Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juni


Teserere
 Share

Recommended Posts

3 timer siden, HeleneFS skrev:

Drar til Oslo i morgen, noen som har tips til rimelig parkering ved Oslo S eller noe som kan kan gå til, kan fint gå 20min.

Sist jeg var i Oslo og skulle parkere lenge i sentrum, ble jeg av hotellet vi bodde på anbefalt Oslo S parkeringshus, at det var billigere enn andre p-hus. Det var 350 kroner per døgn, og 35 kroner halvtimen.

Ellers er det mange som anbefaler å parkere ved et kjøpesenter, og ta bussen/t-banen inn, det kommer jo an på hvor fleksibel og effektiv du vil være. Jeg reiste med høygravid dame, så vi ville ha kort vei til bilen om hun trengte jordmor.

2 timer siden, Raksha skrev:

Joa, men blir langt ned til blomstene da :lol: For du må ha et par tre høyder tenker jeg. To er hvertfall akkurat i laveste laget til å sikre at ikke Lupin får tissa oppi. Nå går ikke mine løs i vekstsesongen så er ikke et stort problem, men plutselig så har han sikta seg inn i et uoppmerksomt øyeblikk. :aww: 

Også er jo beddene større enn arealet til en pallekarm, så det vil se tåpelig ut med et par pallekarmer satt midt i beddet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Raptus får flytte til Langedrag! ! Vi er så glade nå at vi har ikke ord!! 

Mange som fortjener klemmer, gratulasjoner og mye jeg gjerne skulle svart på her og der, men tiden strekker ikke til.   Vi hadde en fantastisk dag på lørdag og alt ble veldig bra. Stemningen

Jeg har lappen  Kunne hatt den i 10 år allerede om jeg ikke hadde vært så treig, men bedre sent enn aldri  Så får vi se om jeg tør å kjøre alene, da    

Posted Images

25 minutter siden, AnkiogBonita skrev:

Noen som veit programmet for NKK Trondheim? Hvilke raser som skal lørdag og søndag.

Det er ikke lagt ut enda, men fordelingen av raser pr dag finner du på dommerlisten :)

http://web2.nkk.no/no/konfigurasjonsmappe_forside_og_rammeverk/forside/snarveier/dommerlister/dommerlister/

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tror jeg faktisk valpen har alt han trenger når han kommer hit! Jeg bestemte meg for at jeg ikke skulle kjøpe skikkelig seng før han ble stor, siden han sikkert har tenkt til å tygge litt på det meste her, men så kom jeg nå hjem fra en Sverige-tur med en biabed likevel :aww: Men nå kommer jeg ikke på mer vi må ha altså... Bortsett fra muligens noen gensere som er litt større enn den jeg allerede har kjøpt. Han vokser sikkert fort.

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det sommerferie :ahappy: Kråkediplom fikk jeg også, og mine kolleger kjenner meg godt, for sitatet på diplomet er følgende:

Dogs are our link to paradise. They don't know evil or jealousy or discontent. To sit with a dog on a hillside on a glorious afternoon is to be back in Eden, where doing nothing was not boring--it was peace.” - Milan Kundera

13521962_10153767872096985_4567626733606

Men tirsdag neste uke skal jeg ha veiledning på masteroppgaven. I dag skal jeg ikke gjøre stort, men resten av uka vet jeg hva jeg har og gjøre :P 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ugh, hele dagen har gått til klubbarbeid - først nå fikk jeg tid til frokost. Nå skal jeg ta en dusj, før jeg skal avslutte noe for @Line

Hvis det kommer en telefon, melding, mail eller PM med noe klubbrelatert nå, så er jeg døv og blind.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
16 timer siden, Pixie skrev:

Jeg har begynt å glede meg til hund nr 2, så jeg kan få en sjanse til å gjøre riktig alt jeg gjorde feil i begynnelsen med Uno. Kontakt, kontakt, kontakt. 

1) Gubben vil fortsatt ha rottweiler. Jeg har gjort det helt klart at det er fullstendig 2) uaktuelt med mindre han gjør en solid innsats for å lese seg opp på mer moderne hundetrening og er villig til å legge ned MYE jobb med valpekurs, sosialisering, miljøtrening osv osv. En rottweiler, oppdratt slik han har deltatt med Uno, ville vært en tikkende bombe som ville bestemme alt selv. 2b) Det skjer ikke at det kommer rottweiler i hus med hans nåværende holdninger og manglende engasjement til hundetrening.

Jeg og Uno er ferdige med grunnkurs lydighet :) Hverdagslydighet til høsten, har også meldt interesse for sporkurs :ahappy:

1) :blink: :thumbsdown:

2) Helt enig med deg der! Vil han ha den, så må han også være villig til å jobbe med den. 

