Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juni


Teserere
 Share

Recommended Posts

Feber og sår hals - hurra... :aww:  Vært ute og satt Bugen på beite, snakket med Lusa og kaniner. Inn for å drikke litt og planlegge "ferie" :D Så skal jeg ut og se om teori og praksis vil snakke sammen når det kommer til utebur. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Raptus får flytte til Langedrag! ! Vi er så glade nå at vi har ikke ord!! 

Mange som fortjener klemmer, gratulasjoner og mye jeg gjerne skulle svart på her og der, men tiden strekker ikke til.   Vi hadde en fantastisk dag på lørdag og alt ble veldig bra. Stemningen

Jeg har lappen  Kunne hatt den i 10 år allerede om jeg ikke hadde vært så treig, men bedre sent enn aldri  Så får vi se om jeg tør å kjøre alene, da    

Posted Images

Damir fikk ny Biabed idag. Det var ikke noe stas,den gamle er jo så fin og god! 

qZwAFk.jpg

 

Han lurte på om jeg bare kødda med han, han kan da ikke bytte seng! 

3wvbSj.jpg

 

Men til slutt skjønte han at senga var klin lik, så da gikk det greit likevel :lol:

Q1hS8H.jpg

  • Like 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Siri skrev:

Men det var jo selvsagt mer drama.... Jeg hadde vært borte på utstillingsplassen med stolen min og stellebagen før jeg skulle ta med hundene inn.. og mens jeg var der, var hundene i vogna - trodde jeg... gjett hva som møtte meg ute på den store plassen der alle hadde sine bobiler og campingvogner? Joda, to sorte, langhåra slamper som gikk rundt og snusa og kosa seg og overhodet ikke så ut til å bekymre seg over at jeg ikke var der og de var ute på forbudt område :o. O SKRÆKK!!!! Men i følge de som bodde rundt oss var det da ingen fare - hundene var da bare søte og snille og rolige, de :o  

Hahahaha, de kunne vel brått ha laget litt action, de der - løpt noen seiersrunder og laget sirkus! Men så greit, da trenger du jo egentlig bare sette de på toget til neste utstilling, så ordner de det meste selv?

2 timer siden, Siri skrev:

Akkurat sånn hadde jeg det første sommeren jeg bodde på bruket også. De jæv.... sauene spaserte jo forbi hver eneste natt sånn i 4-tida med bjelleklang og breking... men det tok ikke så lang tid før jeg hadde vent meg til det, og nå savner jeg dem nesten når de ikke er der :ahappy:

Jeg har stort sett sovet greit etter at møene kom, men det var for mange tanker i hodet i natt, og da skulle det ikke mye forstyrrelse til for å holde meg våken.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, SFX skrev:

Hahahaha, de kunne vel brått ha laget litt action, de der - løpt noen seiersrunder og laget sirkus! Men så greit, da trenger du jo egentlig bare sette de på toget til neste utstilling, så ordner de det meste selv?

Ja, altså - jeg hadde jo faktisk sett for meg scenariet i hodet mitt allerede før jeg gikk fra dem, og så liksom for meg hva de KUNNE ha funnet på, men de er vel som småunger flest: snille som dagen er lang  når mor ikke er tilstede :lol:. Men ja, det er jo greit å vite, så slipper jeg å bli med dem neste gang de skal på tur :D 

59 minutter siden, SFX skrev:

Jeg har stort sett sovet greit etter at møene kom, men det var for mange tanker i hodet i natt, og da skulle det ikke mye forstyrrelse til for å holde meg våken.

Det er sant - med for mange tanker OG bjellemø utenfor, da er det ikke helt enkelt nei kan jeg tenke meg :D 

Har jeg spist rømmegrøt og spekemat til middag *nammmm*. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har Lita hatt sin første arbeidsdag på st.Olav og det gikk bare fint. Hun hadde i tillegg koellegialt selskap av en vorsteh, en slange av noe slag, insekter, edderkopper og andre små skapninger. :)
Pasientene kan hun ikke si så mye om siden hun har taushetsplikt, som alle ansatte ved sykehus har ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wohoo! Vi får skatteoppgjøret vårt denne uka :D 

dessverre har de pengene bein å gå på, siden det blir noen prosjekter i og utenfor huset denne sommeren, men allikevel.. Jeg kan i det minste få kjenne på at vi er litt rike ei kort stund :aww::lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Siri skrev:

Ja, altså - jeg hadde jo faktisk sett for meg scenariet i hodet mitt allerede før jeg gikk fra dem, og så liksom for meg hva de KUNNE ha funnet på, men de er vel som småunger flest: snille som dagen er lang  når mor ikke er tilstede :lol:. Men ja, det er jo greit å vite, så slipper jeg å bli med dem neste gang de skal på tur :D 

Du sa vel noe om et hektisk program i sommer - da kan jo du være hjemme og slappe litt av om du trenger.

