkelig samtale :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay folkens, lefse er IKKE taco, det er tortilla. Se:

3871.png

3812.png

Legg merke til hva som står på pakkene.. Og riktig rekkefølge er salat, salsa/taco-saus, kjøttdeig og ost. Ikke noe mer dill enn det :aww:

Sånn utenom det, så har jeg tydeligvis ingen store diller :P Jeg er opptatt av at penger skal ligge riktig vei, hodene skal vende samme vei, og man har minst først og størst sist - altså begynner man med en 50-lapp og ender med enn 1000-lapp (for de som har sånt :P ).

Penger er forøvrig drit møkkete, og det var en greie vi prata mye om når vi jobba i kiosken, husker jeg. Det er sannsynligvis langt mer bakterier på penger enn det det er på dørhåndtak på do :P Jeg hæler ikke at folk slikker seg på fingrene og tar i det jeg skal ta i, det er sånt som gir meg grøsninger. Og jeg freaker ut av folk som slikker seg på fingrene når de spiser potetgull, før de grafser ned i potetgull-bollen igjen. Æsj!

Og sånn apropos hender, så begynner jeg å klø av å se at andre har eksem. Særlig om de har eksem på hendene, og da må jeg alltid vaske hendene mine etterpå, selv om jeg veit at det ikke er smittsomt. Jeg har en sånn greie for lus også, hvis folk sier at f.eks bikkja har lus, så begynner jeg å klø selv om jeg veit at lus på hund ikke smitter over på folk. Og jeg foretrekker å IKKE vite hva slags små uhyrer som lever i senga mi. Seriøst :P

Dette med å skylle glasset gjør jeg også. Ikke en dille egentlig, jeg tror det ble en vane etter at en eller annen fortalte meg at drikka holdt seg lenger kaldt om glasset var kaldt. Jeg aner ikke om det stemmer, og jeg har ikke den uvanen med andre drikker. Uansett så blir vannet kaldere av at jeg driver og skyller glasset mitt, og det er jo iskaldt vann som er godt :aww:

Når jeg spiser, enten det er mat eller godterier, så pleier jeg å spise det jeg liker minst først, for da kan jeg nyte det jeg syns er godt sist uten dårlig samvittighet. Så knott blir spist i denne rekkefølgen: hvit, brun og grå. Og jeg blir furten om noen spiser opp de grå og brune når jeg har ofra meg og spist de hvite :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg konkluderer med at jeg IKKE skal spise Knott sammen med Toril, men kan godt dele en pose med 2ne :lol:

.. og sånn forøvrig har jeg kommet til at jeg har størst nytte av å spise det som er godt først - det er DA jeg har lyst på godis, det er DA det smaker best - og når jeg har dytta i meg alt det som er GODT, så er jeg som regel såpass mett og lei at det ikke er noe poeng i å spise det som ikke er like godt :D.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dorullen skal vende UT! Men jeg snur den ikke hos andre og prøver å huske hvordan den hang om jeg må bytte ut hos andre (for det er uhøflig å la det henge igjen en tom hylse). Jeg har nemlig respekt for andres diller også. :aww:

Jeg MÅ kvitte meg med plasten og papiret fra røykpakka før jeg kan tenne den første. Aller helst skal plasten rulles sammen og brettes inni papiret.

Taco er helst med lomper (som ikke er lomper, men tortillas) og rekkefølgen er kjøtt, løk, grønnsaker (mais og eventuelt paprika og agurk), rømme, ost og salat. Salaten skal helst være store flak så det blir lettere å holde alt sammen.

Jeg skyller også vannglasset, for da blir det så kaldt som mulig, vann skal være kjempekaldt!

Jeg må vaske hendene når jeg har gnukket på bikkjer, tatt i tørre klær (tøymykner er bra), blitt svett eller fått noe på hendene. Ikke på en forstyrra måte altså, men jeg kjenner at det "er der", liksom.

Å ta i dørhåndtak på offentlige doer (eller håndtak i offentligheten generelt, når man ser hvor uhygieniske en del er) er bare ekkelt, så det bruker man albuen eller jakkeermet til.

Og mange, mange fler, helt sikkert. Jeg bare kommer ikke på dem fordi jeg er opptatt med å tenke på at jeg må begynne å sjekke doen også for langbeinstygginger (takk, du som skrev det! :baby: ).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en irriterende greie med å sukke mye. for folk som ikke kjenner meg, så kan jeg virke sliten og oppgitt hele tiden. Fordi jeg offer så mye. Men jeg bare gjør det, sånn uten grunn! Sukk og huff og offameien :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Klumper i yoghurt er uspiselig, og jeg unngår å kjøpe yoghurt hvor det er vanskelig å plukke dem vekk. De store jordbærklumpene i jordbærsyltetøy likedan, og her hjemme tar jeg enten syltetøyet rundt dem, eller kjører stavmixeren igjennom det til det er ei fin klumpefri smørje.

