Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, mai


mokken
 Share

Recommended Posts

5 minutter siden, mushi skrev:

Ponni vil alltid ligge under dynaog kline inntil meg om morgenen og kvelden i sofaen. Luna breier seg ut i dobbeltsenga. Alene. :lol: Hvordan folk klarer seg uten fanghunder kan jeg ikke skjønne! Uansett størrelse de har :D 

 

Er katta frisk ville jeg ha ventet. Hadde holdt katten inne, men det regner jeg med at du gjør ;) Er like dyrt i morgen som i dag hvis katten blir dårligere. 

Det kan faktisk bli litt mye fanghund her med en husky og en puli som begge er frimerker :P

Toddy er helt ekstremt irriterende noen ganger.  Han er av typen som trenger seg oppå fanget ditt når har kaffekopp i hånda og bare blir mer intens hvis du prøver å dytte han vekk ...

Veldig søt de første gangene og så går det over til irritasjon. Men han har blitt bedre på det heldigvis :)

 

Da har vi tatt en runde med furminatoren.  Det ble en full kiwi-pose før hverken jeg eller Toddy gadd mer. Han har definitivt en kiwi-pose eller 2 til med løs underull og han har kastet av seg minst en søplesekk rundt i huset siden varmen kom. 

At folk tror korthårede hunder røyter mindre er helt utrolig :blink:

Her er den langhårede røytefri og den korthårede har polarpels,  så de er vel ekstrem-eksempelet på det motsatte :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

....Nuff said    

Si hei til Yumi  

Jeg så på bilder fra i fjor sommer: ...og oppdaget at lillegutt jammen meg har vokst inn i ørene sine: De var jo mange nummer for store!  

Posted Images

Trøtt. Men satser på at småttingene går tom for strøm snart, da skal jeg sove litt til på sofaen :yawn: 

I ettermiddag skal de ut på sosialiseringstur, de skal besøke en grande. Håper været holder seg, selv om jeg helst ønsker meg litt varmere og sol også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

....skal jeg på plantasjen og brenne penger jeg antageligvis ikke har mot slutten av denne uken. :P 

Så skal Talli få lov til å svømme litt når vi reiser tilbake. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult, rallystevnet vårt i september har fått inn to dommere fra nordnorge som ikke pleier å dømme på østlandet :D håper det gjør at vi får flere startende i eliteklassen også. Utmerket anledning til å plukke cert for ukjente dommere :D 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømte at oppdretter ringte meg og sa at valpene ville koste over 20 000 kr fordi man måtte betale for hver eneste dag den bodde hos oppdretter :aww: Var tross alt en belastning å ha dem der :aww: Og siden man er anbefalt å ikke betale mer for en valp enn det raseklubben har fastsatt, så ville jeg jo ikke kjøpe da. Veldig skuffa :aww: Godt det bare var en drøm! 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Wednesday skrev:

Drømte at oppdretter ringte meg og sa at valpene ville koste over 20 000 kr fordi man måtte betale for hver eneste dag den bodde hos oppdretter :aww: Var tross alt en belastning å ha dem der :aww: Og siden man er anbefalt å ikke betale mer for en valp enn det raseklubben har fastsatt, så ville jeg jo ikke kjøpe da. Veldig skuffa :aww: Godt det bare var en drøm! 

Skal du få valpis? :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Puddelen mente at det var morran klokka 7 - fordi bonden syntes at han burde så og tromle rett utenfor soveromsvinduet. Puddel ville ikke ha traktor i hagen - gjeeeeesp...... vet ikke hvem jeg blir mest sur på, bonden eller bikkja.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man ikke får spise på bandasjen på beinet sitt når man ligger i sofaen, får man helt sikkert lov om man står på hodet opp ned i sofaen... kelpielogikk...

 

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker hushjelpen min :wub:  Den liker ikke beina på stresslessen og har klart å kjøre segfast under en sjenk en gang, men ellers takler den utfordringene den får her. :D Den får jo selvsagt ikke med seg 100% siden den ikke kommer til asolutt over alt, men jeg er superfornøyd med det den får med seg :D

 

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Raksha skrev:

Elsker hushjelpen min :wub:  Den liker ikke beina på stresslessen og har klart å kjøre segfast under en sjenk en gang, men ellers takler den utfordringene den får her. :D Den får jo selvsagt ikke med seg 100% siden den ikke kommer til asolutt over alt, men jeg er superfornøyd med det den får med seg :D

 

Herlig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wednesday skrev:

Herlig :D

Bivirkningen er at det er mye ryddigere her enn det pleier :D Og da rydder jeg automatisk mer (om ikke mer, så viser det hvertfall mer igjen ) når det allerede er relativt ryddig :D Skal se jeg blir ryddig av meg etterhvert :o  Kan jo drømme... 

 

 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Raksha skrev:

Elsker hushjelpen min :wub:  Den liker ikke beina på stresslessen og har klart å kjøre segfast under en sjenk en gang, men ellers takler den utfordringene den får her. :D Den får jo selvsagt ikke med seg 100% siden den ikke kommer til asolutt over alt, men jeg er superfornøyd med det den får med seg :D

 

iRoomba? Jeg vil ha, men jeg vet ikke om fluffy Pøbelpels blir for sterk kost for den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Bananen skrev:

iRoomba? Jeg vil ha, men jeg vet ikke om fluffy Pøbelpels blir for sterk kost for den?

