Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, mai


mokken
 Share

Recommended Posts

  • Svar 4.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

....Nuff said    

Si hei til Yumi  

Jeg så på bilder fra i fjor sommer: ...og oppdaget at lillegutt jammen meg har vokst inn i ørene sine: De var jo mange nummer for store!  

Posted Images

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Jeg har da feiret 17-mai med pomp og prakt jeg også da. Dett bildet er tatt for noen år siden:

13174095_10154224579523817_6589083798630

Så søøøøt da... Var det småbispan som hadde slik uniform? 

Edit: og der så jeg at det var Vikhammer skoles aspirantkorps :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir grinete når folk skal belære meg om ting som burde være åpenbart at jeg klarer å skjønne selv.

"Du burde vel ikke planlegge høstferie, når du ikke vet hvordan situasjonen din er da?"

Nei, jeg også skjønner at jeg ikke kan garantere for meg selv og andre at jeg får dratt på en ferie i september jeg har lyst til å dra på, fordi jeg ikke vet noe om jobbsituasjonen, eller om jeg får spart nok penger. Men jeg kan vel få **** få lov til å planlegge litt, gjøre research, glede meg over forberedelsene, og håpe at det lar seg gjøre framfor å måtte improvisere noe på kort tid om jeg om fire måneder ser at jeg kan få ferie og har penger?

"Du synes ikke du har andre ting du trenger pengene på da?"

Joda, jeg bor i et gammelt hus med mye som må gjøres - men om jeg ikke skal kunne unne meg en ferie eller noe annen luksus før alt av hus og hage er helt ferdig modernisert, oppusset og tilpasset mine behov - da tror jeg kanskje det blir et nytt århundre før jeg kan reise noe sted!

Jeg kveles, rett og slett, når jeg i en alder av snart 35 år skal belæres og pepres med unødvendig informasjon. For eksempel tekstmelding i går: "Husk at NRK sender fra 17. mai om du ikke har noen planer på morgenen, det begynner klokka åtte". NO FUCKING KIDDING, er det noe nytt NRK har begynt med i år det???

Batteriet på mobilen gikk tom midt i en setning, og jeg har ikke ringt opp igjen. Jeg får sånn hodepine når jeg må himle med øynene og bite meg i tunga i over en time.

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Neida, Vikhammer skoles musikkorps. Vi var visst litt inspirert av småbispan ja.

Hahaha, ja, det var liksom noe som lignet :D

Har sittet inne i hele dag og redigert bilder fra helgens evenement. Skuldra mi liker det IKKE... Nå skal jeg forsøke og fikse noe middag. Har en diger indrefilét av svin liggende på vent. En levning fra helgen. Får improvisere noe tilbehør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig med dugnaden - det "kokte" av folk og kakesalg og kaffesalg og pølsesalg gikk unna som bare det. Nå står middagen i ovnen, jeg og gubbe har rukket en tur med hundene med innlagt badeøkt i elven for de firbente (vannapport er populært). 
Lottas mamma Bitten ble parret i helgen, så nå blir det spennende fremover. Lovende kombinasjon i hvert fall, og Bitten er bare skjønn :)

To våte etter svømmeturer i dag :)

13260194_10153441912646761_1423673850849

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, SFX skrev:

Jeg blir grinete når folk skal belære meg om ting som burde være åpenbart at jeg klarer å skjønne selv.

"Du burde vel ikke planlegge høstferie, når du ikke vet hvordan situasjonen din er da?"

Nei, jeg også skjønner at jeg ikke kan garantere for meg selv og andre at jeg får dratt på en ferie i september jeg har lyst til å dra på, fordi jeg ikke vet noe om jobbsituasjonen, eller om jeg får spart nok penger. Men jeg kan vel få **** få lov til å planlegge litt, gjøre research, glede meg over forberedelsene, og håpe at det lar seg gjøre framfor å måtte improvisere noe på kort tid om jeg om fire måneder ser at jeg kan få ferie og har penger?

"Du synes ikke du har andre ting du trenger pengene på da?"

Joda, jeg bor i et gammelt hus med mye som må gjøres - men om jeg ikke skal kunne unne meg en ferie eller noe annen luksus før alt av hus og hage er helt ferdig modernisert, oppusset og tilpasset mine behov - da tror jeg kanskje det blir et nytt århundre før jeg kan reise noe sted!

