Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

• Svar 4.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

....Nuff said    

Si hei til Yumi  

Jeg så på bilder fra i fjor sommer: ...og oppdaget at lillegutt jammen meg har vokst inn i ørene sine: De var jo mange nummer for store!  

Posted Images

Skrevet

Sånn! Da har jeg fått vaska barnevogna, er nøyaktig et år siden sist. Hengt på masse sløyfer og flagg, så nå er den klar til i morra. Har glemt å kjøpe bestikkelser for å få ungene til å sitte i den, så det kan bli spennende å se hvor stressende morgendagen blir :P

Skrevet

Det ble en runde med alias, med mye latter og litt paniske forklaringer. :lol: nå er det litt søvn før det er opp med tre damer gjennom dusjen og med pynting før vi skal av gårde på feiring.

Sent from my iPhone using Tapatalk

• Like 1
Guest Christine
Skrevet

Ikke så lett å sove når DDE har konsert 600 meter oppi gata gitt.. Ikke hver kveld det føles ut som om selveste Bjarne Brøndbo synger nattasang til meg da :aww: 

Skrevet
Ikke hver kveld det føles ut som om selveste Bjarne Brøndbo synger nattasang til meg da :aww: 

Uff, høres ut som et fælt mareritt, evt en alternativ Dante's he..ete... ;)

Skrevet
5 timer siden, Pixie skrev:

En av fordelene med å ikke ha unger: vi må absolutt ingenting 17.mai :P

Tenker det blir tur i skogen med tullingen og kos hjemme, lite feiring her gitt. 

Helt enig! Og blir samme her. Skal sove lenge(de har sluttet med salutter her, takk og pris:ahappy:), og sannsynligvis i fjellet med den firbeinte :)

Skrevet

Hipp hurra og gratulerer med dagen, folkens:D
13238907_1023562487698901_42382126313329

Og bare fordi de er så innmari søte:
13087926_1022898381098645_35944615802562

:wub::wub:

Nå skal jeg og Ganzie legge oss på gjesterommet, og sove hele natten helt alene:D OG få sove til jeg våkner av meg selv. 
DET er luksus for en småbarnsmor med en sønn som mener at søvn er for pyser:lol:

Og vi er så heldige at vi har ingenting vi må på i morgen, så det blir en rolig dag, før vi kler på oss finklær og kikker på borgertoget rundt kl 17. Og så en tur innom svigermor på kaffe:ahappy:

• Like 10
Skrevet

Jeg liker at jeg ikke skal på champagnefrokost før i 12 tiden i morgen :lol:, for jeg gikk på en smell i kveld. Nå må jeg drikke masse vann og håpe at jeg ikke kjenner på dette i morgen, for det ble noen kopper for mye av kaffe baileys :fear:

Skrevet

Gratulerer med dagen folkens! :D

Her startet dagen 05, men poden kompenserte med å lage engelsk frokost til oss. 

Nå synger han Evig og tro til Dovre faller og fabler om russetiden sin i mens jeg drikker kaffe.  

• Like 6
Guest Belgerpia
Skrevet

Ha en fin 17. mai. Vi skal snart sette kursen mot det eneste faste vi har på plakaten i dag. Flaggheising på Kråkstadtunet.

FB_IMG_1463462161010.jpg

Skrevet
3 timer siden, Lillekrapyl skrev: Ungen min bryr seg ikke om gardiner, og tar på seg det jeg sier han skal ha på seg.

Jeg vant [emoji14]

En slik unge har jeg bestilt.. Samt at den legger seg ned og sovner selv med den største letthet :aww: 

Jeg bestilte også det! Bestilte tidlig, så bestillingen gikk heldigvis gjennom.

Håper på det samme for de to i magen nå også ;)

• Like 2
Skrevet

****! Forsovet oss med en time!! :lol: Jaja, da utgår tur med bikkjene, men en kaffekopp på den nye plattingen har jeg tid til :D Gratulerer med dagen!

