Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juni


Teserere
 Share

Recommended Posts

Avogtil altså... Ble med svigerfar på butikk, kjøpte frokost og middag, men tror dere jeg klarte å huske kaffe? Nope :aww::gaah:  Da må Bonden innom butikken likevel da.  Jaja :lol:  Fikk medisin til planten min, har en som er syk, den kostet omtrent like mye som en ny plante sa damen, men jeg er veldig glad i akkurat den, så da så :aww:  Håper det funker. 

 

Finne meg kakao da, siden jeg ikke har kaffe - før jeg finner ut hva resten av dagen skal brukes på. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Raptus får flytte til Langedrag! ! Vi er så glade nå at vi har ikke ord!! 

Mange som fortjener klemmer, gratulasjoner og mye jeg gjerne skulle svart på her og der, men tiden strekker ikke til.   Vi hadde en fantastisk dag på lørdag og alt ble veldig bra. Stemningen

Jeg har lappen  Kunne hatt den i 10 år allerede om jeg ikke hadde vært så treig, men bedre sent enn aldri  Så får vi se om jeg tør å kjøre alene, da    

Posted Images

Hipp hipp til @Klematis og @Monab88 :banana:

Hørte ikke klokka i morges og sov aaaaltfor lenge. Nå maser App om tur mens jeg egentlig bare vil bli våken. Blir sykkel i dag tror jeg:yawn:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg er uendelig glad for at jeg ikke skal reise alene til London! Prøver å få litt oversikt over fly og overnatting, men fant ut at de jeg skal reise med kan få gjøre litt de og :aww: (Les, jeg får ikke til! :lol: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en grusomt dårlig hundetrener. Dere som er drittlei av sutringa mi hopper bare over resten.

Spoiler

 

Uno lystrer bare når han vil. Og nå nettopp ville han ikke. Han ville mye heller løpe tulling på plenen og oppkjørsla enn å høre på meg eller gubben som brølte. Nå vet hele nabolaget at vi ikke har styring på hunden og Uno har fått bekrefta enda en gang at å komme seg ut døra når han ikke har lov er det morsomste som fins. Ikke **** om han ville la seg fange eller komme inn eller slutte å løpe unna. Gubben kommer for seint på jobb og var pottesur da han dro, jeg må være hjemme med moroklumpen og er sint og skuffa over meg selv som ikke har fått til å lære ham en dritt.

Jeg trenger en stopp-kommando og virkelig inn-med-teskje-instruksjoner på hvordan jeg kan få lært ham til å høre på meg. 

Eller han trenger nye eiere som får til ting. For jeg får ikke til en dritt.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pixie skrev:

Jeg er en grusomt dårlig hundetrener. Dere som er drittlei av sutringa mi hopper bare over resten.

  Skjul innhold

 

Uno lystrer bare når han vil. Og nå nettopp ville han ikke. Han ville mye heller løpe tulling på plenen og oppkjørsla enn å høre på meg eller gubben som brølte. Nå vet hele nabolaget at vi ikke har styring på hunden og Uno har fått bekrefta enda en gang at å komme seg ut døra når han ikke har lov er det morsomste som fins. Ikke **** om han ville la seg fange eller komme inn eller slutte å løpe unna. Gubben kommer for seint på jobb og var pottesur da han dro, jeg må være hjemme med moroklumpen og er sint og skuffa over meg selv som ikke har fått til å lære ham en dritt.

Jeg trenger en stopp-kommando og virkelig inn-med-teskje-instruksjoner på hvordan jeg kan få lært ham til å høre på meg. 

Eller han trenger nye eiere som får til ting. For jeg får ikke til en dritt.

 

 

Hvordan har dere trent på at han ikke skal løpe ut av døren? Hvordan er det når dere skal ut på tur? Jeg tenker at dere må lære han at det ikke skjer en dritt om han maser/stresser/prøver å komme seg ut av døren. Ved døren skal han være rolig, kanskje dere må lage grense/fast plass han må vente på når døren åpnes? 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skattepenger inn her også, så da ble det endelig en tur til frisøren idag tidlig :D

 

Også er jeg så happy for gubben kommer ned på besøk i helgen! Tre uker siden jeg reiste på fredag, så det blir deilig å se han igjen. Han har fått med seg kollegaene til å jobbe ekstra lenge imorgen, sånn at han kan reise fredag morgen. Goding :wub: Kattene blir med, så blir de her hos meg resten av sommeren.

