Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, mai


mokken
 Share

Recommended Posts

  • Svar 4.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

....Nuff said    

Si hei til Yumi  

Jeg så på bilder fra i fjor sommer: ...og oppdaget at lillegutt jammen meg har vokst inn i ørene sine: De var jo mange nummer for store!  

Posted Images

I dag har jeg spist grillmat for første gang i år. Jeg er spent på om jeg tåler det. Jeg tåler ikke eple lenger (ikke fordøyer jeg det heller - mange "fordeler" med stomi, liksom), hvilket er leit, for eple er godt, men om jeg ikke tåler grillmat, så blir jeg oppriktig lei meg, for da er jo halve poenget med sommer borte :aww:

Mitt lille i-landsproblem, vær så god :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
38 minutter siden, Wednesday skrev:

Jeg har som sagt kun gode erfaringer med Agria, og jeg har brukt dem veldig mye. Men skal undersøke prisen hos Gjensidige :)

Agria har direkteoppgjør :) Mener Gjensidige også har det. 

Ok, misforstod dette med å legge fram krav. Må høre med dem begge om se har avtale med min veterinær. Eller går det an å finne på nett? 

Unødvendig å si at jeg ikke har hatt behov for forsikring, eller at det ikke har lønnet seg :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Ok, misforstod dette med å legge fram krav. Må høre med dem begge om se har avtale med min veterinær. Eller går det an å finne på nett? 

Unødvendig å si at jeg ikke har hatt behov for forsikring, eller at det ikke har lønnet seg :P 

De fleste veterinærer som har direkteoppgjør har oppgir det selv på nettside etc, men fant en liste på agria.no en plass, så det skal finnes der og :) 

 

Edit: http://www.agria.no/skademelding/direkte-skadeoppgjor/ fant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Wednesday Gjensidige er gjevnt over billigere på egeneandelen enn agria, siden de ikke har den faste egenandelen i tillegg til prosenten. Ellers har jeg inntrykk av at de dekker mye likt. Hørt og erfart mer krangling med agria enn gjensidige og kommer nok til å holde meg til gjensidige selv (prøvd agria på en egen hund og Hottie er forsikret i agria). Min lille erfaring med agria er at de stiller mer spørsmål og prøver å finne smutthull for å slippe utbetalinger. Men vet det er mange som er kjempefornøyd med agria og supermisforsnøyd med gjensidige. 

 

Direkteoppgjør avhenger av klinikken. Mange klinikker har en beløpsgrense (5000 + ) før man får bruke direkteoppgjør. 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
5 minutter siden, Aslan skrev:

Takk! :)
Min veterinær står på den lista, så det er et pluss :)
Men skulle visst om Gjensidige har det også. Men så lenge de står på lista der, så har de sikkert avtale der også. 

Akkurat nå, Raksha skrev:

Direkteoppgjør avhenger av klinikken. Mange klinikker har en beløpsgrense (5000 + ) før man får bruke direkteoppgjør. 

 

Om beløpet ikke er over 5000 så er det sjelden noe poeng i å bruke forsikringen pga egenandelene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Takk! :)
Min veterinær står på den lista, så det er et pluss :)
Men skulle visst om Gjensidige har det også. Men så lenge de står på lista der, så har de sikkert avtale der også. 

Om beløpet ikke er over 5000 så er det sjelden noe poeng i å bruke forsikringen pga egenandelene.

Joda, på gjensidige så. :ahappy: De har berget min mildt sagt slunkne lommebok flere ganger med at jeg får igjen alt minus engenandelen uansett beløp. 

Agria har også en periode som dekker egenandel, så er det mange småsummer i en periode så lønner det seg også å sende inn. 

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

For en herlig dag! Tur med hundene iht tradisjon utgikk pga. varme og bulldog. Ble tur i stallen istedet. Med lunch og kaffe i sola. 

Fikk låne stooooor sort hest og red på tur med stuttbeinten Tolle og eieren. Det er ikke størrelsen det kommer an på for vakre, herlige Tolle har ingen problemer med å holde følge med diger, langbeint dame :)

4 timer i sola. Deilig. Ble 17. mai bilder i år også. Selvsagt av vakre Tollebolla.

 

FB_IMG_1463511626026.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Wednesday skrev:

Er det noen som har forslag til noe sunt jeg kan lage til middag i morra?

Seibiff med råkost, poteter og remulade :D En av lillemors favoritter 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

50 minutter siden, Line skrev:

Husker ikke hvor langt på vei hun var, men hun ble lagt inn og de prøvde å berge både tispa og valpene. Dessverre mistet de både tispa og valpene. 

