Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Januar


Snøfrost
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, SFX skrev:

 

Og sonisene her inne vet også alt om når noen er gravide, selv når de ikke er det :D

Ja, nå hadde det seg slik at jeg faktisk var gravid. Veldig tidlig, da. Resultatet er en kjekk gutt i begynnelsen av tyveårene:wub:

Myrsnipe, jeg? Neida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk 5 på eksamen!  5!    

Sonen, hils på Lyn!  

Møtte en rosa goldendoodle på tur i dag. Den hadde tygget hull i en tube med konditorfarge, og husets femten år gamle datter hadde tatt ham i dusjen for å få det av. Men det kom ikke av, det bare ble

Posted Images

Prisoner of Azkaban :wub: HP-maraton. Igjen. 

17,5 blå her idag, og bare 15 grader inne da jeg sto opp, så nå fyrer vi for harde livet. Venter på at det blir lyst, så skal jeg ut og trimme hunder litt. Se hvor langt jeg klarer å gå, etter at jeg pådro meg en diiiger vannblemme på gårsdagens joggetur :( 

Ellers er jeg som vanlig utålmodig. Utålmodig etter svar fra NAV, fra fylkeskommunen ang. skole, fra NKK, ja, det var sikkert mer også. Jo, jeg venter også utålmodig på løpetid. Hvorfor skal de alltid drøye når de faktisk skal pares? Tålmodighet ønskes kjøpt :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Sitat


I still fall on my face sometimes
And I can't colour inside the lines
'Cause I'm perfectly incomplete
I'm still working on my masterpiece

Masterpiece, Jessie J

Litt musikk på morgenkvisten idag :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Lola Pagola skrev:

Burde man starte bilen hver dag nå som det er kaldt (-20) eller har ikke det noe for seg?

Jeg mener å ha hørt at man bør kjøre bilen et par mil dersom man skal gjøre noe. Bare starting tærer bare på batteriet men lader det ikke mer... men jeg aner ikke noe om sånt altså - bare noe jeg mener å ha lest eller hørt :) 

Sitter jeg og lurer på hvordan det blir å være ute på kurs i hele helga.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Siri skrev:

Jeg mener å ha hørt at man bør kjøre bilen et par mil dersom man skal gjøre noe. Bare starting tærer bare på batteriet men lader det ikke mer... men jeg aner ikke noe om sånt altså - bare noe jeg mener å ha lest eller hørt :) 

Sitter jeg og lurer på hvordan det blir å være ute på kurs i hele helga.... 

I gamle dager var i det slik at man måtte ha turtallet opp på et visst nivå før bilen (dynamoen) leverte nok strøm til å lade batteriet. Vanlig  tomgangskjøring var ikke nok til at regulatoren åpnet for ladestrøm. Så ja - dengang var det nødvendig med minst et par mil med vanlig kjøring for å "etterfylle" batteriet. Om det er tilfelle idag vet jeg ikke, men skulle ikke forundre om det fortsatt er slik.

Kurset går sikkert fint :) Gjeterhund?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør man egentlig hvis bilen ikke starter? Nå er det -14 i Oslo, og det var såvidt min stakkars franske straks-20-åring startet. :lol:

I tillegg har jeg på meg støvletter i dag. Støvletter som jeg ikke har brukt på ganske lenge. Og jeg kom på hvorfor da jeg gikk ut av bilen. De har nemlig ikke spor under. Det var litt i overkant spennende å gå på høyhælte skøyter de 200 meterne med nedoverbakke det er fra parkeringsplassen til inngangen. 

 

:frantics: <- Sånn så jeg ut. Bare at jeg ikke gikk i ring, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tinkie skrev:

Hva gjør man egentlig hvis bilen ikke starter? Nå er det -14 i Oslo, og det var såvidt min stakkars franske straks-20-åring startet. :lol:

I tillegg har jeg på meg støvletter i dag. Støvletter som jeg ikke har brukt på ganske lenge. Og jeg kom på hvorfor da jeg gikk ut av bilen. De har nemlig ikke spor under. Det var litt i overkant spennende å gå på høyhælte skøyter de 200 meterne med nedoverbakke det er fra parkeringsplassen til inngangen. 