Han har visst kjøpt noe til meg også, og jeg er kjempespent på hva. For det kommer visst med levering her en dag, egentlig imorgen, men da er jeg ikke hjemme. Lurer fælt på hva det er for noe! Han liker å overraske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Pixie skrev:

Jeg er en grusomt dårlig hundetrener. Dere som er drittlei av sutringa mi hopper bare over resten.

  Vis skjult innhold

 

Uno lystrer bare når han vil. Og nå nettopp ville han ikke. Han ville mye heller løpe tulling på plenen og oppkjørsla enn å høre på meg eller gubben som brølte. Nå vet hele nabolaget at vi ikke har styring på hunden og Uno har fått bekrefta enda en gang at å komme seg ut døra når han ikke har lov er det morsomste som fins. Ikke **** om han ville la seg fange eller komme inn eller slutte å løpe unna. Gubben kommer for seint på jobb og var pottesur da han dro, jeg må være hjemme med moroklumpen og er sint og skuffa over meg selv som ikke har fått til å lære ham en dritt.

Jeg trenger en stopp-kommando og virkelig inn-med-teskje-instruksjoner på hvordan jeg kan få lært ham til å høre på meg. 

Eller han trenger nye eiere som får til ting. For jeg får ikke til en dritt.

 

 

Men om dere står og brøler er det ikke så rart han ikke ville komme. Det fungerer ikke her heller. 

Her løper jeg gjerne andre veien og roper med lys og munter stemme, hvis hun ikke kommer første gang jeg roper. Det skal være gøy å komme til mor, selvom hun ikke hørte første gangen. :)

Har dere vært på noe valpekurs? Føler det virker som du stiller veldig høye krav til både deg selv og hunden, og føler du mislykkes hvis det er noe som ikke fungerer så bra. Ingen er perfekte, verken hunder eller eiere.

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

... skulle jeg ønske at jeg var litt smartere enn det jeg var for et par timer siden. Kjøpe gjeterfløyte - sette seg i bilen - putte den i kjeften og blåse det man er kar om. JOOOOODA DEN FUNKER! AUUUU!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Martine skrev:

Hvordan har dere trent på at han ikke skal løpe ut av døren? Hvordan er det når dere skal ut på tur? Jeg tenker at dere må lære han at det ikke skjer en dritt om han maser/stresser/prøver å komme seg ut av døren. Ved døren skal han være rolig, kanskje dere må lage grense/fast plass han må vente på når døren åpnes? 

Jeg har trent MYE sitt og bli pga akkurat dette. Med meg er han rolig når vi skal ut, han maser aldri og går ikke ut døra før jeg sier fra. Jeg kan ta på ham sele og kobbel, få ham i sitt og åpne døra mens jeg tar frem nøkkel osv, han presser seg ikke ut da. Og vi har trent en del på sitt og bli mens jeg åpner døra, går ut et par steg, kommer inn igjen, lukker døra osv. Og på å bare sitte der mens døra er åpen. Det går greit så lenge vi trener og har fullt fokus. Skal jeg dra uten ham setter jeg ham bak ei kompostgrind for å unngå hele situasjonen.

Gubben er litt annerledes, han syns Uno er morsom når han er litt klovn så han bryr seg ikke. Dermed står han med nesa i dørkarmen og presser seg ut, og drar i båndet for å komme avgårde.

Det som skjedde nå var at Uno lå i gangen og halvsov, gubben skulle på jobb. Han åpna døra mens jeg hadde en hånd på Uno, Uno bare lå. Gubben henta ut sykkelen sin, låste boddøra og åpna døra til oss for å legge igjen nøklene. Så kom han inn for å si noe uten å lukke døra bak seg, dermed var det en som så sjansen til en luftetur. Når han først er ute vil han jo selvsagt ikke inn igjen. Og han hadde fått flere turer, siste bare 30 minutter før dette, så det var ikke sånn at han måtte ut eller ikke hadde fått brukt seg.

Uno går ikke langt, men det er innmari vanskelig å få tak i ham. Denne gangen løste det seg ved at jeg åpna verandadøra og han til slutt løp inn selv som en del av seiersrunden rundt i hagen.

