Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juli


Caroline
 Share

Recommended Posts

Har gått løs på hagen med hekksaks. Pause nå, saksa er gammel og tung. Må bare få gresstrimmeren til å funke igjen så vi kan få tatt et berg av brennesler, så er vi klar for å få satt opp gjerde i morgen. Blir så bra å slippe å ha Uno i langline :P

@Kaja :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fin dag 

Godt mulig noen av dere tenker dårligere om meg nå, men jeg har lyst å dele likevel... I dag fikk jeg bekreftelse på at jeg er ferdig med frivillig gjeldsordning  Nå gleder jeg meg stort til sånn

Da er bursdagsgave nummer to hentet! Si hei til Goliat

Posted Images

Nå får vi endelig solgt mazdaskiten. Fy søren så mye vi har tapt på den bilen! Angrer egentlig på at vi ikke bare reparerte den i utgangspunktet, men det er for sent nå... Og det er mulig at vi hadde endt opp med å reparere den enda flere ganger om vi hadde gjort det. Aldri mer mazda! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg synes også at det har vært en flott sommer. Noen merker seg det gode været og glemmer resten, mens surpompene gjør omvendt. Jfr. halvfulle og halvtomme glass.

Godt vi er flere da :D   Jeg er jo ikke akkurat alltid sprudlende positiv til alt :lol: Men været er jeg tydeligvis positivt instillt til. Kan vel hende jeg merker det mer da, siden jeg er mye ute og driver med dyr og barn, men kan holde meg inne i drittvær. :ahappy: 

 

Satt opp et bur til, begynt på et nytt, kake i ovnen, fanget siste løsgjengerkaninen. Nå gjemmer jeg meg litt for sola og håper barnet har tenkt å leke med tanten sin en stund til. Er sååååå digg at de har funnet tonen endelig, og tanten ikke løper og gjemmer seg hver gang jeg er i nærheten. I dag tok lillemor bestefaren i handa og sa at de måtte gå inn og finne tante :wub: 

 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne sommeren har jo vært aldeles fortreffelig faktisk, det er nesten sånn at jeg har vært bekymret for at det har vært litt lite nedbør og dermed fare for at brønnen min får litt redusert vanntilførsel, men så langt har det gått bra :). Også elsker jeg den lille rare hagen min. Jeg er skikkelig imponert over at blomstene i balkongkassene mine fortsatt står i full blomst, og ikke ser ut til å ta kvelden riktig ennå. Det hjelper sikkert at jeg kniper av visne blomster også. Jeg gjorde forresten det på en stor potteplante nå, den så skikkelig begredelig ut og hadde bare to blomster igjen, resten var bare avblomstra og visne. Etter at jeg rydda opp, fjernet alle visne og tørka blomster, har den nå satt masse nye knopper :). Også har rosebusken min også satt knopper plutselig! Jeg var jo bekymra for den siden jeg knakk masse røtter på den da jeg plantet den, men den har åpenbart kommet seg nå. Klematisen blomstrer også som bare rakker'n... og en bitteliten potteplante som var så godt som død, har gjenoppstått fra de døde etter at jeg fjernet alle døde stengler og blomster - nå ser den fresh og fin ut igjen med sine bittesmå, gule blomster :) 

Nå har hundene fått ormekur og de har begge fått seg en dusj... NÅ er de rene og pene igjen - og lukter godt :) . Da er vi vel klare for tur til Sverige i morgen  :)

13724005_1401592419867963_45004957416058 

 

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

....sitter jeg hører på en fortelle at hun ønsker seg ordentlig hund igjen. Hun har dachs nå og den likte ikke gå tur. Klarte ikke henge med når de gikk skiturer i løype og orker svært lite. 

Altså en jakthund som ikke orker tur i skogen. Rett før jeg kom med ett lite utbrudd om at den kanskje skulle en tur til veterinær å sjekke ryggen sin eller noe.  Biter det i meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Ferie er å gjøre noe annet, ja. Det har gått i ett kjør i to uker, og jeg har knapt vært innafor døra. Så da var vi hjemme igjen, og jeg har pakka ut en million handleposer. Det var jo nemlig salg overalt.

