Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Januar


Snøfrost
 Share

Recommended Posts

15 minutter siden, Yellow skrev:

Ja, hun sier til meg at det ikke er noe i veien med prostata, men så skriver hun i journalen at den "virker pløsete"? Fikk meg ikke til å spørre om det siden det vel ikke var meningen at jeg skulle lese det hun skrev, men. 

Tror jeg hadde vurder å kontakte en annet dyrlege for en ny vurdering. 

Håper du finner ut av det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk 5 på eksamen!  5!    

Sonen, hils på Lyn!  

Møtte en rosa goldendoodle på tur i dag. Den hadde tygget hull i en tube med konditorfarge, og husets femten år gamle datter hadde tatt ham i dusjen for å få det av. Men det kom ikke av, det bare ble

Posted Images

Akkurat nå, Snoffe skrev:

Tror jeg hadde vurder å kontakte en annet dyrlege for en ny vurdering. 

Håper du finner ut av det :) 

Kjenner jeg blir rimelig irritert da jeg tenker det er en grunn til at hun skriver det ned, uten at jeg jo aner hva det betyr. Men ja, får vel ta ny sjekk hos min faste vet., da, hvertfall høre hva det kan bety. Takk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det avklart. Ja, biler må gå (kjøres) en stund for å lade batteriene igjen. Litt eldre biler må kjøres, nyere biler mener han kan gå på tomgang (minst en time). Nyere biler vil si ikke eldre enn 5 år, så det har tydeligvis skjedd noe med utviklingen de senere årene. Såh, da har jeg gjort dagens lekse :P 

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Siri skrev:

 

Du er bortskjemt, du :P 

:lol: Eller har mulighet til å være veldig egosentrisk og trenger egentlig ikke tenke på andre enn meg selv :P 

Jeg klarte gjøre to ting da! Kjøpe og henge opp en hattehylle i gangen, og få ned den stygge og tunge kommoden i kjelleren. At kommoden ble ødelagt i prosessen snakker vi ikke om *ordne selv*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Caroline skrev:

Da var det avklart. Ja, biler må gå (kjøres) en stund for å lade batteriene igjen. Litt eldre biler må kjøres, nyere biler mener han kan gå på tomgang (minst en time). Nyere biler vil si ikke eldre enn 5 år, så det har tydeligvis skjedd noe med utviklingen de senere årene. Såh, da har jeg gjort dagens lekse :P 

:D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Pippin&Symra skrev:

Er det noen her som ikke tenker "diagnose på sjøpattedyr" når de hører etternavnet Valebrokk? (Mangler en H da men).

:lol: Det har i grunnen aldri slått meg at det kan være en diagnose på sjøpattedyr :lol: 

5 minutter siden, Caroline skrev:

Da var det avklart. Ja, biler må gå (kjøres) en stund for å lade batteriene igjen. Litt eldre biler må kjøres, nyere biler mener han kan gå på tomgang (minst en time). Nyere biler vil si ikke eldre enn 5 år, så det har tydeligvis skjedd noe med utviklingen de senere årene. Såh, da har jeg gjort dagens lekse :P 

Takk - da var dagens lærdom i boks :D 

3 minutter siden, JeanetteH skrev:

:lol: Eller har mulighet til å være veldig egosentrisk og trenger egentlig ikke tenke på andre enn meg selv :P 

Nettopp derfor du er bortskjemt vøtt :P 

3 minutter siden, JeanetteH skrev:

Jeg klarte gjøre to ting da! Kjøpe og henge opp en hattehylle i gangen, og få ned den stygge og tunge kommoden i kjelleren. At kommoden ble ødelagt i prosessen snakker vi ikke om *ordne selv*

Fikse sjæl er ikke alltid like lurt :D 

Spiser jeg kyllingvinger, drikker eplecider og fyrer i ovnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Yellow skrev:

Ja, hun sier til meg at det ikke er noe i veien med prostata, men så skriver hun i journalen at den "virker pløsete"? Fikk meg ikke til å spørre om det siden det vel ikke var meningen at jeg skulle lese det hun skrev, men. 

Medisinske journaler for dyr skal vel være tilgjengelig akkurat som tilsvarende for mennesker? Hvis du skal flytte over til en annen vet så har du jo rett til å få dem utlevert, hvorfor skulle de være hemmelige liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad jeg gikk tidligere enn planlagt fra jobb i dag, så da kom jeg med en buss som sto en stund i kø, ikke sånn kjempelenge som jeg tror de gjør nå. Måtte grave frem bilen på parkeringen og har seglet litt hjemover, men nå skal jeg ikke ut med bil før i morgen. Da har nok brøytebilene fått kontroll på føret rundt omkring :D

Lage middag nå, og så er det snart første håndballkamp i EM!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Medisinske journaler for dyr skal vel være tilgjengelig akkurat som tilsvarende for mennesker? Hvis du skal flytte over til en annen vet så har du jo rett til å få dem utlevert, hvorfor skulle de være hemmelige liksom?

