Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, mai


mokken
 Share

Recommended Posts

  • Svar 4.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

....Nuff said    

Si hei til Yumi  

Jeg så på bilder fra i fjor sommer: ...og oppdaget at lillegutt jammen meg har vokst inn i ørene sine: De var jo mange nummer for store!  

Posted Images

Guest *Kat84*

Jeg har gjort meg ferdig med bedet utenfor huset i dag. Må jo ta i et tak jeg og før salg... 

det var overgrodd når vi kjøpte huset. Og til tross for mye arbeid med å grave opp busker og trær i fjor var det etter mitt syn overgrodd for et par dager siden også. NÅ er jeg fornøyd med det :)

 

20160516_151141.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta
Akkurat nå, Perfect Image skrev:

Bruvoll fengselsutsalg :)

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Godt da slipper jeg å kjøpe for det blir for langt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
1 time siden, Turb skrev:

Da må jeg kjøpe meg hageslange først :P Tror nesten jeg må sette opp sånn lite stygt bedgjerde rundt en stund... kanskje hun tar hintet da... :(  

Alternativet er jo selvsagt å spørre naboen pent om hun kan holde kjøteren unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Belgerpia skrev:

Alternativet er jo selvsagt å spørre naboen pent om hun kan holde kjøteren unna.

Ja det er jo førstevalget... problemet er at jeg har forsøkt å få tak i henne i en uke nå, og vi går tydeligvis forbi hverandre hele tiden. Så eneste gangen jeg har sett henne var den gangen jeg så hunden tisse der, og da gjennom vinduet - var ikke helt kledd for å gå ut... også ser jeg jo at bikkja fortsatt tisser der siden jeg ser effekten på blomstene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skulle jeg lage indisk dal, og så har jeg ikke linser! Bare tørre, men de må jo ligge i vann først, og jeg er sulten nå. Kikerter har jeg. Lage dal av moste kikerter? Hadde (ferdigkjøpt) falafel til middag i går så det gidder jeg ikke lage nå. Sulten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuva ville være med Trym og meg på tur istad, bra vi ikke hadde kommet langt når hun kom løpende.... Koselig besøk av svigerinna mi og ungene hennes istad, utekos med vaffel og saft :D Lagd oreokake til imorra, spent på om den holder formen :P Straks rømmegrøt og spekemat til middag og C er snart ferdig med nye plattingen :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

25 minutter siden, Perfect Image skrev:

Bruvoll fengselsutsalg :)

Uhhhm... "rett" nedi gata her jo... 

Er vi hjemme etter en herlig briardspesial med masse glade og trivelige folk, masse aktiviteter og en spesialutstilling i strålende solskinn! Kan ikke bli bedre enn det... eller jo - når prinsessebarnet topper hele greia med å bli BIR og får en aldeles fantastisk kritikk - DA er helga helt perfekt :D. Jeg har aldri fått en slik kritkk på noen hunder noen sinne... " Tispe av meget høy standard. Perfekt ballanse, alt passer i hop som hånd i hanske. Herlig hode. Perfekt pigment.Smukke ører. Helt fantastisk siluett. Velvinklet. Velgående og ser ut  som hun kan arbeide åtte timer med sauer og like etterpå gå inn i utstillingsringen og vinne. Fantastisk haleføring. Smuk pels. Hun har en feil: Hun er ikke min!" 

Nå er det bare å fikse alle bildene fra utstillingen da, skrive resultater, fikse alt i DogWeb, skrive referat fra årsmøtet, fikse alle endringer på web... og alt sånt... :)

  • Like 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Nå skulle jeg lage indisk dal, og så har jeg ikke linser! Bare tørre, men de må jo ligge i vann først, og jeg er sulten nå. Kikerter har jeg. Lage dal av moste kikerter? Hadde (ferdigkjøpt) falafel til middag i går så det gidder jeg ikke lage nå. Sulten!

Ville ikke mosa kikertene, eller hakket dem i så fall.
Eventuelt bruker du dem hele og får en tynnere konsistens enn med linser. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Turb skrev:

Da må jeg kjøpe meg hageslange først :P Tror nesten jeg må sette opp sånn lite stygt bedgjerde rundt en stund... kanskje hun tar hintet da... :(  

Kommer bare til å fortsette når du tar det bort igjen :aww::P 

31 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Nå skulle jeg lage indisk dal, og så har jeg ikke linser! Bare tørre, men de må jo ligge i vann først, og jeg er sulten nå. Kikerter har jeg. Lage dal av moste kikerter? Hadde (ferdigkjøpt) falafel til middag i går så det gidder jeg ikke lage nå. Sulten!

