Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, April


HeleneFS
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

På tide med ny tråd!   ____________________________________________________________________________________________________   Siden jeg er førstemann ut i denne kopierer jeg inn in

Wow!  Som noen på chatten fikk med seg så var jeg og spiste på mcdonalds i går kveld, og der sto det en fantastisk dame bak kassa som fikk så mye kjeft av han som laget burgerene. Skrev dette til Mc

JEG FANT BUNADSØLVET MITT OMG OMG OMG ??????????? Sent fra min SM-G870F via Tapatalk

Posted Images

1 time siden, 2ne skrev:

:lol: Det var omtenksomt av deg ;) Men Nora kan ikke bo i bilen de neste 3-4 ukene, stakkar, så vi må nok bare hilse og bli ferdig med det :ahappy: 

Hahhaa, nei, det er kanskje ingen løsning å la henne bo i bilen liksom *ler*. Det er vel bare å la det stå til ja :) 

1 time siden, 2ne skrev:

I dag har jeg en trøtt dag, jeg sover og sover og sover. Det er jo vel og bra det, jeg har ikke sovet så mye ellers, men det hadde vært mest praktisk å legge disse søvngreiene til natta, syns jeg. Jeg skjønner ikke helt hvorfor jeg er så trøtt heller, alt skal jo være på stell nå, men allikevel så er jeg våken i kanskje en time, så må jeg sove litt igjen :yawn: 

Jeg tror det er ganske vanlig etter sånt som du har gått gjennom i det siste. Sov du så lenge du kan :hug:

Har jeg stelt Willypels (det kom vel som en bombe, tenker jeg :aww:) - og det tok tid, men var like vel mye mindre styr enn jeg hadde sett for meg etter turen vi var på i går. 

Visste dere forresten at det har vært kalkbrudd ute på Helgøya - og at det til og med er jernbaneskinner der ute? Det visste ikke jeg... men nå vet jeg :aww:. Fin øy altså :) 

13041137_1331450746882131_90449619472116

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig hjemme etter en lang dag med eksamensjobbing og deretter agilitykurs. En ellers kjedelig dag ble altså avsluttet på kjempefint vis, så fantastisk morro vi hadde det på kurs! Nå ligger lille trollet mitt nederst i sengen og sover veldig tungt allerede. Ingen tvil om at hun har potensiale innenfor sporten hvertfall, er kanskje verre med meg :P Håper bare på litt varmere vær neste gang, for fysøren så kald man blir på henda etter å ha holdt klissete godbiter av fiskekaker i vinden. Stinker gjør det også - hva gjør vi ikke for disse hundene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og Rocky gikk en tur i marka i strålende solskinn idag mens søs var ute og red, ca idet vi kommer tilbake og har sluppet inn de resterende hestene, søs har kommet tilbake fra tur og jeg har fôret utegangen så kommer DEN haglbyga, veiene ble helt hvite. Føltes plutselig ikke så trygt ut på sommerdekk, søs kjørte ca i sneglefart hele veien hjem. :P Fint med vår! :P 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Lola Pagola skrev:

Operasjonen gikk bra, og vevet under kulen så fint ut :) hun tok også bort en liten kul rett ved brstvorta der nede i samme slengen. Begynte nesten å grine da han sovnet, rykket og pustet ujevnt, vet jo at det skjer, har vært med på det før. Men var så ekkelt, har tenkt alt for mye på triste utfall i det siste.

Orket ikke stå, så la seg ned midt på gulvet, med katter og hunder rundt. Da er han slapp!

8f71c6ca31fa37e5eb04d5b37d8253b8.jpg

Har hørt at noen hunder klikker helt når de får på krage, Casper er ikke en av dem. Fått krage på for første gang i sitt liv. Dakar.

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

Lille vennen. :heart:

Akkurat da jeg måtte løpe til bilen for å rekke kommunestyremøtet oppdaget jeg at den rare lukten jeg hadde gått og snust etter skyldtes at Symra hadde rullet seg i noe på plena. Men da hadde jeg ikke tid til å dusje henne. Nå er hun nydusja og pleddet på sofaen på spisestua er i vaskemaskina. Glad for at det lå et pledd der jeg. Hunder er noen griser! :pinch:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

11 minutter siden, Rocket skrev:

Jeg og Rocky gikk en tur i marka i strålende solskinn idag mens søs var ute og red, ca idet vi kommer tilbake og har sluppet inn de resterende hestene, søs har kommet tilbake fra tur og jeg har fôret utegangen så kommer DEN haglbyga, veiene ble helt hvite. Føltes plutselig ikke så trygt ut på sommerdekk, søs kjørte ca i sneglefart hele veien hjem. :P Fint med vår! :P 

Osloværet i et nøtteskall! Dere var heldige som akkurat rakk å komme dere hjem igjen. ?