 

:frantics: <- Sånn så jeg ut. Bare at jeg ikke gikk i ring, da.

Har startbooster eller er føre var med motorvarmer e.l. Eller gjør som en del av kundene til mannen, ringer verkstedet/mekanikeren og klager fordi bilen ikke starter :lol: Men som han sier til sine kunder, har man forsikring som inkluderer veihjelp, så kan man ringe dem også. Men ikke forvent at du er den eneste som ringer dem (= ventetid) :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, vivere skrev:

I gamle dager var i det slik at man måtte ha turtallet opp på et visst nivå før bilen (dynamoen) leverte nok strøm til å lade batteriet. Vanlig  tomgangskjøring var ikke nok til at regulatoren åpnet for ladestrøm. Så ja - dengang var det nødvendig med minst et par mil med vanlig kjøring for å "etterfylle" batteriet. Om det er tilfelle idag vet jeg ikke, men skulle ikke forundre om det fortsatt er slik.

Nei, jeg aner jo ingenting om motorer og sånt - jeg har et særdeles dårlig forhold til slike innretninger, spesielt når de ikke virker, så hva vet vel jeg ? :lol:. Kanskje mekaniker'n til @Caroline kan svare oss på det? :D 

23 minutter siden, vivere skrev:

Kurset går sikkert fint :) Gjeterhund?

Kjenner jeg frøkna rett, så blir det vel biting i ankler (mine ankler) og rennafart inn i kroppen MIN framfor å flytte på sauer :aww:. Jeg er kanskje mer bekymra for kulda... 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er syk, men må visst til vet. 2. gang i vinter at hunden har tisset en skvett på seg i søvne, og såklart begge de dagene skjer det på den ene dagen annenhver uke vår faste vet. har fri, så må betale mye mer hos annen veterinær. Ja, ja, sureste er jo at hunden nok har fått UVI igjen, enda jeg har gitt han tranebær i over en uke nå, samt jo luftet ofte som alltid og gitt ekstra væske i maten :( Vet jo hvor fælt uvi kan være. Samtidig håper jeg jo det er det igjen og ikke noe verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huskyen syntes det var sabla kaldt i dag tidlig.  Når jeg slapp han inn etter 5 min stormet han inn og la seg skjelvende i sofaen. 

Han er jo ute flere timer daglig, så skulle tro han var tøffere, men er man sofahusky så er man sofahusky :aww: 

Det skal i tilegg blåse i ettermiddag,  så da får vi se om det ikke blir innedag faktisk.  Jeg tvinger ikke ungen ut på tur når huskyen ikke vil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Nei, jeg aner jo ingenting om motorer og sånt - jeg har et særdeles dårlig forhold til slike innretninger, spesielt når de ikke virker, så hva vet vel jeg ? :lol:. Kanskje mekaniker'n til @Caroline kan svare oss på det? :D 

Kjenner jeg frøkna rett, så blir det vel biting i ankler (mine ankler) og rennafart inn i kroppen MIN framfor å flytte på sauer :aww:. Jeg er kanskje mer bekymra for kulda... 

