Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Februar


Guest *Kat84*
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det finnes en motsats også. Det flyttet inn en flyktningefamilie i etasjen under oss i høst, to voksne og tre gutter. En herlig gjeng. Vi ringte på døra og sa velkommen til huset og ble invitert inn p

Kroppsspråk sjekk holdning og blikk, snakker om å holde ett øye med "rivalen" ?

Endelig ei tispe!

Posted Images

Fikk helt frost i meg etter tur (bli varm på tur og så sette seg ned er visst ikke lurt), så nå har jeg helt i meg en kopp kakao og ligger under hundene og venter på at suppelapskausen min skal tine. Boksen står i varmt vann, og så snart den kan deles i to, så skal mikroen få hjelpe til. Sulten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Mud skrev:

Juhu! Sambo har våknet,  da blir det snart skitur!     

Er det ikke bra moro å gå på ski med hund??? :D:D:D 

5 timer siden, 2ne skrev:

Må si jeg syns det er skrekkelig artig å sitte hjemme og lese alle kritikkene fra Bø-utstillingen i helgen :ahappy: Super tiltak, syns jeg! :D 

Beste som har skjedd på mange år :) 

Yasmine og jeg har vært på ski i dag, vi også. Hun er jo ikke noe naturtalent, så jeg får jo fin trim, men det er så koselig å gå på tur med en hund som oppfører seg så fint både når vi møter hunder og folk. Ikke det at Willy ikke gjør det liksom, men det er litt mer action når han ligger foran i selen. Med Yasmine er det mer ro og kos - og masse sussing :wub:. Det er forresten alltid så koselig å gå med hund på Budor - det er bare hyggelige folk og masse koselige kommentarer :)

 

 

 

  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå er jeg kjempesliten! Glad svigerfamilien har godt med sosiale antenner og så at jeg begynte å bli sliten, så de dro tidligere enn de har pleid på sånne bursdagsbesøk. Får ta igjen litt skravling med dem senere. :) Trivelig at de kom i alle fall, og at jeg var såpass i form at vi kunne ha besøk. Nå blir det sofaslasking resten av kvelden ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Cloudberry skrev:

Du, si meg. Aragon virker å være et ganske vanlig hundenavn, men hvor kommer det fra? Hvis det er Ringenes herre, hvorfor ikke Aragorn, som karakteren faktisk heter? Dette har jeg lurt på mange ganger :)

Det har jeg også lurt på.

Sara har gått hjem, til Pippins store sorg. Pippin elsker Sara over alt på jord.

Nå hadde jeg tenkt å fortsette prosjekt nedklipping av Pippin, har litt igjen før pelsen er kortkort, men jeg tror han bare får et bad nå og så tar vi finklippen i morgen. Har tross alt fri hele neste uke. :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Siri skrev:

Er det ikke bra moro å gå på ski med hund??? :D:D:D 

Beste som har skjedd på mange år :) 

Yasmine og jeg har vært på ski i dag, vi også. Hun er jo ikke noe naturtalent, så jeg får jo fin trim, men det er så koselig å gå på tur med en hund som oppfører seg så fint både når vi møter hunder og folk. Ikke det at Willy ikke gjør det liksom, men det er litt mer action når han ligger foran i selen. Med Yasmine er det mer ro og kos - og masse sussing :wub:. Det er forresten alltid så koselig å gå med hund på Budor - det er bare hyggelige folk og masse koselige kommentarer :)

 

 

 

Ja, det er faktisk gøy å gå på ski med hund.  Det fant jeg ut det året jeg fylte 40 liksom :lol:

Så lenge hunden ikke løper for fort :P

Yasmine ser trivelig ut å gå med. Jeg ville egentlig gjerne gått med Nico så sambo kunne gått med Toddy ( bortsett fra ved passeringer,  der er Toddy gull ), men Toddy er mammagutt :P

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rakk å spise verdens beste pizza til middag og gå en kveldstur før det ble mørkt! Satt tilogmed ute i sola istad med en kaffekopp :D Nuh er jeg nydusja og sitter i pysjen i sofaen og skal ha tjeneste her resten av kvelden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Stine skrev:

Rakk å spise verdens beste pizza til middag og gå en kveldstur før det ble mørkt! Satt tilogmed ute i sola istad med en kaffekopp :D Nuh er jeg nydusja og sitter i pysjen i sofaen og skal ha tjeneste her resten av kvelden :)

Du har ikke spist min feta og spinat -pizza, så da har du ikke spist verdens beste pizza :aww::P

Kjeder meg faktisk.  Det er sjelden.  Er for slapp til å gidde å lese ferdig boka mi, og jeg finner ingenting gøy å se på tv.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mud skrev:

Du har ikke spist min feta og spinat -pizza, så da har du ikke spist verdens beste pizza :aww::P

Kjeder meg faktisk.  Det er sjelden.  Er for slapp til å gidde å lese ferdig boka mi, og jeg finner ingenting gøy å se på tv.  