@Lola Pagola God bedring til prikkedyret!

Nå har jeg sendt timelister til jobb, jeg har vannet fiskene og jeg har latt dyret tisse litt. Da var det bare å legge seg, slik som Nyx gjorde for en time siden :aww: 

image.jpg

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Artemis skrev:
Oh allvitende soniser. Jeg har klart å knuse en glasshylle i kjøleskapet mitt. :( Hvor kan jeg få kjøpt ny? Får man kjøpt slik på f.eks. Elkjøp eller bestilt på nett?

Ënkleste er sikkert å kontakte noen som forhandler merket og få dem til å bestille inn. :) 

 

Bonden kom hjem et par timer før jeg hadde tenkt, så da rakk jeg litt snekkerjobb i dag. :D Godt å være i gang igjen!

Nuh nyte siste dagen med laktose på en stund. :aww: I morgen er det ingen nåde... Skikkelig merkelig for ei som har studert ingredienslister etter gluten i 10 år, å plutselig ikke kunne velge de "gode trygge" men faktosk måtte sjekke innhold igjen :lol:  Heldigvis null stress å leve laktosefritt i dagens samfunn, så bare jeg ikke dør av sjokoladesug så. *fnis* 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Raksha skrev:

Nuh nyte siste dagen med laktose på en stund. :aww: I morgen er det ingen nåde... Skikkelig merkelig for ei som har studert ingredienslister etter gluten i 10 år, å plutselig ikke kunne velge de "gode trygge" men faktosk måtte sjekke innhold igjen :lol:  Heldigvis null stress å leve laktosefritt i dagens samfunn, så bare jeg ikke dør av sjokoladesug så. *fnis* 

Min Coop Mega har sjokolader fra Plamil som er melkefrie og glutenfrie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Siljus skrev:

Veldig gøy å oppdage at bikkja har begynt å få nye hjørnetenner på innsida, og valpetennene er ikke engang litt løse! :| Ringt litt rundt å fått roa bekymringsnerven, så han skal få tatt de på torsdag siden han uansett skal inn og bedøves da! Hvis de ikke på magisk vis blir løse og ramler ut før den tid da, men det er lite trolig..

Okey, krise avverget! :lol:

I dag spratt den ene ut, så den andre spretter nok ut før torsdag! :ahappy:

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pixie skrev:

Min Coop Mega har sjokolader fra Plamil som er melkefrie og glutenfrie :)

Takk for tips! Det hadde jeg glemt at finnes. :D Jeg er grusomt sær på sjokoladen min, sist jeg smakte sånt så var den ikke godt. Men blir jeg desperat nok så kanskje .  :o  Reger med helsekosten har? Vi har ikke mega her lenger. 

Heldigvis tror jeg ikke at jeg må leve 100% laktosefritt veldig lenge, mulig jeg må leve laktoseredusert. Men da tåler man jo noe sjokolade - håper jeg :o 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Takk for tips! Det hadde jeg glemt at finnes. :D Jeg er grusomt sær på sjokoladen min, sist jeg smakte sånt så var den ikke godt. Men blir jeg desperat nok så kanskje .  :o  Reger med helsekosten har? Vi har ikke mega her lenger. 

Heldigvis tror jeg ikke at jeg må leve 100% laktosefritt veldig lenge, mulig jeg må leve laktoseredusert. Men da tåler man jo noe sjokolade - håper jeg :o 

 

 

Coop sin egne mørke kokesjokolade(ca 55%) er også uten melk. Og mye billigere enn Plamil(11kr før de økte str vs ca 45kr..)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er SÅ trøtt! Lar bikkjene stå i hundegården bittelitt til før jeg setter dem i hunderommet for natten der de får kveldsmaten. Så dusjen så sengen! Har planlagt litt idag mtp hundegårdene. Tror det blir platting i halvannen meter utenfor døren før da singelen kommer på. Må jevne ut først da, så legge duk, så netting så singelen bla bla. Så blir det en hundegård til Arya og Sansa, en egen til Oliver (hannhund..) Også en valpegård med tak til Lerke og Estelle (Og Pippi, gråvalpen som ikke er født og ikke er min :P )  Også skal hundegården til Ronja, Lea og Ivy utvides med en ekstra element på hver sin kortside så den blir dobbelt så står.  Har bestilt 2X dører på 180x 60, så nå blir det høykant på alle hundegårdene. Tørr ikke noe annet med kyrne, kalvene og veien som ingen kjører i 60 km......