DEN følelsen, når du har vært i hagen en liten time for å luke brennesle og klippe gress - så går du inn på do, og oppdager at buksa har stille og forsiktig spjæret i sømmen fra midt i portalen til linningen bak - hadde det ikke vært overskyet, så ville sola i dag ha skint der sola vanligvis aldri skinner, for til alt overmål gikk jeg selvfølgelig commando i påvente av at tørketrommelen skulle bli ferdig med rene truser... Det forklarer jo hvorfor det sto to møer og tittet interessert på, og jeg håper ved enhver høyere og lavere makt at menneskenaboen ikke var hjemme. 

Så da vet dere hva jeg synes om mine nye lette sommerbukser fra Sparkjøp til 159 kroner...

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan få en iPhone 6 av jobben + dekket abo (skatter av det siste) hvis jeg bruker jobbtelefonen privat. Er det noen som har erfaring med å bruke jobbtlf privat? Er det verdt det? Nå har jeg fasttlf på jobb og ingen har privatnummeret mitt. 

Jeg kunne ikke tenke meg å bli "terrorisert" når jeg har fri eller er på ferie. Respekterer kunder det? Jeg har en vanlig kontorjobb og jobber fast 8-16 på kontor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

Du sa vel noe om et hektisk program i sommer - da kan jo du være hjemme og slappe litt av om du trenger.

Ahhhhh... det tenkte jeg jo ikke på engang! Jeg kan jo bare sette  Yasmine på bussen til Vågå, så fikser hun gjeterhundkurset helt selv, hun, så kan jo Willy og jeg bare være hjemme her og kose oss :D

Akkurat nå, SFX skrev:

DEN følelsen, når du har vært i hagen en liten time for å luke brennesle og klippe gress - så går du inn på do, og oppdager at buksa har stille og forsiktig spjæret i sømmen fra midt i portalen til linningen bak - hadde det ikke vært overskyet, så ville sola i dag ha skint der sola vanligvis aldri skinner, for til alt overmål gikk jeg selvfølgelig commando i påvente av at tørketrommelen skulle bli ferdig med rene truser... Det forklarer jo hvorfor det sto to møer og tittet interessert på, og jeg håper ved enhver høyere og lavere makt at menneskenaboen ikke var hjemme. 

Så da vet dere hva jeg synes om mine nye lette sommerbukser fra Sparkjøp til 159 kroner...

:lol::lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, mushi skrev:

Jeg kan få en iPhone 6 av jobben + dekket abo (skatter av det siste) hvis jeg bruker jobbtelefonen privat. Er det noen som har erfaring med å bruke jobbtlf privat? Er det verdt det? Nå har jeg fasttlf på jobb og ingen har privatnummeret mitt. 

Jeg kunne ikke tenke meg å bli "terrorisert" når jeg har fri eller er på ferie. Respekterer kunder det? Jeg har en vanlig kontorjobb og jobber fast 8-16 på kontor. 

Det kommer litt an på hvor mye du bruker telefonen privat. Mener du betaler ca 360,- pr mnd for telefonen. Men samtidig er det jobben som fikser telefonen eller skaffer en ny når den blir ødelagt. Angående å bli kontaktet på fritiden, så må man være flink til å la være å ta telefonen dersom kunder ringer utenom arbeidstid (med mindre du er del av en vaktordning). Eg har ingen problemer med det her. Men er det krise vet kundene at de kan legge igjen en beskjed på svareren, så ringer eg opp igjen når det passer for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Krutsi skrev:

Wohoo! Vi får skatteoppgjøret vårt denne uka :D 

dessverre har de pengene bein å gå på, siden det blir noen prosjekter i og utenfor huset denne sommeren, men allikevel.. Jeg kan i det minste få kjenne på at vi er litt rike ei kort stund :aww::lol: 