Da anser jeg meg herved bedt på middag :lol:

Trooor jeg skal ta med meg Tuva på skitur imorra, beinet virker tipp topp og hun har altfor mye energi :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Mud skrev:

Ja, det er faktisk gøy å gå på ski med hund.  Det fant jeg ut det året jeg fylte 40 liksom :lol:

Så lenge hunden ikke løper for fort :P

Yasmine ser trivelig ut å gå med. Jeg ville egentlig gjerne gått med Nico så sambo kunne gått med Toddy ( bortsett fra ved passeringer,  der er Toddy gull ), men Toddy er mammagutt :P

:lol: Bedre sent enn aldri vet du :D. Jeg blir nesten litt religiøs av meg når jeg er på skitur i herlig vær på fint føre og med snill hund :D. Jeg innrømmer at det er moro men litt pes å ha Willy foran i lina... man har liksom ikke tid til å nyte så mye da liksom *ler*. Men Yasmine er kjempefin turkompis, hun :)

8 minutter siden, Stine skrev:

Rakk å spise verdens beste pizza til middag og gå en kveldstur før det ble mørkt! Satt tilogmed ute i sola istad med en kaffekopp :D Nuh er jeg nydusja og sitter i pysjen i sofaen og skal ha tjeneste her resten av kvelden :)

Jeg har spist "hjemmelagd" pizza... den var IKKE verdens beste, for å si det sånn... ferdigkjøpt minipizzabunn, ferdig pizzafyll fra hermetikkboks, noen tomatskiver og ost... ble jo mett da, men kanskje ikke noe gourmet-preg over den :lol: 

Det er for lite hår og snø her inne... 
1491276_1276989528994920_698844986379762

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Stine skrev:

Da anser jeg meg herved bedt på middag :lol:

Trooor jeg skal ta med meg Tuva på skitur imorra, beinet virker tipp topp og hun har altfor mye energi :P

Det spørs om jeg klarer å lage den igjen da, har bare lagd den en gang  :lol:

Hemmeligheten var chili,  sopp , en hel pose spinat og en boks feta ost. 

@Siri : Toddy er så opp og ned , men ii dag storkoste jeg meg skikkelig :wub:

Jeg tror følelsen av kontroll er ganske essensiell for min velvære :P

I dag la jeg tilmed merke til fuglesang.  Sist var det vinden som plystret i ørene mine ...

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Mud skrev:

 

@Siri : Toddy er så opp og ned , men ii dag storkoste jeg meg skikkelig :wub:

Jeg tror følelsen av kontroll er ganske essensiell for min velvære :P

I dag la jeg tilmed merke til fuglesang.  Sist var det vinden som plystret i ørene mine ...

Jeg tror muligens jeg har oppdaget gleden ved ro og kontroll i disse dager, jeg også... normalt har jeg det som du beskriver: hører bare vinden plystrer i ørene :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Siri skrev:

Jeg tror muligens jeg har oppdaget gleden ved ro og kontroll i disse dager, jeg også... normalt har jeg det som du beskriver: hører bare vinden plystrer i ørene :lol:

Det er koseligere med fuglesang, altså :lol:

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på NKK Bø idag, ikke tatt et eneste bilde :P men vaps og jeg tuslet rundt og skravlet og hilste på folk (bl.annet @lijenta ). Også kjørte vi hjem igjen og har inntatt sofaen. Veldig glad for at valpis var trenbar og koste seg så mye der inne :) 

Dog følte jeg hadde litt kelpie der valpis prøvde å hilse på hvert eneste menneske med OMG JEG ELSKER DEG :icon_redface: 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
4 timer siden, Cloudberry skrev:

Du, si meg. Aragon virker å være et ganske vanlig hundenavn, men hvor kommer det fra? Hvis det er Ringenes herre, hvorfor ikke Aragorn, som karakteren faktisk heter? Dette har jeg lurt på mange ganger :)

Oppdretter skulle ha navn på A, og syntes han var like flott som Aragorn i Ringenes Herre. Så det stemmer at han er oppkalt etter han i stamtavla, men tror hun skrev det feil :P 

3 timer siden, rosinbolle skrev:

Jeg elsker når 90% av oppvasken kan settes inn oppvaskmaskina og det eneste man trenger å vaske for hånd er stekepanna og ei skål, for så å dumpe ned i sofaen og høre på at noe annet gjør jobben for deg. Ahhh.

Oppvaskmaskin er undervurdert når man gar, men sårt savnet når man ikke har. 

3 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Det har jeg også lurt på.