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliten og trøtt.

Så fant jeg søren meg en Mord og mysterier episode jeg ikke hadde sett... da ble det litt vanskelig å legge seg.

Vært en fin dag, og jeg har gode venner som kan hjelpe meg, det gleder meg. 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Perfect Image skrev:

Jeg er SÅ trøtt! Lar bikkjene stå i hundegården bittelitt til før jeg setter dem i hunderommet for natten der de får kveldsmaten. Så dusjen så sengen! Har planlagt litt idag mtp hundegårdene. Tror det blir platting i halvannen meter utenfor døren før da singelen kommer på. Må jevne ut først da, så legge duk, så netting så singelen bla bla. Så blir det en hundegård til Arya og Sansa, en egen til Oliver (hannhund..) Også en valpegård med tak til Lerke og Estelle (Og Pippi, gråvalpen som ikke er født og ikke er min :P )  Også skal hundegården til Ronja, Lea og Ivy utvides med en ekstra element på hver sin kortside så den blir dobbelt så står.  Har bestilt 2X dører på 180x 60, så nå blir det høykant på alle hundegårdene. Tørr ikke noe annet med kyrne, kalvene og veien som ingen kjører i 60 km......

Linni hilser at kyr, spesielt kviger, er kjempe kule dyr..  Særlig hvis man kan snike seg innpå dem i mørket.. Med et par bjeff, blir det fullstendig kaos og man kan få noen å løpe med mens man er tøffere enn toget.. 

Man mister dog litt selvtillit når matmor eller matfar oppdager dette da :whistle: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Perfect Image skrev: Jeg er SÅ trøtt! Lar bikkjene stå i hundegården bittelitt til før jeg setter dem i hunderommet for natten der de får kveldsmaten. Så dusjen så sengen! Har planlagt litt idag mtp hundegårdene. Tror det blir platting i halvannen meter utenfor døren før da singelen kommer på. Må jevne ut først da, så legge duk, så netting så singelen bla bla. Så blir det en hundegård til Arya og Sansa, en egen til Oliver (hannhund..) Også en valpegård med tak til Lerke og Estelle (Og Pippi, gråvalpen som ikke er født og ikke er min [emoji14] )  Også skal hundegården til Ronja, Lea og Ivy utvides med en ekstra element på hver sin kortside så den blir dobbelt så står.  Har bestilt 2X dører på 180x 60, så nå blir det høykant på alle hundegårdene. Tørr ikke noe annet med kyrne, kalvene og veien som ingen kjører i 60 km......

Linni hilser at kyr, spesielt kviger, er kjempe kule dyr..  Særlig hvis man kan snike seg innpå dem i mørket.. Med et par bjeff, blir det fullstendig kaos og man kan få noen å løpe med mens man er tøffere enn toget.. 

Man mister dog litt selvtillit når matmor eller matfar oppdager dette da :whistle: 

[emoji38]Mine har aldri løpt ned til dem, de er hjernevasket på å høre på meg og er enkle sjeler (den ene som ikke er det går i bånd frem og tilbake ) :aww: Men man vet jo aldri , og jeg vil ikke ha noe kvige eller kalv på veien eller[emoji38]En kalv til idag forøvrig, bare en igjen så er årets kalving ferdig :)

Sent fra min SM-G870F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei :( Sat*an blir bare verre. Får ringe dyrlegen i morgen tidlig og be de om avliving. Ikke mye vits å helsesjekke og håpe på at han får bli med hjem igjen, for nå ser jeg selv at det ikke er noe han kan leve med. De må jo selvsagt sjekke han før evt. avliving, men jeg gidder ikke håpe på at han kan bli med hjem igjen for da vet jeg at jeg kommer til å bli skuffet. Har jaggu blitt glad i det bittelille aggressive dverghamsteret tross alt. Og nå kommer jeg til å sitte med dårlig samvittighet for at jeg ikke har gjort noe tidligere... Men han var ikke SÅ dårlig at jeg følte han hadde det noe verre, han var ikke like rask i bevegelsene og løp ikke like mye i hjulet, men bortsett fra det var han helt normal. Nå er han 3 år gammel så da er det vel på tide at han begynner å skrante også. 
Nå sjangler han mens han går og jeg har ikke sett han løpe i hjulet de siste dagene. Han spiser som en hest og er ellers normal, men han kan ikke ha det sånn her likevel. Tror jeg får holde meg våken i natt og sjekke til han tross at det ikke er noen drastisk endring, bare en over lengre tid. 

