Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Januar


Snøfrost
 Share

Recommended Posts

11 timer siden, SFX skrev:

Tusen takk! 

Det sitatet får meg til å tenke på Glee, men det er jo ikke en film, så da må det vel være noe annet du ser på.

Ikke helt Glee nei. :P Batman, the dark knight.

Akkurat nå har jeg spist frokost, godt å sove ut litt etter noen dager med for lite/dårlig søvn (stod opp før 10 da, sånn til mitt forsvar :P ). I dag står jakttrening på planen, sam tur og skravlings med treningskompisen. Vi kommer ikke til å trene så mye/lenge pga kulda, så må planlegge et godt opplegg og bruke tida effektivt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk 5 på eksamen!  5!    

Sonen, hils på Lyn!  

Møtte en rosa goldendoodle på tur i dag. Den hadde tygget hull i en tube med konditorfarge, og husets femten år gamle datter hadde tatt ham i dusjen for å få det av. Men det kom ikke av, det bare ble

Posted Images

10 timer siden, Lola Pagola skrev: Burde man starte bilen hver dag nå som det er kaldt (-20) eller har ikke det noe for seg?

Jeg mener å ha hørt at man bør kjøre bilen et par mil dersom man skal gjøre noe. Bare starting tærer bare på batteriet men lader det ikke mer... men jeg aner ikke noe om sånt altså - bare noe jeg mener å ha lest eller hørt [emoji4] 

Sitter jeg og lurer på hvordan det blir å være ute på kurs i hele helga.... 

Ja det har jeg hørt og... så vet dannelig ikke, har ikke noe behov for å kjøre så langt i dag men kan jo ta meg en tur innom e6 da. Lover godt når den startet i -25 i går ds. I dag er det bare -16!

@Lola Pagola vi har garasje da, så starter ikke bilen hver dag. Men vår bil er såpass gammel at vi passer på å kjøre den varm når vi kjører når det er så kaldt som nå, ikke korte småkjøringsturer, det er verre for batteriet har jeg lært [emoji4] 

Ja hvis jeg først skal kjøre i dag så skal jeg kjøre den ordentlig varm iallefall. Jeg har fri i helga og MÅ sånn sett ikke kjøre, men synes det er sååå kjedelig å gå tur i nærområdet.

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, mokken skrev:

.....ser det ut til at Lykke sitt sår holder på å lukke seg allerede! Skal se på det i bedre lys i morgen, men det ser jo overraskende bra ut. Happy day :ahappy:

Jøss! Det ser jo kjempefint ut. Jammen gror hun godt, trollungen.  :ahappy:

.....skal vi gjøre oss klar for tur.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Det er ikke bare enkelt å finne potesokker til chihuahua.

Det meste er alt for stort, som vanlig. 

Fant en dame som syr i fleece og cordura, håper hun har lyst til å sy minisokker.

Hun forrige, som jeg ikke husker hvem var, sa etterpå at jeg ikke trengte å nevne for andre med så små hunder at hun har sydd slike små sokker, for det var visst et hel*ete å få til.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Tricolor skrev:

Ja, nå hadde det seg slik at jeg faktisk var gravid. Veldig tidlig, da. Resultatet er en kjekk gutt i begynnelsen av tyveårene:wub:

Myrsnipe, jeg? Neida.

Det er lov til å være myrsnipe :wub:

4 timer siden, Caroline skrev:

Ellers er jeg som vanlig utålmodig. Utålmodig etter svar fra NAV, fra fylkeskommunen ang. skole, fra NKK, ja, det var sikkert mer også. Jo, jeg venter også utålmodig på løpetid. Hvorfor skal de alltid drøye når de faktisk skal pares? Tålmodighet ønskes kjøpt :P 

...og når de vel har fått løpetid, så venter en på eggløsning og stigning av progesteron.

Hvis vi får parring i dag, så er det dag 20. Da er det bare fire uker å vente på ultralyd. 

Oppdrett ER hardt arbeid, for jeg er ikke skrudd sammen til å være så tålmodig...

3 timer siden, Siri skrev:

Jeg mener å ha hørt at man bør kjøre bilen et par mil dersom man skal gjøre noe. Bare starting tærer bare på batteriet men lader det ikke mer... men jeg aner ikke noe om sånt altså - bare noe jeg mener å ha lest eller hørt :) 

Sitter jeg og lurer på hvordan det blir å være ute på kurs i hele helga.... 

