Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, April


HeleneFS
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, Raksha skrev:

Gjør det? Kult,  får man enzymtabeletter reseptfritt?Tester ut for laktoseintolleranse, tviler helt ærlig på at det er det, men vi prøver :)

 

Forsinket ut fra fysio = rakk ikke å kjøpe sushi. Forsinket tog = rakk det likevel! :ahappy:   fikk kjøpt et par teer og. 

ja  de har dem på apotek. (laktase tabletter). Det finnes også en type du kan tilsette i melk og fløte, men da må denne stå et døgn før du bruker den. Det finnes jo laktosefri melk og fløte, rømme og yoghurt nå. Og også kremost. 

 

Jeg tok laktosebelastningstest jeg, drakk masse laktosevann og tok blodprøver med jevne mellomrom en time etterpå. Men det er det bare noen laberatorier som kan gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

På tide med ny tråd!   ____________________________________________________________________________________________________   Siden jeg er førstemann ut i denne kopierer jeg inn in

Wow!  Som noen på chatten fikk med seg så var jeg og spiste på mcdonalds i går kveld, og der sto det en fantastisk dame bak kassa som fikk så mye kjeft av han som laget burgerene. Skrev dette til Mc

JEG FANT BUNADSØLVET MITT OMG OMG OMG ??????????? Sent fra min SM-G870F via Tapatalk

Posted Images

1 time siden, *Kat84* skrev:

Jeg har alltid et glass med asparges i skapet i hvert fall. Men jeg moser det ikke. Jeg gir det som det er. Er det feil kanskje..? Har bare gjort det en gang. Det var når et kotelettbein forsvant, og Sjef så veldig fornøyd ut... 
 

Jeg har hørt nettop det at de er effektive på å kapsle inn maten, så det mest effektive er vel å mose ja. Men gjorde sikker ikke vondt verre å gi helt den gang altså.

41 minutter siden, MonicaT skrev:

Viste ikke at hoggorm er døv, så den hører ikke noe, men den merker vibrasjon i bakken.

Dette gjelder vel alle slanger :) 

---

Kjenner jeg ikke er helt begeistra for huseiers nye vaskehjelp. Hun støvsuger - til musikk, og selvfølgelig skal den overdøve støyen.. Jeg greier ikke gjøre skolearbeid til musikk :| Tror ikke hun vet hvor lytt det er her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er altfor mange seksuelt frustrerte småfugler som sloss med speilbildet sitt i soveromsvinduet mitt! Kl 7 er altfor tidlig å stå opp når man skal jobbe natt, så da var det bare å jage fugler og mate bikkjer før man krøyp under dyna igjen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, HeleneFS skrev:

Er det noen her som vet hva jeg skal gjøre med timen min på Haukeland når jeg har flyttet til Oslo? Jeg går på fast celleprøvetime hver 6.mnd, så har allerede fått time for august. Men da er jeg flyttet til Oslo, så vet ikke om jeg får fri fra jobben til å kunne reise hjem for legetimen eller om jeg burde få den flyttet til et sykehus i Oslo? 

Hvis det er viktig at de tas hver 6 mnd ville jeg prøvd å beholde den timen, evt få den flytta inntil en helg om det kanskje er lettere å få fri da. For det kaaan by på forsinkelser å bli henvist til nytt sykehus, avhengig av hvor fort de får papirmølla til å gå (er to ulike helseforetak så journal må nok og sendes). Er det litt slingringsmonn på prøvetakinga går det nok greit å få Haukeland tii å henvise så fort du har en adresse :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Stine skrev:

Det er altfor mange seksuelt frustrerte småfugler som sloss med speilbildet sitt i soveromsvinduet mitt! Kl 7 er altfor tidlig å stå opp når man skal jobbe natt, så da var det bare å jage fugler og mate bikkjer før man krøyp under dyna igjen :D

Sett opp en sånn rovfugl siluett på vinduet, da lar de deg stort sett i fred, eller ha reflektrerende striper hengende fra karmen, det hjelper også. Jeg slet med at de fløy inn soveromsvinduet mitt der jeg bodde før... morsomt å bli vekket av hund som jaget pippip på soverommet...