Hmmmm... hørtes ikke veldig lovende ut nei :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tørka også støv av grillen i dag, og fy søren så godt! Prøvde meg på en erstatning for potetsalat (tåler poteter veldig dårlig), men i tillegg til potetsalat i dag, i tilfelle det ikke ble godt. Men det ble det! Mye bedre enn potetsalat, tilogmed. Blomkålsalat, som ikke minst er mye kjappere å lage enn potetsalat fordi man slipper skrelling og koking. Neste gang blir det bare blomkålsalat :D Lagde også hjemmelagde grillspyd av kjøttdeig med biter av squash, som ble kjempegode. Har masse rester, så da slipper jeg å lage middag i morgen. Ellers ble 17. mai særdeles rolig her. Kjørte rundt for å finne et tivoli, fordi jeg ville ha sånne lange lakrisstenger, men etter å ha kjørt land og strand og endt opp i Sandefjord, så hadde de det ikke :( Det ble erstattet med en diger frozen yoghurt på 7eleven, men jeg kjenner fortsatt litt på skuffelsen etter en 17. mai uten lakris, altså. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Bananen skrev:

@Wednesday Med Gjensidige betaler du 25 % av totalen i egenandel. Agria sist jeg sjekket var det 1500,- + 15 % i egenandel.

Ah, okei. Hos Agria kan man velge blant flere varianter av egenandel. Trur jeg skal kontakte Gjensidige og høre hva de har for tilbud. Eller, først og fremst få meg valp da :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Wednesday Hvorfor skal du ha forsikring på basenji? Her om dagen fortalte en basenjieier meg at "nei, man trenger ikke forsikring for basenjier blir ikke syke!"         :teehe: 

Ellers i kveld har jeg banna over russen.. Møkkarussen (ikke alle er møkk altså, bare disse her) hadde party borti veien her i morres da jeg gikk morgentur med hundene. Parkerte to store busser i veien rett ved stallen nedi her. Dundra musikk og hylte og oia. Da vi gikk tur i kveld lå det ølbokser og søppel langt utover jordene. Det er IKKE greit!! :sint_01:  Fint at samboer var med, hvis ikke hadde jeg ikke fått med meg all søpla i tillegg til to hunder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Monikawt skrev:

@Wednesday Hvorfor skal du ha forsikring på basenji? Her om dagen fortalte en basenjieier meg at "nei, man trenger ikke forsikring for basenjier blir ikke syke!"         :teehe: 

Ha... Basenjier blir ikke syke nei. Det kan de så absolutt, kan du hilse og si. Det vet jeg nemlig alt om. Spør også hva h*n har tenkt til å gjøre dersom basenjien blir truffet av en bil, slik min venninnes basenji nylig ble :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wednesday skrev:

Ha... Basenjier blir ikke syke nei. Det kan de så absolutt, kan du hilse og si. Det vet jeg nemlig alt om. Spør også hva h*n har tenkt til å gjøre dersom basenjien blir truffet av en bil, slik min venninnes basenji nylig ble :P

Jeg har pratet med henne en gang, og kommer nok ikke til å gjøre det igjen :P men jeg hadde lyst å le, og spørre om hun fleipa..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk å kjedet meg veldig i dag tidlig, og hadde fryktelig lyst til å dra til byn. Ble ingen by tur, var litt skuffet over det (men gikk fort over :P )  Besteforeldrene til gubben kom, og vi skulle spise rømmegrøt. Mens vi ventet på grøten fikk jeg prøve nordhordalandsbunaden til svigermor, og det satt som et skudd! Gleder meg til å låne den til neste år! Min morfar er fra samme sted som gubben og hans familie, så bunaden føles veldig riktig å gå med :)  

Så var det duket for rømmegrøt. Når vi var mette og go, så skulle jeg bare en tur på badet for å slappe av litt. Tenkte jeg skulle sitte litt på de varme flisene og komme meg litt til hektene, for jeg hadde da rukket å bli veldig sliten (så mye for å være rastløs tidligere). Veeel, jeg sovna på badet jeg:icon_redface: Tror jeg lå der i 30-45 minutter, før noen gikk å så etter meg :P Huff, skulderen har det ikke fryktelig godt nå :P 

Etter det så spiste vi ribbemiddag :o og så hadde jeg jo bakt kaker, så ble det til dessert :D De ble veldig gode!

Hadde også pyntet meg. Brukte litt tid på å legge fin sminke, og flette håret og ha det i en donut, og ta på meg en koselig gul sommer kjole som jeg sydde i fjor :ahappy: Følte meg veldig fin :ahappy: savnet å ha på bunad da, men sånn er det.

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Bananen skrev:

@Wednesday Med Gjensidige betaler du 25 % av totalen i egenandel. Agria sist jeg sjekket var det 1500,- + 15 % av totalen i egenandel.

Jeg har kun 15% egenandel hos Gjensidige:)

Brukt forsikringen altfor mye desverre, men jeg er fryktelig fornøyd med Gjensidige! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...