Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juni


Teserere
 Share

Recommended Posts

1 time siden, Ganzie skrev:

Er det lov å le høyt? For det gjorde jeg nå:lol::lol:

Det er VELDIG lov til å le. Jeg måtte jo gjøre det, jeg også, etter hvert. Innflytter i liten bygd, da blir en vel pratet om uansett :D

57 minutter siden, Raksha skrev:

:lol: Vettu? Tipper møene syntes det var fint å kunne studere menneskeromper til en forandring, for den gjennomsnittlige bonden bruker vanvittig mye tid på å studere kuromper :aww::lol: 

Det er sikkert hevn for at jeg studerte dem lenge for å se om det var jur eller snopp under magen... Det var ikke jur. Og det er ikke så lett å bedømme på dyr som vasser i høyt gress et stykke unna, ellers er jeg ikke så bytøs til vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Raptus får flytte til Langedrag! ! Vi er så glade nå at vi har ikke ord!! 

Mange som fortjener klemmer, gratulasjoner og mye jeg gjerne skulle svart på her og der, men tiden strekker ikke til.   Vi hadde en fantastisk dag på lørdag og alt ble veldig bra. Stemningen

Jeg har lappen  Kunne hatt den i 10 år allerede om jeg ikke hadde vært så treig, men bedre sent enn aldri  Så får vi se om jeg tør å kjøre alene, da    

Posted Images

Akkurat nå, SFX skrev:

Det er VELDIG lov til å le. Jeg måtte jo gjøre det, jeg også, etter hvert. Innflytter i liten bygd, da blir en vel pratet om uansett :D

Det er sikkert hevn for at jeg studerte dem lenge for å se om det var jur eller snopp under magen... Det var ikke jur. Og det er ikke så lett å bedømme på dyr som vasser i høyt gress et stykke unna, ellers er jeg ikke så bytøs til vanlig.

:lol: Garantert. :D (Sikkert kviger) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandagen min startet med vask av stuegulv og gulv på gjesterommet, skikkelig sprut, til og med oppetter veggen...Felix stakkar som hadde vært dårlig og ikke greid å vekke meg. 

Samboern kom hjem før meg og sendte sms; Hva er galt med øyet til Felix? Så sendte han bilde, og det så tydelig betent ut så jeg beroliget han med at det nok var en øyebetennelse og at jeg skulle skaffe dråper. 

Da jeg kom hjem så jeg derimot at dette så merkelig ut, for det ene øyet var lysere enn det andre. Freste ned til veterinæren som stengte da vi kom, så det ble vakta som tok i mot oss, noget irritert over en øyebetennelse virket det som... Hun undersøkte litt først og virket å slå seg til ro med det, men så begynte hun å mumle; hmmm, skal vi se, jeg må bare sjekke... Stakkar Felix hadde en slags reaksjon som gjorde at pupillen var bitteliten, og dette var visst smertefullt. Hun måtte slå opp i bøker og sjekke med en kollega. Tok flere tester. Så nå går han på smertestillende og skal ha to typer øyedråper, den ene en gang i timen til pupillen utvider seg igjen. Glad jeg fulgte magefølelsen der altså!

Så det ble ingen tur på Felix, han fikk være hjemme med samboern mens jeg og Blaze tok en kjapp runde med 4x4 jogging i bakken vår oppi skogen her. Nå skal vi ta igjen 2 episoder got :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Siri skrev:

Altså... klokka er nesten halv ti og INGEN har skrevet i tråden siden i går? Har Sonen ferie? :o 

Vi var på en svipptur til Sverige i helgen. Dro med oss campingvogna og satte kursen mot Leksand. Litt trøblete start da reisefølget ikke hadde fått festet vogna si på bilen skikkelig, så den falt av i første motbakke hjemmefra :o. Hun fikk heldigvis etter mye om og men festet den på igjen, men vaieren til bremsene røk, så da måtte vi innom caravanbutikken på Elverum før vi kunne "frese" videre til Leksand og SKKs utstilling der :). Dette skulle jo liksom være en liten SKK-utstilling, det, men med 15 påmeldte briarder var det jo litt konkurranse om de gjeveste premiene også :). Yasmine var siste dame inn i ringen - og for å gjøre historien kort så dro hun med seg både CACIB og BIR, like godt :D. Fineste ungen :). Nå håper jeg at jeg får omgjort et res. CACIB fra NKK i Drammen i fjor til et CACIB - og da er hun internasjonal champion :). Søknad er sendt FCI :)

... og ellers sitter jeg på jobb og ser ut på en grå himmel. 

