Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juni


Teserere
 Share

Recommended Posts

Jeg har begynt å glede meg til hund nr 2, så jeg kan få en sjanse til å gjøre riktig alt jeg gjorde feil i begynnelsen med Uno. Kontakt, kontakt, kontakt. 

Gubben vil fortsatt ha rottweiler. Jeg har gjort det helt klart at det er fullstendig uaktuelt med mindre han gjør en solid innsats for å lese seg opp på mer moderne hundetrening og er villig til å legge ned MYE jobb med valpekurs, sosialisering, miljøtrening osv osv. En rottweiler, oppdratt slik han har deltatt med Uno, ville vært en tikkende bombe som ville bestemme alt selv. Det skjer ikke at det kommer rottweiler i hus med hans nåværende holdninger og manglende engasjement til hundetrening.

Jeg og Uno er ferdige med grunnkurs lydighet :) Hverdagslydighet til høsten, har også meldt interesse for sporkurs :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Raptus får flytte til Langedrag! ! Vi er så glade nå at vi har ikke ord!! 

Mange som fortjener klemmer, gratulasjoner og mye jeg gjerne skulle svart på her og der, men tiden strekker ikke til.   Vi hadde en fantastisk dag på lørdag og alt ble veldig bra. Stemningen

Jeg har lappen  Kunne hatt den i 10 år allerede om jeg ikke hadde vært så treig, men bedre sent enn aldri  Så får vi se om jeg tør å kjøre alene, da    

Posted Images

Akkurat nå, Annik skrev:

Jeg hadde arbeidstelefon(som også ble brukt privat) en stund tidligere. Det er det dummeste jeg noen gang har gjort, konstant mas fra kunder og ansatte. Jeg holdt på å fly på veggen en stund :P

Men det kommer selvfølgelig an på hvor mange samtaler man forventer. Jeg hadde fort 30 samtaler per dag.

Jeg har en, kanskje to inngående samtaler pr dag. :P Jeg er maildronningen, ringer aldri hvis ikke det haster veldig. Jeg er ekstremt usikker! Sier jeg nei til tlf får jeg en dårlig jobbtlf som ligger på jobb. Har regnet på det og jeg sparer rundt 500 kr mnd på å ha jobbtlf hvis jeg tar med i regnestykket at jeg kjøper ny tlf annethvert år. Også får jeg iPhone. Har aldri hatt det og har nå en ren Googletlf med enkelt operativsystem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mushi skrev:

Jeg har en, kanskje to inngående samtaler pr dag. :P Jeg er maildronningen, ringer aldri hvis ikke det haster veldig. Jeg er ekstremt usikker! Sier jeg nei til tlf får jeg en dårlig jobbtlf som ligger på jobb. Har regnet på det og jeg sparer rundt 500 kr mnd på å ha jobbtlf hvis jeg tar med i regnestykket at jeg kjøper ny tlf annethvert år. Også får jeg iPhone. Har aldri hatt det og har nå en ren Googletlf med enkelt operativsystem. 

Har man bare 1-2 samtaler per dag, så er det jo verdt det nesten uansett. Da hadde jeg lett gjort det igjen med de fordelene :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Raksha skrev:

Pallekarmer - pass på at de er høyere enn pissehøyden til Glam så han ikke pisser elegant oppi :aww:  :lol:

Ja, men jeg kan ikke bare tre en pallekarm over de beddene som er her :P 

Jeg forsøker å lære Glam at tissing skjer på brennesle og nypehavet, men han har dårlig sikteevne...

39 minutter siden, Pringlen skrev:

Bed og hund: beddene på utsiden av den inngjerdete hagen. Blomster på innsiden i potter og krukker...

Jeg må bare få hjelp til å flytte det som etter hvert er igjen av blomster og planter enten til nye bed eller krukker :P 

Men det blir ikke denne uka...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mushi skrev:

Jeg har en, kanskje to inngående samtaler pr dag. :P Jeg er maildronningen, ringer aldri hvis ikke det haster veldig. Jeg er ekstremt usikker! Sier jeg nei til tlf får jeg en dårlig jobbtlf som ligger på jobb. Har regnet på det og jeg sparer rundt 500 kr mnd på å ha jobbtlf hvis jeg tar med i regnestykket at jeg kjøper ny tlf annethvert år. Også får jeg iPhone. Har aldri hatt det og har nå en ren Googletlf med enkelt operativsystem. 

Jeg har valgt å ha en telefon på jobb og en privat, fordi jeg får helt sinnssyke mengder mail. Jeg er alt for nysgjerrig til å ikke lese mailen min med en gang den kommer... Godt å slippe å ta telefonen også. Jeg er dårlig til å legge den igjen på jobb, da. Den blir med hjem i veska, på lydløs. Jeg synes det fungerer bra :)

Hvorfor får du ikke velge hvilken jobbtelefon du skal ha selv hvis den blir igjen på jobb? Den må jo fungere til det du skal bruke den til... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mushi skrev: Hvorfor får du ikke velge hvilken jobbtelefon du skal ha selv hvis den blir igjen på jobb? Den må jo fungere til det du skal bruke den til... 