 

Jeg vet ihvertfall at jeg måtte det med min gamle, så jeg antar at bilbatterier ikke har endret seg så mye :P Mye mulig det er noen fancy inretninger på nye(re) biler enn jeg er vant til, men det skal jeg ikke uttale meg for mye om. Hvis jeg husker det skal jeg spørre han som har peiling.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker egentlig kulde, men nå begynner magen min å bli for stor til jakkene mine, så syns det kan snu snart. De varme innerlagene holder enda, men problematisk med jakker og bukser veldig veldig snart. Selebuksa mi klarer noen cm til heldigvis da, det hjelper. Må leite gjennom samboers jakker nå om det ikke blir mildere snart :lol: Hadde jo planlagt å ikke handle inn gravidyttertøy :getlost: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Caroline skrev:

Har startbooster eller er føre var med motorvarmer e.l. Eller gjør som en del av kundene til mannen, ringer verkstedet/mekanikeren og klager fordi bilen ikke starter :lol: Men som han sier til sine kunder, har man forsikring som inkluderer veihjelp, så kan man ringe dem også. Men ikke forvent at du er den eneste som ringer dem (= ventetid) :P 

Jeg har ringt NAF et par ganger, den ene gangen fordi jeg ikke fikk start i kulda. Tror det er sånn at det ikke er noen egenandel de to første gangene du ringer hvert år. For meg som ikke kan noe om bil gir det stor trygghet.

Edit: Må selvsagt være NAF-medlem. :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Akkurat nå har jeg lyst til å kaste printeren ut vinduet.... 
Den må nemlig ha alle blekkpatroner intakt for å fungere, selv om jeg bare skulle ha en svart/hvit utskrift. Den ville ikke en gang kople til wifi når jeg prøvde fordi blekkpatronene må skiftes først. :blink:

Jeg og printere er virkelig ikke venner. Mulig det er jeg som er litt mindre teknisk av meg siden jeg alltid er uheldig, men jeg velger å tenke at det er printeren det er noe galt med. 

Så i stedet for å printe ut lapper om at parkeringsplass i bygget er til salgs så får jeg ta en tur ut med gutta et sted de kan løpe løs og leke i snøen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si jeg syns det er komisk at den facebookvennen jeg har som er mest ivrig på "nå må alle være snille mot hverandre" og på å bli helt krakilsk og såret om noen er direkte med vedkommende i diskusjoner og som hele tiden legger ut "vær positiv og snill"-bilder med ordtak, er alt fra en positiv døråpner selv. For vi må for guds skyld ikke gi asylsøkerne gode fasiliteter når de kommer til Norge, da blir de krevende og vanskelige å ha med å gjøre. De må være takknemlige for det de får og ikke kreve noen verdens ting.

Jeg burde ikke bli overrasket, men jeg blir litt trist :no: Vi snakker om et menneske som noterer ned hvem som liker og kommenterer innleggene og bruker det seinere som argumentasjon for at folk ikke bryr seg/bryr seg, og som får uka ødelagt om ekspeditøren ikke var høflig på matbutikken.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Caroline skrev:

Jeg vet ihvertfall at jeg måtte det med min gamle, så jeg antar at bilbatterier ikke har endret seg så mye :P Mye mulig det er noen fancy inretninger på nye(re) biler enn jeg er vant til, men det skal jeg ikke uttale meg for mye om. Hvis jeg husker det skal jeg spørre han som har peiling.

Vi setter stor pris på om vi får avklart dette viktige spørsmålet en gang for alle :D.

Akkurat nå, Caroline skrev:

For kaldt ute, mente bikkjene, som etter fem minutter vekslet på hvilke tre bein de orket å stå på :P 

Mine hunder skjønner ikke sitt eget beste, så de freser rundt, selv om det tydeligvis er litt småkaldt på beina, men inn, nei det skal de IKKE... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaaaldt! Frøkna nekter å tisse når vi er ute, tror hun syns det er for kaldt, gjør fra seg fort men vil inn igjen,ikke tisse[emoji14] Hadde dekken på,men det var visst ikke nok...

Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Det gikk ei lita mus i fella i kjelleren i natt. Da får vi se etterhvert hvor mange det egentlig er der nede. Har jo ingen pus til å bistå med slikt lenger, så da får jeg klare meg selv, da.

-20. Det betyr ingen tur. Jeg gidder ikke fryse nesa av meg i dag også. Dessuten koste de seg så på turen i går at de kreperer ikke av en innedag.