Så gøy! Gratulerer :D

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mokken skrev:

Så gøy! Gratulerer :D

Takk :D

Nå har vi vært ute på sykkeltur - og DET var deilig, sa hundene. Lenge siden de har fått sprintet av seg litt energi, så det var høy partyfaktor før vi kom oss avgårde :aww:. Og jeg skulle ønske det fantes skvettlapp til hunder. Stakkars Yasmine er jo helt nedsprutet av søle etter å ha løpt bak Willy hele turen... det regner her nemlig, og regn og grusveier lager sølete hunder. Nå er de begge grundig dusjet - og jeg koser meg med norske jordbær :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mushi skrev:

Du blir beskattet for 366,- mnd, så det er et lavere beløp. Har abo til 350 kr mnd nå og kan selge min gamle tlf for et par tusen. Tror jeg får 5-6 tlf i arbeidstiden i uka, sender mest mail. 

Høres ut som det kan være noe for deg da, så lenge du klarer å la jobben ligge på fritiden, både med tanke på telefoner og evnt mail. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hentet kjøttet til kua som ble nødslaktet. Ble 149 kg bein til bikkjene :D Mange mange kg med kjøttdeig pakket og mange mange kg biffstrimler kuttet opp og pakket :D Vi hadde indrefilet til middag idag og den kunne ikke blitt ferskere og mer hjemmelaget mtp at den er født utenfor stuevinduet og trasket rundt her for noen dager siden [emoji38]

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lola Pagola skrev:

Når du kommer deg inn i nettbanken igjen kan du skru på sms varsel om innskudd på konto :) så slipper du å logge deg inn for å sjekke neste gang ?

(Jeg hater nemlig å sjekke nettbanken, så er deilig å få varsel om innbetalinger på sms istedenfor. Og saldo i samme slengen.

Takk for tips:)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Har vært på IKEA og hentet baderomsinnredning før jobb i dag. Det blir så lekkert og nå er det ikke lenge igjen før det er ferdig!?

Får prøve å trene litt rally med Bizi i morgen. Har fått motivasjonen litt tilbake nå. 

Dessuten har jeg storkost meg med mine to tantebarn i helgen. De er så herlige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lola Pagola skrev:

Når du kommer deg inn i nettbanken igjen kan du skru på sms varsel om innskudd på konto :) så slipper du å logge deg inn for å sjekke neste gang ?

(Jeg hater nemlig å sjekke nettbanken, så er deilig å få varsel om innbetalinger på sms istedenfor. Og saldo i samme slengen.

Det viste jeg ikke, skal sjekke det neste gang jeg skal inn :) Kom meg inn i nettbanken :D 

18 minutter siden, rosinbolle skrev:

Flere som strever med å få hbo til å fungere i dag? 

Funker fint hos oss :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Potetgull og kakao hjelper helt sikkert mot halsvondt og husarbeidvegring :aww:  Sette på film igjen da og brette sammen del en av ørten med tøy. 

Nå kaster jeg snart mobilen til Bonden i do, og trekker ned. Den ringer og ringer og ringer og ringer og ringer... nevnte jeg at den ringer? Står riktignok på lydløs men den vibrerer :gaah:  Sikkert roboten som har hangup på alarm igjen.  Ganske sikker på at jeg kan skylde et sånt "uhell" på lillemor? :lol:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Haha! Jeg fikk meg en god latter her. Mamma skulle på hytta i dag og trengte en firehjulstrekk. Ja du kan låne min,sa jeg. Så bytta vi bil og det siste hun sa da jeg dro avgårde i bilen hennes i går kveld var at vi måtte være forsiktige med hverandres bil da. Det var underforstått at jeg måtte passe på bilen hennes. Og for litt siden ringte pappa og lurte på om jeg har ekstranøkkelen til bilen min. Mamma KNAKK nemlig bilnøkkelen min i dag. Ho ho, gjett om jeg skal more meg lenge over det.:teehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tonje skrev:

Mandagen min startet med vask av stuegulv og gulv på gjesterommet, skikkelig sprut, til og med oppetter veggen...Felix stakkar som hadde vært dårlig og ikke greid å vekke meg. 