Hos oss er sånt standardisert, en får noen å velge mellom til litt ulik bruk og preferanser. Det går blant anna på innstillinger og sikkerhet mot epostserver, mulighet til fjernsletting av telefon hvis den blir stjålet/forsvinner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbtelefon og det fungerer utmerket, men jeg har stort sett ingen servicefunksjon heller, så det blir sjelden særlig mange telefoner på fritida (bortsett fra enkelte mennesker som ikke skjønner at noen kan ha ferie midt på sommeren og ringer 15 ganger i løpet av 1 time - og jeg vet at det ikke er noe som "brenner" hos dem... :aww:). Ikke har jeg behov for å lese mailer som popper inn, heller, om jeg ikke absolutt vil, da, men så nysgjerrig er jeg ikke at jeg ikke kan vente til neste dag med å sjekke dem. Telefonen står forøvrig alltid på lydløs, så den plager meg minimalt egentlig :D

Jeg glemte å bytte om fra støvler til sko da jeg dro på jobb i dag... nå sitter jeg i sokkelesten og vifter med tærne og forbereder meg til arbeidsmøte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leketeltet til guttene forsvant med vinden i går kveld, og alle lekene som lå inni det lå strødd utover hele gata. Gikk en runde og lette etter teltet, men det var borte vekk. I dag fant jeg det igjen kilt fast mellom fjell og garasjen til naboen :P Så nå har jeg satt det tilbake på plassen sin og lagt en koffert med manualer inni :P

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@mushi jeg har også hatt mange runder med meg selv om dette med jobbtelefon.  Jeg har månedlig en regning på 299 så det vil bli dyrere for meg å skatte, men så tok jeg også inn regnestykket med ny telefon ca annenhvert år og da tjener jeg jo på det. Har bestemt meg for å ikke svare på telefoner eller epost når jeg ikke er på jobb, håper jeg klarer å forholde meg til det. Fikk forøvrig velge telefon, har valgt Android basert (samsung) selv om nye sjefen ville at jeg skulle ha iPhone. Hehe.

---

Drar til Oslo i morgen, noen som har tips til rimelig parkering ved Oslo S eller noe som kan kan gå til, kan fint gå 20min.

---

Siste arbeidsdag på Flesland i dag!! Har jobbet der i over 5 år så dette blir merkelig....  I går kveld hadde vi "avslutning"  for meg med fjordcruise i Mostraumen, det var utrolig kjekt. Norge er så vakkert!! Spesielt vestlandet :wub:

Så nå baker jeg brownies i lett bakrus. 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På vei til jobben begynte bilen plutselig å prate til meg når jeg holdt på å parkere. Ei dame.  "Hello? Hello??  Are you there? If you are there, please answer."   hadde ikke ringt eller noe, jeg skjønte ikke en dritt og blei veldig stressa så sa bare "Im sorry, i dont know what i am doing, please go away".  Så forsvant hun :lol::lol:  tror jeg fikk trykka på noe bmw nødknapp eller noe, håper ikke dama blei lei seg :lol:

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Ozzy skrev:

På vei til jobben begynte bilen plutselig å prate til meg når jeg holdt på å parkere. Ei dame.  "Hello? Hello??  Are you there? If you are there, please answer."   hadde ikke ringt eller noe, jeg skjønte ikke en dritt og blei veldig stressa så sa bare "Im sorry, i dont know what i am doing, please go away".  Så forsvant hun :lol::lol:  tror jeg fikk trykka på noe bmw nødknapp eller noe, håper ikke dama blei lei seg :lol:

Magisk bil :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, SFX skrev:

Ja, men jeg kan ikke bare tre en pallekarm over de beddene som er her :P 

Jeg forsøker å lære Glam at tissing skjer på brennesle og nypehavet, men han har dårlig sikteevne...

Jeg må bare få hjelp til å flytte det som etter hvert er igjen av blomster og planter enten til nye bed eller krukker :P 

Men det blir ikke denne uka...

Joa, men blir langt ned til blomstene da :lol: For du må ha et par tre høyder tenker jeg. To er hvertfall akkurat i laveste laget til å sikre at ikke Lupin får tissa oppi. Nå går ikke mine løs i vekstsesongen så er ikke et stort problem, men plutselig så har han sikta seg inn i et uoppmerksomt øyeblikk. :aww: 

55 minutter siden, Ozzy skrev:

På vei til jobben begynte bilen plutselig å prate til meg når jeg holdt på å parkere. Ei dame.  "Hello? Hello??  Are you there? If you are there, please answer."   hadde ikke ringt eller noe, jeg skjønte ikke en dritt og blei veldig stressa så sa bare "Im sorry, i dont know what i am doing, please go away".  Så forsvant hun :lol::lol:  tror jeg fikk trykka på noe bmw nødknapp eller noe, håper ikke dama blei lei seg :lol:

:lol: !! 