2b) Hold fast på den. Hvis han ikke har interesse for hundetrening eller interesse av å sette seg inn i rasen, treningsmetoder, og hvilke aktiviteter som stimulerer hver enkelt best mulig så hjelper det ikke på om han bare har lyst på en rottweiler altså. 

Høres ut som at Uno kommer til å bli godt aktivisert og har det som plommen i egget! 
Og ikke vær så tøff mot deg selv. Det er ikke for sent å rette opp i de tingene du har kommet litt skjevt ut i. Alle gjør feil, uansett om det er 1 eller 10 hunder vi har hatt før. Det største problemet ditt i forhold til hundetrening er definitivt at du ikke stoler nok på deg selv. :)  

6 timer siden, HeleneFS skrev:

Drar til Oslo i morgen, noen som har tips til rimelig parkering ved Oslo S eller noe som kan kan gå til, kan fint gå 20min.

---

Siste arbeidsdag på Flesland i dag!! Har jobbet der i over 5 år så dette blir merkelig....  I går kveld hadde vi "avslutning"  for meg med fjordcruise i Mostraumen, det var utrolig kjekt. Norge er så vakkert!! Spesielt vestlandet :wub:

Så nå baker jeg brownies i lett bakrus. 

Lykke til i Oslo! :) 

 

Sist uke var det mye jobb. Torsdag gikk jeg nesten 2 mil. Ute og delte ut samples på kjeks i gågata. 6 times tråkking på brostein. Det gjorde vondt på slutten av dagen! Og i dagene etter :P 
Søndag var det kun avslapping. Herlig! :) Og det samme var det egentlig i går med unntak av en god tur med gutta. 

I dag har jeg vært på intervju til en renholdsstilling. Bare som sommervikar, men det passer jo helt perfekt :)
Antakelig sikkerhetskurs på fredag, og får jeg plass der blir det opplæring allerede på fredag formiddag/tidlig ettermiddag, og videre opplæring neste uke.  

Veldig fornøyd med at ting ordner seg så bra for tiden :D  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter jeg og lurer på om det er noen Dalmatiner oppdrettere der ute som heter Ida og som har campingbil ...

Jepp, jeg vet, det er jo også noe å lure på på en mandags kveld.

?

Hm ikke som jeg kommer på i farta... men vet om iallefall en eier som heter det. Hvorfor lurer du egentlig? ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Tricolor skrev:

Magisk bil :huh:

Jepp :lol:

3 timer siden, Stine skrev:

Herregud jeg hadde fått noia :lol:

Malt ene delen av vinduene på hytta (pelt ned og tatt med hjem) så det blir kanskje litt lysere der med hvite vinduer enn de lysslukende hytterøde :ahappy:

Jeg fikk noia. Trodde først det var noen inni bilen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Selv om jeg står overfor mitt livs vanskeligste valg når det kommer til hund som skal leve eller ikke leve videre, så må jeg si at livet er godt.

Det er 3,5 uke til ferie. Jeg har vært sammen med begge tantebarna i helgen.

Det har vært bursdagsfeiring i hele helgen, i går, i morgen og til helgen. Feirer meg selv, feirer lærlingen min og feirer min gode venn.

Jeg og Bizi har det helt nydelig, vi koser oss glugg ihjel sammen. Jeg trodde jeg hadde en svært bråkete lapphund, men har funnet ut at når hun er alenehund, så bjeffer hun veldig sjelden. Hun er så herlig, jeg er så glad for at hun er her.

Jeg har handlet baderomsinnredning på IKEA, i morgen begynner jeg å pakke den ut. Pappa holder på å legge tak nå, og badet er nok ferdig i løpet av et par uker. Jeg har aldri sett et så fint bad.:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte å lage falafel nå, men jeg er da så inni granskauen sliten! Er det noen som vil komme og lage dem for meg?

I morgen skal jeg bare på et tretimers kurs om leseutvikling, og så er det sommerferie i uke etter uke! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dilemma! Reise på hytta torsdagmorra og hjem igjen lørdag (siste nattevakt før ordentlig ferie!) Meldt regn både fredag og lørdag.... Jeg reiser jo uansett dit på søndagsmorran... Jeg vil jo dit! Men det er liksom ikke så mye å gjøre hvis det pissregner.... Men jeg vil! Kan ikke bare værmeldinga forandre seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Stine skrev:

Dilemma! Reise på hytta torsdagmorra og hjem igjen lørdag (siste nattevakt før ordentlig ferie!) Meldt regn både fredag og lørdag.... Jeg reiser jo uansett dit på søndagsmorran... Jeg vil jo dit! Men det er liksom ikke så mye å gjøre hvis det pissregner.... Men jeg vil! Kan ikke bare værmeldinga forandre seg?