Nå skal jeg sitte stille i et par minutter, før jeg skal gå løs på plenen og støvsuge huset. Om jeg orker å begynne med å vaske og male muren i stua i kveld eller venter til i morgen, får vi se på.

Bizi er fornøyd med ferien, hun har blitt dullet med og spist indrefilêt, kotelett og diverse annet hun aldri får av meg. 

Vi har trent på at hun skal kjede seg uten å pipe, så mens jeg lå med hodet over bryggekanten og fiska krabber, satt hun på bryggekanten og gjorde nada. Det går veldig fremover synes jeg.

Det var mye flått, med flåttmiddelet fra dyrebutikken fungerte faktisk, og reduserte flåttmengden til nesten ingen.

Nå må jeg snart se å få ut finger'n og få bestilt time til AD/HD røntgen.

Til uka, kanskje. Må vel betale inn til dogweb og få betalingen registrert der før jeg kan bestille den timen.

Så bør jeg vel snart gå gjennom permen med Timmy helsebok og papirer, og gi beskjed til dyreidentitet om at han er død. NKK må vel også få beskjed. Det har jeg utsatt med vilje, men det er vel på tide å se litt på det nå. Snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, SoppenCamilla skrev:

Whippeten min overraska meg i går, faktisk! For det første så har jeg jo ikke egentlig vært noe flink til å sosialisere i bymiljø, vi har jo kosa oss så fælt her inni skogen. Så han var i byen for første gang for noen uker siden, og da likegreit Bergen sentrum. :P Men nå spiller vi jo Pokèmon Go, og da må vi inn til byen, så da får han bare bli med. I går dro vi først innom ei med whippet som skulle gi bort masse fine halsbånd ( :wub: ), og da fikk han løpe løs i hagen dems, sammen med den andre whippeten. Og han kom faktisk med en gang jeg ropte! Selv om det var høner og vaktler rett der! Vaktlene var litt mer spennende, så han måtte tenke seg om litt, men kom da også. De var bura inne, da. Hvis ikke hadde han ikke kommet. :lol: Og da vi dro ned til byen, så gikk han nesten fint i båndet, og da vi satte oss i parken for å spille, så la han seg bare! Hæ? Pipe-mase-bikkja som lider mest av alle når ingenting skjer LA SEG? Hva er dette? Er han sjuk, eller begynner han å bli voksen? :lol: Det ble også mini-hundetreff ved et pokestop, med Skip, to dalmatinere, en cavalier-valp og en gigantisk huskyaktig blanding (tror jeg). Kos! 

Ellers: Hei, sonen! :D Long time, no see! 

 

Eller så er han bare lik søstera si.. Hun oppfører seg eksemplarisk på utstillinger osv.. Men hjemme er hun innimellom dritten altså :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusungene vi har hatt i fosterhjem i fire uker reiser allerede neste uke :o Det kommer til å bli ekstremt tomt her, nå er det fire små turbotroll som lager et lite ******* hver gang de er våkne :D"Håper" (det beste er jo selvsagt at det ikke er behov for det!) at vi får inn noen nye snart, for det er så fantastisk gøy. Er så gøy å ha nye eiere på besøk også, alle pusungene som er her kommer til helt fantastisk flotte, nye hjem. Og det er veldig ok å ha en finger med i spillet når de velger nye eiere, da vet jeg at bebisene "mine" får det bra :D 

Og jeg sitter og snoker på finn.no etter Tesla. Vi har fått innvilget lån flere steder, og det ser faktisk ut som vi sparer penger på å kjøpe en Tesla i forhold til å ha en diesel og en bensinbil som begge drikker mye, begge er mye på verksted og vi betaler helt latterlige summer i bom. I tillegg er Tesla helt fantastisk å kjøre, og vi kan kjøre langt uten å bekymre oss så alt for mye om vi har penger til det :D Vi kommer til å beholde Touranen da, må ha en bil med hengerfeste som er "dyrebil". Blir ikke aktuelt i morgen akkurat (med mindre vi finner en som er et skikkelig kupp...), vi skal kunne nedbetale på lånet uten å måtte spise nudler så må betale ned litt dumme smålån først. 