Vurderer veldig å ringe for å høre hvorfor jeg ikke ble informert om dette. Alltid noe tull hver gang jeg ikke kan bruke min faste vet. Neppe hemmelig, men bare litt kjipt siden jeg snoket for å lese mens hun var ute en tur liksom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mud skrev:

Omg. Forspist meg.  

Jegergryte med reinsdyrkjøtt og hjemmelaget potetmos.  Poden fikk bestemme menyen i dag :P 

Reinsdyr er godt!!

Det laget jeg for et par dager siden, og er egentlig mett ennå. :P

5 minutter siden, Siri skrev:

:lol: Det har i grunnen aldri slått meg at det kan være en diagnose på sjøpattedyr :lol: 

 

Jeg kan aldri høre det navnet uten å tenke på hvor vondt det må være å ha så svær brokk. :lol:

16 grader på peisestua. Er jeg glad for at jeg brukte en liten formue i fjor på å sette i stand peis og pipe tror dere? Nå brenner det liflig og temperaturen stiger. 

Men dere, jeg må slutte å prate med hundene når vi går tur, jeg er rett og slett på god vei til å bli en ekte crazy doglady. Mangler bare fillete kåpe og ukledelig lue nå. Jeg sier ting som: "Nei Symra, kom hit, det der får du ikke lov til!", "Ikke dit Pippin, nå skal vi gå hjem og varme oss!". :icon_redface:

 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Men dere, jeg må slutte å prate med hundene når vi går tur, jeg er rett og slett på god vei til å bli en ekte crazy doglady. Mangler bare fillete kåpe og ukledelig lue nå. Jeg sier ting som: "Nei Symra, kom hit, det der får du ikke lov til!", "Ikke dit Pippin, nå skal vi gå hjem og varme oss!". :icon_redface:

 

Det hender jeg tar meg i det der og.... Skravler veldig med bikkjene på tur, og spesielt når vi går på ski, litt flaut når det dukker opp folk :icon_redface:

Spist nesten en form med fiskegrateng + raspa gullerot og rabbe, fortsatt fysen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg kan aldri høre det navnet uten å tenke på hvor vondt det må være å ha så svær brokk. :lol:

:lol: Nå har du ødelagt det navnet for meg :lol: 

9 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

16 grader på peisestua. Er jeg glad for at jeg brukte en liten formue i fjor på å sette i stand peis og pipe tror dere? Nå brenner det liflig og temperaturen stiger. 

Deilig :) 

9 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Men dere, jeg må slutte å prate med hundene når vi går tur, jeg er rett og slett på god vei til å bli en ekte crazy doglady. Mangler bare fillete kåpe og ukledelig lue nå. Jeg sier ting som: "Nei Symra, kom hit, det der får du ikke lov til!", "Ikke dit Pippin, nå skal vi gå hjem og varme oss!". :icon_redface:

:ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Det laget jeg for et par dager siden, og er egentlig mett ennå. :P

Jeg kan aldri høre det navnet uten å tenke på hvor vondt det må være å ha så svær brokk. :lol:

16 grader på peisestua. Er jeg glad for at jeg brukte en liten formue i fjor på å sette i stand peis og pipe tror dere? Nå brenner det liflig og temperaturen stiger. 

Men dere, jeg må slutte å prate med hundene når vi går tur, jeg er rett og slett på god vei til å bli en ekte crazy doglady. Mangler bare fillete kåpe og ukledelig lue nå. Jeg sier ting som: "Nei Symra, kom hit, det der får du ikke lov til!", "Ikke dit Pippin, nå skal vi gå hjem og varme oss!". :icon_redface:

 

Det er rett og slett litt for godt..  

Poden forspiste seg også. Man klarer ikke stoppe før det er for sent! :o 

Jeg er sånn som ikke prater med bikkjene overhodet unntatt hvis jeg skal rose eller gi en beskjed :P 

Helt ærlig prater jeg lite med de sånn ellers også  med mindre det er noe . Jeg pratet mer med hestene når jeg dreiv med hest av en eller annen grunn.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mud skrev:

Jeg er sånn som ikke prater med bikkjene overhodet unntatt hvis jeg skal rose eller gi en beskjed :P 

Helt ærlig prater jeg lite med de sånn ellers også  med mindre det er noe . Jeg pratet mer med hestene når jeg dreiv med hest av en eller annen grunn.  

Sånn er jeg også egentlig... sjelden jeg prater noe særlig med bikkjene, men det går en del i "SLUTT Yasmine, SLUTT"... "fa... kutt ut"!!! "Vær snill med Willy".. "DUUUUUU (også til Yasmine)"... 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Er dette mulig eller er det filmtriks? Jeg heller mot det siste:

https://www.youtube.com/watch?v=burJSpEAqeg

Jeg har aldri stussa over det. Hvis hun har lært å knyte så er det jo ikke noe problem å gjøre det selv. Er jo flere steder hvor de ser at apene lager hengekøyer o.l, men uten knyting da, surring av lianer og slikt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Det laget jeg for et par dager siden, og er egentlig mett ennå. :P

Jeg kan aldri høre det navnet uten å tenke på hvor vondt det må være å ha så svær brokk. :lol:

16 grader på peisestua. Er jeg glad for at jeg brukte en liten formue i fjor på å sette i stand peis og pipe tror dere? Nå brenner det liflig og temperaturen stiger. 