Sov i 12 timer, faktisk. Enda var det ingen som maste om å tisse. De ville bare sløve sammen med meg, og kose begge to.

Timmy har ikke stått opp enda. Han fikk frokost på senga, så får vi se hvor lenge han har tenkt å dra seg.

Bizi har vært ute på verandaen og hoppet litt. Veldig kjekt for meg at hun kan være der ute litt, og står ved døra når hun vil inn, så slipper jeg å fryse.:ahappy:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Lurer på om dette er løsningen? Rett og slett at jeg gjør det selv  - Nå fikk jeg noe å tenke på. Takk for tips 👍😊
    • Jeg klipper min selv. Har kjøpt en billig klippemaskin på Biltema som fungerer helt supert, med flere ulike innstillinger for pelslengde. Klipper henne 3 mm på kroppen og 6mm på hale og ører. Når hun skal klippes tar jeg frem en slikkematte med leverpostei som hun koser seg med mens jeg klipper. Gjør dette ca. 5 minutter om dagen, så det tar en stund før hun er helt nedklippet, men hun slipper det stresset hos frisøren i hvert fall, og hun rekker ikke å bli lei ettersom det er såpass korte økter.
    • Sommeren nærmer seg (håper jeg), og jeg har begynt å tenke på om jeg skal klippe ned hunden i år også (som tidligere somre), eller ikke: Han blir så fin med kort lettstelt pels, Han takler varmen så mye bedre, han tørker fortere etter han har badet osv. Men; Han liker absolutt ikke denne timen det tar å klippe han ned. Hundefrisøren sier han er grei, oppfører seg bra. Men pistrer og piper. Og jeg må dra han inn "med makt". Og da blir jeg litt sånn; "Er det verd det? Skal han få slippe klippingen?" Skal / Skal ikke 
    • Haha ja, så sant man har fryser på forhånd. 😂 Jeg kjøpte meg fryser ene og alene mtp råfôr når jeg kjøpte leilighet. Blir billigere i lengden uansett. 😁
    • Jeg «har» også en hund som er usikker på fremmede mennesker og dyr (hun måtte bli igjen hos foreldrene mine da jeg flyttet, men jeg tok meg av treningen av henne). Hun har alltid vært tilbaketrukken og skeptisk, helt siden hun var valp. Så har iallfall et par ord å meddele. Det er en sterk genetisk komponent til dette, og ulldotten min kommer nok aldri til å bli den sosiale hunden som oppsøker andre. Uavhengig av om vi hadde vært enda bedre på å sosialisere henne i oppveksten, ville nok det genetiske utgangspunktet hennes uansett begrenset hvor komfortabel hun ville vært med fremmede.  Erfaringsmessig så tror jeg at det beste man kan gjøre i en slik situasjon er først og fremst å eksponere valpen for positive opplevelser med andre, under kontrollerte forhold. Kanskje har du venner eller familie som kan hjelpe til med treningen, og la alt foregå på valpens premisser.  Vel så viktig tror jeg det er å lære valpen at den IKKE trenger å forholde seg til andre hvis ikke den ønsker det. Nå vet ikke jeg om dere sliter med f.eks. passering av andre folk eller hunder pga. skepsisen, men det gjorde iallfall vi. Kinderegg-metoden kan være veldig effektiv for å få valpen til å ta kontakt med deg når andre mennesker/hunder kommer til syne, men også for å skape positive assosiasjoner til å møte på andre på tur.    EDIT: Sånn ang. selve bjeffingen, så ville jeg kanskje trodd at dette hadde roet seg av seg selv dersom den generelle tryggheten rundt fremmede mennesker og dyr ble bedre, for å konkludere. Men nå var jo dette bare en enkeltsituasjon. Hvorvidt bjeffingen i situasjoner med fremmede er et generelt problem hos dere vet jo ikke jeg
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...