Trøster meg med at han har hatt det mye bedre de siste 9-10 mnd i livet sitt, nå har han ihvertfall fått friskt vann hver dag, STORT bur (iallefall i forhold til det reiseburet han bodde i de to første årene av livet sitt...), ordentlig mat, utstyr og masse kjærlighet. 
Bare et hamster ja, særlig :no:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Perfect Image skrev:

emoji38.pngMine har aldri løpt ned til dem, de er hjernevasket på å høre på meg og er enkle sjeler (den ene som ikke er det går i bånd frem og tilbake ) :aww: Men man vet jo aldri , og jeg vil ikke ha noe kvige eller kalv på veien elleremoji38.pngEn kalv til idag forøvrig, bare en igjen så er årets kalving ferdig :)

Sent fra min SM-G870F via Tapatalk

Linni er egentlig en enkel sjel hun også, som bryr seg ikke om kyra 99% av tiden.. Innhengningen går rett ved siden av Hagen der de løper løs uten problem.. Men i fjor hadde hun det kult en kveld når det likevel koka bra i topplokket og samboer var litt distrahert :lol: 

men dette er jo store kviger uten kalv eller noe.. Kjøttfe med kalv pleier som regel ikke å la seg leke med like lett.. De kan være skumle rett og slett..'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Perfect Image skrev: [emoji38]Mine har aldri løpt ned til dem, de er hjernevasket på å høre på meg og er enkle sjeler (den ene som ikke er det går i bånd frem og tilbake ) :aww: Men man vet jo aldri , og jeg vil ikke ha noe kvige eller kalv på veien eller[emoji38]En kalv til idag forøvrig, bare en igjen så er årets kalving ferdig [emoji4]

Sent fra min SM-G870F via Tapatalk

Linni er egentlig en enkel sjel hun også, som bryr seg ikke om kyra 99% av tiden.. Innhengningen går rett ved siden av Hagen der de løper løs uten problem.. Men i fjor hadde hun det kult en kveld når det likevel koka bra i topplokket og samboer var litt distrahert[emoji38]

men dette er jo store kviger uten kalv eller noe.. Kjøttfe med kalv pleier som regel ikke å la seg leke med like lett.. De kan være skumle rett og slett..'

Her må man igjennom kuene med kalv for å komme inn til kvigene, kanskje like greit[emoji38]

Sent fra min SM-G870F via Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Paranomia skrev:

Ånei :( Sat*an blir bare verre. Får ringe dyrlegen i morgen tidlig og be de om avliving. Ikke mye vits å helsesjekke og håpe på at han får bli med hjem igjen, for nå ser jeg selv at det ikke er noe han kan leve med. De må jo selvsagt sjekke han før evt. avliving, men jeg gidder ikke håpe på at han kan bli med hjem igjen for da vet jeg at jeg kommer til å bli skuffet. Har jaggu blitt glad i det bittelille aggressive dverghamsteret tross alt. Og nå kommer jeg til å sitte med dårlig samvittighet for at jeg ikke har gjort noe tidligere... Men han var ikke SÅ dårlig at jeg følte han hadde det noe verre, han var ikke like rask i bevegelsene og løp ikke like mye i hjulet, men bortsett fra det var han helt normal. Nå er han 3 år gammel så da er det vel på tide at han begynner å skrante også. 
Nå sjangler han mens han går og jeg har ikke sett han løpe i hjulet de siste dagene. Han spiser som en hest og er ellers normal, men han kan ikke ha det sånn her likevel. Tror jeg får holde meg våken i natt og sjekke til han tross at det ikke er noen drastisk endring, bare en over lengre tid. 

Trøster meg med at han har hatt det mye bedre de siste 9-10 mnd i livet sitt, nå har han ihvertfall fått friskt vann hver dag, STORT bur (iallefall i forhold til det reiseburet han bodde i de to første årene av livet sitt...), ordentlig mat, utstyr og masse kjærlighet. 
Bare et hamster ja, særlig :no:

S*atan har nok hatt det kjempefint hos deg, og jeg tror det er svært få som gir hamstere og andre smådyr så godt stell som deg! Jeg er ihvertfall uendelig glad for at du kunne ta over Hamster for meg, da viste jeg at hun fikk det fint :)

Klem til deg! 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...