Også må vi se hvor mye taket kommer på først :sleep: Skal bytte tak på huset, det er helt latterlig hvor stort spenn det er på priser! 
Noen skal ha 85.000, andre skal ha 200.000+. 85.000 høres litt for godt ut til å være sant, og vi skal være veldig nøye med å velge snekker denne gang. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Siri skrev:

Denne sommeren har jo vært aldeles fortreffelig faktisk, det er nesten sånn at jeg har vært bekymret for at det har vært litt lite nedbør og dermed fare for at brønnen min får litt redusert vanntilførsel, men så langt har det gått bra :). Også elsker jeg den lille rare hagen min. Jeg er skikkelig imponert over at blomstene i balkongkassene mine fortsatt står i full blomst, og ikke ser ut til å ta kvelden riktig ennå. Det hjelper sikkert at jeg kniper av visne blomster også. Jeg gjorde forresten det på en stor potteplante nå, den så skikkelig begredelig ut og hadde bare to blomster igjen, resten var bare avblomstra og visne. Etter at jeg rydda opp, fjernet alle visne og tørka blomster, har den nå satt masse nye knopper :). Også har rosebusken min også satt knopper plutselig! Jeg var jo bekymra for den siden jeg knakk masse røtter på den da jeg plantet den, men den har åpenbart kommet seg nå. Klematisen blomstrer også som bare rakker'n... og en bitteliten potteplante som var så godt som død, har gjenoppstått fra de døde etter at jeg fjernet alle døde stengler og blomster - nå ser den fresh og fin ut igjen med sine bittesmå, gule blomster :) 

Nå har hundene fått ormekur og de har begge fått seg en dusj... NÅ er de rene og pene igjen - og lukter godt :) . Da er vi vel klare for tur til Sverige i morgen  :)

13724005_1401592419867963_45004957416058 

 

For et fantastisk bilde! Hund og hage, det er livet! :lol:

 

1 minutt siden, Paranomia skrev:

Pusungene vi har hatt i fosterhjem i fire uker reiser allerede neste uke :o Det kommer til å bli ekstremt tomt her, nå er det fire små turbotroll som lager et lite ******* hver gang de er våkne :D"Håper" (det beste er jo selvsagt at det ikke er behov for det!) at vi får inn noen nye snart, for det er så fantastisk gøy. Er så gøy å ha nye eiere på besøk også, alle pusungene som er her kommer til helt fantastisk flotte, nye hjem. Og det er veldig ok å ha en finger med i spillet når de velger nye eiere, da vet jeg at bebisene "mine" får det bra :D 

Og jeg sitter og snoker på finn.no etter Tesla. Vi har fått innvilget lån flere steder, og det ser faktisk ut som vi sparer penger på å kjøpe en Tesla i forhold til å ha en diesel og en bensinbil som begge drikker mye, begge er mye på verksted og vi betaler helt latterlige summer i bom. I tillegg er Tesla helt fantastisk å kjøre, og vi kan kjøre langt uten å bekymre oss så alt for mye om vi har penger til det :D Vi kommer til å beholde Touranen da, må ha en bil med hengerfeste som er "dyrebil". Blir ikke aktuelt i morgen akkurat (med mindre vi finner en som er et skikkelig kupp...), vi skal kunne nedbetale på lånet uten å måtte spise nudler så må betale ned litt dumme smålån først. 

Også må vi se hvor mye taket kommer på først :sleep: Skal bytte tak på huset, det er helt latterlig hvor stort spenn det er på priser! 
Noen skal ha 85.000, andre skal ha 200.000+. 85.000 høres litt for godt ut til å være sant, og vi skal være veldig nøye med å velge snekker denne gang. 

Vær uhyre forsiktig med hvilken håndverker dere velger! Hvis de beste, med mesterbrev, ikke har tid så spør om de kan anbefale noen andre. Taket mitt kostet et sted mellom 200 og 300 K, jeg er evig glad for at jeg ikke tok sjansen på å bruke en gjeng billige polakker. De fikset taket på et lite overbygg jeg har, og håndverkeren som tok hovedtaket sa at det de gjorde måtte gjøres om igjen, det ville ikke holdt den første vinteren en gang. Det kan bli veldig veldig dyrt å ta billige snarveier. Det finnes helt klart dyktige polakker, det er ikke det jeg mener, men det finnes mange luringer også, og det føres ikke noen form for kontroll med de som tar på seg sånne oppgaver.