 

Våken, sår i hals og hode. Synes fryktelig synd på meg selv, eneste trøsten er at Bonden skal kjøpe med is hjem til meg :aww:  Elle meller mellom å legge meg og faktisk gjøre noe, tror jeg heller mot det siste, for neste uke blir maratonuke, og jeg skal liksom ha hus og alt på stell til @Wednesday kommer. (ingen fare, det får jeg ikke til uansett, så belag deg på kaos og støv :aww:  Kan passe barna jeg om du organiserer huset mitt :D:lol: ) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ozzy skrev:

På vei til jobben begynte bilen plutselig å prate til meg når jeg holdt på å parkere. Ei dame.  "Hello? Hello??  Are you there? If you are there, please answer."   hadde ikke ringt eller noe, jeg skjønte ikke en dritt og blei veldig stressa så sa bare "Im sorry, i dont know what i am doing, please go away".  Så forsvant hun :lol::lol:  tror jeg fikk trykka på noe bmw nødknapp eller noe, håper ikke dama blei lei seg :lol:

Herregud jeg hadde fått noia :lol:

Malt ene delen av vinduene på hytta (pelt ned og tatt med hjem) så det blir kanskje litt lysere der med hvite vinduer enn de lysslukende hytterøde :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på biltema og kjøpt meg sykkelstativ til biler uten hengerfeste - problemet er at jeg ikke skjønner hvordan jeg monterer det... :o sukk... bildet av hvilken vei delene skal på er under 1 cm i diameter... 

Siden det ble langtur igår og leggene mine er uenige i alle former for mosjon blir det litt lydighet nå på dagen og en liten runde i ettermiddag på pelsvesenet - han har forresten bestemt seg for å røyte, så nå kom furminatoren ut og kvittet ham med litt pels. Det her var også en tid å begynne å røyte på? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Wednesday skrev:

Neida. Når en først har to, er det like greit å kjøpe den 3. også. Gjør det! :D

Det hadde vært like greit med trillinger, altså? :P

---

Jessie og jeg var på nybegynnerkurs i agility i helgen, og hun var bare helt rå! Ingen tegn til usikkerhet på noen av hindrene, tvert imot. Søkte veldig bra mot tunneler og felthindre, inklusive vippa og pølsa. Litt mer på å følge etter meg på hoppehindrene siden jeg må løpe rundt vingen, men det kom seg veldig mot slutten av kurset det og. Tror det tok meg noen måneder å komme så langt med labradoren som jeg kom med Jessie på to dager :P 

Den hunden :wub: Gleder meg masse til å trene videre :jump:

13502857_10157136611075529_4750002962793

13502555_10157136611070529_7972688809965

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Raksha skrev:

Joa, men blir langt ned til blomstene da :lol: For du må ha et par tre høyder tenker jeg. To er hvertfall akkurat i laveste laget til å sikre at ikke Lupin får tissa oppi. Nå går ikke mine løs i vekstsesongen så er ikke et stort problem, men plutselig så har han sikta seg inn i et uoppmerksomt øyeblikk. :aww: 

:lol: !! 

 

Våken, sår i hals og hode. Synes fryktelig synd på meg selv, eneste trøsten er at Bonden skal kjøpe med is hjem til meg :aww:  Elle meller mellom å legge meg og faktisk gjøre noe, tror jeg heller mot det siste, for neste uke blir maratonuke, og jeg skal liksom ha hus og alt på stell til @Wednesday kommer. (ingen fare, det får jeg ikke til uansett, så belag deg på kaos og støv :aww:  Kan passe barna jeg om du organiserer huset mitt :D:lol: ) 

 

Du skal IKKE stresse bare fordi vi skal komme! Vi tåler masse vi :P (Og ja, det er klart jeg kan hjelpe) :D

Akkurat nå, Emmy skrev:

Det hadde vært like greit med trillinger, altså? :P

 

Dét er noe heeelt annet og kan IKKE sammenlignes :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wednesday skrev:

Du skal IKKE stresse bare fordi vi skal komme! Vi tåler masse vi :P (Og ja, det er klart jeg kan hjelpe) :D

Jeg bruker deg som unskyldning til å sparke meg selv bak litt :D Men godt å høre at dere tåler masse :D  Vasket dyne til deg i går, bare finne i barnestørrelse og vaske, så er vi i gang :ahappy: 

 

Tass liker meg ikke lenger :aww: Jeg setter han i kjetting i stede for å hive han inn når jeg skal ut med mine, svigerfar holdt på å flire seg ihjel, han satt ute med bikkja, jeg gikk ut for å se etter Tass, han kommer glad og fornøyd bort - ser at jeg tar båndet som henger utenfor døra, og dermed så stakk han :lol: Han er gammel og stiv så det går ikke hverken fort eller langt. Men så er jeg favorittpersonen hans i denne verden, av en eller annen uforklarlig grunn, så han klarer liksom ikke gå så langt unna heller, for han lever og ånder for et klapp på hodet og "ååh du er nå litt fin da" fra meg :lol:   Vi kom til t kompromiss, han fikk kos og klapp og gikk inn istedet for kjetting. :aww:  Så nå er mine kasta ut, og det er omtrent det eneste jeg har gjort av fornuftige ting i dag. 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...