- Sokker skal på riktig fot. Og ja, jeg merker om jeg har tatt de på "feil" etter vask. :aww: Forøvrig så kan ikke sokker som har blitt tatt av foten brukes igjen, selv om de ikke er mange timene gamle (gjelder selvsagt ikke om jeg har tatt de av pga de er satt på feil fot :P ). Ja, jeg har mange sokker og de vaskes fryktelig ofte. :lol: Ullsokker går det bra med, for de er veldig sjelden helt innerst på foten med mindre jeg skal på langtur i kulda. Føtter er ellers skrekkelig ekle, og å ta på andres er så utenkelig som det kan få blitt! Fotterapeut er ikke mitt yrke for å si det sånn. :P

- Dorullen skal henge ut.

- Riktig rekkefølge på taco: tortilla, saus, salat, mais/tomat/agurk (de er jeg ikke så nøye med hvordan ligger), deretter kjøtt og så ost (må jo "smelte"), og til slutt er det rømme eller kesam.

- Jeg får noia av offentlige toaletter hvor det ikke er tørkepapir for hender. En ting er at håndtørkere som regel er ubrukelige og det tar hundre år før hendene er tørre, en annen at jeg tviler på hvor mye mer hygienisk de er. Og uten papir har jeg da ikke noe å bruke mellom hendene og dørhåndtaket, og heller ikke noe å skru av vannet med (for der og kan det være litt av vært av bakterier!). Bruker da albuen til begge deler, men foretrekker papir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Dorullen må henge ut - jeg og sjefen min har en liten kamp på gang for tiden, hvor hun snur den inn og jeg snur den ut. Men den MÅ henge ut. MÅ!

- Liker ikke gå på streker på veien, og hvis jeg går på kumlokk må jeg helst slå meg selv tre ganger på skulderen. Det er helt teit, men da jeg var liten mente vi at hvis vi tråkket på kumlokk kunne vi ikke si et ord før noen hadde slått oss tre ganger på skulderen, ellers betydde det ulykke!

- Jeg er sånn som IW - jeg må spise litt av alt jeg har på tallerkenen så det blir jevnt, jeg liker IKKE å ha igjen masse kjøtt og ingen poteter f.eks. Yikes!

- Må ha dynen riktig vei ... Hvis knappene er på kortsiden må den alltid ligge nederst i sengen.

- Snur puten over så jeg sover på den kalde siden :heart:

- Hvis det er fluer i huset kan jeg ikke gå fra et glass og så drikke av det senere. Da må det vaskes. Tenk om fluene har sittet på det! (Same goes for mat, tallerkener, bestikk og så videre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn utenom det, så har jeg tydeligvis ingen store diller :P Jeg er opptatt av at penger skal ligge riktig vei, hodene skal vende samme vei, og man har minst først og størst sist - altså begynner man med en 50-lapp og ender med enn 1000-lapp (for de som har sånt :P ).

Åh! Det må jeg også gjøre. Men det er fordi der jeg jobbet tidligere og IKKE gjorde det, så fikk man "tilsnakk", til at jeg gjorde det automatisk til slutt. Og jeg gjør det enda, selv om jeg sluttet for en god stund siden, men det sitter liksom der i hodet mitt. :lol:

Jeg kom på en annen sær ting også, men det tror jeg egentlig bare har blitt en greie etter hvordan jeg bodde før, og hvordan skoene mine alltid var plassert. Men jeg må alltid ta på høyreskoen først. Det er ikke krise om det ikke går den veien, altså, men høyreskoen må alltid på først om det er mulig. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fælt mye diller det var her da :D

Jeg har bare en som jeg er litt oppmerksom på selv: Jeg lukter på det meste, dette pga at når jeg var liten var det ingen som skjønte at jeg nesten ikke hadde syn- jeg brukte alle de andre sansene mine istedet.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Dere kan jo ikke spise taco.. Rekkefølgen er: Kjøtt, tacosaus,(tomat), mais, salat, rømme og ost, uansett om det er tortilla, skjell eller tubs.

Ellers har jeg ingen tvangstanker eller handlinger som tydeligvis en hel haug med folk her har. Ikke rart dere syns Psyk underholdning er morsomt, det får jo dere til å fremstå som glansa papir :D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers har jeg ingen tvangstanker eller handlinger som tydeligvis en hel haug med folk her har. Ikke rart dere syns Psyk underholdning er morsomt, det får jo dere til å fremstå som glansa papir :D :D :D

:lol:

Og jeg tror kanskje det er nok at min kjære ler av tingene mine, så jeg melder pass i denne tråden :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...