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten oppegående igjen etter en heftig helg fylt med fart og moro, nemlig vårens vakreste eventyr, int. LC-prøve :D Ca to uker før prøven sto de brått uten banemannskap og sekretærer, da var det ekstra kult at vi "gamle" børstet av oss støvet og stilte opp, piloter fra Sverige ble hentet inn, ny dommer stilte på flekken da en meldte forfall pga sykdom, og gjett om vi rocka! Til tross strømbrudd rett før start fikset vi biffene og alt gikk på skinner, både på banen og i sekretariatet. Tilbakemeldinger fra både dommere, mannskap og deltagere er at dette er den beste og mest effektive arrangerte LC-prøven de noensinne har vært på og slikt varmer jo ekstra MYE når vi virkelig har jobbet r...a av oss for å få dette i havn. 

At Laffen gjorde to knallende gode løp og endte som nr 4 og den beste av de norske la jo ingen demper på stemningen :D

Nå......regge resultater, deretter hvile i en uke, minst...

  • Like 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Ozzy skrev:

S*atan har nok hatt det kjempefint hos deg, og jeg tror det er svært få som gir hamstere og andre smådyr så godt stell som deg! Jeg er ihvertfall uendelig glad for at du kunne ta over Hamster for meg, da viste jeg at hun fikk det fint :)

Klem til deg! 

Så koselig sagt :) Takk!

Nå er han avlivet. Vet. trodde han hadde fått svulst på hjernen. Så godt han fikk slippe nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Meg skrev:

ja  de har dem på apotek. (laktase tabletter). Det finnes også en type du kan tilsette i melk og fløte, men da må denne stå et døgn før du bruker den. Det finnes jo laktosefri melk og fløte, rømme og yoghurt nå. Og også kremost. 

 

Jeg tok laktosebelastningstest jeg, drakk masse laktosevann og tok blodprøver med jevne mellomrom en time etterpå. Men det er det bare noen laberatorier som kan gjøre. 

Supert - takk for info :D 

 

Aha! Det gjør vi ikke her, bare tester laktosefri et par uker.  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er Pøbel litt skamklipt. Han hadde visst fått litt borr i pelsen og prøvde iherdig å fjerne de selv. Men det resulterte at det bare kladdet seg enda mer. Og nå skjønner jeg hvorfor han har spydd i går og i dag, for vi har gått på samme stedet. Og det kryr visst av borr uten at jeg har sett det. For når han skamferer seg selv for å få de vekk, får han med seg pels i sluket (halsen og magen og sånn) samtidig. For følge mer med etter borr! :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avslag från jobbet som jag var på intervju i förra veckan. Hade på känn att jag vart en liiiiten smula underkvalificerad men nöjd att jag kom på intervju i det minsta.
Precis hemkommen från ny intervju på annat företag idag, de har mycket längre söknadsprocess så då blir det att gå och hålla tummarna i 3 veckor framöver.
Och eftersom jag tydligen är i topp fick jag sänt en ny ansökan idag också på ett annat jobb.

Så med det tycker jag att jag förtjänar paus från jobbjakten nu och kan ta ut djuren på en långpromenad och rensa huvudet en stund.

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Annegru skrev:

Joda, det gjør det! Ventilasjonsanlegg er gøy! :D

Ordet "nerd" falt brått ned i hodet mitt akkurat nå :lol: 

Er jeg hjemme fra sykehuset og månedens medisindose. Vanligvis er det jo kjempehyggelig å være der, vi er ofte bare to-tre stk som er der for medisinering, samt sykepleieren som ordner alt. I dag var vi jo også det, men en av pasientene hadde med seg sin far som er en riktig så snakkesalig type (de var der samtidig med meg forrige gang også). Det er LITT slitsomt å høre om livet hans og alt han har drevet med opp gjennom årene, kjenner jeg, så i dag sørget jeg for å få neste time på annen dag enn de to der :whistle:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....har hundene fått nexgard for første gang, krysser fingrene for at de slipper bivirkninger bare. [emoji4]

Er det noen som vet om 6 pkn kun selges i utlandet? Vet.kontoret der jeg var hadde kun 3 pkn. 