Samboern kom hjem før meg og sendte sms; Hva er galt med øyet til Felix? Så sendte han bilde, og det så tydelig betent ut så jeg beroliget han med at det nok var en øyebetennelse og at jeg skulle skaffe dråper. 

Da jeg kom hjem så jeg derimot at dette så merkelig ut, for det ene øyet var lysere enn det andre. Freste ned til veterinæren som stengte da vi kom, så det ble vakta som tok i mot oss, noget irritert over en øyebetennelse virket det som... Hun undersøkte litt først og virket å slå seg til ro med det, men så begynte hun å mumle; hmmm, skal vi se, jeg må bare sjekke... Stakkar Felix hadde en slags reaksjon som gjorde at pupillen var bitteliten, og dette var visst smertefullt. Hun måtte slå opp i bøker og sjekke med en kollega. Tok flere tester. Så nå går han på smertestillende og skal ha to typer øyedråper, den ene en gang i timen til pupillen utvider seg igjen. Glad jeg fulgte magefølelsen der altså!

Så det ble ingen tur på Felix, han fikk være hjemme med samboern mens jeg og Blaze tok en kjapp runde med 4x4 jogging i bakken vår oppi skogen her. Nå skal vi ta igjen 2 episoder got :D

God bedring til Felix, øyer er sensitive grener!

1 time siden, Symra&Pippin skrev:

Nå sitter jeg på kommunestyremøte og ler av rumpa til SFX. 

Hysj, fokuser på politikken og gjør det du er valgt til!

Så skal jeg stå og nynne til DDE og Rumpa Mi mens jeg flipper pannekaker, jeg. Skypemøte i dag, som havnet på helt feil tidspunkt for å få ferdig middagen, så da blir det sen mat. Fine folk spiser sent, SFX spiser når som helst.

Det regner igjen, så da trenger jeg jo heller ikke tenke på å vanne den agurkplanta mamma er så bekymret for at jeg skal drepe - jeg overtok den sist helg, og den lever enda. Dette går så bra, så. Det har jo regnet nesten hver dag :D Planta Glam vant på utstilling 29. mai lever delvis enda også, selv om den ble litt innsnurpet og tørr da jeg var borte fire netter for konfirmasjonen. Men jeg har tro på at den kan gjenoppstå. Prestekragene jeg plukket for snart to uker siden står også pent i vasen sin på plantebordet ute. Jeg har skikkelig grønne fingre, ass. Så grønne at jeg oppdaget et bed jeg ikke visste om i stad, fordi det var gjengrodd av brennesle.

Jeg må forresten finne på noe lurt med de beddene, om de skal overleve, for hundene løper på en måte rett gjennom dem... Jeg vet ikke om en lav kant med pyntestokk eller stein er nok til at de løper rundt. Hva gjør folk som har bed og hund? Jeg har faktisk vurdert å etablere bed på andre siden av gjerdet, der dem ikke løper så fritt...

Pannekaker var det, sier den sultne magen min, så får jeg fortsette med styresaker etterpå. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

Jeg må forresten finne på noe lurt med de beddene, om de skal overleve, for hundene løper på en måte rett gjennom dem... Jeg vet ikke om en lav kant med pyntestokk eller stein er nok til at de løper rundt. Hva gjør folk som har bed og hund? Jeg har faktisk vurdert å etablere bed på andre siden av gjerdet, der dem ikke løper så fritt...

Pallekarmer - pass på at de er høyere enn pissehøyden til Glam så han ikke pisser elegant oppi :aww:  :lol:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, rosinbolle skrev:

Flere som strever med å få hbo til å fungere i dag? 

Jeg sleit både forrige mandag og idag. Er på appen, den vil ikke koble seg på chromecasten. Sett film på hbo idag, og i går men er kun GOT det ikke fungerer på. Endte med som forrige uke å spille av på laptopen og stappe i en hdmi så jeg fikk det på TVen.  