Jeg har kutta opp 1/3 rosebusk i småbiter og stappa den i en svartsekk. Roserust må ut av hagen. Gidder jeg å dra en tur til byen nå, eller skal jeg vente til i morgen tro?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Utrolig trist å høre @Kaja :hug:

Så det er du som har fått alt finværet @Siri? Du kunne vel delt LITT med oss i vest som står i fare for å drukne om vi kikker opp? :lol:

Holder fortsatt på å mote meg opp til hovedturen. 

Det regner litt mindre nå så muligens blir det en lang tur om en times tid. Så lenge det ikke er fare for å drukne så går det fint :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå venter jeg på at kake nr to skal bli ferdig i ovnen, så skal jeg gå og legge meg nedpå en time eller tre - hodet mitt mener at det må sprenges innenfra :aww: Jeg er ikke helt enig, men jeg har visst ikke stemmerett. Men hey, jeg har imigranpen, tror jeg vinner. Håper jeg. :aww:  Bare bli ferdig kake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

For et fantastisk bilde! Hund og hage, det er livet! :lol:

 

Vær uhyre forsiktig med hvilken håndverker dere velger! Hvis de beste, med mesterbrev, ikke har tid så spør om de kan anbefale noen andre. Taket mitt kostet et sted mellom 200 og 300 K, jeg er evig glad for at jeg ikke tok sjansen på å bruke en gjeng billige polakker. De fikset taket på et lite overbygg jeg har, og håndverkeren som tok hovedtaket sa at det de gjorde måtte gjøres om igjen, det ville ikke holdt den første vinteren en gang. Det kan bli veldig veldig dyrt å ta billige snarveier. Det finnes helt klart dyktige polakker, det er ikke det jeg mener, men det finnes mange luringer også, og det føres ikke noen form for kontroll med de som tar på seg sånne oppgaver.

Jeg har kutta opp 1/3 rosebusk i småbiter og stappa den i en svartsekk. Roserust må ut av hagen. Gidder jeg å dra en tur til byen nå, eller skal jeg vente til i morgen tro?

Vi skal være veldig, veldig forsiktig. Brent oss på det to ganger allerede ;) Vi har et bittelite hus og ikke hele taket må byttes (kun taket på hovedhuset, ikke taket på påbygget) så 100-150.000 bør ikke være umulig å få til. Det er også der tilbudene til de fleste ligger. Mens noen priser seg helt ut :P De billigste har vært en gjeng polakker men det er helt uaktuelt å ha dem, de bygget huset til naboen og var kjempeflinke - men de kalte meg fuckings bitch flere ganger da jeg ba de flytte bilen sin så jeg kunne komme meg ut av oppkjørselen så da utgår det gitt. Og det var faktisk etter vi hadde hatt de på befaring her ;P  

Vi har blitt lurt av to norske, gode etablerte firmaer så jeg kjenner at jeg ikke stoler på noen lenger :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Paranomia skrev:

Vi skal være veldig, veldig forsiktig. Brent oss på det to ganger allerede ;) Vi har et bittelite hus og ikke hele taket må byttes (kun taket på hovedhuset, ikke taket på påbygget) så 100-150.000 bør ikke være umulig å få til. Det er også der tilbudene til de fleste ligger. Mens noen priser seg helt ut :P De billigste har vært en gjeng polakker men det er helt uaktuelt å ha dem, de bygget huset til naboen og var kjempeflinke - men de kalte meg fuckings bitch flere ganger da jeg ba de flytte bilen sin så jeg kunne komme meg ut av oppkjørselen så da utgår det gitt. Og det var faktisk etter vi hadde hatt de på befaring her ;P  

Vi har blitt lurt av to norske, gode etablerte firmaer så jeg kjenner at jeg ikke stoler på noen lenger :lol: 

Å finne gode håndverkere er vanskelig og frustrerende. Da jeg ble alene og skulle starte på husrenovering ante jeg ikke hvor og hvordan jeg skulle lete. Sønnen til naboene mine har byggfirma, jeg satset på at jeg kunne stole på han siden foreldrene er fantastiske mennesker. :lol: Det viste seg heldigvis at sønnen også er en solid fyr, har ikke angret et sekund på at han fikk takjobben. Han skal få være snekkeren min i framtida også. Håper dere er like heldige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Kaja skrev:

En hund mindre, avgjørelsen har vært tatt en stund men det var tøffere enn jeg trodde. 