Det er det jeg har hørt også. Jeg fikk helt dødt batteri på bilen to ganger der jeg bodde før, fordi jeg kjørte så sjelden, og de fleste kjøreturene var i en kald periode 3 km til Kiwi og hjem igjen. Så da ble batteriet forkjøla og la seg i dvale... Den ene gangen fikk jeg faktisk kjørt til Kiwi, men da jeg skulle hjem var bilen helt død. Dette var selvfølgelig 23:01, etter stengetid. Jeg husker @JeanetteH var på jobb og @Toril tok ikke telefonen, så da hadde jeg ingen andre i nærheten å ringe til enn NAF. Den andre gangen var bilen på parkeringsplassen, og jeg skulle vært i en begravelse, men NAF kom så raskt at jeg kom fram fem minutter etter at det startet.

Her jeg bor nå er det jo nesten to mil til butikken, så bank i bordet - her har bilen startet hver gang, selv om den kan stå i fire-fem dager uten at jeg skal noe sted.

2 timer siden, Tinkie skrev:

Hva gjør man egentlig hvis bilen ikke starter? Nå er det -14 i Oslo, og det var såvidt min stakkars franske straks-20-åring startet. :lol:

I tillegg har jeg på meg støvletter i dag. Støvletter som jeg ikke har brukt på ganske lenge. Og jeg kom på hvorfor da jeg gikk ut av bilen. De har nemlig ikke spor under. Det var litt i overkant spennende å gå på høyhælte skøyter de 200 meterne med nedoverbakke det er fra parkeringsplassen til inngangen. 

 

:frantics: <- Sånn så jeg ut. Bare at jeg ikke gikk i ring, da.

Du melder deg inn i NAF. Vel verdt pengene, jeg har fått mye veihjelp ellers også - for eksempel da jeg flerret dekket i Malmö, punkterte etter at Foenix var parret i Danmark, og da jeg punkterte Oslo. Greit å få hjelp hvor enn i verden en er, og jeg er alltid lite keen på å stå langs 120- eller 140-sone og skifte dekk selv. 

Du er Sonia Henie!

1 time siden, Betty skrev:

Ikke helt Glee nei. :P Batman, the dark knight.

Nightbird! 

Nei.... Nerden skal logge av og ta fram hundenerden i stedet...

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Cloudberry skrev:

Hvordan diagnostiseres magesår på hund?

Gastroskopi. 

....driver jeg "gruer" meg til jobbhelg. Ikke at jeg missliker jobben altså, men det har vært en deilig friuke og jeg har gjort alt for lite av det jeg burde. Og for mye av det jeg ville :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Camper ute hos mamma, orker ikke vaske for mye til visningen :P 

Skal ikke nekte for at noe av grunnen til at jeg er her, er at jeg da kan slippe Casper rett ut uten å ta på han bånd. Her kan han herje i "skogen" neden for huset, uten at han plager andre. Jeg har full oversikt over hvor han er når jeg står på toppen. Hjelper kolosalt å slippe å måtte gå for å morgen lufte han. Han får herje, jeg sparer energi. Vinn, vinn :D 

Også er det masse snø her, noe som er litt uvanlig til øyen å være. Gjett hvem som elsker snø :lol: Casper blir helt vill i nikkersen når han får komme ut å løpe tulling i snøen :lol: Er sånn at jeg må dra han med meg inn igjen:lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Kokospaniel skrev:

Det snør ute! Spørsmålet blir da hvor lenge det har tenkt å bli liggende og om en snarest bør begynne å bevege seg hjemover for ikke å bli sittende fast i dårlig brøyta, slapsete veier...

Når BA melder at det sannsynligvis blir kaos og meteorologen sa vi var uheldig hvis det startet å komme snø allerede kl 15, og det startet før 12 og har kommet 'en del', så kan du trygt dra hjem så fort du har mulighet til det..... Det er min plan i hvert fall! Bare synd jeg har et møte om en times tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

... har jeg kommet inn fra en times tur i snøen. Sjef løp som en gal, men var flink når folk kom i mot. Kom tilbake til meg og satte seg og ventet på lov til å løpe igjen :wub:

Aragon taklet det ikke så veldig bra. Luftrørskollapsen satte inn for fullt etter bare et par minutter. Og det er ikke mer enn -1 ute en gang :( Så han fikk båndet på igjen sånn at han fikk slappe mer av. Og så satte vi oss innimellom så han fikk komme i fanget og varme seg litt og stresse ned. 
Har så vondt av han stakkars lille gutten min :(

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Kokospaniel skrev:

Det snør ute! Spørsmålet blir da hvor lenge det har tenkt å bli liggende og om en snarest bør begynne å bevege seg hjemover for ikke å bli sittende fast i dårlig brøyta, slapsete veier...

