Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, April


HeleneFS
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, Snoffe skrev:

Den tror jeg blir litt for lav igjen. Og er den 35 cm på toppen eller på bunnen, tro? Dessuten er det sikkert 60 mil til nærmeste Bauhaus og frakta var på 140,-. :D Tror forresten den Ikea kasserollen jeg fant er 30 i toppen og ikke bunnen også. Huff nå føler jeg meg sær...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

På tide med ny tråd!   ____________________________________________________________________________________________________   Siden jeg er førstemann ut i denne kopierer jeg inn in

Wow!  Som noen på chatten fikk med seg så var jeg og spiste på mcdonalds i går kveld, og der sto det en fantastisk dame bak kassa som fikk så mye kjeft av han som laget burgerene. Skrev dette til Mc

JEG FANT BUNADSØLVET MITT OMG OMG OMG ??????????? Sent fra min SM-G870F via Tapatalk

Posted Images

Akkurat nå, Mari skrev:

Den tror jeg blir litt for lav igjen. Og er den 35 cm på toppen eller på bunnen, tro? Dessuten er det sikkert 60 mil til nærmeste Bauhaus og frakta var på 140,-. :D Tror forresten den Ikea kasserollen jeg fant er 30 i toppen og ikke bunnen også. Huff nå føler jeg meg sær...

Nå lurer jeg jo fælt på hva du skal men en så sær kasserolle? :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sporet idag, heldigvis sol på tross av kulda, så styrte avgårde og hente mamma på toget og dra i bursdag til niese. Hadde truffet supert med gavene så hun ble kjempeglad :D kjøre mamma på toget igjen (oppringt ørti ganger av søster etter det, viste seg at mamma hadde glemt igjen telefonen sin...) og ut på tur med hunderud... Nå nytes siste resten av helgen i sofaen :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Snoffe skrev:

Nå lurer jeg jo fælt på hva du skal men en så sær kasserolle? :P 

Hehe, noe så kjedelig (eller i min verden, uhyre spennende!) som å håndfarge garn. :) Jeg trenger stort bunnareal, men det trenger ikke være så innmari mye vann i. Jeg har forsøkt i min 25 cm store kasserolle og fikk plass til en hespe, vil gjerne ha plass til minst to og helst tre eller fire.

Samtidig har jeg prøvd meg bare en eneste gang hittil, og det er dumt å kaste bort 1000 kroner pluss med mindre jeg kommer til å synes det er moro. :)

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mari skrev:

Hehe, noe så kjedelig (eller i min verden, uhyre spennende!) som å håndfarge garn. :) Jeg trenger stort bunnareal, men det trenger ikke være så innmari mye vann i. Jeg har forsøkt i min 25 cm store kasserolle og fikk plass til en hespe, vil gjerne ha plass til minst to og helst tre eller fire.

Samtidig har jeg prøvd meg bare en eneste gang hittil, og det er dumt å kaste bort 1000 kroner pluss med mindre jeg kommer til å synes det er moro. :)

 

Kan det funke med ei sautepanne?

Dumt at det ikke står diameter på denne, men 17 l er jo ganske digert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Mackenzie skrev:

Er det virkelig sånn at man ikke kan reise med to hunder om man er alene på NSB? Skulle sjekke ut hva det ble for en togbillett hjem med en hund under 40cm og en over, og fikk opp at det var en "ugyldig kombinasjon".

Syns reglene var litt uklare, men virket som det var beregnet at man måtte være en voksen per hund, men hvor teit er ikke det da?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Gått med flere hunder de gange jeg har reist. Kun bestilt billett med tillatt for dyr og betalt for de på toget. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Mackenzie skrev:

Er det virkelig sånn at man ikke kan reise med to hunder om man er alene på NSB? Skulle sjekke ut hva det ble for en togbillett hjem med en hund under 40cm og en over, og fikk opp at det var en "ugyldig kombinasjon".

Syns reglene var litt uklare, men virket som det var beregnet at man måtte være en voksen per hund, men hvor teit er ikke det da?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg har reist med NSB med to hunder på slep mange ganger. Ingen har sagt noe på det, så er nok noe annet som har gått galt når du prøvde å bestille :) Hundene mine var forøvrig 43 cm, og gikk alltid gratis :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mari skrev:

Hehe, noe så kjedelig (eller i min verden, uhyre spennende!) som å håndfarge garn. :) Jeg trenger stort bunnareal, men det trenger ikke være så innmari mye vann i. Jeg har forsøkt i min 25 cm store kasserolle og fikk plass til en hespe, vil gjerne ha plass til minst to og helst tre eller fire.

Samtidig har jeg prøvd meg bare en eneste gang hittil, og det er dumt å kaste bort 1000 kroner pluss med mindre jeg kommer til å synes det er moro. :)

 

Har lurt på å selge mitt fargeutstyr. Eg har en gammel, stor panne, brukt til syrefarging (passer ikke induksjon). Men portoen blir nok ganske høy. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pixie skrev:

Kan det funke med ei sautepanne?

Dumt at det ikke står diameter på denne, men 17 l er jo ganske digert?