Hun fikk spise seg mett på tørrfor (hun elsker det over det meste annet) og tre!! store leverposteibokser før hun vandret. 
Nå skal hun hjem og begraves i hagen <3

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Å finne gode håndverkere er vanskelig og frustrerende. Da jeg ble alene og skulle starte på husrenovering ante jeg ikke hvor og hvordan jeg skulle lete. Sønnen til naboene mine har byggfirma, jeg satset på at jeg kunne stole på han siden foreldrene er fantastiske mennesker. :lol: Det viste seg heldigvis at sønnen også er en solid fyr, har ikke angret et sekund på at han fikk takjobben. Han skal få være snekkeren min i framtida også. Håper dere er like heldige!

Ja det er veldig vanskelig :/ Begge de tidligere gangene har vi lest masse positive omtaler også viser det seg at vi blir lurt. Og i ettertid er det mange som er sååå fornøyde, og mange som er misfornøyde. Vi vet heldigvis litt mer hva vi skal se etter nå, etter å ha tapt alt for mye penger på håndtverkere som ikke holder avtaler. 
Problemet med tak er at vi vet det er råte, men vi vet ikke hvor mye. Så er ingen som tør å gi oss en fastpris før de har åpnet opp hele taket... 
Det firmaet som var mest aktuelt er f.eks helt uaktuelt etter de var her. Firma med mange ansatte, fagbrev, kjenner han ene som jobber der veldig godt og de har masse positive omtaler. Han som skulle gi oss en pris kom med bussen fordi han hadde mistet lappen. Egentlig ville han ha oss til å sende mål via epost fordi han slet med å komme seg hit, men det er ikke vårt problem. Han oppdager ikke råte via en epost, han vet heller ikke hvor mye som må fikses eller hva som ikke må tas. Det vet ikke vi heller, vi er ikke snekkere. Med 10 ansatte og like mange firmabiler bør da i det minste kunne komme på befaring. Etter den eposten sa vi egentlig at det var helt uaktuelt og at han ikke trengte å komme, men han ville komme likevel. Ble enda mer uaktuelt etter han hadde vært her, han kan sikkert sakene sine men det viste han svært dårlig. 

Er en vi fikk en skikkelig god følelse av da, han var her da vi hadde befaringsrunde sist også (for to år siden) så nå skal han komme på nytt også får vi se. 
Syntes vi trenger litt flaks nå, så krysser fingrene for en ordentlig håndtverker som virkelig kan sakene sine :D 

Snakker om flaks, husker ikke om jeg har skrevet det her før men gubben var på verksted med bilen sin for å bytte registerreima, det var like før den røyk! Vi pleier ikke å ha flaks :lol: Og dette gikk på hengende håret :D Bilmekanikeren sa det var et mirakel at den ikke røyk på vei inn på verkstedet. Note to self: bytte den når det trengs, ikke kjøre 50.000 mer :sleep: 

Pappa lurte på hva jeg ønsket meg til bursdag. Tatovering, motorsag og penger til sydentur. Han klager alltid på at jeg aldri bruker penger på meg selv, så da syntes jeg tatovering er midt i blinken :D 