Hører de melder allerede om kommende trafikkaos.... Jeg skal hjem fra nesttun kl 15:30, irriterende!!  Må nok holde meg unna vallaheiane ihvertfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Cloudberry skrev:

Hvordan diagnostiseres magesår på hund?

Gastroskopi men er det mistanke om det pga nsaids så kuttes gjerne dem i første omgang. :hug: 

 

42 minutter siden, Klematis skrev:

Det er ikke bare enkelt å finne potesokker til chihuahua.

Det meste er alt for stort, som vanlig. 

Fant en dame som syr i fleece og cordura, håper hun har lyst til å sy minisokker.

Hun forrige, som jeg ikke husker hvem var, sa etterpå at jeg ikke trengte å nevne for andre med så små hunder at hun har sydd slike små sokker, for det var visst et hel*ete å få til.

 

 

Haha jeg sydde potesokker til griffonen min, og JA det er et ******* å få til små sokker! :lol: Pirk uansett størrelse, men jo større jo enklere somregel. 

Hjemme fra rørosekspedisjon, handlet litt til lillemor og litt mat. Og kattesand, men den står igjen i bilen på jobben til Bonden. Så får ikke fiksa det før i kveld, masse annet jeg kan fikse da, bare finne ut hva og hvor mye jeg skal tillate meg å slappe av først, ble mildt sagt lite søvn i natt *gjesp* 

 

Få skikkelig fyr i ovnen før jeg kryper under tepper.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Klematis skrev:

Det er ikke bare enkelt å finne potesokker til chihuahua.

Det meste er alt for stort, som vanlig. 

Fant en dame som syr i fleece og cordura, håper hun har lyst til å sy minisokker.

Hun forrige, som jeg ikke husker hvem var, sa etterpå at jeg ikke trengte å nevne for andre med så små hunder at hun har sydd slike små sokker, for det var visst et hel*ete å få til.

 

 

Kjøpe hansker og klippe av fingrene, sette på en tape rundt?

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, SFX skrev:

Her jeg bor nå er det jo nesten to mil til butikken, så bank i bordet - her har bilen startet hver gang, selv om den kan stå i fire-fem dager uten at jeg skal noe sted.

Moralen er: bosett deg i hutaheiti for da får du start på bilen om vinter'n :D 

50 minutter siden, JeanetteH skrev:

....driver jeg "gruer" meg til jobbhelg. Ikke at jeg missliker jobben altså, men det har vært en deilig friuke og jeg har gjort alt for lite av det jeg burde. Og for mye av det jeg ville :P 

Du er bortskjemt, du :P 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Å hjelpes.

Sjekka pris på vaksine hos dyreklinikken nærmest her. 1100,- for to hunder. Inkl. helsesjekk.

De mente de lå midt på treet prismessig. 

Helsesjekk trenger vi ikke, den tok vi da vi hadde kennelhoste.

Så sjekka jeg Eiker dyreklinikk. 414,- pluss 250,- for påfølgende vaksine.

Da veit jeg hvor jeg skal.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Hittil har jeg kjørt broder til flyplassen, vært å hentet meg nytt bur (brukt), dratt innom en butikk å hentet hundemat, vært innom en annen å kjøpt jakke til hundetrening, vært innom å byttet billetter til standup og vært hos veterinæren å bestilt time til røntgen. Syns selv jeg fikk til mye på kort tid, men hvor er det blitt av dagen? :P 

Nuh skal jeg gå i gang med skriving av arbeidskrav, med pauser for å trene litt hund, også blir det endelig tur med hundene i ettermiddag. Puh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Kokospaniel skrev: Det snør ute! Spørsmålet blir da hvor lenge det har tenkt å bli liggende og om en snarest bør begynne å bevege seg hjemover for ikke å bli sittende fast i dårlig brøyta, slapsete veier...

Hører de melder allerede om kommende trafikkaos.... Jeg skal hjem fra nesttun kl 15:30, irriterende!!  Må nok holde meg unna vallaheiane ihvertfall...