IMG_20160517_080752.jpg

• Like 4
Skrevet
30 minutter siden, Lillekrapyl skrev:

Jeg bestilte også det! Bestilte tidlig, så bestillingen gikk heldigvis gjennom.

Håper på det samme for de to i magen nå også ;)

Jeg kommer garantert ikke til å være så heldig :aww: 

Skrevet

Toddy kunne spart seg for den salutten gitt :P

Vi var tilfeldigvis ute og børstet han ( og lette etter firkløver ) når det smalt. 

Han bryr seg filla om dykkertpistolen så jeg hadde et håp om at han var herdet. Men dykkertpistol inne i huset kan vi visst sove oss i mellom, salutter i det fjerne er skummelt.   Jeg kommer aldri helt til å skjønne meg på bikkjer. ...

Skrevet

God 17 mai til alle.

Her er det snart en god tur i skogen, i ettermiddag blir det trening. Resten av tiden skal brukes til hvile!

• Like 4
Skrevet

Ups, sovna på sofaen og lå der i en ti timers tid. Men nå har vi våknet til 17. mai-program på NRK, hvor de også viser fra Sarpsborg i anledning byens tusenårsjubileum. Jeg vil aldri si at jeg er sarping, men i 1991 ble MITT hjemsted slått sammen med Sarpsborg til storkommune, så dette er vel det nærmeste vi kommer å være på TV. Bortsett fra at vår store helt, Inga, var med i Birkebeinerfilmen som gikk på kino i vinter, muahahahaha!

Gratulerer med dagen, alle sammen!

• Like 2
Skrevet

Sov lenge i dag, helt til klokka ni :blink: Flinke småttingene hadde ikke bajsa i bingen heller :D Nå har alle de firbeinte spist og lufta seg, og lufta begynner å gå ut av ballongen. Jeg skal gå og sette på en klesvask, og så skal jeg se litt barnetog på tv mens jeg skriver litt på oppgaven min.

Skrevet

God morgen og gratulerer med dagen. Noen må jobbe på slike store festdager også for at samfunnet skal svive rundt, derfor ligger jeg på lading til i ettermiddag.

• Like 1
Skrevet
1 time siden, Lillekrapyl skrev:

Joda!

Blæh! Hilsen hun som har mega bekkenløsning og må overleve 17. Mai med en 2-åring og besteforeldre som har mistet litt fornuft (fordi de ble besteforeldre), i sludd :P gubben ligger syk i senga.. 

Skrevet
7 timer siden, WelshenNemi skrev:

Helt enig! Og blir samme her. Skal sove lenge(de har sluttet med salutter her, takk og pris:ahappy:), og sannsynligvis i fjellet med den firbeinte :)

Hverken vi eller hunden la merke til salutten, han sov seg gjennom korpset som gikk forbi også :ahappy:

• Like 1
Skrevet
Akkurat nå, Krutsi skrev:

Blæh! Hilsen hun som har mega bekkenløsning og må overleve 17. Mai med en 2-åring og besteforeldre som har mistet litt fornuft (fordi de ble besteforeldre), i sludd :P gubben ligger syk i senga.. 

Vel, kanskje mager trøst, men her må jeg bli hjemme, Kynnere og bekkenet sier rett og slett nei. Stusselig =/ Kos deg så godt du kan, hipphipp!

Skrevet

17-Mai-tog1.jpg

Gratulerer med dagen, Norge! 

Og, jeg kan si det her: Gratulerer med dagen, Dina. I dag ville du blitt 13 år. Du er fortsatt ikke glemt :heart: 