Og jeg har vært i kontakt med en som skal (forhåpentligvis) sette opp strømgjerde til Ida her. Den grisen går meg på min siste nerve noen ganger altså. Hun tar fart og bryter seg gjennom gjerdet selv om jeg sitter og ser på. Så nå ender det med at jeg står og nistirrer på henne når hun er ute i hagen, det fungerer ikke i lengden. Optimalt sett burde hun vært ute og rusla hele dagen, nå er hun bare ute når jeg har tid og ork til å nistirre eller gå tur med henne. Det er ikke nok utetid! Et halvt mål tomt er tydeligvis ikke nok, er mye bedre å gå rett på utsiden av gjerdene. Hun har ikke sjekket ut hele inngjerdingen engang, er ikke interessant det. Mye bedre på utsiden :sleep: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk resultatene for HD avlesningen for Pigg nå, han fikk C hofter på begge sider. Hadde jeg faktisk ikke trodd sånn bildene så ut, men han har nå de hoftene han har. Når vi tok bildene sa veterinæren at han ikke kom til å få noen problemer med å leve med de hoftene samme hvilken diagnose han fikk, og det regner jeg med at stemmer. 

Er det noen av dere som vet om man får registrert norsk avlesning i SKK, tenker i hovedsak på avelsdata slik at oppdretter får kullstatistikken sin iorden. Har en vag hukommelse om at noen sa at det var ganske ukomplisert, men at det andre veien (til NKK) var umulig... men kan godt hende jeg husker feil ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at det er en veldig god sommer! For alle andre er dette helt fantastisk, men jeg synes for en gangs skyld at det er grusomt at det er så varmt :hmm: Har ikke noen shorts som passer meg nå heller, og babyen skal ikke være i direkte sollys. Jeg foretrekker standard trøndersommer i år, faktisk. Gi meg 13 grader og overskyet, så jeg kan ta på meg bæresjal og tusle i skogen uten å få heteslag :) 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
11 minutter siden, Turb skrev:

Fikk resultatene for HD avlesningen for Pigg nå, han fikk C hofter på begge sider. Hadde jeg faktisk ikke trodd sånn bildene så ut, men han har nå de hoftene han har. Når vi tok bildene sa veterinæren at han ikke kom til å få noen problemer med å leve med de hoftene samme hvilken diagnose han fikk, og det regner jeg med at stemmer. 

Er det noen av dere som vet om man får registrert norsk avlesning i SKK, tenker i hovedsak på avelsdata slik at oppdretter får kullstatistikken sin iorden. Har en vag hukommelse om at noen sa at det var ganske ukomplisert, men at det andre veien (til NKK) var umulig... men kan godt hende jeg husker feil ;) 

Æsj kjedelig. Men en c hofte har aldri plaget noen kelpie jeg vet om. Ellers kan man alltid også omrøntge :) 

og nei, har ikke fått registrert resultatet i Sverige heller.  Kun viss han har kull i Sverige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, JeanetteH skrev:

Æsj kjedelig. Men en c hofte har aldri plaget noen kelpie jeg vet om. Ellers kan man alltid også omrøntge :) 

og nei, har ikke fått registrert resultatet i Sverige heller.  Kun viss han har kull i Sverige. 

Søren, hadde håpet for oppdretter sin del at jeg fikk sendt inn veterinærregistreringene til hunddata. Måtte jo være enklest for henne å få all kullstatistikken på et og samme sted. Jeg prøver når jeg får AD resultatene og ser hva de sier.

Ja litt kjedelig, men for å være helt ærlig hadde jeg bestemt meg før jeg fikk resultatene at uansett hva han endte opp med så kom jeg til å behandle ham som om han var fri. Han er ikke en hund man begrenser, da tror jeg vi begge kommer til å gå på veggen og begynne med selvskading :P så ev litt oftere sjekker hos fysio og kiropraktor enn det jeg ellers hadde gjort, ellers kommer han til å leve normalt (ev så normalt som en kelpiegalning kan :P ). Han er ikke noen tung hund og han er godt musklet så jeg tror ikke han kommer til å få noen problemer med det. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.7.2016 at 1:23 PM, Wednesday skrev:

Det bilhavariet blir bare verre og verre :cry: Nå har jeg klart å begynne å grine i telefonen med Viking også. Viser seg jo at gjensidige ikke dekker veihjelp med Viking, bare Falch. Og det fikk jeg ingen beskjed om, for da hadde jeg heller ringt Falch. Så nå sitter jeg med en diger regning og en ubrukelig forsikring og ingen bil, for den ble vraka i dag.

Og med alt annet som har skjedd i det siste, så må det vel være nok snart!

