Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, April


HeleneFS
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, Bjornal skrev:

Hva ER det med dame 60+ med liten hissigpropp hengende i den heslige fiskesnella fullt utspolt som på død og liv MÅ bort til deg når du er ute i by og sosialiserer valp? Takk og lov at frøkena mi på 16 uker er litt større enn snittet og såpass spellemann at de fleste sånne dyr rygger gaaaanske så fort unna...

Og så må de også på død og liv hilse på bikkja mi mens helst alle fire er i lufta. *sigh*

Og motsatt: Valp i fleksi, legger seg ned midt i banen til mine to. Smula får hilse, Freya ikke, hvorpå damen litt surt sier at de trener på at valpen ikke skal hilse på alle hunder den møter...

:lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

På tide med ny tråd!   ____________________________________________________________________________________________________   Siden jeg er førstemann ut i denne kopierer jeg inn in

Wow!  Som noen på chatten fikk med seg så var jeg og spiste på mcdonalds i går kveld, og der sto det en fantastisk dame bak kassa som fikk så mye kjeft av han som laget burgerene. Skrev dette til Mc

JEG FANT BUNADSØLVET MITT OMG OMG OMG ??????????? Sent fra min SM-G870F via Tapatalk

Posted Images

Akkurat nå, Line skrev:

Og motsatt: Valp i fleksi, legger seg ned midt i banen til mine to. Smula får hilse, Freya ikke, hvorpå damen litt surt sier at de trener på at valpen ikke skal hilse på alle hunder den møter...

:lol: 

Eller dame som kommer løpende etter meg og Thorvald med cairnvalpen på slep og roper om at hunder trenger sosialisering :teehe: Folk, sånn generelt altså :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
11 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Nei, jeg tror dette var rever som var alet opp for å bli kjæledyr.  fox_smiley00ol.gif

 

Ja, de er det. Jeg har hørt om han der. Men vil tro at en kjønnsmoden rev lukter... vel... rev. Så ikke et kjæledyr jeg ville valgt. Selv om jeg i mine naive tenår hadde store planer om å ha flere rever som kjæledyr for å redde dem fra å bli pelskåpe :aww:

10 minutter siden, Bjornal skrev:

Hva ER det med dame 60+ med liten hissigpropp hengende i den heslige fiskesnella fullt utspolt som på død og liv MÅ bort til deg når du er ute i by og sosialiserer valp? Takk og lov at frøkena mi på 16 uker er litt større enn snittet og såpass spellemann at de fleste sånne dyr rygger gaaaanske så fort unna...

Og så må de også på død og liv hilse på bikkja mi mens helst alle fire er i lufta. *sigh*

De på 60- er ikke stort bedre. Bare de har flexibånd så spiller det ikke noen rolle hvilken aldersgruppe de befinner seg i :P 
En overvekt av hundene er selvfølgelig veldig små. Eller max på størrelse med JRT. 

Jeg går alltid over på andre siden av veien eller ut i buskaset når jeg møter folk med flexibånd. Og hver gang får jeg stygge blikk. Har som nevnt også fått kommentar om den "svære skumle bikkja mi" fra hu der dama med fransk bulldog som løp etter oss nesten rett foran en bil. 
Jada, skyld på meg :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Symra&Pippin skrev: Nei, jeg tror dette var rever som var alet opp for å bli kjæledyr.  fox_smiley00ol.gif

 

Ja, de er det. Jeg har hørt om han der. Men vil tro at en kjønnsmoden rev lukter... vel... rev. Så ikke et kjæledyr jeg ville valgt. Selv om jeg i mine naive tenår hadde store planer om å ha flere rever som kjæledyr for å redde dem fra å bli pelskåpe :aww:

10 minutter siden, Bjornal skrev: Hva ER det med dame 60+ med liten hissigpropp hengende i den heslige fiskesnella fullt utspolt som på død og liv MÅ bort til deg når du er ute i by og sosialiserer valp? Takk og lov at frøkena mi på 16 uker er litt større enn snittet og såpass spellemann at de fleste sånne dyr rygger gaaaanske så fort unna...