Men dere, jeg må slutte å prate med hundene når vi går tur, jeg er rett og slett på god vei til å bli en ekte crazy doglady. Mangler bare fillete kåpe og ukledelig lue nå. Jeg sier ting som: "Nei Symra, kom hit, det der får du ikke lov til!", "Ikke dit Pippin, nå skal vi gå hjem og varme oss!". :icon_redface:

 

Jeg pratet mye til Caspet :) men blir litt flau når folk overhører samtalene jeg har med han :lol: 

Snakket mye med hestene mine også, og kattene til mamma har jeg hatt veldig lange samtaler med :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg imorgen drar og kjøper meg trekvart lang dunparka med romslig skinnforet hette. Nedsatt fra 7000 til 3000. Har aldri kjøpt så dyre plagg til meg før. Nå kan fimbulvinteren bare komme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei! Jeg sitter og vurderer råfôring til hunden min da han ikke er fryktelig interessert i tørrfôret sitt. Får også inntrykk av at det er billigere med råfôr i lengden. Dette er noe jeg ønsker å begynne med når han skal over på voksenfôr, men jeg vil regne litt på det først 🤭 Matte er ikke mitt beste fag, så jeg håper noen kan se på regnestykket mitt og se om jeg er helt på bærtur? 😅 Valpen er nå 5 mnd og 12kg, og får p.d.d dette: 160g BritCare Puppy Grain-Free Salmon (80g frokost + 80g lunsj) + 4 SMAAK kjøttboller (ca. 100g) til middag. Dette fungerer veldig bra så langt og han har lagt på seg fint fra han kom hjem til meg. Veterinær er også veldig fornøyd med holdet hans. I følge rasestandard skal voksenvekt være maks 18kg, så jeg tar utgangspunkt i det. Ved voksenalder ville han da fått 170g tørrfor fordelt på frokost og lunsj + 100g SMAAK. Jeg kjøper 12kg sekk til 969kr sekken. 170g daglig i en uke er da ca. 1190g, ganger det med 52 uker og får da ca. 62kg fôr i året. Det er omtrent 6 sekker i året, altså 5814kr. Legger jeg da til prisen for SMAAK kjøttboller så er det 100g daglig, 700g i uka og 36,5kg i året. 36,5x80kr er 2920kr i året, totalsum på 8734kr årlig for fôr. Vomprisen i nærbutikken er som følger: 29,- stk 10 for 219,- 20 for 419,- 3x6kg for 280,- Med utgangspunkt i 18kg voksenvekt skal han da ha 360g i døgnet, ca. 2,5kg i uka eller 131kg i året. Ca. 7598kr i året da, hvis jeg kjøper 1 og 1 pølse, 5738kr hvis jeg kjøper 10 eller 5488,9kr hvis jeg kjøper 20. Jeg kan også få 3x6kg for 280kr, det gjør det jo enda billigere. 18kgx8 = 144kg, 280x8 = 2240kr Er jeg helt på villspor her? 🤪
    • Lill med Perfect image er fremdeles aktiv med collie oppdrett både med lang og korthår. Enklest er nok å ta kontakt på Facebook med henne privat, tror ikke hun har tilgang på Messenger på kennel siden sin dessverre. Hun venter et korthårskull i disse dager (uke 17) og jeg vet hun har noen spennende planer fremover også. Verdt å ta kontakt, eventuelt mase litt om du allerede har sendt henne en melding! Ikke sikkert du får svar sånn helt med en gang da den dama har mange baller i luften, kan ikke annet enn å bøye meg i støvet for arbeidet hun gjør. 😂    Tine (kennel laabanden) som er tagget over her har i hvert fall 1 om ikke 2 korthårs hannhunder ledig akkurat nå, og er vel ikke utelukket at det blir en kort/langhårsparring der i fremtiden, men det kommer helt ann på hvilken hannhund det blir på kortis tispa hennes i fremtiden.  Ann Gjertrud (Kennel NoorWay) er jeg usikker på om avler fremdeles, men er ikke sånn kjempe kjempelenge siden jeg så en annonse fra henne så sant jeg husker rett. Hun var aktiv her inne før, om du søker på Noor, Ninja eller Miyagi (usikker på hvordan det skrives) så finner du henne nok. Men er ellers vanskelig å finne på nett om dagen svjv.  Hadde anbefalt @Kensington Gate , men tror ikke hun avler pr.d.d.    Du kan søke opp norsk collie markedsplass på Facebook, der deles det annonser. 😊 NCK fikk ny nettside for ikke så kjempelenge siden, men oppdateringene har gått sakte dessverre.   
    • Jeg kan ikke se å finne Kennel NoorWay noe sted - verken gjennom Google eller Facebook. Har du mulighet til å sende en lenke? Ellers noterer jeg meg resten av det du skriver, og vil legge stor vekt på gemytt! Takk for hjelpen 
    • Tusen takk for gode tips! Her har jeg litt å sjekke ut 
    • Jeg soser rundt i valpefeber, feriefeber og ferieplanlegging...
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...