Sendt sinna melding til hbonordic, eneste grunnen til at jeg har abonnement til 89kr i mnd er fordi jeg vil betale for GOT men da får de jammen levere de ti episodene uten problemer :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, SFX skrev:

God bedring til Felix, øyer er sensitive grener!

Hysj, fokuser på politikken og gjør det du er valgt til!

Så skal jeg stå og nynne til DDE og Rumpa Mi mens jeg flipper pannekaker, jeg. Skypemøte i dag, som havnet på helt feil tidspunkt for å få ferdig middagen, så da blir det sen mat. Fine folk spiser sent, SFX spiser når som helst.

Det regner igjen, så da trenger jeg jo heller ikke tenke på å vanne den agurkplanta mamma er så bekymret for at jeg skal drepe - jeg overtok den sist helg, og den lever enda. Dette går så bra, så. Det har jo regnet nesten hver dag :D Planta Glam vant på utstilling 29. mai lever delvis enda også, selv om den ble litt innsnurpet og tørr da jeg var borte fire netter for konfirmasjonen. Men jeg har tro på at den kan gjenoppstå. Prestekragene jeg plukket for snart to uker siden står også pent i vasen sin på plantebordet ute. Jeg har skikkelig grønne fingre, ass. Så grønne at jeg oppdaget et bed jeg ikke visste om i stad, fordi det var gjengrodd av brennesle.

Jeg må forresten finne på noe lurt med de beddene, om de skal overleve, for hundene løper på en måte rett gjennom dem... Jeg vet ikke om en lav kant med pyntestokk eller stein er nok til at de løper rundt. Hva gjør folk som har bed og hund? Jeg har faktisk vurdert å etablere bed på andre siden av gjerdet, der dem ikke løper så fritt...

Pannekaker var det, sier den sultne magen min, så får jeg fortsette med styresaker etterpå. 

Bed og hund: beddene på utsiden av den inngjerdete hagen. Blomster på innsiden i potter og krukker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gått 1,3 mil tur idag, tok ca 3,5 time. Nå har jeg vondt på baksiden av leggene og nedre del av magen siden jeg har holdt igjen Pigg som har gått i magebelte. Men han har blitt kjempeflink til å gå bak når vi går ned bratte partier. Han begynner å bli en riktig trivelig toppturhund :) 

Belønnet meg selv med burger og snop når jeg kom hjem - får sikkert betale for det imorgen, men utrolig godt med varm burger etter å ha vandret i regnet :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Ozzy skrev:

Jeg sleit både forrige mandag og idag. Er på appen, den vil ikke koble seg på chromecasten. Sett film på hbo idag, og i går men er kun GOT det ikke fungerer på. Endte med som forrige uke å spille av på laptopen og stappe i en hdmi så jeg fikk det på TVen.  

Sendt sinna melding til hbonordic, eneste grunnen til at jeg har abonnement til 89kr i mnd er fordi jeg vil betale for GOT men da får de jammen levere de ti episodene uten problemer :lol:

Jeg har samme problemet, men plutselig funka det. Hbo har vært tregt og teit i hele dag, egentlig, også på andre serier. Vil ikke koble til chromecasten vår. Netflix hadde ikke problemer, så det er nok hbo... Men vi fikk det til til slutt, så da er jeg fornøyd i kveld. Vil se serie i morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, mushi skrev:

Jeg kan få en iPhone 6 av jobben + dekket abo (skatter av det siste) hvis jeg bruker jobbtelefonen privat. Er det noen som har erfaring med å bruke jobbtlf privat? Er det verdt det? Nå har jeg fasttlf på jobb og ingen har privatnummeret mitt. 

Jeg kunne ikke tenke meg å bli "terrorisert" når jeg har fri eller er på ferie. Respekterer kunder det? Jeg har en vanlig kontorjobb og jobber fast 8-16 på kontor. 

Jeg hadde arbeidstelefon(som også ble brukt privat) en stund tidligere. Det er det dummeste jeg noen gang har gjort, konstant mas fra kunder og ansatte. Jeg holdt på å fly på veggen en stund :P

Men det kommer selvfølgelig an på hvor mange samtaler man forventer. Jeg hadde fort 30 samtaler per dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...