Og så må de også på død og liv hilse på bikkja mi mens helst alle fire er i lufta. *sigh*

De på 60- er ikke stort bedre. Bare de har flexibånd så spiller det ikke noen rolle hvilken aldersgruppe de befinner seg i [emoji14] 

En overvekt av hundene er selvfølgelig veldig små. Eller max på størrelse med JRT. 

Jeg går alltid over på andre siden av veien eller ut i buskaset når jeg møter folk med flexibånd. Og hver gang får jeg stygge blikk. Har som nevnt også fått kommentar om den "svære skumle bikkja mi" fra hu der dama med fransk bulldog som løp etter oss nesten rett foran en bil. 

Jada, skyld på meg [emoji14] 

Ok. Folk med gneldredotter blottet for hundespråk i trøbbelsnelle da ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mud skrev:

Og jeg som stusset så voldsomt over den helt normalt velkledde 50 + mannen som var innom jobb i dag.  Med horestøvletter.

Han så normal ut fra midt på lårene og opp. Jeg skvatt når jeg så fottøyet kan man si :lol:

 

Når jeg skulle på visning der jeg bodde før var mitt første møte med området en gammel mann som kom ut av butikken, med stokk, dressko, sort blonde-/undertøyskjole for dame og knæsj rosa fjærboa før han satt seg på den elektriske "scooteren" sin og fartet avgårde. :blink::|:lol: 

---

Du vet det er vår når whipsen legger seg på parketten i solgløtten og konstant bytter stilling for det er tross alt ikke så komfortabelt. Bråkedyret :aww: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos flexiline så hadde jeg gitt venstre lillefinger for at nabokjerringa brukte det en gang, for her går hennes lille papillon og pomme løs hele året, båndtvang eller ikke, og de springer med jevne mellomrom inn i hagen vår der Milva ligger på langline og chiller og klikker fullstendig på henne. De kommer etter henne inn i gangen også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte til stedet jeg har søkt jobb, jeg er så nysgjerrig på om de har begynt å kalle inn folk, og det kan da vel ikke skade å ta en kjapp tlf for å høre hvordan de ligger an? Uansett, leder var ikke der i dag eller i morgen, så kanskje er det håp likevel? *krysse det som krysses kan*

Har vært på tur med hundene og konstatert at jeg ikke har arm til å snakke i mobilen samtidig som jeg går.. Nå er det middagslaging mens jeg drikker en boks pepsi max så kald at det er slush i den :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fritidsproblemer?  Prøv å kombinere en krevende jobb,  oppussningsobjekt,  2 krevende hunder , barn og bestem deg for å lage indisk fra bunnen av :blink:

Det var dårlig prioritering av tid,  det skal nemlig være verdivurdering av boligen torsdag og jeg må sjaue unna all dritten som står igjen etter samboers slekt selv, siden han jobber og jobber og jobber og jobber. 

Men så skulle han spise middag hjemme i dag og han har et elendig kosthold  når han jobber mye ( hva spiser folk som er mye på farten og ikke spiser kjøtt tror dere? ) så da måtte jeg narre i han mest mulig bønner og linser følte jeg.  

En kompis av han kommer visst plutselig innom for å gjøre ferdig gangen ( Yey,  tok bare 2 år ) i morgen formiddag så da ble resten av kvelden brukt til å rydde den.  Utrolig hvor mye dritt det blir med 3 mennesker og 2 hunder som har altfor mye turklær og utstyr. Gad damn.  Det er faktisk bare 6 mnd siden jeg tok en sjau der sist...

Gleder meg til helgen. Da er det bare meg og bikkjene her. Da skal jeg få gjort en del.  Håper jeg.  Burde blitt helt ferdig med å skrape huset... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Ozzy said:

Komtsele, er det noe særlig?  Aldri vært borti det, synes den så rar ut.