I følge Felleskatalogen finnes en av de to typene i sekspakning

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig?! Er valpetåke en ting kanskje? 

Jeg hadde et viktig møte i dag, og jeg glemte det. For det første trodde jeg det var mandag, for det andre så var jeg helt sikker på at møtet var på onsdag. :|

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
3 timer siden, Annegru skrev:

Nja, jeg gikk igjennom og så nøye etter utøy og flått på hele ham (han er heldigvis ikke så stor), han har røytet masse og er glatthåret fra før, så det er liksom ikke så mange steder å gjemme seg. Potene har jeg også gått grundig over... Jeg håper også at det bare er noe han har fått ferten i på tur som den andre ikke har fått med seg (:P ) og ikke noe verre. Lykke til på sykehuset! 

Takk for det! Er ferdig nå endelig :)

Hvis du ikke har funnet noe på ham så er det nok bare en veldig god lukt. 
Sjef går rundt og klaprer med tenna og spiser gress for tiden. Så han er hormonell og har tydeligvis begynt å bli voksen liten mann, og det er tisper her med løpetid. Armen min liker ikke det... 

3 timer siden, Kristina skrev:

 

Entreprenør! Trives veldig godt foreløpig, og så deilig det er å bare jobbe med menn. Slipper så mye styr og drama. :sleep:

DET er jeg helt enig i! :P 
Har jobbet med 4 menn på en liten arbeidsplass tidligere. Ingen drama, det gikk an å snakke rett fra levra, ingen som plutselig dunker borti og skal snakke om "vet du hva som skjedde med NN i helga eller? Fikk du med deg hva hun sa eller?". Butikkjobb er noe dritt sånn sett... ;) Jeg må virkelig tilbake til gamle arbeidsgiver kjenner jeg :lol: 

Nå er jeg hjemme fra sykehuset igjen. Og det med litt blandede følelser. 
Det var først på bursdagen til mannen min i fjor at jeg oppdaget at jeg var ekstremt hoven i halsen. Utover dagen ble det bare vanskeligere og vanskeligere å puste. 
Etter hvert  var jeg på legevakten, og fikk hastetime til sykehuset pga mistanke om svulst. De fant ut at det bare var en cyste, og tok prøver. De kom tilbake og var helt fine. Dette var i August. I Desember på etterkontroll fant de nye væskesamlinger, men tok ikke prøver. Denne gang så de noe nye forandringer, og innen en måned skal jeg ta nye celleprøver. 

Kjenner at jeg blir litt urolig nå, men det er helt sikkert normalt alt det her.... Jeg er ikke lege, og hadde det vært bråhast eller mistanke om noe alvorlig så hadde de ikke latt det gå en måned. 
*pust inn pust ut* 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, TrasselTrollet skrev:

Avslag från jobbet som jag var på intervju i förra veckan. Hade på känn att jag vart en liiiiten smula underkvalificerad men nöjd att jag kom på intervju i det minsta.
Precis hemkommen från ny intervju på annat företag idag, de har mycket längre söknadsprocess så då blir det att gå och hålla tummarna i 3 veckor framöver.
Och eftersom jag tydligen är i topp fick jag sänt en ny ansökan idag också på ett annat jobb.

Så med det tycker jag att jag förtjänar paus från jobbjakten nu och kan ta ut djuren på en långpromenad och rensa huvudet en stund.