Og ja, jeg vet det er min feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skattepenger inn her også, og ikke så mye ut foreløpig :D

Brannøvelse unnagjort, så er det avslutning ikveld med grilling og jakten på kryptogrammet, gleder meg skikkelig!!

Og avgjørelsen er tatt, det blir ikke hytta før på søndag. C har fri på dagen på fredag og da stikker vi en tur til Sverige og handler litt til bryllupet :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Pixie skrev:

Jeg er en grusomt dårlig hundetrener. Dere som er drittlei av sutringa mi hopper bare over resten.

  Vis skjult innhold

 

Uno lystrer bare når han vil. Og nå nettopp ville han ikke. Han ville mye heller løpe tulling på plenen og oppkjørsla enn å høre på meg eller gubben som brølte. Nå vet hele nabolaget at vi ikke har styring på hunden og Uno har fått bekrefta enda en gang at å komme seg ut døra når han ikke har lov er det morsomste som fins. Ikke **** om han ville la seg fange eller komme inn eller slutte å løpe unna. Gubben kommer for seint på jobb og var pottesur da han dro, jeg må være hjemme med moroklumpen og er sint og skuffa over meg selv som ikke har fått til å lære ham en dritt.

Jeg trenger en stopp-kommando og virkelig inn-med-teskje-instruksjoner på hvordan jeg kan få lært ham til å høre på meg. 

Eller han trenger nye eiere som får til ting. For jeg får ikke til en dritt.

 

 

Gratulerer, du har en helt normal unghund :ahappy: 

 

  • Like 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutes ago, Pixie said:
Spoiler

 

Jeg har trent MYE sitt og bli pga akkurat dette. Med meg er han rolig når vi skal ut, han maser aldri og går ikke ut døra før jeg sier fra. Jeg kan ta på ham sele og kobbel, få ham i sitt og åpne døra mens jeg tar frem nøkkel osv, han presser seg ikke ut da. Og vi har trent en del på sitt og bli mens jeg åpner døra, går ut et par steg, kommer inn igjen, lukker døra osv. Og på å bare sitte der mens døra er åpen. Det går greit så lenge vi trener og har fullt fokus. Skal jeg dra uten ham setter jeg ham bak ei kompostgrind for å unngå hele situasjonen.

Gubben er litt annerledes, han syns Uno er morsom når han er litt klovn så han bryr seg ikke. Dermed står han med nesa i dørkarmen og presser seg ut, og drar i båndet for å komme avgårde.

Det som skjedde nå var at Uno lå i gangen og halvsov, gubben skulle på jobb. Han åpna døra mens jeg hadde en hånd på Uno, Uno bare lå. Gubben henta ut sykkelen sin, låste boddøra og åpna døra til oss for å legge igjen nøklene. Så kom han inn for å si noe uten å lukke døra bak seg, dermed var det en som så sjansen til en luftetur. Når han først er ute vil han jo selvsagt ikke inn igjen. Og han hadde fått flere turer, siste bare 30 minutter før dette, så det var ikke sånn at han måtte ut eller ikke hadde fått brukt seg.

Uno går ikke langt, men det er innmari vanskelig å få tak i ham. Denne gangen løste det seg ved at jeg åpna verandadøra og han til slutt løp inn selv som en del av seiersrunden rundt i hagen.

Og ja, jeg vet det er min feil.

 

 

Nei, det er ikke "din feil". Du har en unghund som det kanskje koker litt rundt i toppen på innimellom og en gubbe som kanskje bør begynne å høre litt på deg. Som du selv sier så har du full kontroll på han, mens gubben som lar han få lov til å være klovn er den som har skapt "problemet" i denne situasjonen.

(Sorry om jeg virker grumpy, men du er ALT for streng mot deg selv, synes ut ifra det (andre) du skriver at du begynner å få ei bikkje som funker mer og mer som den skal).

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Da er gangen min helt ferdig og har fått fra dette:

12662031_10156517869655072_2062371589335

Til dette (må male rundt siste døren som ble byttet)

13501667_10157067156815072_5197871143332

13512111_10157067156835072_4925168006719

Katastrofe oppussingen min som syns når man går inn i rommet er fikset så godt som kan gjøres uten å rive alt på nytt og blitt til dette:

13501869_10157067156715072_6113083591019

13466401_10157067156705072_8060852665776

Og hunderommet har blitt soverom, fra dette:

73009_10150295706450072_1111240_n.jpg?oh

74140_10150319651245072_768342_n.jpg?oh=

Til dette: 

13509133_10157067156825072_8459318293895

13428492_10157067156845072_5449671413755

Jaggu godt jeg begynner få det slik jeg vil ha det, siden jeg skal se på hus i morgen :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pixie skrev:

Jeg er en grusomt dårlig hundetrener. Dere som er drittlei av sutringa mi hopper bare over resten.