Jeg kveles, rett og slett, når jeg i en alder av snart 35 år skal belæres og pepres med unødvendig informasjon. For eksempel tekstmelding i går: "Husk at NRK sender fra 17. mai om du ikke har noen planer på morgenen, det begynner klokka åtte". NO FUCKING KIDDING, er det noe nytt NRK har begynt med i år det???

Batteriet på mobilen gikk tom midt i en setning, og jeg har ikke ringt opp igjen. Jeg får sånn hodepine når jeg må himle med øynene og bite meg i tunga i over en time.

Intenst enig. Det er så vanskelig for enkelte å forstå at folk faktisk er tenkende vesener som tar de valgene de tar ut fra en helhet, eventuelt til tross for at de vet det de vet. Røykere røyker ikke fordi de ikke vet at det er farlig, liksom. Moren min var ram på det der, jeg tror munnen hennes gikk på autopilot og ble trigget av det jeg sa og gjorde, helt uten at hjernen ble koblet inn, (sorry mamma, du var ikke den eneste). Hvis jeg sa at jeg skulle dra til byen og kjøpe meg en bukse så visste jeg at hun kom til å si: Men har du råd til det nå da, husk at du kommer til å trenge penger til "ditt eller datt". Jeg brukte faktisk å skrive det hun kom til å svare på en lapp og så vise den til henne når hun hadde kommet med et sånt autosvar. :pinch:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så langt har 17. Mai blitt brukt til å tusle en tur med voffsene, handla på butikken (iført joggebukse og fleecegenser :icon_redface: ) , lagt sammen klær, satt på ny vaskemaskin, swiffa gulvet og klippet klørne til hundene. Samboer har sittet ute i hagen å pillet kjøtt fra beverskaller (som nå koker litt mer på komfyren..).

når dagen er slik så vet man at man hverken er ung eller voksen enda :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme og veltet ut av skjørtet. :aww: lillemor har kosa seg masse :wub: Gratulerer med dagen! Nå skal jeg under dyna og forhåpentligvis sove bort migrenetilløp.

 

@SFX til slike folk må man bare ikke fortelle noen ting :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg spist en svinaktig god middag :D. En real svinefilet, hjemmelaget potetmos, asparges litt salat og tomat - og en deilig, enkel fløtesaus. Det svinet var noe så innigranskauen saftig og mørt... mMMMMMMM :D. Også jeg som liksom ikke er så glad i svin... jeg tror jeg revurderer den holdningen :aww: 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliiiiten... 

Vi jugde til ungene i dag og sa vi hadde hørt russetoget var avlyst :P

Det var bare så inderlig uaktuelt å være i byen med 3 gira barn frem til det begynte.  Noen ganger skulle jeg ønske vi kunne feire i en liten by. Hokksund eller noe.  Og så kommer jeg på at Oslo faktisk er hakket værre. Godt vi flyttet derfra :P

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Symra&Pippin skrev:

Intenst enig. Det er så vanskelig for enkelte å forstå at folk faktisk er tenkende vesener som tar de valgene de tar ut fra en helhet, eventuelt til tross for at de vet det de vet. Røykere røyker ikke fordi de ikke vet at det er farlig, liksom. Moren min var ram på det der, jeg tror munnen hennes gikk på autopilot og ble trigget av det jeg sa og gjorde, helt uten at hjernen ble koblet inn, (sorry mamma, du var ikke den eneste). Hvis jeg sa at jeg skulle dra til byen og kjøpe meg en bukse så visste jeg at hun kom til å si: Men har du råd til det nå da, husk at du kommer til å trenge penger til "ditt eller datt". Jeg brukte faktisk å skrive det hun kom til å svare på en lapp og så vise den til henne når hun hadde kommet med et sånt autosvar. :pinch:

Åh, nå måtte jeg le godt av den lappen din! Men selv om en person er forutsigbar, kan det være både sårende og irriterende i lengden for det. 

Jeg har prøvd å "ta igjen" med samme mynt, og være ærlig når jeg synes vedkommende gjør feil valg i livet framfor å jatte med, men da får jeg selvfølgelig bare høre at jeg forstår ikke hvordan det er, og sånn er det bare, men jeg vil forstå når jeg bare et-eller-annet.