Jeg pleier å bruke tørre linser rett oppi, jeg, de koker kjapt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Justisia skrev:

Ville ikke mosa kikertene, eller hakket dem i så fall.
Eventuelt bruker du dem hele og får en tynnere konsistens enn med linser. 
 

Jeg googla litt og fant oppskrift på Chana masala. Det er vel langt på vei dal med kikerter. Var greit nok, men vanlig dal er bedre.

10 minutter siden, Tinkie skrev:

Kommer bare til å fortsette når du tar det bort igjen :aww::P 

Jeg pleier å bruke tørre linser rett oppi, jeg, de koker kjapt :) 

Det skal jeg prøve neste gang. Bruker jo faktisk tørre linser til linsegryte, freser dem litt i olje før koking. Det kom jeg ikke på i farta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Siri skrev:

 

Uhhhm... "rett" nedi gata her jo... 

Er vi hjemme etter en herlig briardspesial med masse glade og trivelige folk, masse aktiviteter og en spesialutstilling i strålende solskinn! Kan ikke bli bedre enn det... eller jo - når prinsessebarnet topper hele greia med å bli BIR og får en aldeles fantastisk kritikk - DA er helga helt perfekt :D. Jeg har aldri fått en slik kritkk på noen hunder noen sinne... " Tispe av meget høy standard. Perfekt ballanse, alt passer i hop som hånd i hanske. Herlig hode. Perfekt pigment.Smukke ører. Helt fantastisk siluett. Velvinklet. Velgående og ser ut  som hun kan arbeide åtte timer med sauer og like etterpå gå inn i utstillingsringen og vinne. Fantastisk haleføring. Smuk pels. Hun har en feil: Hun er ikke min!" 

Nå er det bare å fikse alle bildene fra utstillingen da, skrive resultater, fikse alt i DogWeb, skrive referat fra årsmøtet, fikse alle endringer på web... og alt sånt... :)

Gratulerer med strålende kritikk til prinsessen (og deg)! 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendte barn og bonden på eftaskaffe og pingla ut selv. Kom på hvilken dag det er i morgen og hadde et sammenbrudd i kleskapet mitt. :aww:  Orker ikke være sosial to dager på rad heller. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Kom på hvilken dag det er i morgen og hadde et sammenbrudd i kleskapet mitt. :aww: 

Hahahaha! Dagens søteste! :wub: Takk for en god latter her jeg sitter og hører på alle som bader og koser seg i vannspeilet rett utenfor vinduet mens jeg hamrer løs på tastaturet. :thumbs: Det er visse fordeler med å ikke skulle noen verdens ting på 17. mai annet enn å svette bloddråper fra panna i takt med at sidene fylles med mer eller mindre insiktsfulle betraktninger, og det er at hva jeg har på meg er helt irrelevant. Vurdere å sitte i bare trusa.  :aww:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SandyEyeCandy skrev:

Hahahaha! Dagens søteste! :wub: Takk for en god latter her jeg sitter og hører på alle som bader og koser seg i vannspeilet rett utenfor vinduet mens jeg hamrer løs på tastaturet. :thumbs: Det er visse fordeler med å ikke skulle noen verdens ting på 17. mai annet enn å svette bloddråper fra panna i takt med at sidene fylles med mer eller mindre insiktsfulle betraktninger, og det er at hva jeg har på meg er helt irrelevant. Vurdere å sitte i bare trusa.  :aww:

:lol: Bare hyggelig! :lol:  Støtter truseantrekk, og er ørlitegranne misunnelig over muligheten. :aww::lol: 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Raksha skrev:

:lol: Bare hyggelig! :lol:  Støtter truseantrekk, og er ørlitegranne misunnelig over muligheten. :aww::lol: 

 

Du kan joine meg i planen om joggebukse og collegegenser :teehe: Kjenner at det er veldig behagelig akkurat nå :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Aslan skrev:

Du kan joine meg i planen om joggebukse og collegegenser :teehe: Kjenner at det er veldig behagelig akkurat nå :lol: 

Hørtes veeeldig fristende ut. :lol: Men er kun klæra som er problemet, vi pleier å storkose oss på 17. mai. Feiring her i bygda, et tog alle går i (ingen ser på - med mindre det tilfeldigvis kommer en bil som skal forbi) eget musikklag, leker og is til ungene :D Skjørost og rømme til mat da - det kan jeg styre meg for, men pleier å være spekemat og salat utenom i det minste. 

 

Skal se jeg blir skrekkelig aktiv i "kom i form"tråden fra og med 18. mai. 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
1 time siden, Siri skrev:

 

Uhhhm... "rett" nedi gata her jo... 