:o Har du fått beskjed om det allerede? :o Jeg og vil haaa

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har frøken YumYum vært og fått seg sprøyte, og alt var selvfølgelig bare velstand. Ikke var det så veldig skummelt på venterommet heller, sånn bortsett fra når boston terrier'n fikk fnatt (som de jo gjør). Etterpå var vi på dyrebutikken en tur, og det var heller ikke skummelt (det var det forrige gang). Hun var tøff nok til å prøve seg på smaksprøver denne gangen :lol: 

Nå skal jeg klippe plen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Raksha skrev:

:o Har du fått beskjed om det allerede? :o Jeg og vil haaa

 

Fikk Mail om det ja :) får man ikke beskjed om det innen i morgen, så får man ikke før i august :P 

13 minutter siden, Red Merle skrev:

Våteksem.. Burde bikkja dekkes til på tur i regn? Blir det for klamt?
Yoshi ser ut som en kjøttkake nå stakkars :(

Jeg hadde ikke dekt det til, så lenge det var barbert ned.. Og hadde heller tørket det når jeg kom inn..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Fikk Mail om det ja :) får man ikke beskjed om det innen i morgen, så får man ikke før i august :P 

Jeg hadde ikke dekt det til, så lenge det var barbert ned.. Og hadde heller tørket det når jeg kom inn..

Oh har ikke fått noe mail, men ser at det ligger klart på altinn.no så da bør det vel komme? Si ja? *dø litt*  Jeg trenger desperat en skikkelig storhandel... 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SFX skrev:

Du sa vel noe om et hektisk program i sommer - da kan jo du være hjemme og slappe litt av om du trenger.

DEN følelsen, når du har vært i hagen en liten time for å luke brennesle og klippe gress - så går du inn på do, og oppdager at buksa har stille og forsiktig spjæret i sømmen fra midt i portalen til linningen bak - hadde det ikke vært overskyet, så ville sola i dag ha skint der sola vanligvis aldri skinner, for til alt overmål gikk jeg selvfølgelig commando i påvente av at tørketrommelen skulle bli ferdig med rene truser... Det forklarer jo hvorfor det sto to møer og tittet interessert på, og jeg håper ved enhver høyere og lavere makt at menneskenaboen ikke var hjemme. 

Så da vet dere hva jeg synes om mine nye lette sommerbukser fra Sparkjøp til 159 kroner...

Er det lov å le høyt? For det gjorde jeg nå:lol::lol:

Akkurat nå, Raksha skrev:

Oh har ikke fått noe mail, men ser at det ligger klart på altinn.no så da bør det vel komme? Si ja? *dø litt*  Jeg trenger desperat en skikkelig storhandel... 

 

Fikk nettopp mail, men sjekket det på altinn tidligere i dag. Tror nok at så lenge det er klart der så får du på onsdag:ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SFX skrev:

DEN følelsen, når du har vært i hagen en liten time for å luke brennesle og klippe gress - så går du inn på do, og oppdager at buksa har stille og forsiktig spjæret i sømmen fra midt i portalen til linningen bak - hadde det ikke vært overskyet, så ville sola i dag ha skint der sola vanligvis aldri skinner, for til alt overmål gikk jeg selvfølgelig commando i påvente av at tørketrommelen skulle bli ferdig med rene truser... Det forklarer jo hvorfor det sto to møer og tittet interessert på, og jeg håper ved enhver høyere og lavere makt at menneskenaboen ikke var hjemme. 

Så da vet dere hva jeg synes om mine nye lette sommerbukser fra Sparkjøp til 159 kroner...

:lol: Vettu? Tipper møene syntes det var fint å kunne studere menneskeromper til en forandring, for den gjennomsnittlige bonden bruker vanvittig mye tid på å studere kuromper :aww::lol: 

 

Akkurat nå, Ganzie skrev:

Er det lov å le høyt? For det gjorde jeg nå:lol::lol:

Fikk nettopp mail, men sjekket det på altinn tidligere i dag. Tror nok at så lenge det er klart der så får du på onsdag:ahappy:

Krysser fingre! 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ingidano skrev:

Det kommer litt an på hvor mye du bruker telefonen privat. Mener du betaler ca 360,- pr mnd for telefonen. Men samtidig er det jobben som fikser telefonen eller skaffer en ny når den blir ødelagt. Angående å bli kontaktet på fritiden, så må man være flink til å la være å ta telefonen dersom kunder ringer utenom arbeidstid (med mindre du er del av en vaktordning). Eg har ingen problemer med det her. Men er det krise vet kundene at de kan legge igjen en beskjed på svareren, så ringer eg opp igjen når det passer for meg. 