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Så fint at dere allerede har veileder og atferdsspesialist på laget, og at dere har testet både mer og mindre aktivitet. Det dere beskriver høres ut som en valp som ligger så høyt i grunnstress at han ikke klarer å regulere seg ned igjen. Da hjelper det sjelden med mer trening, for problemet er ikke mangel på aktivitet, men at nervesystemet aldri får landet. Det jeg ville prøvd: senk totalbelastningen kraftig i 10–14 dager. Korte, kjedelige turer, ingen søk, ingen kurs. Bytt aktiviteten mot ting som nedregulerer: tygging, slikkematter, snacks strødd i gresset. Og når han faktisk ligger rolig av seg selv, legg en godbit stille mellom labbene hans uten å si noe. Ro som blir belønnet, kommer oftere. At han blir «svart i øynene» og umulig å avlede tyder på at han er langt over terskel, og da lærer han ingenting. Nevn gjerne smerteutredning for veterinæren også, mage og ledd kan gi akkurat dette bildet. Jeg har skrevet mer om ro-trening her om dere vil ha en konkret plan: https://oslohundetrener.no/ro-trening-hund-slik-laerer-hunden-a-finne-ro-i-hverdagen/
    • Godt tenkt å forberede seg før katten kommer, det er da du har mest påvirkning på resultatet. Det viktigste er ikke utstyret, men introduksjonen. Planlegg at de to første ukene skjer bak grind eller lukket dør: la dem lukte på hverandre gjennom døra, bytt tepper mellom dem, og belønn hunden hver gang den er rolig i nærheten av kattelukt og kattelyder. Først når hunden kan se katten uten å låse seg fast, tar dere korte, rolige møter med hunden i bånd. Katten trenger alltid en fluktvei: høyder, hyller og minst ett rom hunden ikke har tilgang til. Kattedoen løser du enklest med en barnegrind hunden ikke kommer forbi, eller en hevet plassering katten lett når. Og følg med på hunden din underveis: stirring, stivhet og jaging betyr at dere har gått for fort frem, ikke at det er umulig. Gjør det kort og gøy, og gi det uker heller enn dager. De fleste hunder kan lære å leve fint med huskatten sin.
    • Gratulerer med valp på vei! I stedet for å anbefale en bestemt skole vil jeg gi deg spørsmålene jeg selv ville stilt før påmelding, for det varierer mer mellom instruktører enn mellom skoler. Spør konkret: Hvilke metoder bruker instruktøren, og brukes det noen form for korreksjon eller «konsekvens»? Du vil ha et tydelig ja til kun belønningsbasert trening, ikke et vagt «vi tilpasser oss hunden». Hvor mange valper er det per instruktør? Seks er mye bedre enn tolv. Og handler kurset om hverdagen (ro, håndtering, alenetrening, trygg sosialisering) eller mest om sitt og dekk? For en setter-valp er det første langt viktigere. Be gjerne om å få se på en kurstime før du melder deg på. En seriøs instruktør sier ja til det. Jeg jobber selv som hundetrener i Oslo, så jeg lar andre svare på de konkrete skolene, men jeg har skrevet om hva god sosialisering faktisk er, om du vil lese mer: https://oslohundetrener.no/hva-er-sosialisering-og-hvorfor-er-det-viktig-for-valpen/
    • Dette høres utrolig slitsomt ut, og jeg skjønner godt at dere er på bristepunktet. To ting ville jeg gjort først, før noe trening: en veterinærsjekk av valpen (urinveisinfeksjon er en klassiker bak plutselig tissing inne) og skikkelig rens av madrass og dyner. Vanlig spray fjerner ikke lukten for hundenesen, og så lenge det lukter toalett, forblir det et toalett. Så til bjeffingen. Akkurat nå har hundene lært at bjeffing åpner døra, så det er den vanen vi må snu, ikke hundene det er noe galt med. Men vi starter ikke om natta. Tren på dagtid: lukket dør i tre sekunder, åpne mens det er stille, belønn. Bygg langsomt opp. Gi dem samtidig en skikkelig god liggeplass utenfor soverommet som fylles med tyggeben og gode ting, så stedet får verdi i seg selv. Det er ikke noe quick fix her, men med en gradvis plan er det absolutt løsbart. Med tre hunder samtidig kan det være verdt å få en trener til å se på helheten hjemme hos dere.
    • Får bare prøve meg frem litt, skal kjøpe sånn for å se. Umulig å vite før man har prøvd 😉 Takk for nyttig info Molly.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...