Er vi hjemme etter en herlig briardspesial med masse glade og trivelige folk, masse aktiviteter og en spesialutstilling i strålende solskinn! Kan ikke bli bedre enn det... eller jo - når prinsessebarnet topper hele greia med å bli BIR og får en aldeles fantastisk kritikk - DA er helga helt perfekt :D. Jeg har aldri fått en slik kritkk på noen hunder noen sinne... " Tispe av meget høy standard. Perfekt ballanse, alt passer i hop som hånd i hanske. Herlig hode. Perfekt pigment.Smukke ører. Helt fantastisk siluett. Velvinklet. Velgående og ser ut  som hun kan arbeide åtte timer med sauer og like etterpå gå inn i utstillingsringen og vinne. Fantastisk haleføring. Smuk pels. Hun har en feil: Hun er ikke min!" 

Nå er det bare å fikse alle bildene fra utstillingen da, skrive resultater, fikse alt i DogWeb, skrive referat fra årsmøtet, fikse alle endringer på web... og alt sånt... :)

Gratulere med super kritikk! :D 

Akkurat nå er jeg stuptrøtt... Blir tidlig kveld tror jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Hørtes veeeldig fristende ut. :lol: Men er kun klæra som er problemet, vi pleier å storkose oss på 17. mai. Feiring her i bygda, et tog alle går i (ingen ser på - med mindre det tilfeldigvis kommer en bil som skal forbi) eget musikklag, leker og is til ungene :D Skjørost og rømme til mat da - det kan jeg styre meg for, men pleier å være spekemat og salat utenom i det minste. 

 

Skal se jeg blir skrekkelig aktiv i "kom i form"tråden fra og med 18. mai. 

 

Jaa, jeg har alltid likt 17. mai veldig godt jeg og, så pleier å hoppe mer enn villig i bunaden og kose meg (selv i verste eksamenstida har jeg vært med i borgertoget hvert år som student). Men i år gidder jeg rett og slett ikke, skal holde sofaen varm og ha beina høyt istedetfor :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Aslan skrev:

Jaa, jeg har alltid likt 17. mai veldig godt jeg og, så pleier å hoppe mer enn villig i bunaden og kose meg (selv i verste eksamenstida har jeg vært med i borgertoget hvert år som student). Men i år gidder jeg rett og slett ikke, skal holde sofaen varm og ha beina høyt istedetfor :D 

Høres ut som en perfekt prioritering! :D  Husker jeg var rimelig grønn og bekkenløsning delux 17.mai 2013 :lol: Stod over toget, men ellers var det greit. 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Høres ut som en perfekt prioritering! :D  Husker jeg var rimelig grønn og bekkenløsning delux 17.mai 2013 :lol: Stod over toget, men ellers var det greit. 

 

Haha, herlig :lol: Ja, i fjor humpet jeg på krykker, siden jeg tryna og tråkket over 14 mai, så har testa kombinasjonen bunad og krykker, skikkelig lekkert :P Hadde det vært spådd finvær hadde jeg nok dratt på meg en kjole og sett litt på livet i bygda, men her skal det regne, så :no: Men vi har kjøpt balkongflagg og skal flagge da, og spise is og jordbær inne :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er huskyen nyvasket, festdrakten funnet frem og jeg har konstatert at poden ikke har noe å ha på seg. 

Penbuksa er ALTFOR liten. 

Han vil ha på seg vikingklærne sine i stedet. Er det veldig teit? Eller skal jeg tvinge på han en sort turbukse  ( han har 3 turbukser og ingen penbukser... ) , skjorte og en litt for liten vest? 

Sonenorakel!  Svar fort!  Vikingskjortelen hans er pen. Skreddersydd,  ikke sånn karnivalgreie.  

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Turb skrev:

Propoliskremen har jeg brukt, den ser ut til å lindre det. Men jeg tror egentlig ikke han klør så mye, bare at når han først begynner å slikke så går han inn i litt sånn mani og bare fortsetter... Nå har han ikke forsøkt å slikke på det på lenge og jeg har ingenting på det... Skal smøre det igjen før vi går tur, så det får trekke inn mens han er opptatt med andre ting.

Høres lurt ut ja, man er da ikke kelpis for ingenting.... :P

......har vi en skikkelig lat dagen derpå. Var hjemme fra stevne og dommemiddag rett før 23.30 i går kveld, rimelig utslitt etter en veldig bra helg så i dag sov vi til langt på dag. Etter frokost ruslet vi en tur i skogen, og hundene fikk bade i en kulp og kose seg med godbitsøk underveis. Nå er det sofamodus en stund  :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er huset endelig presentabelt! Jeg også - det er godt å avslutte baderomsvasken med å ta seg en dusj :ahappy: Nå har jeg ingen andre planer enn å daffe resten av dagen. Oppdaget akkurat at det har kommet en sesong til med the Americans på netflix, tror det blir et par episoder av det i kveld... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...