Meldte du på til Vestnes?

Inne fra tur, med de tre "søte" små... Hva er verre enn ei tispe som nærmer seg løpetid og skal markere overalt. To tisper som nærmer seg løpetid og skal markere overalt. Hva er verre enn sistnevnte? To tisper som nærmer seg løpetid og skal markere overalt, og en valp som virrer overalt, og lager båndsalat! :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første sykkelturen med Pigg unnagjort. Jeg er feig... må finne noen måte å kunne ha ham i bånd mens jeg sykler som gjør at tempoet blir under huttihelvete! Han har absolutt ingen redsel for sykkelen så kaster seg inn foran sykkelen og forsøker å bremse ned så jeg har hugget i bremsene. Men han synes det var supermorsomt at jeg ble med på løpingen hans - han bare yey! Vi løper sammen :D 

Ellers mistet jeg en is på tastaturet på pcn (den royal med lakris som er så god...) nå lukter pcn vagt melk... (kan bli utrivelig om noen dager)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Line skrev:

Meldte du på til Vestnes?

Inne fra tur, med de tre "søte" små... Hva er verre enn ei tispe som nærmer seg løpetid og skal markere overalt. To tisper som nærmer seg løpetid og skal markere overalt. Hva er verre enn sistnevnte? To tisper som nærmer seg løpetid og skal markere overalt, og en valp som virrer overalt, og lager båndsalat! :P 

Nei, jeg droppa det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplever sonisene at det er ekstremt med flått i år? Jeg er jo vant med at det er en og annen når jeg børster Supra etter tur, men nå syns jeg det er ekstremt. Det fester seg jo ikke på henne, siden hun er behandlet med expot, men problemet er at de blir med hjem i pelsen hennes og slipper seg på gulvet hjemme - og det er jo ikke akkurat hyggelig å ha den driten krypende rundt på stuegulvet. 

I dag børstet jeg tre stykker ut av pelsen hennes og i tillegg har jeg funnet fem som krøyp rundt her. Jeg får helt noia :frantics:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, AnnikenK skrev:

Opplever sonisene at det er ekstremt med flått i år? Jeg er jo vant med at det er en og annen når jeg børster Supra etter tur, men nå syns jeg det er ekstremt. Det fester seg jo ikke på henne, siden hun er behandlet med expot, men problemet er at de blir med hjem i pelsen hennes og slipper seg på gulvet hjemme - og det er jo ikke akkurat hyggelig å ha den driten krypende rundt på stuegulvet. 

I dag børstet jeg tre stykker ut av pelsen hennes og i tillegg har jeg funnet fem som krøyp rundt her. Jeg får helt noia :frantics:

Synes det er litt ekstra i år ja. Klarer å plukke av før de fester seg på Aragon som regel. Sjef har flåttmiddel i tablettform, men de biter seg fast, så han har småskorper her og der etter de har falt av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Turb skrev:

Første sykkelturen med Pigg unnagjort. Jeg er feig... må finne noen måte å kunne ha ham i bånd mens jeg sykler som gjør at tempoet blir under huttihelvete! Han har absolutt ingen redsel for sykkelen så kaster seg inn foran sykkelen og forsøker å bremse ned så jeg har hugget i bremsene. Men han synes det var supermorsomt at jeg ble med på løpingen hans - han bare yey! Vi løper sammen :D 

Ellers mistet jeg en is på tastaturet på pcn (den royal med lakris som er så god...) nå lukter pcn vagt melk... (kan bli utrivelig om noen dager)...

Springer i tillegg til bånd festet i halsbåndet for å kunne ha litt mer kontroll? Med gamlefar (som bjeffer bare han ser sykkelen, fordi han elsker det) så bremser jeg masse helt til han roer seg. Han er ikke så rask lenger da, men da får han brukt litt mer krefter også, for han SKAL dra mener han:aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, JeanetteH skrev:

Sonen I'm home :D Litt over 24 timer våken nå, så må straks finne sengen :yawn: 

  Vis skjult innhold

13422281_10157037102090072_6261635553079

 

13406781_10157041175100072_1676985924723

13475110_10157049366300072_1947389531244

13422336_10157037135280072_7732468822737

13403264_10157037137815072_7368964173556

 

Velkommen hjem ! 

Og takk for ferieoppdaten på fb , noe så sjeldent som feriebilder jeg har fulgt med stor interesse! :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...