Vi diskuterte til og med det å sette opp et gjerde, som vedkommende aldri noensinne har gjort, men som jeg faktisk har gjort der jeg bodde før OG jeg har gjort en del research for å finne ut hvordan jeg skal løse her. Men det ble bare en snurpet sammen "jaja, hvis du sier det så"-kommentar da jeg bastant mente at jeg ikke kan spenne opp ti meter sauenetting med bare en staur i hver ende - som var forslaget for å få et enkelt og billig gjerde. Etterfulgt av "du får passe på hundene, i hvert fall". Neida, jeg skal bare slippe dem ut og åpne døra fem timer senere, og håpe de er ferdigtisset og luftet da.

Har jeg noensinne framstått som så ansvarsløs og korttenkt at det er nødvendig med alle disse stikkene?

18 minutter siden, Raksha skrev:

Hjemme og veltet ut av skjørtet. :aww: lillemor har kosa seg masse :wub: Gratulerer med dagen! Nå skal jeg under dyna og forhåpentligvis sove bort migrenetilløp.

 

@SFX til slike folk må man bare ikke fortelle noen ting :hug:

Tusen takk! Jeg vet bare ikke hva en kan snakke om da - jeg nevnte at jeg bakte, og da kom det kommentarer på at jeg måtte passe på at kaka ikke ble svidd. Kjøpte jeg komfyr i går, eller har jeg bodd hjemmefra og laget min egen mat siden 2. januar 2001? :gaah:

God bedring, håper en dupp hjelper deg!

Nå spiser jeg pavlovakake, og den ble ikke av de mest vellykkede, men den smaker godt nok for meg. 

13256329_10156790558750136_8861595575073

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

Nå spiser jeg pavlovakake, og den ble ikke av de mest vellykkede, men den smaker godt nok for meg. 

13256329_10156790558750136_8861595575073

Den der ligger mange ligaer over min... :D. Jeg konkluderte med at det er ikke utseende det kommer an på... og når sant skal sies, så var det vel ikke så mye preg av kake overhodet på min - den har stått i kjøleskapet siden torsdag liksom... marengsbunn holder seg ikke "sprø" over natta en gang - men smaken var fortsatt fortreffelig :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, SFX skrev:

Åh, nå måtte jeg le godt av den lappen din! Men selv om en person er forutsigbar, kan det være både sårende og irriterende i lengden for det. 

Jeg har prøvd å "ta igjen" med samme mynt, og være ærlig når jeg synes vedkommende gjør feil valg i livet framfor å jatte med, men da får jeg selvfølgelig bare høre at jeg forstår ikke hvordan det er, og sånn er det bare, men jeg vil forstå når jeg bare et-eller-annet.

Vi diskuterte til og med det å sette opp et gjerde, som vedkommende aldri noensinne har gjort, men som jeg faktisk har gjort der jeg bodde før OG jeg har gjort en del research for å finne ut hvordan jeg skal løse her. Men det ble bare en snurpet sammen "jaja, hvis du sier det så"-kommentar da jeg bastant mente at jeg ikke kan spenne opp ti meter sauenetting med bare en staur i hver ende - som var forslaget for å få et enkelt og billig gjerde. Etterfulgt av "du får passe på hundene, i hvert fall". Neida, jeg skal bare slippe dem ut og åpne døra fem timer senere, og håpe de er ferdigtisset og luftet da.

Har jeg noensinne framstått som så ansvarsløs og korttenkt at det er nødvendig med alle disse stikkene?

Tusen takk! Jeg vet bare ikke hva en kan snakke om da - jeg nevnte at jeg bakte, og da kom det kommentarer på at jeg måtte passe på at kaka ikke ble svidd. Kjøpte jeg komfyr i går, eller har jeg bodd hjemmefra og laget min egen mat siden 2. januar 2001? :gaah:

God bedring, håper en dupp hjelper deg!

Nå spiser jeg pavlovakake, og den ble ikke av de mest vellykkede, men den smaker godt nok for meg. 

13256329_10156790558750136_8861595575073

Den kaka så utrolig god ut,og skikkelig 17 mai:)

Jeg har verdens beste hund, og jeg har jommen fin fine treningsvenner også. Fantastisk!

Nå skal jeg inspirert av Siri lage meg en god middag, tror det blir viltgryte og fløtegratinerte poteter med noget attåt. Prima har fått kjøttboller i svømmebassenget sitt, og er fornøyd med dagen. Jeg har det jommen godt, og bort i verdens beste land- og vakreste. Jommen liker jeg kongefamilien også, ble rektig rørt av å se på tv. 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...