Min har fått opp enorme mengder pels jeg ikke visst vi hadde, antakeligvis fra gulvteppet. Så styrer du unna de billigste så tror jeg det skal gå bra. Vi har iroomba 870. Så langt kjempefornøyd. :D Jeg har ikke tørrmoppet gulvet eller støvsuget teppet siden fredag :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Min har fått opp enorme mengder pels jeg ikke visst vi hadde, antakeligvis fra gulvteppet. Så styrer du unna de billigste så tror jeg det skal gå bra. Vi har iroomba 870. Så langt kjempefornøyd. :D Jeg har ikke tørrmoppet gulvet eller støvsuget teppet siden fredag :D

 

Hm. Tenketenke! Takk, skal høre med sambo, for det er enkelte steder man overser/blåser i her. Som for eksempel tepper og under tunge ting. ?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det går veldig greit å bare støvsuge over gulvene en gang i uka jeg da. Hilsen Heidi, duppeditt- og unødvendig-forbruksmotstander. (Robotstøvsuger trenger ikke å være unødvendig forbruk hvis man har helseissues altså, men for meg ville det vært det).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal en kjøre og hente ungene tro? Det er så deilig å sitte og drikke kaffe i ro og fred :P Og de har det helt sikkert bra der de er. Men det er rart at de ikke er her, er nesten så en begynner å savne galskapen litt :P

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært en hektisk helg. Tilbrakte halve dagen på myndeutstillingen på Hotell Hadeland både lørdag og søndag, russefest søndag kveld og idag skal jeg bli med Sofie og hilse på salukivalpene. :wub:

Nevnte jeg at jeg har to eksamener i slutten av uken og en innlevering jeg burde fått gjort? :sweat:

Men har hatt kjempefin helg da! Fått hilse på flotte hunder, blitt kjent med nye folk og fått snakket med oppdretter. Høydepunktet var kanskje da jeg fikk sitte barnevakt for Jet's Just Don't Mess With Me et par timer mens eier var opptatt med å styre showet på slutten. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wednesday skrev:

Skal en kjøre og hente ungene tro? Det er så deilig å sitte og drikke kaffe i ro og fred :P Og de har det helt sikkert bra der de er. Men det er rart at de ikke er her, er nesten så en begynner å savne galskapen litt :P

Den spalta følelsen der husker jeg veldig godt! Mine pleide å være mye hos foreldrene mine i helgene, jeg savna dem veldig og koste meg med at de ikke var der!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjekka pris på forsikringer hos Agria. Basenji er mye billigere å forsikre enn saluki! Jeg skal ha saluki når basenjien er blitt stor. Neste år kanskje? Herregud, som jeg ønsker meg. Får bare være dyrt.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Eplefe skrev:

Tror katten har klart å røske ut en klo. Det har blødd litt, men ser rent og pent ut. Ringe dyrlegevakten eller vente til etter pinse? Fin allmenntilstand, spiser og drikker og maser om å få gå ut.

Hadde ventet og sett. Så lenge pus spiser og drikker normalt og oppfører seg som vanlig, så tenker jeg at da er ting greit. :P 

1 time siden, Wednesday skrev:

Ja, hvis det er en til meg der! De er ikke født enda! :D Hvis det ikke kommer en til meg nå, så er det flere kull planlagt i år. 

Ok, jeg kom på nå at her om dagen drømte jeg faktisk at du skulle ha tispe, og det var én før deg som fikk velge valp, og så kom valpene med én tispe og fem hanner, og så ville den andre ha hann, så da var det tispevalp til deg. :lol: Litt for mye på Sonen, kanskje? :lol:  

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Jeg synes det går veldig greit å bare støvsuge over gulvene en gang i uka jeg da. Hilsen Heidi, duppeditt- og unødvendig-forbruksmotstander. (Robotstøvsuger trenger ikke å være unødvendig forbruk hvis man har helseissues altså, men for meg ville det vært det).

Litt enig med deg, men så er det jo forskjell på en gang i uka og to ganger om dagen også!

 

 

I natt har Kuro vært billig, ass... Han har sutret hele natten, helt til jeg sparket Musikeren ut av senga for å ta ham med ut - da sto han visst og tisset i noe som føltes som en halvtime, før han var helt ferdig og kunne gå inn igjen... Og så hørte jeg rasling i plastikk og sto opp og tok fra ham en pakke parmesan.

Da jeg sto opp i stad, oppdaget jeg en tom pølsepakke. Den var full og hadde gått ut på dato for lenge siden og blitt kastet... HEI, prompehund. :getlost:  En HEL PAKKE PØLSER! Jesus, ikke rart jeg føler at han alltid er på slankekur, lurer på hvor mye han egentlig stjeler og spiser om natten :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tinkie skrev:

 

Ok, jeg kom på nå at her om dagen drømte jeg faktisk at du skulle ha tispe, og det var én før deg som fikk velge valp, og så kom valpene med én tispe og fem hanner, og så ville den andre ha hann, så da var det tispevalp til deg. :lol: Litt for mye på Sonen, kanskje? :lol:  

:lol: Jeg vil ha hann da, så én tispe og fem hanner hadde passet meg utmerket :P Jeg ble dog redd for å ikke få valp i det hele tatt, så har sagt fra at jeg sikkert kan ta tispe også, hvis det ikke kommer noen hanner :P Herregud, kan da leve med en tispe også :aww:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Ja, jo... Jeg får sikkert låne en turkamerat, men til konkurranser kreves det jo litt trening, og det hadde jo vært gøy med noen kurs innimellom. Det føles ikke som at jeg kan styre sånt selv når det ikke er min egen hund, men det kan jo hende det finnes en perfekt liten treningskamerat der ute.
    • Sikkert mange som sier ja takk til en sånn ordning så lenge man blir litt kjent først hvertfall. 
    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...