Synes alle har skrevet med r'en på plass der jeg,  men kan være jeg legger merke til det som er skrevet riktig fordi det for meg blir feil :P 

2 timer siden, Siri skrev:

Jeg tror muligens jeg har oppdaget gleden ved ro og kontroll i disse dager, jeg også... normalt har jeg det som du beskriver: hører bare vinden plystrer i ørene :lol:

Helt rolig rundt er fantastisk! For en periode. Hadde blitt sprø om det skulle vært langvarig tror jeg! :huh: Må være litt lyd rundt etter en tid. 

2 timer siden, Mud skrev:

Det er koseligere med fuglesang, altså :lol:

 

Fuglesang er en type ro det også. Den type ro man har i skogen eller på terrassen tidlig morgen med fugler rundt og susing i trærne er fantastisk :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Cloudberry skrev:

Du, si meg. Aragon virker å være et ganske vanlig hundenavn, men hvor kommer det fra? Hvis det er Ringenes herre, hvorfor ikke Aragorn, som karakteren faktisk heter? Dette har jeg lurt på mange ganger :)

 

2 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Det har jeg også lurt på.

Jeg har alltid antatt at de var oppkalt etter ... Vel, Aragon. I en av variantene. Middelalderkongeriket, "The Crown of Aragon", etc. Skikkelig skuffende om det bare er feilstavelse og ikke fordi det er noe individuelt og regalt ved hundene. :P 

 

(Litt som at ufattelig mange tror at Milva heter Wilma, I guess?)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Mamma hadde en ubehagelig tur med T og B i dag.

Det kom nemlig løpende en ung og meget ivrig setter herremann som hadde stukket av.

Det passa jo supert når Biz har løpetid...Han lukta vel lekker dame lang vei.

Der gikk nå mamma, Timmian og Bizi på tur i sola og kosa seg, også kommer denne unge herren løpende i vill gallopp mot mamma, som nesten tissa på seg av redsel.

Hun hadde aldri sett dyret før, og visste ikke om den var snill eller ikke. 

Mamma tenkte at hun måtte redde Timmy i tilfelle bikkja var aggressiv,og  putta han i jakka.

Den unge herren knøvla Biz ned i snøen, og tenkte han skulle hoppe på henne. Hun ble redd av den voldsomme behandlingen, og prøvde å komme seg unna. 

Hun var overhodet ikke med på notene, og Timmy satt i jakka til mamma og knurra og glefsa og var rasende. Han liker jo ikke andre hunder med mindre han har tenkt over saken i minst fjorten dager først, så ble han sikkert litt redd han også, også skulle han nok også passe på søstra si.

Mamma tenkte i et øyeblikk på å slippe Biz fordi alle bånda surra seg sammen, og hun fikk ikke kontroll på noen av dem, men så viste den unge herren så meget stor interesse for rumpa til Bizi, så mamma kom heldigvis på at hun har løpetid.

Mamma tviholdt på den rasende Timmiansen i jakka, og plasserte Bizi mellom beina så setteren ikke fikk tak i henne, prøvde å brøle til setteren til ingen nytte, så brukte hun den ene hånda hun hadde ledig, ringte pappa og ropte kom og hjelp meg nå!

Pappa heiv seg i bilen og fikk nappa tak i halsbåndet til setteren som hadde brikke med telefonnummer.

Det var sønnen til de som har nabohytta. De er sånn ca aldri på hytta, men selvfølgelig nå, og hunden hadde da altså stukket glad og lykkelig avgårde.

Mamma var meget shaky og litt småhysterisk da hun kom inn til meg som malte kjøkkenet til broderen og ante fred og ingen fare.

Godt det gikk bra og at hunden heldigvis var snill, og ikke fikk til det han prøvde på!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel hjemme. Fikk spist middag og snakket litt med typen. Men så ble han oppringt og måtte ut og brøyte. Har ikke brøytevakt, men var ingen andre som kunne. Litt skuff å komme hjem, for så å måtte legge seg alene :( Menmen, det blir jo litt ekstra lønn av det, så det er jo bra. Må dog stå opp enda tidligere imorgen, for han skal sikkert ikke på jobb da. Så da må jeg ta bussen helt hjemmefra, pleier egentlig sitte på han et stykke. 15min tidligere bør være nok. Opp kl 5, yihoo! :P

Nei, nok klaging. Godt å være hjemme igjen også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Wednesday skrev:

Vel, jeg får jo ikke gjort noe av det jeg skal.

En ung enslig mor på skolen der jeg jobber fikk innvilget støtte til barnepass. Hun kjente en dame som var hjemmeværende og som kunne komme og passe jentungen på kort varsel når hun ikke kunne være i barnehagen. Dette var en dame som barnet også kjente. Sikkert ikke så enkelt å finne noen som kan komme på kort varsel, og som samtidig føles trygt og greit for alle parter da.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...