Du blir beskattet for 366,- mnd, så det er et lavere beløp. Har abo til 350 kr mnd nå og kan selge min gamle tlf for et par tusen. Tror jeg får 5-6 tlf i arbeidstiden i uka, sender mest mail. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, MarieR skrev:

Frokostblanding, havregrøt, skyr, smoothie, toast, omelett. :)

 

Takk for tips! :ahappy: Tok en runde med støvsugeren så ble det pannekaker når sambo kom inn døra.. Slapp jeg tenke på frokost, men har jeg noen forslag til samme runde imorgen:lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer meg ikke inn på nettbanken, så da får jeg ikke sjekket om jeg har fått penger :/ 

Når du kommer deg inn i nettbanken igjen kan du skru på sms varsel om innskudd på konto :) så slipper du å logge deg inn for å sjekke neste gang ?

(Jeg hater nemlig å sjekke nettbanken, så er deilig å få varsel om innbetalinger på sms istedenfor. Og saldo i samme slengen.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det virker jo som at de det er snakk om i artikkelen tar godt hensyn til valpenes behov og utøver god dyrevelferd, og det er vel og bra. Uansett synes jeg det er skummelt med slike trender som involverer dyr, spesielt fordi man aldri vet hvordan det kan utvikle seg. Med en såpass stor etterspørsel, kan vi liksom ikke se bort ifra at det kan skapes mange useriøse aktører som ikke setter valpenes velferd i absolutt første rekke. Forholdene man har sett i utlandet som blir beskrevet i artikkelen er jo ren tortur…
    • Hvis han gjør fra seg rimelig raskt om morgenen så tenker jeg at han faktisk må ut da. Du sier ikke hvor ung, men det kan ta litt tid før de lærer seg å sove hele natta. Men det kan være at han også bare har behov for å røre litt på seg eller bytte liggested, så jeg ville prøvd uten bur.
    • Kast buret på søppeldynga der det hører hjemme.  Her er det ingen som står opp ‘før tiden’ med mindre det er snakk om dårlig mage eller lignende . De sover da også i sengen eller i kurver på gulvet for de som ønsker det.
    • https://www.nrk.no/stor-oslo/valpeyoga-har-kommet-til-norge-_-dyrebeskyttelsen-vil-ha-forbud-1.16816919 Pengegriske ‘grundere’ utnytter små hvalper til inntjening. Tragisk å se at over 40 % svarer at de vil benytte seg av tilbudet. Kanskje ikke overraskende når man ser hvor mange som stadig anskaffer seg vandrende lidelseshistorier på fire ben ..  Håper Dyrebeskyttelsen får gjennomslag her. 
    • Et lite problem, men kanskje noen har et tips eller to?  Har en unghund som våkner litt tidligere enn jeg ønsker på morgenen. Han våkner opp mellom 05.30 og 06.30. Før jeg fikk hunden våknet jeg av meg selv og sto opp en gang mellom 06.30 og 07.00. Tidsmessig er ikke dette noe stort problem, jeg får sove nok selv om jeg står opp 05.30. Jeg ønsker imidlertid ikke å stå opp før jeg må. Vil heller ha den timen på kvelden. Han pleier å sovne av seg selv på kvelden og vi legger oss rundt kl 22. Luftetur umiddelbart før han legger seg for natta. Har prøvd å ha han våken lenger, men det hjelper lite, det er bare jeg som får mindre søvn da. Hunden våkner og starter med å bevege seg litt i buret, strekke seg, og etter litt tid blir det piping/klynking. Jeg pleier å våkne da og han slutter med lyder når han vet at han har greid å vekke meg. Hvis ikke jeg våkner(svært sjeldent) så begynner han å bjeffe. Jeg er ganske sikker på at dette er noe jeg kunne løst ganske lett med ignorering og at jeg venta han ut. Utfordringen min er at jeg bor i blokk og har naboer jeg ikke ønsker å forstyrre med lengre bjefferunder på morgenen. Han lager nok lyd ellers. Vi pleier å ta en rask tur ut når han våkner, og da både tisser og bæsjer han ganske raskt. Rett inn igjen. Jeg er heller ikke helt sikker på om han da våkner fordi han må på do, eller om det er et potensiale for litt mer sammenhengende søvn. Han har fint greid å dressere meg til å stå opp litt før jeg vil, men jeg har latt det skje da det er viktigere for meg å ta hensyn til naboenes velferd.  Er det noen som har noen tips til hvordan man kan få hunden til å sove litt lengre på morgenen?   
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...