  Vis skjult innhold

 

Uno lystrer bare når han vil. Og nå nettopp ville han ikke. Han ville mye heller løpe tulling på plenen og oppkjørsla enn å høre på meg eller gubben som brølte. Nå vet hele nabolaget at vi ikke har styring på hunden og Uno har fått bekrefta enda en gang at å komme seg ut døra når han ikke har lov er det morsomste som fins. Ikke **** om han ville la seg fange eller komme inn eller slutte å løpe unna. Gubben kommer for seint på jobb og var pottesur da han dro, jeg må være hjemme med moroklumpen og er sint og skuffa over meg selv som ikke har fått til å lære ham en dritt.

Jeg trenger en stopp-kommando og virkelig inn-med-teskje-instruksjoner på hvordan jeg kan få lært ham til å høre på meg. 

Eller han trenger nye eiere som får til ting. For jeg får ikke til en dritt.

 

 

Nei, du er ikke en dårlig hundetrener eller hundeeier:hug: Du har en helt normal unghund som er på vei inn i "finn.no-alderen":P Du vet den alderen hvor mange blir akutt "allergiske" og legger bikkja ut på finn:lol: 
De kan være temmelig uspiselige til tider, og man må bare puste med magen, unngå så godt man kan at han får selvbelønt seg på den måten, og trene enda litt mer innkalling. Hører han ikke, så er det ingen vits å brøle, smør på med pusepipestemmen, og løp inn i huset og gjør noe veeeeeldig spennende mens han ser på:)
En annen ting du kan og bør gjøre, er å gå til innkjøp av et strømhalsbånd med fjernkontroll.

-og heng det rundt halsen på gubben:aww::lol:
Hver gang han ikke hører på deg, eller oppfordrer bikkja til å være "klovn", så trykker du på knappen. Tipper du har kustus på i allefall en, om ikke begge, av gutta etter kort tid da:D

  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Pixie, når han da kommer seg ut så hadde jeg ikke lagd noe show ut av det, så lenge han faktisk ikke stikker av. Hadde heller satt meg ned, gjort noe annet "fornuftig" og oversett at han tuller. Om dere roper og "tar av" blir det bare enda morsommere for han, og han får belønnet seg selv. Får han ikke noe som helst oppmerksomhet så er det ikke like kult, vil jeg tro. 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Pixie, jeg blir helt stressa av å lese det du skriver, det er jo helt sinnssykt hva du forventer av deg selv og en pubertal unghund! Og så virker det som om du leter etter muligheter til å rakke ned på deg selv, hvorfor gjør du det? Her var det jo åpenbart mannen din sin feil som lot døren stå åpen, og det vet du jo selv ut fra det du skriver. Og nei, jeg skriver ikke dette fordi jeg er lei av å høre om det, men fordi jeg vil at du skal forstå at du har altfor høye forventninger til både deg selv og Uno, og at du krisemaksimerer noe helt vanvittig over helt normale ting. Senk skuldrene, du har en helt normal unghund, og det høres ut som at du gjør veldig mye riktig :) 

Husk at hunder gjør det som lønner seg, de lystrer som regel ikke pga. "respekt" for eieren eller noe slikt. Det er klart det var mye morsommere å løpe tulling ute enn å komme til mor og far som står og brøler. Nå har han fått belønne seg selv heftig for å stikke ut døra og ikke komme når dere roper, så nå gjelder det å passe på at han ikke får muligheten til det på en stund, rett og slett ved å holde døra lukket. Og så trener dere innkalling i situasjoner der du har mer kontroll og kan vise ham at det er det morsomste i verden å komme til deg. Dropp å kalle ham inn når det er lite sannsynlig at han kommer til å lystre. Og husk at de færreste noen gang får til en innkalling som funker 100 % i alle situasjoner, du er nødt til å senke forventningene dine mange hakk.

  • Like 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...