Liker ikke at du fikk avslag, men liker resten :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gjøre hunder i det Bikipilske hjem skuffet - bygge køyeseng til poden, med en lite hundevennlig trapp. Det ente med at jeg var nødt til å legge ekstra madrasser på gulvet, slik at jentene fikk ligge på det "riktige" rommet. Minsta fikk jeg slengt oppi senga i dag tidlig, så da var hun fornøyd (jeg prøver ikke å løfte disse grå oppi, det er litt høyt og de er litt for tunge for ryggen min). Vi konkluderte med at guttungen må få noen slike sklisikre matter på trappetrinna. Ingen er bortskjemte her tenk :innocent:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Paranomia skrev:

Bare et hamster ja, særlig :no:

:hug:Det er aldri noe "bare" med dyr i min erfaring. De sniker seg godt inn i hjertet samme hvilket dyr det er.. 

2 timer siden, MonicaT skrev:

Jeg var på søndag på hoggormsafri med fotoklubben. Jeg er redd orm, så var litt spent. Men alt var veldig sikkert og kontrollert. Om noen vil se bilder ligger de her. Må skaffe meg macro objektiv, så jeg får nærbilder.
Viste ikke at hoggorm er døv, så den hører ikke noe, men den merker vibrasjon i bakken.

Så kult! Fine bilder :) jeg har også lyst på hoggormbilder.. vil bare ikke ha de rundt meg når jeg går med hund :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Siri skrev:

Ordet "nerd" falt brått ned i hodet mitt akkurat nå :lol: 

Er jeg hjemme fra sykehuset og månedens medisindose. Vanligvis er det jo kjempehyggelig å være der, vi er ofte bare to-tre stk som er der for medisinering, samt sykepleieren som ordner alt. I dag var vi jo også det, men en av pasientene hadde med seg sin far som er en riktig så snakkesalig type (de var der samtidig med meg forrige gang også). Det er LITT slitsomt å høre om livet hans og alt han har drevet med opp gjennom årene, kjenner jeg, så i dag sørget jeg for å få neste time på annen dag enn de to der :whistle:

Haha! Nerd? Skjønner ikke... :innocent: Men det er litt gøy å være fagnerd, da. Da blir arbeidsdagen en god del lettere :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Kokospaniel skrev:

I følge Felleskatalogen finnes en av de to typene i sekspakning

Herlighet, jeg tenkte ikke på å sjekke der! :icon_redface: Takk! 

......er det tydeligvis på tide å komme seg ut i litt frisk luft ... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Annegru skrev:

Haha! Nerd? Skjønner ikke... :innocent: Men det er litt gøy å være fagnerd, da. Da blir arbeidsdagen en god del lettere :)

:lol: Men ja, arbeidsdagen BLIR mye lettere da :lol:. For en selv i hvert fall *tenke på alle som er lei av å høre meg snakke om elg og faunapassasjer og sånt.. :aww: *

Har jeg drukket kaffe og spist gulrotkake - sånn EKTE gulrotkake som man kjøper på butikken og som holder seg fersk i mange måneder... og som er goooood :D

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk tur i går kveld med hunden på en av de mest populære turveien langs elva her.

Vanligvis legger jeg lite merke til hva folk har på seg av klær. Men akkurat i går så var det umulig å ikke legge merke til den damen som prøvde å jogge foran oss når vi kom inn på baksiden av dyrehagen. Knallbra at hun ønsker å komme i form, men for all del det går an å ta på noe annet enn gjennomsiktige tights hvor en kan se både hva som er trykket på trusa og at trusa kanskje egentlig er litt for liten[emoji38]Eller i det minste ha på en topp som er lang nok til at den dekker litt[emoji14]

Uff, fikk skikkelig vondt av hun når folk snudde seg og stoppet opp.

Jeg ga noen stygge blikk til en flokk mannfolk som var ute på joggetur. De stoppet opp, snudde seg og lo høylydt seg i mellom. Hadde mest lyst til å fike til en av dem[emoji14]

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Nå dukket det opp en annonse på facebook - tamme rever som kjæledyr.. Må visst oppdras som en hund, og for 20.000 kan du få en polarrev/fjellrev.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...