Vil ikke ha sånn, er bare nysgjerrig 

http://mulleogteddy.no/produkt/sankt-bernhard/kompsele

Var vanlig før i tiden. Jeg har liggende kompte-sele i skinn fra 70-tallet som familiens vorsteh brukte den tiden. Fordelen er at de var enkle, de satt  bra da de ofte var spesiallaget for den enkelte hund av lærmakere. Og holdbare. (har som sagt ennå en i god stand...) Lett å koble til pulkdrag. Bakdelen at trekket/draget havnet på skulderleddet, så belastningen ble hard på skuldre og nakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ih! Pippin har en ganske stor klump på innsiden av leppa. Jeg får ikke lov til å ta på den, men han har aldri vært noe særlig på tannvisning heller den gutten. Abscess eller noe sånt kanskje? I hvertfall ikke noe skummelt, det har jeg bestemt. Dobbel grunn til å levere han inn for tannstell og full overhaling neste gang jeg har en fridag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
7 timer siden, Pippin&Symra skrev:

Jeg tror det er en egen tråd om det? Det første jeg tenker er pisslukt og sikkert ganske utfordrende å få dem husrene.

Aner ikke om det fins egen tråd, har ikke sjekket. Det skulle visst være mulig mååå de husrene, men det kunne være utfordrende så han anbefalte å legge de i bur siden de ikke gjør fra seg på egen plass.. 

6 timer siden, Pixie skrev:

Er vel noen som har lagt ned en revefarm som vil tjene litt ekstra på dyrene de har igjen?

Noen av avlsdyra er fra revefarm, men denne karen avler på de som kjæledyr. Det sto at dyr som ikke egner seg som kjæledyr trolig blir sendt tilbake til farmer som pelsdyr.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Christine skrev:

Aner ikke om det fins egen tråd, har ikke sjekket. Det skulle visst være mulig mååå de husrene, men det kunne være utfordrende så han anbefalte å legge de i bur siden de ikke gjør fra seg på egen plass.. 

Noen av avlsdyra er fra revefarm, men denne karen avler på de som kjæledyr. Det sto at dyr som ikke egner seg som kjæledyr trolig blir sendt tilbake til farmer som pelsdyr.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, *Kat84* skrev:

Takk! 
Det er nok ingenting. Det kan være at det har dukket opp en til, det kan være mer væske... Så lenge prøvene har vært fine siden August så er det vel mye som skal til for at det er noe alvorlig. 
Men jeg er nok skyldig i å ha googlet hevelser i bukspyttkjertelen før jeg var til første undersøkelse :huh: 
Og nei, Google er ikke alltid ens venn! 

Nå har gutta gått tur, og jeg fant ut at jeg ville ha grøt til middag. Det var så enkelt, for da slapp jeg å tenke :lol:

Ikke det at det passer til nydelig vårvær, men skitt au ;)

 

Bukspyttkjertelen ligger under mellomgolvet. Skjoldbruskkjertelen ligger på begge sider av strupehodet :-)

Krysser fingrene for deg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere med Collie, ca hvor stort halsbånd bruker dere? Håper at noen av paracord prosjektene mine kan brukes på fremtidig hund, Rocky er jo relativt kraftig i halsen, men på langhårscollien er det jo litt pels å ta hensyn til også. :P (Tenker hovedsaklig collie tispe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Rocket skrev:

Dere med Collie, ca hvor stort halsbånd bruker dere? Håper at noen av paracord prosjektene mine kan brukes på fremtidig hund, Rocky er jo relativt kraftig i halsen, men på langhårscollien er det jo litt pels å ta hensyn til også. :P (Tenker hovedsaklig collie tispe)

Mine har mellom 40 og 45 på hurtta halsbåndene sine :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå ser jeg på Der Baader-Meinhof Komplex og synes det er skikkelig stas at jeg er 20% fluent i tysk, i følge Duolingo appen min. Jeg kunne omtrent bare Rammstein-tysk fram til 1 måned siden, og nå klarer jeg forstå en GOD del mer! Tjohooo! :D

Fin film forøvrig, mye historie man ikke kjente til i Europa...!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
8 timer siden, Tricolor skrev:

Bukspyttkjertelen ligger under mellomgolvet. Skjoldbruskkjertelen ligger på begge sider av strupehodet :-)

Krysser fingrene for deg :-)

Ja selvfølgelig. Typisk meg å blande sånn :lol:

På tide å komme seg ut på morgentur. Sjef går rundt og piper og klager, og Aragon ligger bare og skuler på meg :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...