Jeg har aldri hatt noe problemer med at gjensidige ikke dekker viking, og det er mer enn en gang jeg har trengt veihjelp for å si det sånn.. Men kanskje det har noe med at viking finnes her i bygda, mens falch er en halvtime unna..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, JeanetteH skrev:

....sitter jeg hører på en fortelle at hun ønsker seg ordentlig hund igjen. Hun har dachs nå og den likte ikke gå tur. Klarte ikke henge med når de gikk skiturer i løype og orker svært lite. 

Altså en jakthund som ikke orker tur i skogen. Rett før jeg kom med ett lite utbrudd om at den kanskje skulle en tur til veterinær å sjekke ryggen sin eller noe.  Biter det i meg..

Er det en jakthund da? Det er jo ikke sånn at dachs er dachs :P Mange av rasene/linjene er jo bare ubrukelige miniatyrer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi vært på "hundeslipp-tomta" og seeko har fått lekt med andre hunder. Lekt med en border collie og en berner sennen valp på 6 mnd. Men det kjekkeste var at han fikk leke med en malamutehann 1,5 mnd yngre enn seg. Var ganske heftig lek. ☺ men var drøy størrelseforskjell ?☺

 

 

20160729_172135.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Du kan prøve Kim Salomonsen på facebook. Det er den eneste oppdretteren av rasen i Norge. Det er en litt større rase i Sverige.
    • Hei og hopp, alle sammen! Nå trenger jeg hjelp av det såkalte "sonen-orakelet".  Noen som har erfaring med hund med artrose her? Hvordan utartet det seg hos din hund(er)? Hvilke tilskudd anbefales? Hva bør ett godt fortilskudd inneholde? Tenker da spesifikt tilskudd til ledd. Han får laksolje i maten hver dag, og får nå Fish4dogs laks  Jeg mistenker at Alvin har begynnende artrose i høyre framlabb. Mer spesifikt i de to mellomste tærne på høyre frambein. Jeg har sett at han har vært små-halt, av og på over en 7 - 10 dagers periode nå. Spesielt når vi går på vei med grus. Etter en helt ordinær, rolig morgentur i morges gikk han på tre bein, etter at han hadde slappet av på sofaen ett par timer. Jeg har klemt og strukket, massert og sjekka beinet/skuldra på nevnte bein, og det er først når jeg legger press på de midterste tærne, spesielt underfra og innimellom de to midterste tærne, han hyler i smerte..  Han fikk en tissetur i stad, og da gikk han så og si normalt. Når jeg prøvde å spre tærne på labben hylte han, og begynte med haltinga igjen.. Han brukte alle fire beina men halta tydelig.  For cirka tre uker siden begynte jeg å gå mye turer i skogen, noe som muligens ble en brå overgang fra årets vinter"dvale"? (han har vært i aktivitet gjennom hele vinteren, bare ikke turer i ulendt terreng). Kan disse turene utløst en eller annen infeksjon eller "starta" artrosen? Søndag for to uker sida gikk vi 15km tur i ganske heftig terreng og jeg så null tegn til at han hadde vondt.. På søndag gikk vi over 1km spor i ulendt terreng, merka ingenting. Han vil være med ut på tur. Spiser som normalt. Slikker seg ikke (annet enn rengjøring). Tygger ikke på beina. Roer seg fort på natta. Er ikke hoven i leddene.. Hva tenker dere dette kan være?  Alvin er en amerikansk bulldog, han blir ni år til høsten. Fri for AD/HD. Forholdsvis nylig operert i munn, trukket ut seks tenner. Sist operert 11.04.24. Ellers frisk og rask. Skal selvfølgelig kontakte dyrlege 
    • jeɡ tror beɡɡe deler kan bli et problem. Det er mye avel på nevnt rase, så kommer sikkert et alternativ, men tidsmessig hadde dette vært optimalt
    • Det er jo ikke en veldig vanlig rase, og meg bekjent ingen på forumet som har hatt det noen gang. Jeg møtte én i mitt gamle nabolag. Jeg ville prøvd raseklubb (enten om det finnes i Norge, eller fra hjemlandet) eller rasegrupper på facebook.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...