Ooh! Googlet meg fram til at den er 32 cm i diameter! Det må nesten bli den altså. Takk! :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ingidano skrev:

Har lurt på å selge mitt fargeutstyr. Eg har en gammel, stor panne, brukt til syrefarging (passer ikke induksjon). Men portoen blir nok ganske høy. 

Og jeg har induksjon. :( Av nysgjerrighet, hvor bred er den og hvor mange hesper fikk du plass til samtidig som du fikk farget jevnt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mari skrev:

Og jeg har induksjon. :( Av nysgjerrighet, hvor bred er den og hvor mange hesper fikk du plass til samtidig som du fikk farget jevnt?

Har aldri målt den, orker ikke lete den frem nå :) Har som regel farget 2-400gram ull i den, håndmalt, pakket i gladpack og dampet. Om du skal kjelefarge, så er det vel noen tommelfingerregler for antall liter vann pr 100gram ull/garn om eg ikke husker feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ingidano skrev:

Har aldri målt den, orker ikke lete den frem nå :) Har som regel farget 2-400gram ull i den, håndmalt, pakket i gladpack og dampet. Om du skal kjelefarge, så er det vel noen tommelfingerregler for antall liter vann pr 100gram ull/garn om eg ikke husker feil. 

Ja, jeg tenker å kjelefarge. Men om man ikke får lagt alle hespene utover på en måte hvor det er greit med plass blir det vanskelig å farge noe annet enn semisolid ser jeg for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mari skrev:

Ja, jeg tenker å kjelefarge. Men om man ikke får lagt alle hespene utover på en måte hvor det er greit med plass blir det vanskelig å farge noe annet enn semisolid ser jeg for meg.

Det skal gå an å farge i forskjellige farger selv med kjelefarging. Men vannet kan ikke koke, og du må ikke røre i kjelen etter at fargen er tatt i. Men ensfarget eller semisolid er nok enklest å begynne med :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ingidano skrev:

Det skal gå an å farge i forskjellige farger selv med kjelefarging. Men vannet kan ikke koke, og du må ikke røre i kjelen etter at fargen er tatt i. Men ensfarget eller semisolid er nok enklest å begynne med :) 

Jo, jeg vet at det går fint med flere farger og sånt. Har glodd endel youtube. Men jeg så for meg at det blir vanskelig å få til pent om man ikke har god størrelse på kjelen. Å fordele farge likt på alle hespene om du skjønner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mari skrev:

Jo, jeg vet at det går fint med flere farger og sånt. Har glodd endel youtube. Men jeg så for meg at det blir vanskelig å få til pent om man ikke har god størrelse på kjelen. Å fordele farge likt på alle hespene om du skjønner?

Jepp, skjønner :) En av grunnene til at eg gikk for håndmaling i stedet for kjelefarging. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Mari skrev:

Hehe, noe så kjedelig (eller i min verden, uhyre spennende!) som å håndfarge garn. :) Jeg trenger stort bunnareal, men det trenger ikke være så innmari mye vann i. Jeg har forsøkt i min 25 cm store kasserolle og fikk plass til en hespe, vil gjerne ha plass til minst to og helst tre eller fire.

Samtidig har jeg prøvd meg bare en eneste gang hittil, og det er dumt å kaste bort 1000 kroner pluss med mindre jeg kommer til å synes det er moro. :)

 

Spennende! Er gøy å holde på med litt sånt :)  Svigermor klipper, spinner og farger garn selv. Jeg blir super imponert når folk gjør sånt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en kjempekoselig helg i Eidfjord! :) Mamma sin tante fyller 80, så vi og alle tanter/onkler med følge på mamma sin side var der. Samt noe slekt som vi ikke har så mye kontakt med. 

Ble også spurt om å klippe klør på onkelen min sin chihuahua, for den var visst så vill etter de hat klippet for langt. Syns den var veldig flink, jeg, så ikke noe problem. Klippet ene kloa litt for langt, men den reagerte ikke på det heller. Men veldig uvant med en liten chihuahua på en kilo eller to, når jeg er vant til Gira på tredve :P

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ingidano skrev:

Jepp, skjønner :) En av grunnene til at eg gikk for håndmaling i stedet for kjelefarging. 

Jeg synes kjelefarging er penere og egentlig har jeg uansett preferanse for semisolid. Sånn sett vinn vinn om jeg bare nå får kjele i boks. :)

Akkurat nå, Snoffe skrev:

Spennende! Er gøy å holde på med litt sånt :)  Svigermor klipper, spinner og farger garn selv. Jeg blir super imponert når folk gjør sånt!

Gleder meg! Garn er forventet i morgen og guttungen er kjempegira på å farge sammen med meg ("det må bli gult, mamma!"). Så jeg må nok på kjelejakt i morgen den dag. :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Mari skrev:

Jeg synes kjelefarging er penere og egentlig har jeg uansett preferanse for semisolid. Sånn sett vinn vinn om jeg bare nå får kjele i boks. :)

Gleder meg! Garn er forventet i morgen og guttungen er kjempegira på å farge sammen med meg ("det må bli gult, mamma!"). Så jeg må nok på kjelejakt i morgen den dag. :D 

Lykke til! håper dere finner en kjele så det han bli litt gult garn på guttungen (og mamman) :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...