Du kan si det sånn at det holder på å bli kaos over fjellet allerede. Steintrailer uten kjettinger i 3 km/t gjør at alle andre også mister fart og feste. Holdt på å bli stående rett før toppen. Skikkelig festlig føre [emoji35]

Og så brøyter de med unimog som ikke tar skikkelig[emoji35][emoji35][emoji35]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Kokospaniel skrev:

Du kan si det sånn at det holder på å bli kaos over fjellet allerede. Steintrailer uten kjettinger i 3 km/t gjør at alle andre også mister fart og feste. Holdt på å bli stående rett før toppen. Skikkelig festlig føre emoji35.png

Og så brøyter de med unimog som ikke tar skikkeligemoji35.pngemoji35.pngemoji35.png

 

Søren altså!!! Da må jeg vurdere å vente. Jeg har stått fast på vei opp før bak en trailer, måtte stoppe rett før toppen og kom meg ikke igang igjen. Sklei bakover... 3 mannfolk spratt ut av bilene sine for å hjelpe. Orker ikke noe sånt igjen.

Edit: fjellet burde vært lastebilfritt!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
1 time siden, Pippin&Symra skrev:

Nå er en hund påkjørt og drept av toget her i Malvik. Igjen. Jeg synes det skjer veldig ofte. Forrige gang var det to hunder på en gang. Tipper det skyldes at folk bruker friområdene mellom jernbanen og fjorden som frisleppsteder. Innkalling er en fin ting.

Mulig det er snakk om GS'en som forsvant for fem uker siden. Gammel hund, og eieren hadde gitt opp håpet om å finne den. I følge en som jobber i jernbaneverket lignet det, så eieren skal dra å se på den. Trist med hunder som blir påkjørt, men jeg håper eieren får svar nå :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thorvald har damebesøk fra Danmark nå, og innså jo plutselig at hey, utenlandsk hund ja, kanskje greit å ha ordnet papirer :lol: Så nå har jeg lest rundt på DKK, tråden jeg lagde for en stund siden her på sonen og diverse kjøp- og salggrupper i forhold til danske greier. Så tror jeg har det som trengs nå, i tilfelle DKK ikke er fornøyd med å hente ut alt fra dogweb så får tispeeieren det med seg i papirform (helseresultater etc). Utstilling og stamtavle sto det at DKK godtok utskrift fra NKK, så det får jo holde. Stamtavla tenkte jeg å scanne inn, for da slipper jeg eget eierbevis for det vet jeg ikke hvor jeg får tak i :lol: Hilsen urutinert :lol: Norge er lettere ass. Skriv under kontrakt og parringsbevis, done deal. Eller, vi glemte parringsbeviset sist da, jeg kan ikke dette jeg :lol: Jeg skal ihvertfall ikke skryte på meg å tjene penger på hannhunden min, jeg hadde glemt å kreve inn penger om jeg ikke hadde skrevet under kontrakt på det, garantert :teehe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis
13 minutter siden, Line skrev:

Kjøpe hansker og klippe av fingrene, sette på en tape rundt?

Godt forslag det, men ser for meg at tape vil sette seg fast i pelsen, og være vondt å få av? Evt at de vil løsne lett, det meste pleier å falle av ganske fort.

Fikk kjøpt sokkene i cordura, de hadde solgt dem til flere med chihuahua, så håper jeg at de passer lille trollet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis
Akkurat nå, Aslan skrev:

Thorvald har damebesøk fra Danmark nå, og innså jo plutselig at hey, utenlandsk hund ja, kanskje greit å ha ordnet papirer :lol: Så nå har jeg lest rundt på DKK, tråden jeg lagde for en stund siden her på sonen og diverse kjøp- og salggrupper i forhold til danske greier. Så tror jeg har det som trengs nå, i tilfelle DKK ikke er fornøyd med å hente ut alt fra dogweb så får tispeeieren det med seg i papirform (helseresultater etc). Utstilling og stamtavle sto det at DKK godtok utskrift fra NKK, så det får jo holde. Stamtavla tenkte jeg å scanne inn, for da slipper jeg eget eierbevis for det vet jeg ikke hvor jeg får tak i :lol: Hilsen urutinert :lol: Norge er lettere ass. Skriv under kontrakt og parringsbevis, done deal. Eller, vi glemte parringsbeviset sist da, jeg kan ikke dette jeg :lol: Jeg skal ihvertfall ikke skryte på meg å tjene penger på hannhunden min, jeg hadde glemt å kreve inn penger om jeg ikke hadde skrevet under kontrakt på det, garantert :teehe: 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...